X Box

TSReader, XBMP & Satellite

>> From xboxmediaplayer.com:

TSReader is an MPEG-2 transport stream analyzer PC application for Windows9x/2000/XP. Normaly this would not be so interesting for many XBMP users but the thing here is that TSReader has a build-in XNS server, which when enabled can stream live digital TV (broadcasted over satellite, cable and terrestrial) to XBMP on demand. TSReader is compatible with many Digital Video PCI-cards that provide the actual transport stream from DVB, DVB-T, ATSC or Digicipher.
More info: XBMP forums and TSReader Website

Introduction

TSReader is a transport stream analyzer, decoder, recorder and stream manipulator for MPEG-2 systems. It supports DVB, ATSC and Digicipher® II extensions to the base MPEG-2 specification.

Digicipher is a registered trademark of Motorola Broadband

Features

Decodes MPEG-2 tables with DVB, ATSC and Digicipher II extensions

Decodes unscrambled 4:2:0 MPEG-2 video in thumbnail format

Supports a wide range of MPEG-2 hardware input and output devices Transport streams can also be fed from a file

Records the transport stream to a disk file

Records an individual program to a disk file with PAT/PMT re-generation

Decodes IP/DVB transmissions with decodes of the MAC and IP destination addresses

PID usage graph with percentage displays for each PID

Actual bitrate on PIDs carrying PCR and estimated bitrates for non PCR carrying PIDs.

PID graph is color coded to indicate unscrambled and scrambled PIDs

Table report generation into HTML and XML

Automatic transport stream recording for unattended operation

Control over D-VHS decks for unattended HDTV recording (Windows XP)

Automatic export of tables in XML format for processing by other software

Supports plug-ins written for MultiDec

Manually defined channels can be added to any multiplex

Record up to 8 PIDs from a mux either as seperate files or combined in their received order

Het wordt weer leuk.....

 
Ben ik effe blij dat ik inmiddels toch maar een xbox gekocht heb.:biggrin:

 
Dat is het einde dan voor de dreambox,gaan we kaart-share via xbox-live netwerk.

netpad

 
En BT heb je hem al omgebouwd?

zo ja .....Mooi hè

zo nee...snel doen....hehe

 
Hehehe dadaman, hij heeft hier gewoon 1 week in de doos gestaan, totdat mijn vriend tijd had en de chip ook had om hem om te bouwen, is nog niet eens aangesloten geweest.

En is dus toen vanuit de doos nieuw, gelijk opengemaakt en omgebouwd.

2 dagen plezier van gehad, toen had ik er genoeg van, en heb ik een 120gig WD schijf gekocht, en de originele door deze 120 gig vervangen.

Daarna weer deze schijf laten volzetten met games van een andere vriend die een 120 gig had vol staan.

Die nu weer een beetje uitgezocht, paar dingen weggegooid en paar nieuwe dingen er weer op.

Vooral een aantal echt mooie skins erbij gezet.

Super gewoon dat apparaat.

Ben wel nog op zoek naar het spel Outlaw Soccer. Een voetbalspel wat ik ooit eens op een geleende xbox gespeeld heb, waarbij je andere voetballertjes een elleboogstoot kan geven en tegen de schenen kan stampen enzo.:)

Zou ook nog Outlaw Football kunnen heten, maar een van die twee titels zou het moeten zijn volgens kenners.

Ben er zeer happy mee.... de kinderen trouwens ook.:biggrin:

 
Helaas kan ik je daar niet aan helpen

ik heb +/ 50 spellen op de HDD maar deze niet

maar mooi he die Xbox?

en wat nog veel mooier is

als een Dreambox op een Xbox staat....hehehe

 
Nee dankje, dan draai ik de zaken toch liever om en zet een xbox op de Dreambox anders staat het toch maar een beetje waggel, en Dreambox en Microsoft zijn wel aan elkaar gewaagd, over MS is er ook zoveel discussie. :biggrin::biggrin::biggrin:

Anyway xbox is super (vind hem zelf fijner als de DB), en iemand bood me het spel al aan als ik het niet vinden kon dus het zit wel snor denk ik.:)

Thanks!

 
ik krijg hier net een xbox van een vriend,

deze mag ik ombouwen vooor zijn zoon.

nu heeft ie er een applex chip bij gegeven.

maar volgens mij is deze xbox een 1.03 type.

als ik een beetje google zie ik dat in de 1.03 een ander soort chip moet?

wie weet hier meer van,of heeft een paar leuke links met schema

enz.

b.v.d.

 
wel ik heb al een site gevonden met inbouw foto's

alleen hier staat ook v 1.5 ?

nu nog ff vinden welke v ik hier heb.

sn is xxxxxxx 32xxx

mfd 2003-07-11

 
de 32xxxx met een conaxant video chip is een 1.3

met een Focus is een 1.4/1.5

ik ga het proberen op de 1.3 manier.

 
ik ben er gisteren weer eens mee bezig geweest,

en hij werkt nu.

nu alleen nog ff zoeken naar een dashboard?,om de dvd's op de hd te krijgen.

als ik de link van dadaman probeer loopt explorer vast?

dus moet maar op zoek naar iets anders.

 
Als je de Evox 2.5 Auto-installer neemt heb je alles wat je nodig hebt, inclusief dashboard etc.

 
ja ik heb hem nu net binnen.

alleen de pdf's die er bij zitten willen niet open?

maar zal wel ff kijken op een site of ik de gebruiksaanw kan vinden.

 
ff opletten met die evox installer, er gaan copy's rond met een troyan in... dus evox installer 2.5 enkel downloaden van het officiele irc kanaal van slayer.

ALs je niet weet waar die is pm je me maar....

 
Goed gezegd Iceke.

Dat zal dan ook de oorzaak zijn geweest misschien waarom er in mijn versie (van news afgehaald) problemen zijn ontstaan met het ftp gebeuren.

Nadat ik hem van het slayer kanaal had afgehaald, die niet van een fix wisten hieromtrent, was ook het ftp probleem voorbij.

Wel valt me 1 ding op, ftp'en met echt lange bestandsnamen is een onmogelijkheid, krijg je ftp errors. Raar.

 
De xbox gebruikt een custom Filesystem, fatx, en die kan geen superlange namen aan...

overigens is de ftp van evox niet het je dat...

die van avalaunch is beter (zeker als je de boost mode gebruikt ism qwix)

grtz,

Wimpie

 
yups en voor sommige games geven die lange bestandsnamen dus problemen... bv enter the matrix en dat nieuwe rugby game.

Op een dvd branden lukt trouwens wel, daar maakt de xbox geen problemen over....

Er is trouwens een tooltje voor, die de namen mooi afbreekt als ze te lang zijn (heel handig als je -tig emulator roms naar je xbox hd wil kletsen)

 
Nou die Avalaunch heb ik ook wezen testen maar ben ik ook niet kapot van.

Raar genoeg lukte het me wel door de bestanden op dvd te zetten, toen met een tooltje (dvdcopy geloof ik) naar de HD van de xbox te zetten, en ze toen weer met de norton commander achtige toestand van op de xbox naar de juiste dir te verplaatsen.

Hij kan het dus wel aan schijnbaar.

Weet het ook niet, maar het ging om die emulator bestanden en je kunt ze wel leuk afbreken, maar ze staan met naam in de .ini file, doe ze het dan nog wel? Of moet je dan de namen in de .ini file(s) ook gaan aapassen?

 
??? bij de meeste emulators moet je enkel de dir aangeven waar je roms staan, niet alle roms met naam en toenaam..

 
Ik ben ook geen echte fan van Avalaunch, maar in combinatie met Qwix is het wel onovertrefbaar.

De 'boost mode' die dan wordt geactiveerd bij het FTP'n is spectaculair als er op je iso veel kleine files staan...

grtz,

Wimpie

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan