zo kan het ook (Vantage HD8000S)

hoi,

hier draai ik van 45 oost naar 34,5 west.

kan nog ongeveer 4 graden verder na het westen.

als het mee zit kan ik de telstar 11N die op 21 december as wordt gelanceerd en op 37,5 west komt te hangen nog net ontvangen.

deze satelliet komt met een ku europa beam die heel europa afdekt.

met 39 ku band transponders

http://www.loralskynet.com/pdf/T11N_footprint.pdf

 
hoi,vandaag is de monteur geweest.

EN HET WERKT!

wat een gemak.
Gefeliciteerd!

(Ik kan slechts draaien van 45E t/m 18W)

Groetjes,

Bones

 
hoi,

dit weekend waren de 60 zenders van t-home op amos fta.

diverse zenders waren voorzien van AAC geluid dat maar door weinige ontvangers kan worden weergeven.

enige tijd geleden werd in een sofware update voor de vantage hd 8000s de mogelijkheid geschapen om itv hd met beeld en geluid te kunnen ontvangen.

bij de extra instellingen voor geluid was naast dolby d ook de mogelijkheid om AAC te kiezen.

dus even getest dit weekend en inderdaad de zenders voorzien van AAC anduiding werden automatisch met geluid ontvangen.

al met al wordt deze ontvanger steeds beter en ben ik blij dat ik hem heb gekocht.

 
Hmmz... dat klinkt wel interessant, zou een Dreambox 800 ook dat AAC geluid aan kunnen?

 
Hoe zit het met opnemen met deze vantage 8000 ?

Kan 'ie opnemen van het ene gecodeerde kanaal en kijken naar een ander kanaal (al dan niet op een andere transponder) ?

Neemt ie de programma's gecodeerd op of worden ze gedecodeerd opgeslagen ?

Ik kreeg daar namelijk onlangs een vraagje over maar heb daar natuurlijk niet de mogelijkheid voor om het te testen.

Je gaf al aan de CDS CI module te gebruiken.

 
hoi,

het antwoord op deze vragen kan ik je nog niet geven daar ik dit door mijn drukke werkzaamheden nog niet heb kunnen na gaan.

heb op 2de kerst dag en nieuwjaardag gewerkt dus weinig vrij geweest.

ben wel van plan dit binnenkort te gaan testen.

eind januari en februari is de minder drukke periode bij de horeca groothandel zodat ik dan wat tijd voor tijd uren kan opmaken.

wel kan ik melden dat ik als ik de ontvanger aanzet op een gecodeerd kanaal van cds dit eerst met horten en stoten gaat naar hem een paar minuten op een ongecodeerde zender te habben gezet is het goed.

het lijkt wel of hij eerst warm moet worden.

of dit licht aan de CI of aan de ontvanger ben ik nog niet achter.

opname van een ongecoderde zender verloopt prima

wat ik begrepen heb kun je bv 2 zenders opnemen en een derde bekijken op het zelfde moment.

als je tuner 1 met tuner 2 hebt verbonden heeft dit wel beperkingen betreffende polarizatie en transponder van welke je kunt opnemen

 
het is zowiezo waneer je de ci van canaal digitaal gebruikt je maar 1 zender tegelijk kunt bekijken dus zou je al een zender opnemen dan gebeurt dit gewoon gecodeerd en moet deze later nog gedecodeerd worden

weet verder niet of deze box dan uit zich zelf doet op een bepaalt tijdstip of dat het handmatig moet gebeuren

 
Ik ben ook wel zeeeeer benieuwd of de box inderdaad kan opnemen op bv. RTL4 en SBS6 kunt kijken tegelijkertijd. Is namelijk wel een overweging voor de aanschaf. Ik hoor het graag wat de bevindingen zijn.:)

 
hoi,

de vantage hd 8000s neemt ongecodeerd op dus later decoderen is niet nodig

vooral handig met de nieuwe seca 3 kaart.

ik werk nu met de alternative software waar door geen cam meer nodig is.

de kaart zit nu in de interne kaartlezer en werkt prima met de seca 3 kaart ook de update van 2009-07-01 naar 2009-05-25 is op 28 maart probleemloos verlopen

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 22:13 uur ----------

hoi,

de update`s komen wel vaak bij cds.

zaterdag werd de datum 25-05 2009 , vandaag is de datum 31-05-2009 geworden.

 
de update`s komen wel vaak bij cds.zaterdag werd de datum 25-05 2009 , vandaag is de datum 31-05-2009 geworden.
Nee dat meen je maar. De eerste update had gewoon goed moeten zijn. Maar men is bij CD natuurlijk compleet in de war geweest met de zomertijd. En vandaag is gewoon een of andere snuggere tot de conclusie gekomen dat mei toch echt wel 31 dagen heeft i.p.v. 25 en is de datum gecorrigeerd.:biggrin::biggrin:

 
hoi,

met de nieuwe seca 3 kaart komen de update`s niet meer per maand maar om de paar dagen.

 
Oh da's vreemd... kennis van hem heeft hem op 30-5 staan, straks eens kijken of dat dan verandert is.

 
hoi,

mijn tv vlaanderen kaart staat nu op 7/6/2009

mijn cds kaart is nog steeds 30/5/2009

 
Ja vreemd... volgens mij wordt er toch niet meermaals per maand geupdate. De kaart van mijn kennis staat na een 2 a 3 weken ook nog steeds op 30-5-2009 (00006A).

 
Hier staat mijn nieuwe TVV kaartje op 01/O7/2009

 
Mijn CDS kaartje staat op 04-06-09

Voorheen was het altijd een datum aan het eind van een maand bv 31-05-09

 
Ik heb interesse in de Vantage 8000 S

Een paar vragen,

Kan de ingebouwde kaartlezer de Seca 3 kaart aan van Kanal Digitaal ??

Neemt hij alle zenders die gecodeerd zijn gedecodeerd op ??

Op welke site is de nieuwste firmwaar te downloaden ??

wat zijn de verdere ervaringen ??

 
ontvanger werkt goed icm de orignele ci en kaart van cds.

ook de maandelijkse update komt nu veel sneller binnen.
Voor mij betekent dit dat de interne kaartlezer niet (lekker) werkt.

L.Oosterhoff had wel de CI module al omdat zijn vorige ontvanger sowieso geen ingebouwde kaartlezer heeft die een nl kaart aan kan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan