Wireless Range Extender gezocht

@the matrix: bedankt, nuttige info en ja wederom bevestiging {van een "kenner") dat engenius minimaal gewoon goed is.

@Zardos: we begrijpen wat je schrijft, maar kunnen het niet beredeneren. Als we met een tablet in de tuin draadloos verbinding hebben met een 800mWatt AP dan betreft het toch ontvangen ?n zenden. M.a.w. er wordt pas weergegeven dat er via WiFi verbinding is, indien zowel zend- als ontvangst op de tablet mogelijk is. Gelukkig lazen we in de laatste link die the matrix gaf, dat het vermogen is aan te passen in de configuratie.
 
Sardoz bedoeld dat wanneer je een krachtige repeater hebt die km_ers kan overbruggen je altijd beperkt blijft met het pokke zendertje in je laptop of tablet voor het retour signaal.  Dus niet de repeater maar je laptop is de begrenzer in wel of niet kunnen internetten op afstand.
 
Maar zoals je zelf al zegt dat dat zo is dan gaan die extenders niet werken of je moet uitzoeken of ze op dezelfde groep zitten.
Ik neem aan dat er een verschil is tussen dezelfde groep en dezelfde fase. Die adapters hoeven namelijk niet op dezelfde groep te zitten om goed te werken.

Dan v.w.b. die 4220kit, die waar Zardos naar verwees (van 105 euro) was met 3 adapters, zoals jij in de Wehkamp zag, en daar kost ie ook 103 euro. Die van de Mediamarkt voor 69 is slechts met 2 adapters.

Overigens: Zardos noemde de WPA4226T kit. Wat is het verschil met de WPA4220 kit (die ook met 3 units wordt aangeboden). Is dat alleen het stopcontact...
Voor zover ik me kan herinneren is dat inderdaad het enige verschil.

Dachten we klaar te zijn en een WPA4220 aan te schaffen, maar blijkt dat onze wifi snelheid toch richting de 400 Mbps kan (???)
Misschien nog eens ten overvloede. Wil je 400 Mbps buiten op de wifi kunnen halen, moet je op je adapter buiten dus via de stroom ook 400 Mbps over houden en dat lijkt me niet het geval. De vraag is dus of het zin heeft.

V.w.b. de Engenius, dat kan best goed heel zijn, heb ik zelf helaas geen ervaringen mee.
Als ie een groot vermogen heeft zal ie ook wel ver komen. Maar Zardos legt prima uit wat dan je bottleneck gaat zijn.
 
Engenius is inderdaad wel goed, maar met muren ertussen moet je er toch weer niet te veel van verwachten.
Ik heb er zelf ook een paar.
Een access point voor binnen die komt wel veel verder als alle gewone draadlose routers die ik ooit heb gehad.
En ik had er twee mee naar griekenland voor buiten met losse antenne om 100 meter te overbruggen, dat ging wel maar ook met moeite.
Vreemde is dat een restaurant die denk ik 250 meter bij ons vandaan zit kan ik als ik buiten zit gewoon gebruiken.
Ga er van de zomer maar eens achter zien te komen wat die heeft staan.

Maar voor een hele goedkope oplossing, 2 weken terug heb ik bij de action een repeater gekocht voor ik meen 17 euro in de vorm van een stekker, en ik moet zeggen heb nu prima bereik in de tuin.

wifi staat bij mij voor in huis, repeater achter bij een raam en nu achter in de tuin prima bereik.

Gr Blokker
 
Nog een oplossing is het uitproberen.
Je koopt de apparatuur waarvan je denkt dat die het beste bij jouw zal werken.
Dit doe je bij een winkel die makkelijk omruilt of terugneemt.
Je installeert het hele spul ( Folie op de apparaten laten)en probeert of het naar jouw verwachting goed werkt.
Dan zijn er twee mogelijkheden:

1. Het werkt naar verwachting: Klaar is Kees!
2. Het werkt niet naar verwachting:
    Het hele spul in fabrieksinstellingen terug zetten, netjes weer inpakken en terug naar de winkel.
    Geld terug of de apparaten meenemen die je als tweede optie had en verder proberen tot het
    werkt na verwachting.

Na 1 of 2 keer proberen merk je zelf wel waar de bottleneck zit (of in het draadloze of in het stoomnet)
en vindt je een goede oplossing.

 
En hier nog een nieuwe router als uitgangspunt. ;) ;)
Echt iets voor antenne fetisjisten. :klappen: :klappen:

http://www.asus.com/de/Networking/RTAC3200/overview/
 
Terugkoppeling:

We zijn z????r tevreden. We hebben een EnGenius ENH-202 long range extender gekocht en die kan een geweldige range aan en bovendien een power van 0,8 Watt.
Maar wat een instellingen zeg en we hebben ons suf gezocht om meer vermogen er uit te krijgen omdat die stond afgesteld op de max toegestane waarde van 0,1 Watt.
Enige nadeel - voor zover je van een nadeel kunt spreken - is, dat deze met een kabel met router/modem verbonden moet zijn (dus niet alles wireless) maar ja als je zoveel vermogen hebt en dus zo'n groot bereik hebt dan heb je geen wireless extender nodig. We kunnen nu in de tuin en zo internetten en tot in de wijde omgeving zelfs :biggrin:

Iedereen bedankt voor de reacties.
 
Hartstikke mooi. Ja met dat vermogen kom je inderdaad wel een eindje. Als het vermogen dan ook op de terugweg voldoende is om weer tot aan de Engenius te reiken, dan zit je gebeiteld. :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan