zo kan het ook (Vantage HD8000S)

Hij is hier ooit op het schuine dak geplaatst en daar kom ik echt niet bij.

 
hoi,

als het goed gaat hier enkele foto`s

uitzicht na de kap in het oosten:

attachment.php


uitzicht na de kap in het zuiden:

attachment.php


 
Volgens mij ben je de foto's vergeten toe te voegen. :)

 
heb van alles geprobeerd maar het lukt mij niet om de foto`s hier anders te plaatsen

 
hoi,

30ur3b8.jpg


de oostkant na de kap beurt

9907y0.jpg


de zuidkant na de kap

en als toegift de schotel zelf

23krsco.jpg


hopelijk werkt het nu wel

 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi,

het weer op dit moment bij ons

2eobcd4.jpg


20js3yr.jpg


 
Yep, werkt nu prima.

Mooi stukje zicht geworden voor de schotel! Ziet er lekker "open" uit in het oosten.

 
En op goede hoogte. Je kan er zelf bij. Geen hulp van anderen nodig.

Dat kon ik eerst ook. Dan kan je hem op je gemak helemaal fijn afstellen, al doe je er een hele dag over.

Het zie er goed uit.

 
hoi,

zoals sommige wel weten heb ik eind vorig jaar een grote verbouwing gehad.

daarbij werd het hele huis leeggehaald

lokatie is na bij drachten (friesland)

ook mijn fm ontvangst installatie moest worden ontmanteld.

had nu even tijd om e.a. weer aan te sluiten.

de situatie is als volgt:

boven op zolder een 5 elements fm antenne met antenne versterker.

nadat ik de antenne kabel beneden weer aan de tuner had aangesloten kreeg ik vrijwel geen signaal (onder de 15dB).

terwijl voor de ontmanteling wel signaal aanwezig was.

toen ben ik alle schakels in de keten gaan natrekken.

tuner bleek oke want met een kamerantenne aangesloten kreeg ik wel ontvangst.

de oorzaak bleek uiteindelijk in de 25 jaar oude antenneversterker boven op zolder te liggen.

nadat ik de versterker er tussen uit had gehaald kreeg ik duidelijk veel meer signaal.

heb nu de nieuwe versterker TVS 11-00 van axing er tussen gezet met verrassende resultaten.

ook heb ik nog even gespeeld met de plaats van de versterker en ook dat gaf verschil.

hier een paar voorbeelden:

zonder fm antenne versterker:

106,5 = 25dB

88,0 = 46dB

93,5 = 50dB

96,6 = 33dB

97,5 = 28dB

(al meer als de 15dB met de oude versterker er tussen)

met de nieuwe versterker er tussen bij de tuner beneden:

106,5 = 50dB

88,0 = 61dB

93,5 = 67dB

96,6 = 52dB

97,5 = 49dB

(al weer een stuk beter)

met de nieuwe antenne versterker boven op zolder vlak achter de antenne:

106,5 = 56dB

88,0 = 72dB

93,5 = 75dB

96,6 = 60dB

97,5 = 53dB

(weer sterker signaal; hier uit blijkt dat de versterker vlak achter de antenne het beste is)

omdat ook de antenne niet meer goed stond deze ook nog wat geoptimaliseerd :

106,5 = 66dB

88,0 = 75+dB

93,5 = 75+dB

96,6 = 64dB

97,5 = 56dB

(mijn meter gaat niet hoger dan 75dB ; komt de zender sterker in dan vermeld de meter 75+dB)

dit is dus veel meer dan met de oude antenne versterker welke na zo veel jaar blijkbaar aan zijn einde was.

de waarden kunnen nog iets beter worden omdat de nieuwe versterker nog met de oude stekers en kabeltje is aan gesloten en deze ook nog worden vernieuwd , tevens zal de antenne nog worden verplaatst naar zijn oude plek boven in.

enkele mooie resultaten tot slot:

95,0 radio 1 uit wieringermeer komt nu binnen met 66dB

96,2 radio 3FM uit markelo komt nu binnen met 61dB

 
Wat de modernisering van een versterktertje toch al niet kan teweeg brengen he? Behoorlijke verschillen!

 
hoi,

even een stormupdate :

bij de zomerstorm van afgelopen zaterdag zijn bij de buurman aan westkant 2 bomen omgegaan.

dit heeft bij mij het positieve resultaat dat ik nu op 7 west een beter resultaat heb wat betreft ontvangst

mijn buurman aan de westkant heeft  achter zijn huis tegenover mijn schotel een heel bos gepland  in de afgelopen jaren.

eerst had ik er geen last van , maar ze groeien toch door en ik kreeg er steeds meer last van.

deze buurman heeft in 2014 op mijn verzoek al diverse bomen en struiken gesnoeid maar kon natuurlijk niet aan al mijn wensen voldoen.

nu heeft deze buurman zijn huis verkocht en in oktober komen er nieuwe bewoners .

vandaag heb ik te horen gekregen dat de nieuwe bewoners alle bomen in het bos zullen weghalen om vrij zicht te hebben.

dus als dit gebeurt nog betere signalen richting west, ben benieuwd

2rml6hw.jpg


op deze foto kun je een deel zien van het bos aan de rechterkant

 
Wel fijn zo'n nieuwe buren die alles gelijk weer weg willen halen. :biggrin:

Ook nog een visvijver in de tuin? Leuk! Kun je altijd nog gebruiken als bezigheidstherapie als er niets te ontvangen valt, alhoewel dat eerder een zeldzaamheid zal zijn.;)

 
hoi,

heb vandaag wat foto`s genomen van de schotel e.d.

voor de liefhebber:

2ajc089.jpg


dzyqeg.jpg


1o6ayu.jpg


k1uedg.jpg


 
hoi,

nu steeds meer am zenders stoppen ten gunst van dab+

hier een kaart van de vele am zenders in 1934

(let vooral op hoe duitschland staat afgebeeld op deze kaart)

2dmayyo.jpg


 
l.oosterhoff zei:
hoi,

even een stormupdate :

bij de zomerstorm van afgelopen zaterdag zijn bij de buurman aan westkant 2 bomen omgegaan.

dit heeft bij mij het positieve resultaat dat ik nu op 7 west een beter resultaat heb wat betreft ontvangst

mijn buurman aan de westkant heeft  achter zijn huis tegenover mijn schotel een heel bos gepland  in de afgelopen jaren.

eerst had ik er geen last van , maar ze groeien toch door en ik kreeg er steeds meer last van.

deze buurman heeft in 2014 op mijn verzoek al diverse bomen en struiken gesnoeid maar kon natuurlijk niet aan al mijn wensen voldoen.

nu heeft deze buurman zijn huis verkocht en in oktober komen er nieuwe bewoners .

vandaag heb ik te horen gekregen dat de nieuwe bewoners alle bomen in het bos zullen weghalen om vrij zicht te hebben.

dus als dit gebeurt nog betere signalen richting west, ben benieuwd

2rml6hw.jpg


op deze foto kun je een deel zien van het bos aan de rechterkant
update:

iets later dan verwacht is het omzagen van de bomen begonnen.

nu een gedeelte is omgegaan kan ik al een verbetering merken op 7 en 8 west.

daar de bomen waar ik het meeste last van heb nog staan hoop ik op een verdere verbetering zodra deze ook zijn geveld

hier wat foto`s van de huidige situatie

k9z8s1.jpg


35astnb.jpg


afwachten wanneer ze weer verder gaan met kappen (nu ook geen weer trouwens met die regen)

 
Het is toch heerlijk rustig wonen daar. En het ziet er al weer wat meer open uit met die kale bomen. :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan