X Box

Hmmz.. Qwix ken ik nog niet, moet ik toch maar weer eens verder kijken dan.

Iceke, kijk maar eens in de surreal.ini dan zie je wel wat ik bedoel.

 
Mijn zoontje heeft hier een xbox staan

Ik wil deze gaan ombouwen,zodat ik gebrande dvd's hierop kan draaien

Hij hoeft niet online

Er zit een samsung drive in

Hoe moet ik nu verder te werk gaan als ik het bios wil flashen TSOP

Ik weet dat ik daar een doorverbinding voor moet leggen,maar waar precies weet ik niet .

heeft hier iemand een shema van.???

Als dit gebeurd is dan moet ik alleen nog maar de software op te zetten?????

Weet alles over humax en ps2 maar dit ding weet ik niks vanaf.

heeft iemand misschien tips.

mvgr martin

 
@aztek:

best eens kijken op http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=165336

daar hebben ze mooie tuts over het TSOP flashen.

Komt er op neer dat je 2 verbindingen moet maken op het moederbordje, waarna de TSOP flashbaar wordt.

Daarna kun je de TSOP flashen met bv. executer bios. (bv. via evox of raincoat)

niet echt supermoeilijk, maar toch niet zonder gevaar (vooral het soldeerpuntje op de achterkant van het moederbord...)

veel succes...

grtz,

Wimpie

 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat er iets niet goed ging vanmiddag.

Want 5 keer dezelfde posting en daarna nog 1 keer een iets gewijzigde (niet elke keer die regel ertussen), das heel irritant lezen.

Daarom heb ik die 5 maar even weggehaald.

Leest het weer wat lekkerder.

 
Vandaag heb ik ook een X-box gekocht. Nu ben ik aan't kijken voor een mod-chip maar blijkbaar zijn er veel verschillende verkrijgbaar. Zo veel dat ik niet weet welke te nemen. Kan er iemand mij raad geven?

thx

Ruff Rider

 
ik heb de mijne sinds vorige week en die heb ik toen gelijk laten ombouwen.

er is toen een paar kontaktjes die al op t board zitten doorverbonden middels solderen. De software van 007 zag ik over de tafel gaan . en gelijk 'n HD van 160 gb erin ,en in comb. met qwix is 't ineens een machtig apperaat.

er zullen ongetweifeld meedere manieren zijn maar zo is 't bij mij gedaan,

de kids zijn er niet achter vandaan te slaan.

m.vr.grt. SPJ.................

 
De goedkoopste methode is hierboven aangegeven....

Biosbruggetjes dichtsolderen en met 007 de bios flashen...

prijs: 0€ of een bak bier(flesh champagne) voor de kerel die 007 en een memorycard liggen heeft :)

De leukste modship lijkt me die van smartxx

 
Ik weet tegenwoordig niet meer wat echt "in" is.

Maar heb zelf de Aladdin advanced erin zitten en deze week heeft familie van me ook die chip er in laten zetten, heel fijn ding.

Is natuurlijk wel wat duurder dan bios flashen, maar als je zelf heel fijn kunt solderen (wel heel goed opletten want er zijn verschillende versies xbox dus ook verschillende soldeerpunten!!!) dan kost de chip 35 euro en ben je voor dat bedrag klaar.

 
zo lang je niet op live gaat vind ik persoonlijk tsop flash de makkelijkste en goedkoopste.

overigens zal het live-gaan met een modchip (dus via een originele 'bank') in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer mogelijk zijn. Het nieuwe dashboard heeft klaarblijkelijk een routine in zich die chekt of de originele hd aanwezig is of niet. (dus als extra bij check van een gehackte bios)

grtz,

Wimpie

 
Klopt, er zijn of komen nog wel meer checks behalve de bios check. Vind het een beetje hypocriet van MS dat je met een omgebouwde xbox niet mee mag doen maar goed.... er zijn nog wel andere manieren om met de xbox online te kunnen als men dat perse wil.:)

 
versie 1.0 t/m 1.5 daar zijn de soldeer punten het zelfde

alleen met de 1.5 versie moet er nog een 5 volt draadje bij

maar niet alle mod werken op alle versies

en idd als je niet live wild of hoeft dan kun je altijd nog

Xboxconect of Xlink

 
Voor mij is de keuze gevallen op Xenium modchip. Heb hem vandaag in de box gezet wat vrij makelijk verlopen is, slecht 1 ietwat moeilijke soldering maar voor de rest echt makelijk.

Nu ben ik op zoek naar de EvolutionX software, iemand een idee waar ik die kan vinden?

Greetz

Ruff Rider

 
Die kun je downloaden via de chat. Ik zit momenteel niet thuis dus weet zo uit mijn hoofd niet waar precies, ik dacht efnet en dan de room #evox maar kan ook zijn dat je in #xbins moet zijn.

Iceke kan je dat precies vertellen, misschien ook wel iemand anders.

 
#xbins op efnet

daar tik je /msg xbins !list

en dan krijg je dit :

FTP ADDRESS: distribution.????.org

PORT: 21

USERNAME: uw nickname op irc

PASSWORD: emulation

log in met een ftp client en ga naar

/XBOX/apps/dashboards/evolution-x/_official

daar staat'ie, vlijf wel op de irc server anders gooien ze je af de ftp

maar beter is de slayer cd af te halen, das een cd of dvd die alles voor jou installeerd met handige menu's

zal ff copy/pasten uit de nfo file :

>>>>>>>>> This installer was originally created by SlaYer! <<<<<<<<<<<<

Feel free to modify, but please leave this credit file in place.

To get the latest Version of the Installer follow these instructions:

* IRC Software: Get your free MIRC Client from here: http://www.mirc.co.uk/get.html and choose the link closest to you.

* IRC Server = snoop.burghcom.com ( IRC Server Join Command = /server snoop.burghcom.com )

* IRC Channel = #SlaYerS ( IRC Channel Join Command = /join #SlaYerS )

The channel BOT, called "Bitch" will automatically send you what you need if you issue these simple commands:

!help - tells you how to configure mirc to allow you to get files from this channel! - DO this FIRST!!!!

!nfo - sends you both NFO files (open with Wordpad to read properly!)

!installer - sends you the installer in one 60MB file

!ip - info on fixing IP problems

!modchip - modchip info

!xbmp - bonus! get the latest Xbox Media Player

For Q&amp;A Support see the Xbox-Scene Forums here:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?act=ST&amp;f=16&amp;t=23507&amp;

 
Owja heeft er al iemand de shoutcast files geprobeerd met de nieuwe xbmc ?? ik krijg ze niet aan het werk....

 
Bedankt Iceke da's wat ik zocht.

Enkel de methode om de installer te downloaden is wel veranderd. !installer werkt niet meer. Nu moet het via bittorrent (peer to peer). De installer is blijkbaar ook iets groter geworden (108.35 Mb)

Greetz

Ruff Rider

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan