Wie is er al gevaccineerd met wat en leeftijd

Dan maak je toch zelf een QR code aan? Alleen wanneer er een digitale handtekening in staat gaat het lastiger worden..
Ik vindt het systeem niet waterdicht..
 
Ik blijf de informatie die verstrekt wordt maar raar vinden. Een kennis en haar partner zijn eerder besmet met corona maar zijn nu gelukkig aan de betere hand. Eerder viel er voor beide een uitnodiging in de bus om een afspraak te maken voor de één wat later dan de ander.

Op de site van de RVIM staat dat er minimaal 4 weken tussen dient te zitten tussen einde besmetting en de prik maar

Vragen en antwoorden coronavaccins | RIVM

Mag ik gevaccineerd worden als ik corona heb?​

Als je corona hebt blijf je in thuisisolatie tot je niet meer besmettelijk bent. Je kunt dan niet gevaccineerd worden. Vaccineren kan pas minimaal vier weken nadat de symptomen begonnen.

Maar diegene aan de telefoon (GGD) zij dat het korter mag zijn? Er was namelijk een afspraak gemaakt op 17-05 dus nog geen week na de besmetting?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan zeker niet.
Bij besmetting blijf je thuis totdat je niet meer positief getest word.
Dus een x aantal dagen wachten, en geen symptomen meer hebben, dan opnieuw testen.
Maar zo kort na een besmetting een vaccin krijgen slaat ook nergens op, want dan is je lichaam allang bekend met het virus.
Het vaccin zal dan zijn werk niet meer goed doen want de besmetting kun je zien als de eerste prik.
Dan is het dus 5 weken wachten voor een 2e prik zodat je lichaam op tijd het virus nog een keer kan herkennen en niet "lui achterover gaat zitten" en dat virus van toen kan vergeten.

Wanneer je dus binnen 1 week na positief testen een vaccin gaat nemen, werkt die 1e prik dus helemaal niet en is het hetzelfde als het weggooien van die dosis.
 
Bij besmetting blijf je thuis totdat je niet meer positief getest word.

Precies maar geloof het of niet, de vrouwelijke partner had vrij weinig klachten terwijl haar partner het heel zwaar had en zelfs 2 dagen werd opgenomen. Maar nadat zij zich later weer liet testen nadat zij zich beter voelde was zij nog steeds positief. Toch werd er tegen haar gezegd dat zij zich niet meer mocht laten testen omdat zij niemand meer kon besmetten in haar omgeving terwijl haar partner nog helemaal niet hersteld was en dit vind ik best wel vreemd.

De zin en onzin van hertesten | GGD

De PCR-test zegt niets over de mate waarin het virus in staat is anderen ziek te maken. De vuistregel is veel belangrijker: 24 uur klachtenvrij en minstens 7 dagen verstreken na de eerste ziektedag. Nogmaals testen binnen enkele weken na je positieve test zonder nieuwe klachten, zegt dus weinig en wordt daarom afgeraden.

Wat ik mis is het feit dat haar partner nog niet hersteld was en men er dan toch van uit gaat dat zij geen risico is voor andere en gewoon mag gaan werken wel met de restricties zoals afstand houden, etc.
 
De regel is dat als je positief op corona getest bent, je eerst moet uitzieken dan testen en indien negatief kan pas dan na 4 weken gevaccineerd worden ,
Niet eerder!! Hier is flink geblunderd.
 
Nou ben benieuwd. Ome BT en zijn paard mogen 7 juni gaan halen.
Mijn paard wilde graag Janssen en daar zou ze normaliter voor in aanmerking komen, want die van '67 en '68 krijgen Janssen. Echter niet als je de uitnodiging met medische indicatie hebt (bijv. griepprik) dus helaas. Ze is niet blij maar ach... 12 juli mag dan de volgende.
Was in elk geval fijn dat we gezamenlijk konden afspreken.
Hee BT zelfde datum (-s) als hier.
Moeder de vrouw ( 5 jaar jonger) mag morgen zij wel Jansen ( ik ga maar mee, misschien.................................)
 
Hopelijk gaat alles goed @Guardian want ik hoorde al een paar keer dat er leveringsproblemen zouden zijn met Janssen. Dus hopelijk hebben ze het voor jouw vrouw wel tijdig binnen.
Hier trouwens hetzelfde, ook hier is de vrouw 5 jaar jonger.
 
Mijn dochter van jasr 76 krijgt Jansen
Mijn dochter van jaar 78 krijgt pfizer , haar eerste prikop 18 juni , gaat 13 juli 4 weken met vakantie. Komt 28 augustus terug. Dus 2e prik zou midden in vakantie liggen , maar Spanje en Frankrijk liggen iets te ver weg .
Dus bellen , kon echt niet eerder en kon ook geen Jansen claimen
Haar 2e afspraak konden ze NOG niet verzetten omdat ze NU nog niet verder konden plannen dan 27 augustus. Ze moet dan half juli haar 2e afspraak inplannen als ze ergens in spanje zit. Hoop voor haar niet dat spanje en frankrijk dan op oranje springen.

Men o men.
 
Ik heb vandaag een Janssen prik gehad.
Op de terugweg in de auto werd in het nieuws geroepen dat ze daar nu mee gaan stoppen.
Ik baal ervan dat ik weer word afgescheept met de minst goede bescherming en voor iedereen die na mij komt er een beter middel klaarligt (net zoals voor verreweg de meeste voor mij).
Mijn zusje die nog geen jaar jonger is heeft ook vandaag Moderna gehad.
 
Wat ik me nu afvraag is waarom mensen die al Corona gehad hebben toch nog een vaccin krijgen?
Een vriend van me die heeft ook Covid gehad, wel slechts een lichte vorm, maar die heeft dan 1 spuit Pfizer gehad een week of twee nadien. Hij zou geen tweede meer krijgen. Maar op meerdere plekken hoor ik dan weer vertellen dat als men Covid gehad heeft, men al immuun is en geen vaccin hoeft?
Ik blijf dat toch wel wat vaag vinden.
 
Het wordt alsmaar vager. Nu wordt het Janssen vaccin in de ban gedaan.
Ook onbetrouwbaar net als Astra Zeneca. .

Dat iemand ooit corona positief getest is , is onderzocht hoeveel immuniteit is opgebouwd. Daaruit blijkt dat in de meeste gevallen er inderdaad immuniteit is opgebouwd maar meestal niet voldoende , vandaar 1 prik voor de extra boost.

Dit is wat het RIVM adviseert

Sinds 1 jaar heeft NL er 15 mijoen afgestudeerde zeer deskundige virologen erbij.

Ik luister niet meer naar wat men op social media of de reacties op NU.NL zegt, maar ik verdiep me in de mededelingen van het RIVM en naar het advies van OMT.
 
Wanneer je minder dan 4 maanden geleden corona gehad hebt, krijg je 1 van 2 spuiten.
Het is voor mij meer dan een jaar geleden, dus dat zouden dan gewoon 2 spuiten zijn.
Het is niet bekend hoe lang immuniteit blijft, bij ziek worden of bij vaccineren aldus RIVM.
Er zouden ook al mensen zijn die vaker geinfecteerd zijn (ik ken ze niet).
RIVM gaat na vaccineren de mensen die dat hebben toegestaan ook minstens 2 jaar monitoren, en dat kan alleen maar zijn omdat ze geen idee hebben voor de lange termijn.
Maar het mechanisme wat ik nu heb gekregen, is heel anders dan dat van de andere vaccins.
RIVM zegt ook dat dit vaccin in ieder geval meer dan 67 % bescherming biedt, en dat is nogal laag als je de meer dan 90 % van de andere vaccins bekijkt.

Bovendien heb ik nu wel bijwerkingen zoals een benauwdheid, barstende koppijn, heel slecht geslapen en koorts.
Voor mij was er geen mogelijkheid te kiezen voor een ander vaccin, die mogelijkheid werd pas geboden exact op het moment dat bij mij de spuit al in de arm zat.

En voor wat betreft testen; toen ik ziek was werd er pas op corona getest toen ik al in het ziekenhuis lag en met een bloedtest, resultaat binnen 2 uur wat toen heel snel was.
Tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis werd minstens om de andere dag bloed afgenomen (dus ook vaker), maar er is niet meer op corona getest.
Dat weet ik omdat je de verslagen van het ziekenhuis gewoon kunt inzien.
Om te weten of er antistoffen aanwezig waren, zou je je moeten aanmelden bij Sanquin om bloed te geven (in de hoop dat de antistoffen zouden kunnen bijdragen aan een medicijn of snellere behandeling).
Sanquin zou (toen) de enige instantie zijn die deze tests deed.
Aangezien ik destijds wel wat anders aan mijn hoofd had, en ik maanden geen auto gereden heb, was tegen de tijd dat ik mezelf in staat achtte wel bloed te gaan geven, er geen interesse meer van Sanquin omdat hun onderzoek niet leidde tot de gehoopte resultaten.
Nu testen ze ook alleen nog maar op antistoffen bij de gewone vaste klanten die bloed komen geven, als onderdeel van de normale reeks testen.
 
RIVM zegt ook dat dit vaccin in ieder geval meer dan 67 % bescherming biedt, en dat is nogal laag als je de meer dan 90 % van de andere vaccins bekijkt.

Ik hoorde via via dat iemand in Suriname recent 3 maal was ingeënt en toch weer besmet was met Corona en nog eens vrij heftig. Nu zijn dit voor zover ik het kan beoordelen zeldzame gevallen, maar het kan dus wel.

Het blijft moeilijk om te bepalen welk vaccin in de toekomst het beste resultaat geeft en of het ook voldoende leverbaar is en tenslotte zijn ze net begonnen met het vaccineren.

Ik persoonlijk denk dat voor mensen bijvoorbeeld met een verzwakt afweermechanisme of bij veel contacten het helemaal niet verkeerd zal zijn om elk jaar een keer gevaccineerd te worden.
 
Ik heb vandaag een Janssen prik gehad.
Op de terugweg in de auto werd in het nieuws geroepen dat ze daar nu mee gaan stoppen.
Ik baal ervan dat ik weer word afgescheept met de minst goede bescherming en voor iedereen die na mij komt er een beter middel klaarligt
Het heeft niets met de bescherming vh vaccin te maken, maar vanwege de zeer zeldzame bijwerkingen (overigens net zoals AstraZenica), nl. dat het in zeer zeldzame gevallen trombose in combinatie met een lager aantal bloedplaatjes veroorzaakt, mag iemand het vaccin van Janssen weigeren en wordt het niet meer op grote schaal ingezet.

De mate van bescherming kun je laten testen door een antigentest uit te laten voeren en zo het aantal proteïnen/eiwitten in je bloed te laten bepalen.
 
Ik denk dat we blij mogen zijn met wat er is en wat de bijwerkingen zijn op een wat langere termijn weten we nog niet.
Voor de meeste ziektes duurt het jaren voor er wat is.
En dat het tempo behoorlijk is verhoogd. Ik was maandag blij met de 2de spuit.
 
Mijn dochter zit met een vraag waar ik geen antwoord op weet.

Ze is vandaag gevaccineerd met Janssen.
Nu gaat ze eind juli met haar 3 kinderen op vakantie naar Frankrijk (indien code geel)
Nu kan ze de per 1 juli verschijnende QR code App gebruiken om aan te tonen dat ze gevaccineerd is.

Maar ze heeft 3 zonen van 15j 11j en 8j

Wat zijn de regels omtrent kinderen en reizen met gevaccineerde ouders .
 
Het heeft niets met de bescherming vh vaccin te maken, maar vanwege de zeer zeldzame bijwerkingen (overigens net zoals AstraZenica),

Dat weet ik ook wel.
Maar het is te gek voor woorden dat een politicus met nul verstand van zaken gaat bepalen welk vaccin ik krijg, dat dan dus doet op beschikbaarheid van de betreffende vaccins en ik geen inspraak krijg over de kwaliteit die ik ingespoten krijg terwijl direct nadat ik gevaccineerd ben, die keuze wel geboden wordt voor anderen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan