Wie is er al gevaccineerd met wat en leeftijd

Was het maar zo simpel Papano. 1e prik doet niet veel. Het lichaam reageert wel erg fel moet ik zeggen.
Pijnlijke plek van injectie,
Vandaag lichte hoofdpijn en spierpijn. Vooral in injectie arm.
Daarbij een lamlendig gevoel.
Duurt enkele dagen.
Maar van knuffelen nog geen sprake. Na 2e prik. Over 5 weken schijnt de bijwerkingen heviger te zijn en duurt na toedienen nog ~.10 dagen dat het lichaam door elkaar gerammeld wordt. en dan bereik je de maximale bescherming. En dan zijn we in de 2e helft van juni.
En dan nog geen geknuffel. Want ik ben dan weliswaar beschermd maar kan dat smerig🦠🦠🦠🦠🦠🦠 nog steeds overbrengen en dat wil je natuurlijk niet.
Het is wel zo dat jezelf geen zorgen meer hoeft te maken. Ziek worden kans is minimaal.

Op naar gehele vaccinatie. Dan pas is het feest.
Tempo van vaccineren nadert 1 miljoen per week , dus Nog 10- 15 weken voordat iedereen die het wil 2x gevaccineerd is. Nog 3 maanden te gaan .
Juli/augustus kan er dan eindelijk weer geknuffeld worden.

Dat kunnen we nog wel aan. Maar bezoek van/aan mijn 8 kleinkids staat in de agenda😉
 
Is echt bij iedereen verschillend, dag voor ik me prik kreeg was er een kennis en die zij ook dat ze er paar dagen behoorlijk last van had, gevoel dat ze griep zou krijgen maar dan net niet. dus had me daar ook al op voorbereid. maar bij mij als ik de volgende dag leunde tegen de bank met de plek waar ik geprikt was voelde ik wel dat er iets was gebeurd, maar voel er verder niets van geen hoofdpijn of wat dan ook.
 
Gefeliciteerd the matrix ik ga morgen.
Om 11.45 wordt de prik gezet en dan met ongeveer 6 week de tweede.
Lang geleden dat ik van huis ben geweest ik hoop dat ik niet verdwaal op de terug weg.:giggle::giggle:
 
Succes Jan, en strooi onderweg naar prikpost broodkruimels, dan vind je daarna makkelijk de weg terug .

En vergeet je mondkapje niet.
 
Was het maar zo simpel Papano. 1e prik doet niet veel. Het lichaam reageert wel erg fel moet ik zeggen.
Pijnlijke plek van injectie,
Vandaag lichte hoofdpijn en spierpijn. Vooral in injectie arm.
Daarbij een lamlendig gevoel.
Duurt enkele dagen.
Maar van knuffelen nog geen sprake. Na 2e prik. Over 5 weken schijnt de bijwerkingen heviger te zijn en duurt na toedienen nog ~.10 dagen dat het lichaam door elkaar gerammeld wordt. en dan bereik je de maximale bescherming. En dan zijn we in de 2e helft van juni.
En dan nog geen geknuffel. Want ik ben dan weliswaar beschermd maar kan dat smerig🦠🦠🦠🦠🦠🦠 nog steeds overbrengen en dat wil je natuurlijk niet.
Het is wel zo dat jezelf geen zorgen meer hoeft te maken. Ziek worden kans is minimaal.

Op naar gehele vaccinatie. Dan pas is het feest.
Tempo van vaccineren nadert 1 miljoen per week , dus Nog 10- 15 weken voordat iedereen die het wil 2x gevaccineerd is. Nog 3 maanden te gaan .
Juli/augustus kan er dan eindelijk weer geknuffeld worden.

Dat kunnen we nog wel aan. Maar bezoek van/aan mijn 8 kleinkids staat in de agenda😉
Ben zelf ook gevaccineerd met Pfizer maar mijn lichaamsreactie is totaal anders alleen een pijnlijke plek geen hoofdpijn of spierpijn de volgende dag.
En de stelligheid dat je beschermd bent en dat je het nog kan overbrengen klopt niet helemaal er is een Amerikaans wetenschappelijk onderzoek geweest die stelde dat je niet meer besmettelijk bent.
Volgens mij is het simpel als je geen corona hebt kun je het ook niet overbrengen en de mate waarin je beschermd bent is per vaccin nogal verschillend bij Pfizer is dat ongeveer 94-95% dus theoretisch zou je het dan nog kunnen krijgen maar dan vaak in een lichte mate en of je het dan nog kunt overdragen moeten ze maar beter onderzoeken de stelligheid waarin je dat beweert dat betwijfel ik.
 
@aart44
Klopt niet helemaal,
Met pfizer ben je voor 95% na de 2e prik + 10 dagen daarna beschermd.
Dat houdt in dat jezelf amper corona meer kunt oplopen. En dan idd zeeeeer mild.
Maar dat virus kan op je handen op je jas op je weet ik veel allemaal aanwezig zijn en zal bij geen contacten uitsterven. Maar knuffel je een nog niet gevaccineerde dan kun je door de aanwezige groene ettertjes wel degelijk iemand het ziekenhuis injagen. Terwijl je zelf immuun bent.
Dat is ook de reden dat je je na vaccinatie nog steeds je aan de maatregelen moet houden. Niet voor jezelf maar voor je dierbaren.
 
Heb het gelezen en ook de conclusie
Uit zeer recente studies blijkt dat de coronavaccins van Pfizer en Moderna niet alleen de gevaccineerde mensen beschermen tegen covid-19, maar er ook voor zorgt dat ze het bijna niet meer doorgeven. Wie gevaccineerd is, wordt nog zelden besmet. Het ligt dan voor de hand dat de kans dat het virus nog wordt doorgegeven ook lager ligt. Vaccinatie vertraagt de epidemie. Toch is het een brug te ver om daaruit te besluiten dat gevaccineerde personen geen mondmasker meer moeten dragen of afstand moeten houden. De besmettelijkheid na vaccinatie is zeker niet nul en we hebben nog verder onderzoek naar de besmettelijkheid van gevaccineerden nodig. Daarom moeten gevaccineerde personen, net als alle anderen, de coronamaatregelen blijven volgen.

Dus toch !!
 
Hij zit er in nu op naar de tweede. Ik heb genoeg te doen om het huis dus die 6 weken zijn gauw om.
Ja idd the matrix dan nog 10 dagen.
 
Vandaag me vaccinatie gekregen, nadat ik eerder werd opgeroepen voor de A.Z. (ging niet door) kreeg ik vandaag Pfizer.

Nu werkt mijn vrouw in een ziekenhuis en daar was de arts als één van de eerste gevaccineerd (2 vaccinaties) echter heeft hij pas klachten gekregen en bij het testen werd hij positief getest. Hier zegt men dus dat je vaccineert om andere niet te besmetten. Het zegt dus niets of je het wel of niet krijg in de toekomst, het gaat puur om de besmetting tegen te gaan.
 
Ik hen nergens last van gehad na de prik.
Ik druk bezig in de tuin met mijn oude teras.
Vorige week al een 6 cub container vol gemaakt.
Nu bezig met de volgende. Iedere steen weegt 5kg en 150 in de kruiwagen. Vanochtend even rustig aan gedaan maar vanmiddag weer normaal door gewerkt. Ik had dit niet verwacht omdat de mensen in mijn omgeving er de volgende dag best wel last van hebben gehad.
 
Om het hier schoon te houden heb ik toch maar de andere gegevens naar een nieuw topic verplaatst:

Dan kan men hier verder met wie al geprikt is en hoe men zich voelt.
 
Ja ik mag ook niet klagen , eerste dag een pijnlijke injectie plek nou ja pijnlijk meer gevoelig. En iets meer spierpijn dan normaal. 2e dag een beetje gammel nog kan ook van teveel borrels zijn. 😂en 3e dag nergens meer last van.
 
Laatst bewerkt:
Ja borrels drink ik nooit te veel ellende gezien. Ik had van morgenvroeg wel enorm zin in boerenkool met worst.Maar moest het doen met mijn pap.😄
 
👍
 
Vandaag de oproep binnen gekregen en de afspraak voor prik 1 staat op vrijdag 14 mei, een dag na mijn 59'ste verjaardag.
In de bevestigingsmail die ik kreeg na het invullen stond dat ik als vaccin een mRNA-vaccin, te weten BioNTech/Pfizer of Moderna krijg en dat het op de dag van vaccinatie beslist word welke van de 2 vaccins ik krijg. Ze beginnen vanaf 12 mei met ook te prikken met het vaccin van Moderna. Prik 2 krijg ik dan op 18 juni a.s.
 
Gisteren de brief voor de vrouw binnen gekregen en vandaag voor mij. Gaat alleen om de afsprakenbrief, dus dat je een afspraak kunt maken, dat wordt dan binnenkort geregeld. Staat nog niet in welke spuit.
 
@bt het vaccin wordt pas bekend als je de afspraak gemaakt hebt ,
Volgens mij kun je nu al online een afspraak plannen , je krijgt dan 2 emails , 1 voor de eerste en 1 voor de 2e prik
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan