zo kan het ook (Vantage HD8000S)

hoi,

heb sinds kort alternative software op de ontvanger zitten waardoor de interne kaartlezers nu perfect werken.

in de ene een cds kaart en in de andere een tvv kaart.

bij elke zender van cds en tvv direct beeld ook bij de hd kanalen.

ook de update`s komen perfect door op de mediaguard 3 kaarten van cds en tvv.

ook het schakelen van een bv rtl4 naar vtm betekent direct beeld.

de CI modules gebruik ik niet meer.

de opname`s komen ongecodeerd op de schijf dus geen probleeem met decoderen ivm de snelle update`s.

software update zijn te vinden via http://www.forum.vantage-digital.com/

alternative software is te vinden op http://vantage.gmc.to/forumdisplay.php?f=7

alternative software is te herkennen aan het cijfer 1 bij de software nummering.

bv. 247 is de normale , 24701 is de alternative software.

 
Ik heb zeer veel interesse in deze ontvanger, de Vantage 8000 S

Vraag:

Geeft de alternatieve software meer mogelijkheden, en is deze beter ?

Wordt de software ingeladen via de USB stick ?

Moet de ingebouwde module apart voorzien worden van Firmware,

om deze te laten werken met de nieuwe Seca 3 kaart, of zit dit al in de

alternatieve firmware ?

 
hoi,

de nieuwe software kun je inlezen met een usb stick.

de alternative software verschilt met de originele software dat de interne kaaartlezers nu werken met de cds en tvv kaarten en dat er een menu er bij gekomen is(bewerk sleutels)om de keys te veranderen.

ook zijn verschillende zenders van kd home op 23,5 oost te zien met de emu software

tot einige tijd waren ook de orf zenders te zien maar door een nieuwe sleutel blijven die nu zwart.

 
[overbodige quote verwijderd, gewoon reply knop gebruiken a.u.b.]

Welk menu is er dan bijgekomen Bewerk sleutels, waar kan ik dit vinden

Hoe werkt het om de nieuwe firmware in de ontvanger te krijgen

Op een USB stick zetten, aan de voorkant in de USB van de ontvanger, en hoe dan verder??

 
Laatst bewerkt:
hoi,

het sub menu bewerk sleutels kun je vinden in het menu kanalen.

helemaal onder aan.

 
Verdere vragen over de Vantage 8000 a.u.b. in de HD Satelliet Ontvangers sectie, daar is de laatste vraag incl. antwoord ook naar toe verplaatst.

Dan kan L. Oosterhoff hier in dit stukje verder gaan in zijn eigen thread over zijn eigen ervaringen.

 
hoi,

eindelijk weer eens tijd gehad (drukke tijden bij de horeca groothandel nu het hoogseizoen is; werk veel avonds en zondags) om met de sat hobby bezig te zijn.

sinds ik de vantage hd 8000 s gebruik moet ik om te draaien gebruik maken van een v box (zie eerdere berichten).

nu viel het me op dat sinds de vbox er tussen zit ik problemen had met freqenties boven de 12600 .

op zich zelf niet zo`n probleem maar laat nu net hier (12722 h) het tv vlaanderen pakket zitten die ik nu niet kon ontvangen. :sad:

daar ik naast een cds sinds maart 2009 ook een tvv kaart bezit met een abonnement op de vlaamse zenders ben ik naar een oplossing gaan zoeken.

na eenig speur werk kwam ik er achter dat bij vantage door mijn 120 cm schotel en de

vbox de signalen boven de 12600 worden overstuurd bij satellieten waar een 60 cm schotel al voldoende is.

bv bij de turksat waar je een iets grote schotel voor nodig is was geen last van de genoemde freqenties.

nu kon ik 3 dingen doen

1) overgaan na een kleine schotel met verlies van verschillende satellieten was geen optie daar ik dan zenders kwijt zou raken.

2) de vbox er tussen uit halen ook geen optie want dan was de schotel niet meer draaibaar.

3) op zoek gaan naar een oplossing.

ik ben gaan zoeken op internet en kwam tot de conclusie dat de oplossing van het probleem lag in het plaatsen van een satslope welke het signaal gelijk verdeeld over de hele freqentie band.

bij mijn satellietwinkel (arob) een satslope van johansson besteld.

afgelopen zaterdag de satslope ontvangen keurig met een stukje coax met de connectors er al aan zodat ik hem er zo tussen kon zetten.

vandaag de satslope er tussen (vlak voor de tuner ingang van de vantage en na de v box omdat de problemen worden veroorzaakt door de vbox)

na 5 minuten werk zat de slope er tussen en na weer de stroom op de vbox en de vantage gezet te hebben gauw kijken en ja hoor nu geen problemen meer.:)

kan nu eindelijk de zenders van de vrt ,vijf tv ,vtm , vt4 ed zien

en dat door een klein dingetje van € 19,95.

 
Mooi :)

De satslope is een oude bekende.

Mijn goeie oude vriend de nokia 9500 kon er ook vaak eentje gebruiken, en we hebben hier zelfs ooit een hele tijd een board member met die naam gehad.

Ik heb de dingen ook met regelmaat besproken hier, als oplossing voor exact dit soort problemen.

 
De Satslope... ja inderdaad een oude bekende, die heeft vroeger ook goed werk verricht inderdaad.

Zo zie je maar weer dat het toch wel eens handig kan zijn om niet alles weg te gooien.:)

 
hoi,

het eerste programma op vtm waar ik na keek was married with childeren.

met deze keer ze nemen satelliet tv en gaan de schotel zelf op het dak monteren want dat is veel goedkoper.

wel toepasselijk nu ik net weer ontvangst heb van de vlaamse zenders.

ik heb even nagekeken wat de signaalsterkte nu is voor deze transponder met de satslope er tussen.

zonder: eerste minuten 77 van de 100 ,na ongeveer 2 minuten terug lopend naar ongeveer 05.

met : constant op 88.

dus een duidelijke verbetering. :)

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 00:08 uur ----------

hoi,

zoals gemeld op de tvv transponder nu een signaal kwaliteit van 88 , maar het kan nog beter.

hier enige test:

via de regio transponder op astra 23,5 : 95

via de thema transponder op astra 23,5 : 96

via de hd transponder van cds op 23,5 : 97. :)

ben ook blij met de 88 van de tvv transponder geeft perfect beeld en geluid.

zolang de signaal kwaliteit niet onder de 60 komt heb ik perfect beeld en geluid.

 
Geweldig! (Y)

Gefeliciteerd!, inderdaad een goede oplossing(Y)

Groetjes,

Bones

 
hoi,

was vandaag in de schuur bezig en vond de vogelvoer hanger voor de vogels in de winter terug.

de noten die er nog in zaten waren gaan schimelen en ik besloot hem weg te doen.

nou vragen julli zich natuurlijk af wat dit met mijn vantage van doen heeft.

wel het volgende:

vroeger had ik ontvangst van de 2 russische mpeg 4 transponders ( 10967 v en 10995 v 3/4 20000) via de axpress am1 op 40 oost.

maar sinds men via de hellas op 39 oost bepaalde freqenties in gebruik nam kon ik deze transponders niet meer ontvangen :sad: .

nu had ik via een duitse site gelezen dat een kokertje van enkele centimeters op de lnb de storende signalen van de hellas op deze express am 1 transponders zou onder drukken.

en laat nu het gene waar de noten in zat bestaan uit een plastic koker waar van de beide uiteinden open waren .

ik dacht weg gooien kan altijd nog laat ik het eens testen op de lnb.

eerst de transponder van mtv rusland in gesteld op mijn ontvanger op de express am 1 (11599 v) S=82/ Q=87 zonder koker.

met de koker S=82 /Q=87

maakt dus voor de al door mij ontvangen transponder niks uit ;werd er ook niet slechter van.

toen de 2 mpeg 4 transponders.

zonder koker S=5 /Q=10 betekend geen ontvangst.

toen met koker en wat bleek tot mijn verwondering beeld en geluid op de vele russiche fta zenders. :)

de cijfers nu voor de mpeg 4 transponders:

S=84/ Q=69

het werkt dus hoe weet ik niet maar dat doet er niet toe

 
Leuk dat het lukt!

Hoe het werkt zou ik ook niet weten.

Groetjes,

Bones

 
HA! Super. Tja ik weet het ook niet. Misschien dat het op een of andere wijze toch weer met het "kooi van Faraday" principe te maken heeft. Dat je een richting signalen door krijgt maar de kooiconstructie op een of andere wijze invloeden van de zijkanten filtert of iets in die geest.

Een foto van de schotel met het vogelvoerdingetje zou wel grappig zijn!

 
Een kooi van Faraday is het zeer zeker niet (en ook geen tunnel van Faraday ;) )

Bepaalde kunststoffen hebben wel het effect van een lens voor satelliet signalen.

Het effect van een lens is dat (licht, maar ook andere radio-) golven worden afgebogen.

Het bekendste voorbeeld van dit effect voor ons is de satellietschotel, maar dat is ook nog een spiegel.

Daar is uiteraard meer voor nodig dan een willekeurig stuk kunststof, het moet ook de juiste vorm hebben.

Aangezien het om een koker gaat, kan het zijn dat dat dus een rol speelt.

 
hoi,

voor de badr moet hij er weer af daar bij deze satelliet het signaal minder wordt.

staat er los op dus kan gemakkelijk erop en eraf halen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal hem hier aan een berichtje hangen, dan blijft hij ook staan als ze op die andere plek eens gaan opruimen.;)

Afbeelding (klik)

Mooi gemaakt trouwens!

 
hoi

ivm met drukke werkzaamheden was ik niet eerder in de mogelijkheid om veel met de ontvanger te werken anders dan regelmatig naar nieuwe zenders te zoeken.

daar ik nu weer enige tijd heb ben ik weer eens bezig geweest.

heb 4 nieuwe satellieten toegevoegd aan de data base van de vantage 8000s hd.

op 37,5 west de telstar 11N > bij blindscan werden geen kanalen gevonden

op 11 west de express am 44> hier werd op 11454 h 3/4 1000 (europabeam) een sterk signaal gevonden ;maar werden nog geen kanalen ingelezen.

op 47,2 oost/48 oost de intelsat 24/eutelsat W48 > blindscan is nog bezig maar nog geen kanalen ingelezen.

nu is op 37,5 west maar zelden een zender actief op de europabeam

en via 48 oost zijn de transponders met de kabelkiosk kanalen ook weer uitgezet sinds 10 december 2009.

maar nu ze in de data base staan is het zodra er wel een zender actief wordt makkelijker en sneller om deze op te sporen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan