X Box

@ iceke

in de Xbox van mijn broer zit de matrix en dan hoef je geen draad te solderen

en echt dit is in 5 minuten gepiept

het enige nadeel is hij heeft maar een 256kb bios en de executer2 heeft een 1mb bios en daar mee kun je schakelen tussen de biosen

het solderen is ook niet moelijk alleen de D0 draad is een beetje lastig maar op de achterkant van het moederbord zit een groter punt om de D0 draad te solteren

en klopt de hddkey ben je niet nodig met een andere (grotere) hdd

alleen denk er wel aan om de nieuwe hdd te locken

anders start hij niet meer op met de originele bios om live te kunnen spelen

en op de meeste homebrew mods zit geen flasprotect

en om de mod uit te zetten om live te kunnen spellen moet er een schakelaar tussen de D0 draad

bij de matrix hoeft dat niet

die zet je in stand 3 en dan laat je hem een keer booten met een originele game en de mod staat uit

ik betaalde voor de Executer2 lite 25 Euro

dus die 15 euro meer voor een mod met 1mb vind ik wel okè

ik denk dat het niet zo veel uit maakt wat voor mod je er in hebt

het is gewoon een mooie box waar je niet alleen een spel mee kan spelen maar ook nog een DVD ,VCD , SVCD en DIVX mee kan kijken en MP3 mee kan luisteren

 
.....en vooral mame op kan draaien... ik ben verzot op arcade games :)

heb me zo'n X-Arcade Controller gekocht en ben nu nog op zoek naar een arcade kast waar ik heel die zooi kan inbouwen...

 
Op marktplaats.nl worden regelmatig voor weinig centjes complete cabinets aangeboden.

Is inderdaad heel erg lekker......... Mame X . Vandaag is net de 0.71 versie uitgekomen. Voor de liefhebbers even ter info.

 
hier in Schilde is er ook een verkoper.. ben aan't wachten tot er een mooie defecte kast binnenkomt... nu heeft hij enkel duur werkende of heel lelijke versleten kastjes staan

 
@dadaman,

Ik was in de veronderstelling als je de hdd wilt locken dat je de hdd key wel nodig hebt.

Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik heb het wel zo (moeten) doen.

De xbox-scene blijft continue in beweging, zo blijkt maar weer :)

In mijn geval heb ik de hdd kabel gewoon naar buiten geleid zodat ik elke willekeurige hdd kan aansluiten.

Dus kan ik de box maagdelijk laten draaien met de orginele 8 gig drive dus ook voor Xboxlive, en alle "andere" software via een grote schijf.

Zo heeft natuurlijk iedereen een andere oplossing voor "problemen" maar deze oplossing leek mij op dat moment de meest veilige.

MS kan uploaden of upgraden wat ze willen via Xboxlive maar alles is op dat moment orgineel, dus geen probleem ;-)

De mod die ik gebruik is de pc-bioxx met 8 draden + 1 schakeldraad voor MS bios.

De print heb ik gewoon met een stukje dubbelzijdig tape aan de binnen/achterkant geplak.

alleen als ik de bios opnieuw wil flashen moet ik de motorkap er ff af halen, maar dat gebeurd gelukkig niet zo vaak :)

Maar goed, ik ga nog ff verder pielen met dat ding, het is en blijft tenslotte een leuk apparaat om mee te spelen.

groeten,

 
ik zal nog even met mijn maat overleggen of hij het autoinstall file

nog een keer op zijn server zet

het bestand is +/- 170MB groot en ingepakt +/- 85 MB

als je dit .iso file op een CD-RW brand

op een zo langzaam mogelijke speed

dan heb je een auto install CD waar alle tools op staan

om een nieuwe of gebruikte HDD klaar te maken voor de Xbox

op de CD-RW staat dan:

nieuwste mediaplayer

Xbox verkenner

DVD dongel = om DVD te kunnen kijken zonder de originele dongel

eeprom manager = dit progje is er voor om de hdd te locken

HDD loader = om games op je HDD te zetten

bios flasher = om je bios te flashen zonder hem er uit te halen

en natuurlijk de nieuwste biosen die er op dit moment zijn

voor de Executer2 de 4974 tot en met 4977en voor de matrix

D6-ef red en de D6-ef bleu

ze staan er op voor de biosen met 256 KB en voor de biosen met 1MB dus ook voor alle homebrew mods

ik weet niet of je er wat aan hebt laat het maar even horen

dat zal wel over een paar weken worden

mijn maat is nu op vakantie en ik ga morgen

 
heeft wel een beetje lang geduurd maar hier is hij dan

Autoinstall voor de X-Box

ftp://194.241.232.139/SQL /X-Box pub /bij Dadaman /2003/

de hele link in de explorer balk kopieeren

 
Laatst bewerkt:
Sorry maar nog even dit

de link inclusief de spaties kopiëren in je exploreer balk

het is een 10 Mbit server uit japan

 
ja de Xbox is voor mij de ultieme spel computer

ik heb er net een andere CD speler in gezet

zodat hij ook de gewone CD-R`s aan kan

ik denk dat er nog veel meer mogelijk is met de Xbox

 
Als je van plan bent om er een te kopen, zorg dan dat je er een te pakken krijgen met een Samsung DVD ingebouwd (niet het Flipsje of Thompson), dan leest ie zonder problemen alle CDR media;)

 
is die samsung dan nog aan iets specifieks te herkennen ??

m.vr.grt. SPJ...........

 
ja, de lade van de dvd-rom van de samsung heeft als enige drive 2 grote gaten links en rechts. (eject)

er bestaan ook lijstjes met fabricagedatums (dan kun je al met redelijke zekerheid weten welke drive in welke doos zit, datum staat op buitenkant doos) en de daarbij behorende merken dvd-roms, maar mijn lijstje gaat maar tot januari 2003.

zekerheid heb je enkel als je de 2 gaten (mag) zie(t)(n).

maar beslist de moeite waard, dan kun je zonder enige ombouw divx/xvidjes/backups op cdr bekijken/spelen:)

zo maar vervangen van de drive gaat ook niet, dus...

 
Laatst bewerkt:
het beste is om een nieuwe Xbox te kopen

en er dan vervolgens een samsung dvd speler in te zetten

(moet wel een orginele Xbox dvd speler zijn)

want de xbox met samsung dvd speler is vaak de wat oudere

Xbox en die maken wat meer lawaai omdat er 2 koelers in zitten

 
Das niet waar hoor dada.. heb al meer versie 1.1 of 1.2 gezien met een samsung dan versie 1.0(de oude met een extra cooler op de grafische chip)

Anders zet je er een gewone samsung pc-dvd in...

xbox open.... 6draadjes solderen , samsung in pc flashen met xbox firmware.. en dan een heel klein beetje plastick aan de binnekant van de xbox wegvijlen....

 
oke weer wat duidelijk

ik heb namelijk nog geen Xbox gezien (en ik heb er al best wat gezien) jonger dan de 1.1 die een samsung aan boord had

en van die gewone pc dvd is IID zo

heb ik dus ook zo gedaan

ik hoefde geen plastick weg te vijlen bay de wee

en heel makelijk ging het ook maar nu ben ik ook geen groot soldeer wonder hahahehe

dit alles heb ik gedaan omdat je nu haast niet meer aan een samsung Xbox dvd speler komt

al had dat wel de makelijkste manier geweest

 
als je een gewone PC-DVD-speler in de xbox hangt moet je toch solderen??? voedingskabels zijn anders? (naast de andere bios)

btw, ik heb een 1.2 met samsung (origineel), dus ze bestaan zeker, de hoge versies met samsungs... gelukkig maar;)

 
ja klopt ik moest solderen maar zoals ik al zij het ging niet makelijk omdat ik geen sodeer koning ben .hahaha

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan