zo kan het ook (Vantage HD8000S)

hoi,

ook zonder het kokertje zijn de transponders op de express AM 1 op 40 oost ( 10967 v en 10995 v ) nu goed te zien.

 
hoi,

binnenkort hier weer info over de vantage hd 8000s

gebruik nu software versie 02.58.02 met nieuwe mogelijkheden

tot binnenkort

 
hoi,

het heeft even geduurd (drukke werkzaamheden ed), maar hier is de update.

zoals ik al melde heb ik nu de sofware 02.58.02 in gebruik

het voordeel hiervan t.o.v de 02.49 is:

wegens het invoeren van een extra codering door cds op haar transponder waren de sd zenders zoals ned 1 en sbs 6 niet meer te ontvangen via de interne cardlezers van mijn vantage hd 8000s.

met de 02.58.02 was dit probleem opgelost

tevens was er een probleem met de card update`s in de interne cardreaders

de abonnements puls kwam wel door maar de mamagment puls niet waardoor ik elke 2 maanden de kaart in een cds module moest doen en een update moest aanvragen via internet om beeld te houden

met de 02.58.02 is komen ook de managment pulsen binnen waardoor ik nu niet meer elke 2 maanden de omslachtige oplossing met de cds module moet doen

tevens werkt de ontvanger nu sneller

wat de interne card readers betreft ik heb in de bovenste een telesatsat kaart met basis light en vlaanderen optie

in de onderste een cds kaart met top pakket + hd

dit werkt perfect.

ook bij bv vrt èèn welke door beide kaarten kan worden vrijgeschakeld geen problemen.

heb direct beeld het is maar net welke kaart als eerste wordt gepakt

hierdoor heb ik nu de beschikking over de meeste hoofdzenders uit de diverse landen zoals:

alle nederlandse hd en sd zenders die via sat worden uitgezonden

alle vlaamse zenders (zoals ÈÈN HD, ketnet/canvas HD, vt4 ,vtm, acht , be 2 enz)

alle waalse zenders (zoals la une , la deux, rtl-tvi, club rtl en plug rtl)

alle plublieke franse zenders (TF1HD, france 2HD , france 3 ,france 4 en france 5)

diverse engelse zenders (zoals alle BBC zenders (HD) channel 4 , channel 5 en itv enz)

diverse duitse zenders (zoals ARD HD , ZDF HD enz)

alleen jammer dat de vlaanderen optie geen VTM HD codeert en wel de publieke vlaamse HD zenders

toch maar eens contact met telesat opnemen

op dit moment ongeveer 10000 zenders in het geheugen van de vantage

kunnen 20000 in dus heb nog ruimte

wel liep ik tegen een volgend probleem aan dat hij regelmatig aan gaf dat het transponder geheugen vol was, moest dan eerst een transponder wissen voor dat ik er weer èèn bij kon doen.

bedacht toen dat van de honderd in het geheugen staande satellieten ik lang niet alle kon ontvangen en dus door het wissen van satelieten die hier toch niet waren te ontvangen ik meer geheugen ruimte kon krijgen.

satellieten bestemd voor oostazie , australia en amerika bv

zoals de amazonas , de apstar , de palapa sat en de jcsat

deze bleken soms wel tot 50 transponders per sateliet te hebben in het geheugen waar ik niets aan had.

nu kun je natuurlijk via een computerverbinding deze transponders gaan verwijderen maar daar ik niet zo`n computerfreak ben zocht ik na en andere oplossing

en die heb ik gevonden.

ik draai mijn schotel na de 45 oost de verste sat die ik heb in het oosten en ga dan in het handmatig zoeken menu en ga dan naar bv een amazonas satelliet die wel in het geheugen staat maar die ik niet heb aangevinkt als te kunnen ontvangen.

de schotel draait dan niet verder maar ik heb wel de beschikking over de transponder gegevens van de deze satelliet en kan dan ook de gegevens wijzigen

zo heb ik diverse van deze nooit door mij te ontvangen satellieten ingekort van bv 53 naar 1 transponder waardoor deze satelliet wel in het geheugen blijft maar veel minder transponders heeft

ik heb nog maar een paar satellieten gedaan maar kon nu bv de atlantic bird 7 zonder meer in mijn transponder geheugen zetten zonder eerst transponders te verwijderen op de door mij wel te ontvangen satellieten

krijg nu niet meer het bericht dat het transponder geheugen vol is en heb nog maar een paar satellieten verminderd dus dat probleem zal voorlopig wel over zijn

de afgelopen weken vele zenders erbij gekregen

met mijn 120 cm geen ontvangst van de atlanticbird 4A op 7,2 west en had ook niks verwacht van de atlantic bird 7.

maar tot mijn verrassing komen bijna alle transponders goed binnen (signaal gemiddel 80%)

dus 524 tv en 38 radio zenders erbij

daarnaast via de nilesat op de 7,0 west nog eens 107 tv en 28 radiozenders

ook de nieuwe W3C op 16 oost komt hier perfect binnen met 446 tv en 61 radiozenders

moest wel even een blindscan met 1 mhz stappen doen maar dan wordt ook alles gevonden

en dan natuurlijk de astra 1N met nieuwe transponders en kanalen (channel 4 HD , channel 5)

al met al een leuke tijd om met de hobby bezig te zijn

ongeveer een week geleden was ik in eens de transponders boven de 11700 kwijt de zogename high band transponders.

dacht eerst aan de lnb maar na enig zoeken vond ik uit dat èèn van de aansluiting van de satslope tussen tuner en v box II wat los zat.

en voila na een klein beetje aandraaien weer uitstekend signaal op de high band

wat de franse zenders betreft TF1 HD zendt regelmatig amerikaanse serie`s met origineel geluid uit zo dat deze prima zijn te volgen en in HD natuurlijk

wat de overige franse en waalse zenders betreft een goede manier om wat frans te leren (heb ik vroeger op school niet gehad)

heb nu wat tijd voor de hobby daar ik mijn te veel gemaakte uren in deze rustige periode (Horeca) moet opmaken en ben dus behalve zondagavond (dan werk ik nog wel) nu elke avond vrij geduurende enkele weken

tot zover dit bericht , wordt binnenkort (bientot ) vervolgd .

ondanks dat de oorzaak van de storing van de high band niet in de lnb zat heb ik toch de black ultra lnb besteld omdat ik daar goede resensies van heb gelezen en wanneer die in gebruik is verwacht ik een nog beter signaal van zwakke satellieten.

ik zal mijn bevindingen dan hier melden

 
Wederom hartstikke bedankt voor het op deze mooie wijze delen van dit stuk ervaring!(Y)

 
Hoi Vrije Fries,

Ook namens mij bedankt voor je mededelingen.

Op mijn NanoXX 9800HD gebruik ik ook de firm Vantage_025802, Laderversie 00010003, Databaseversie 03020104, Basis software datum Mar 31 2010 18:43.57.

Bevalt me zeer goed, maar via het menu een txp toevoegen lukt me niet; wat ik dan doe is via de blindscan als start freq iets ervoor ga staan, en als eind freq iets er achter (bv stel je hebt de freq 12070 nodig, dan zet ik als begin freq 12069 en als eind freq 12071).

Voor de rest ben ik zeer tevreden over deze firmware.

Ik bestuur mijn Stab Italia Rotor HH100 probleemloos via mijn NanoXX via USALS, ik heb er een 80cm Lenson Heath offset schotel aan hangen met een quad Lnbf 0.6 MTI.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 01:59 uur ----------

P.S.

Er is ook een Stab Italia Rotor HH120, maar daar heb ik geen ervaring mee.

 
hoi,

vandaag maar even de schotel schoon gemaakt.

was meer zwart dan wit door alle aanslag die er opzat.

nu weer een schone witte kunstoffen schotel

 
hoi,

vandaag bleek dat de door mij op 3 november bestelde black ultra lnb niet was besteld bij sat groothandel

is nu wel direct besteld en komt volgende week

dus nog even geduld

Digitenne:

daar tv en radio mijn hobby is heb ik natuurlijk ook een digitenne ontvanger (van samsung)

nu wil het geval dat deze er gisteren mee op hield

(voeding stuk; gebeurt wel vaker bij de samsung ontvangers las ik )

dus om 21.00 uur het digitenne 0900 nummer gebeld en kreeg al binnen 1 minuut een vriendelijke mevrouw aan de lijn.

binnen 5 minuten was het klaar krijg nu een nieuwe opgestuurd geheel gratis

dit wordt een topfield of een rebox

nu was het bij de samsung mogelijk om meerdere regio zenders op te slaan

ik had bij de samsung bv tv fryslân , tv drenthe en tv noord in de lijst staan

bij de topfield is dit ook mogelijk of dit bij de rebox ook kan weet ik niet

de samsung mocht ik weg doen ,maar omdat de voeding kapot is ga ik eens kijken of deze te reparen is (weg doen kan altijd nog)

 
Hmmz.... da's in elk geval wel goede service, hetgeen je bij een 0900 nummer ook mag verwachten.

Schijnt toch dat Samsung zijn zaakjes v.w.b. ontvangers niet goed voor elkaar heeft, want buiten wat ik nu van jou lees, is het ook bekend dat de kabel ontvangers van Samsung ook niet de beste kwaliteit zijn en nogal eens graag stuk willen gaan, met name de voeding.

Zelfs een Ziggo monteur gaf aan dat dit geen beste keuze was.

Topfield en Rebox hebben in elk geval hun sporen al verdiend op de satellietmarkt, dus ben benieuwd hoe deze met kabel gaan presteren.

 
hoi,

dat is snel

donderdag om 21.00 uur gebeld met digitenne

zaterdag om 10.00 uur de nieuwe ontvanger al binnen

zaterdag om 13.00 uur nog een brief van kpn met daarin de melding dat ik

een nieuwe antenne zou krijgen toegestuurd omdat ik langer abonee wou blijven

vreemd in het tefoongesprek hebben we het nooit over een antenne gehad

afijn we wachten wel af

de nieuwe ontvanger is een rebox geworden en werkt prima

o.a. de menu stuctuur is veel beter dan de samsung

ook is het mogelijk om handmatig op de freqenties te scannen.

hier door heb ik nu weer naast tv fryslân ook tv noord weer in de lijst

tv drenthe staat ook in de lijst maar dat is het tijdelijke landelijke kanaal

tv drenthe zelf kan ik hier nog niet inlezen daar de noodmast hier niet binnenkomt

vroeger via smilde kwam het signaal wel goed binnen en ik verwacht dus in 2012 wel weer de tv drenthe freqentie te kunnen inlezen

nog een verandering ik kan de zenders van de masten van leeuwarden en groningen en later ook weer smilde hier ontvangen.

bij de samsung betekende dit dat ik bv 3 x ned 1 enz in de lijst had

bij de rebox leest hij wel de zenders 3 x in maar in de lijst komt allen het sterkste signaal in de lijst en dus verschijnt ned 1 maar 1x in de lijst

alleen als er in de freqenties die minder sterk binnen komen een andere zender zit dan komt die wel in de lijst

zo worden van de 5 bouqets die beschikbaar zijn de 4 bouqets welke overal gelijk zijn als ze worden ontvangen alleen het sterkste in de lijst gezet (dus ned 1 maar 1 x in de lijst)

maar bij het regiobouqet is in elke regio 1 tv en 1 radiozender anders en die wordt dus wel opgeslagen in de lijst omdat die er niet in staat.

bij mij in friesland staat friesland er al in en van 28 zenders vanuit groningen is alleen tv noord en radio noord anders dus wordt alleen tv en radio noord erbij in de lijst gezet.

is eigenlijk nog wel mooier dan zoals bij samsung dat alle dubbel te ontvangen zenders er ook in zet

in ieder geval werkt het weer en ik hoop volgende week ook goede berichten over de nieuwe lnb te kunnen melden

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben reuze benieuwd. Moet toch maar weer eens m'n ontvangertje van de zolder gaan halen. Bij aanschaf van een 17" monitor voor de pc kreeg ik er een gratis DVB-T ontvangertje bij, helaas zonder kaartlezer. Dat was al een aantal jaren geleden, toen Digitenne misschien nog niet eens een jaar bezig was dus de ontvangst was vreselijk.

Zal binnenkort eens proberen of hij nu beter gaat.

En uiteraard benieuwd naar de ervaringen met de nieuwe LNB van je. Zeer sportief dat ze een goede klant ook als teken van service een nieuwe antenne toesturen.

 
hoi,

en de oude samsung digitenne tuner werkt ook weer

even open maken en 2 elco`s vervangen

(heeft mijn broer met verstand van die dingen gedaan in een uurtje)

http://digitenne.geens.nl/

 
Ben maar zuinig op zo'n broer!!!

Ik heb alleen maar een zus, en die kan zoiets echt niet.

 
hoi,

ik denk dat je zus weer iets anders goed kan

mijn broer is goed in die dingen

heeft bv de computer die ik nu gebruik zelf gebouwd

naar mijn wensen.

hij woonde vroeger in alkmaar en nu gelukkig in herenveen

dus een half uurtje rijden bij mij vandaan ipv de 2uur naar alkmaar.

 
hoi,

ivm vervanging van mijn lnb twijfel ik tussen de smart titanium en black ultra single

van de black ultra single vond ik:

Inmiddels zit de Inverto erop, is ook zo gepiept aangezien de schotel in de tuin staat. Ik loop weer naar binnen en zie tot mijn verbazing een strak beeld op de zender Chatco, en zonder blokken! De signaalkwaliteit is gestegen van 28% naar 45% !! Ook op vele andere zenders op de Nilesat, die straks nog helemaal zwart bleven, nu een prima beeld! Ik kan dus rustig stellen dat deze Inverto Black Ultra een hele verbetering is t.o.v. de Smart Titanium.

van de smart titanium schrijft mijn satelliet zaak:

deze is echt veel beter dan de inverto black ultra single en heeft een lagere c/n waarde

welke is nu beter?

 
Goede vraag, ik hoop dat iemand dat voor je kan beantwoorden. Misschien is er op het net nog wat meer te vinden over de smart titanium.

Persoonlijk ga ik liever uit van wat mensen uit ervaring schrijven, dan wat winkels zeggen, maar dat is een persoonlijke keuze.

 
Ik heb een quad MTI lnbf met ruisgetal 0,6; ik heb een keer oversturing gehad op de Turksat 42E (CNN-Turk), gewoon omdat het signaal te hard was; gelukkig ging die freq later iets minder hard uitzenden.

Een ruisgetal van 0,6 is echt van de vorige eeuw, maar ik ben er blij mee omdat ik nu nooit meer oversturing heb.

Ik had destijds informatie ingewonnen bij een satellietwinkel wat ik aan die oversturing kon doen; toen werd mij aangeraden om een slechte coaxkabel te gebruiken.

Uiteraard heb ik dit niet gedaan omdat ik de andere zenders dan minder goed zou ontvangen; Ik haalde die CNN-Turk gewoon uit mijn zap-list omdat ik het toch niet versta en omdat die oversturing mij ergerde (het ging mij gewoon om "de heb" van zoveel mogelijk zenders).

Na een paar maanden ging die zender minder hard uitzenden en heb ik m weer toegevoegd in mijn zaplist.

(Dit hele verhaal slaat op mijn Nokia D-box 9200s).

Het moraal van dit verhaal: soms komen bepaalde zenders te hard door waardoor je er niet meer naar kunt kijken.

 
hoi,

vandaag bericht gekregen dat de black ultra lnb eindelijk binnen was bij de satshop

daar ik momenteel druk ben met de kerstverkopen bij de horeca groothandel (werk ongeveer 6 dagen per week) zal de lnb op 29/12 worden gemonteerd.

nog even geduld dus.

 
Op het nippertje dus nog in het oude jaar.

Kijk wel goed uit he, want ik hoorde dat het tegen die tijd nogal glad zou zijn buiten en sneeuw enzo.;)

 
hoi,

en de black ultra lnb werkt

was maar goed ook want de oude smart lnb kreeg steeds meer kuren.

geduurende de laaste weken was het bij het opstarten nog goed maar na ongeveer ander half uur begon het signaal te verminderen.

later viel de hogeband weg en na 6 uur aan staan was ook de lage band verdwenen

na dat de black ultra lnb was gemonteerd direct weer beeld via de hoge en lage band.

na een test van 10 uur nog steeds perfect beeld en geluid

hier mijn verslag van de verschillen tussen de smart en de black ultra lnb:

atlantic bird 7: 524 tv/38 radio (542tv/40 radio)

nilesat 101/102 : 107 tv/28 radio (alleen verticale transponders)

7,2 west:

10719 v = 76% (80%)

10727 h = 72% (80%)

10758 v = 72% (80%)

10777 h = 80% (80%)

10796 v = 80% (80%)

10815 h = 80% (80%)

10834 v = 04% (80%)!!!!!

10853 h = 76% (80%)

10873 v = 72% (80%)

10892 h = 80% (80%)

10922 v = 72% (80%)

10930 h = 76% (80%)

11219 h = 80% (80%)

11227 v = 84% (84%)

11258 h = 80% (80%)

11277 v = 80% (84%)

11296 h = 80% (80%)

11315 v = 80% (84%)

11334 h = 80% (80%)

11354 v = 80% (84%)

11373 h = 80% (80%)

11392 v = 80% (84%)

11412 h = 75% (80%)

11449 h = 04% (04%)

11488 h = 76% (80%)

11526 h = 72% (80%)

11604 h = 76% (80%)

12169 v = 80% (84%)

12245 v = 80% (84%)

12265 h = 76% (84%)

12341 h = 76% (84%)

12360 v = 76% (84%)

12380 h = 76% (84%)

12399 v = 76% (84%)

12418 h = 76% (84%)

12437 v = 76% (84%)

12467 h = 76% (84%)

12476 v = 76% (84%)

11565 h =nieuw(80%)

7,0 west:

11747 v = 80% (84%)

11823 v = 80% (84%)

11938 v = 80% (84%)

12015 v = 80% (84%)

12054 v = 76% (80%)

12130 v = 80% (80%)

12207 v = 80% (80%)

12284 v = 76% (80%)

tussen de haakjes de nieuwe waarden

hier nog wat voorbeelden:

Eurobird 9A: 12418 v was signaalsterkte 86/kwaliteitsterkte 89 nu 88/93

badr 4:12111h was 86/78 nu 87/85

seasat:11109v was 70/85 nu 80/88

astra 19,2: ned 1 was 86/92 nu 88/94

astra 19,2: vt4 was 83/86 nu 87/94

hotbird:12692 h was 84/91 nu 87/93

sirius:12284v was 87/91 nu 89/94

W3 op 7 oost:12531v was 80/84 nu 85/92

W3C op 16 oost:12705h was 79/90 nu 85/90

eurobird 1:12523 h was 85/87 nu 88/93

hispasat:10730 h was 87/88 nu 88/91

int 901: A2 was 80/80 nu 83/82

express am 44:11559 h was 83/86 nu 85/93

eurobird 2 op 25,5 oost: nu op 11036 v 1536 (radiopakket)84/85

eurobird 2 op 25,5 oost nu 111008 h 6000 85/76

ook vallen zwakke satelliet transponders bij regen minder vaak weg

al met al een goede keus

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou da's toch een aardige verbetering al met al.

En al helemaal die ene wat van 4% naar 80% ging... da's behoorlijk!

Fijn te horen dat je er zo goed mee uitgevallen bent!;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan