Wireless Range Extender gezocht

Gaat het in de tuin om alleen wat te internetten of wil je ook flink downloaden.
Ik heb een Asus ac68u en heb op diverse strategische plekken rondom huis een eenvoudige repeater in wandcontactdozen geplugged(edimax)
Een op de eerste verdieping een in de garage en overal prima Internet. Maar met die repeaters is het downloaden stukken minder. Dat doe ik dus op de laptop die verbonden is met de 5 GHz band van de Asus de rest om te surfen en de repeaters draaien op 2.4ghz
Deze band is trouwens veel ver reikender dan de 5 GHz band
 
Antwoord 1:
Ja maar dat ga je niet halen buiten vermoedelijk want je moet ook kijken naar de stroomsnelheid. Hou je bij jouw eindadapter op stroom qua snelheid maar 150 mbit over (ik noem maar iets), dan ga je daar echt geen 300 mbit wifi meer uit krijgen, ongeacht het merk.

Wilde je een Dlan gaan combineren met de WPA4220kit? Dat zou theoretisch ook moeten kunnen. Vermits beiden lief met elkaar willen samenwerken. Dat is helaas niet altijd het geval. Ik heb niet nagekeken of dat mogelijk is. Dan zit je wel op 140 euro, maar heb je nog steeds geen wifi op je terras, want je spreekt hier over een Dlan zonder wifi. Hang je die aan de router, waar is je winst dan?

Misschien dat Zardos dat zo uit zijn hoofd weet of Dlan en TPLink homeplugs met elkaar willen koppelen?

Antwoord 2:
Dat vraag ik me dus ook af. Hooguit omdat je in de tuin volgens Zardos met die Dlink een hogere snelheid houdt op het stroomnet en daarom zal de wifi snelheid dan ook minder inzakken. De Dlink had volgens mij 500 mbit, maar heeft je hoofdrouter die aan de adsl of kabel hangt die snelheid ook? Anders heeft het geen zin.
300 MBPS is leuk, maar de meeste ADSL snelheden liggen in het gunstigste geval max op 45 mbit. Dus waar spreken we over?
Ik zie geen noodzaak voor een Dlink met dat groot prijsverschil op een adsl verbinding.

Antwoord 3:
Ja die is uit te breiden. Er hoeft maar 1 adapter met de router verbonden te zijn. De andere adapters kun je koppelen met die adapter. Zo kun je dus een heel netwerk van adapters opbouwen. Het is niet nodig om elke keer 1 van die twee met de router te verbinden.
Je moet dan wel het juiste type kopen om uit te breiden. Dus niet telkens een kit kopen maar de gewone WPA 4220. Die zijn ook los te koop. Niet goedkoop, ik zag ze in de gauwigheid voor iets van 50 euro los. Maar da's nog altijd goedkoper dan Dlink.
Of je moet dus naar AVM gaan kijken, daar heb ik echter geen ervaring mee, althans niet met hun homeplugs.
 
De AC heeft niks met stoom te maken, dit is de opvolger van de Wifi N.
Een tabel met de verbindings snelheid van de Wifi:

Standaard:            802.11            802.11b        802.11a/h/j    802.11g          802.11n                802.11ac
Frequentieberijk:  2,4 GHz          2,4 GHz        5 GHz            2,4 GHz          2,4 + 5 GHz          5 GHz
Snelheid (brutto):  2 MBit/s          11 MBit/s      54 MBit/s        54 MBit/s        150 - 600 MBit/s    1.300 MBit/s
Snelheid (netto):  0,5 - 1 MBit/s  1 - 5 MBit/s  bis 32 MBit/s  2 - 16 MBit/s  tot 200 MBit/s        tot 400 MBit/s

N is op het moment de standaard overgaande naar AC. Door Mino technieken ( 2 of 3 Antennes) kann de bandbreedte
nog vergroot worden. een voorbeeld hiervan is de FRITZ!Box 7490 in combinatie met de FRITZ!WLAN Repeater 1750E.
Deze heeft een brutto snelheid van 450Mbps in de 2,4 band en 1300 Mbps in de 5,0 Band.
Gebruik je een FRITZ!Box 7390 ipv de 7490 is alles weer bij de Wifi N van brutto 300Mbps omdat de 7390 deze
mino antenne techniek niet heeft.
Dus als je router geen Wifi AC heeft hebben deze Repeaters geen nut.
Blijf dan gewoon bij de Wifi N repeater met 2,4 en 5,0 Ghz die deze gelijktijdig kunnen.

De snelheid achter de repeater is helft omdat hij een heen (150Mbps) en weer (150Mbps) verbinding maakt.

Een tabel met alle Wifi snelheden staat hier:

http://de.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11

Op de Nederlandse Wiki staat de tabel helaas niet.



 
De snelheid achter de repeater is helft omdat hij een heen (150Mbps) en weer (150Mbps) verbinding maakt.
Of langzamer. Want als je homeplug op LAN via de stroom op afstand slecht 250 Mbps haalt, ben je van deze snelheid afhankelijk. De snelheid op wifi zal dus evenredig ook lager zijn, omdat dit wifi signaal via deze homeplug binnen komt en dan verder via het stroom LAN netwerk geleid wordt.
Het wifi deel zal dus uiteindelijk altijd langzamer zijn dan het LAN van zo'n homeplug.

Een mooie tabel Zardos, inderdaad jammer dat die niet in de NL wiki erbij staat. Maar da's het nadeel van wiki's, die worden door mensen zelf bijgehouden en zitten vaak grote verschillen in. Op de Engelse staat vaak ook meer info.
 
@Zardos: het gaat alleen om internetten, downloaden doen we wel op een Ubuntu server, NAS of op een (Windows) laptop.

Die tabel met snelheden en het commentaar geven ons duidelijkheid. We hebben de linksys X3500 (modem/router) en dat is een N router dus geen AC. Dat betekent dat de maximale (netto) snelheid 200 Mbps is. Wat de extender betreft kunnen we dus een "goedkope(re)"  nemen, vanwege de max. 200 Mbps.

We denken dat we dan het beste een WPA4220 kit kunnen kopen en een paar losse WPA 4220; of niet...

Dank voor alle commentaren/reacties.
 
We denken dat we dan het beste een WPA4220 kit kunnen kopen en een paar losse WPA 4220; of niet...
Kijk in dat geval even rond voor de zekerheid, er zijn ook soortgelijke TPLink setjes in omloop waar meteen al 2 adaptertjes bij zitten (in totaal dus 3 stuks, eentje voor bij de router en 2 andere), als ik me niet vergis.
 
De TP-Link TL-WPA4220T KIT ca. ? 105,-- of de TL-WPA4226T KIT met stopkontakt ca. ? 110,--
lijkt mij een goede oplossing.
De Basis unit TL-PA4020P/TL-PA4010 in de meterkast en de eerste TL-WPA4220 boven,
de tweede TL-WPA4220 voor de tuin of waar je hem verder kunt gebruiken.
je kunt het geheel altijd met nog meer TL-WPA4220 ca. ? 50 uitbreiden als het nodig is.
De Wifi werkt dan alleen in de 2,4 Ghz dit heeft wel de grootste rijkweite.
Iedere TL-WPA4220 zendt het Wifi N signaal uit en heeft 2 10/100Mbps-Ethernetports.

Je Router is wel een AC, dit geld alleen voor de 5,0 Ghz met een max van 450Mbps.
Het probleem bij jou is volgens mij dat de Router in de meterkast staat,
meestal  gelijk van 3 muren omgrenst wat de Wifi reikwijdte enorm begrenst.
 
@Zardos: de WPA4220kit voor 105?, we zien hem bij de Media Markt (klik) staan voor 69?; da's nogal een verschil

Maar uhhh de modem/router die wij hebben is/heeft wel AC ???? Waar haal je die "wijsheid" vandaan...

@Blacktiger: soortgelijke met 3 units.... weet je welke dat is.? We hebben wel de wpa4220 (3 units) bij Wehkamp gezien (klik).

Dachten we klaar te zijn en een WPA4220 aan te schaffen, maar blijkt dat onze wifi snelheid toch richting de 400 Mbps kan (???). Maar uhhh die 400 Mbps is dus in de 5 GHz band met minder range (bereik). Maar dan schiet ons de opmerking van Zardos weer door het hoofd: gaat het alleen om internetten rondom het huis.... Dan volstaat de 2,4 Hz band en dus een iets mindere max snelheid.

Overigens: Zardos noemde de WPA4226T kit. Wat is het verschil met de WPA4220 kit (die ook met 3 units wordt aangeboden). Is dat alleen het stopcontact...

Tja zo'n eenvoudige vraag en zo'n hoop zoekwerk...
 
Nou hadden vandaag iemand in huis (ivm configureren gratis telefoon e.d.) en die vertelde ons dat zo'n range extender alleen werkt zolang je op dezelfde fase zit. Zoals de meesten hebben wij 3 fasen in huis en hier zitten niet alle stopcontacten op dezelfde fase. De vraag is of het inderdaad alleen werkt zolang je op dezelfde fase zit.

Overigens zei hij, dat we dan beter deze outdoor Bridge/AP konden nemen, want die heeft een uitstekend en ver bereik (kost overigens bij "4Launch" 135? (incl BTW).

Wordt er allemaal niet gemakkelijker op.
 
Heb jij echt drie fasen in huis, deze wordt meestal aangesloten als men krachtstroom nodig heeft zoals zware motoren en zo

Welsiswaar ligt er overal 3 fasen bedrading in de grond en worden woningen daarop  verdeeld , maar per woning wordt slechts 2 fasen gebruikt, en aangesloten,

Maar zoals je zelf al zegt dat dat zo is dan gaan die extenders niet werken of je moet uitzoeken of ze op dezelfde groep zitten.

Dan zijn er nog altijd repeaters te koop die onafhankelijk zijn van de netspanning en werken voor INternetten ook prima.

Heb zo juist voor een prikkie een Engenius 9500 op de kop getikt en deze op de eerste verdieping voor het raam gezet. Ingesteld als een repeater

Zowel in de tuin als in de bovenverdiepingen overal prima te internetten.

Maar ja het is natuurlijk wel afhankelijk van de afstand in de tuin waar je ontvangst wilt hebben.

ALs mijn tuin net zo lang was als diep dan begon ik een camping  ;-)) 


 
ALs mijn tuin net zo lang was als diep dan begon ik een camping 

Hoezo? Heb je een kuil gegraven????  :confused: :confused: :confused: gr. George
 
heej toevallig,  ik bekeek net de link en dat gaat ook over een Engenius, alleen ik zie geen antennes en ik heb altijd mijn bedenkingen bij "zenders/ontvangers" met ingebouwde antennes,

Engenius is een goed en zeer hoog kwalitatief merk zeker weten

Op mijn ouwetje Engenius  heb ik een paar grotere antennes geplaatst 9dbi die ik nog had liggen en moet zeggen dat deze verder reiken dan de standaard bijgeleverde.
 
@Marie mijn tuin is van nature al diep zo,n 13000 km daar hoef je niet voor te graven
 
He the matrix de link in onze vorige reply betreft ook een "en genius". Weet jij hoeveel het afgegeven vermogen is van de 9500, ik kan het niet vinden bij de specs.
De ENH202 staat op de site van engenius bij outdoor pro, heeft een (output) vermogen van 800mW en een range van maximaal 2 miles, dus max 3,2 km (maar zo'n grote tuin hebben we niet en bovendien zal het wel in optimale omstandigheden zijn (line of sight)). Maar goed het bereik is meer dan genoeg. Dat het getypeerd wordt als outdoor heeft alleen met het design te maken, dus kan ook in huis worden gebruikt.

Wat de fasen betreft: ja we hebben 3 fasen in huis, dat hebben we ook nodig want onze generator werkt alleen met 3 fasen. Nou is het op zich niet erg dat niet alle stopcontacten op dezelfde fase zitten want dat kunnen we zelf in de meterkast aanpassen, maar dat vergt een heleboel uitzoeken (wat zit op welke groep en rekenen wat de belasting na verandering per groep is). Dus dan lijkt ons een "en genius" beter.
 
je zet in meterkast op elke fase een wcd en je kunt dan kijken  welke wcd je moet gebruiken voor je wifi.
voor de desbetreffende wcd in huis.
of anders op elk een zetten en je hebt door heel het huis ,en buiten ,bereik.
 
Klopt scubadiver maar we weten al dat de stopcontacten niet op dezelfde fase zitten. Die op de 1e verdieping zitten op een andere fase dan die op het terras. Dus moeten we dan of de boel omgooien in de meterkast of 2 sets kopen. Dat laatste is een beetje "overdone" en duurder.

Wat kregen ook een verwijzing naar een routerboard. Deze heeft 2 antennes van elk 4dBi (terwijl de outdoor "en genius" een ingebouwde 10 dBi antenne heeft). We zijn geen tecnneut maar wellicht liggen de prestaties gelijk want de behuizing van die "en genius" outdoor houdt natuurlijk wel wat tegen, dus zal het dan netto lager zijn dan 10 dBi. We hebben dan gelijk een router er bij. Die routerboard met ook een goede wifi range is deze (NL) of deze (fabrikant).

Maar zoals the matrix schreef is "en genius" een hoog en kwalitatief merk, dus dan maar voor de "en genius" gaan, ondanks de ingebouwde antenne (design is wel mooier natuurlijk, ofschoon het uiteindelijk gaat om de performance).....
 
Het maximale toegestane vermogen in nl is 100mW meer mag zonder vergunning niet.
 
100mW maximaal....waarom worden die 800mW dingen dan in NL verkocht of ben je een 0 vergeten....
 
http://tweakers.net/nieuws/85762/agentschap-telecom-gaat-hoogvermogen-wifi-routers-niet-actief-aanpakken.html

http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/wifi/veel-zware-wifi-routers-illegaal/

Dus nee geen nulletje vergeten
 
Het probleem met die sterk zenders is niet dat ze een grote reikweite hebben maar dat je laptop of mobieltje of tabblet niet
in een keer meer zendvermogen krijgt om terug te zenden.
Dus je ontvangt het wel maar je kunt niks terug sturen omdat  de afstand terug niet overbrugt wordt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan