zo kan het ook (Vantage HD8000S)

Ik vind het gewoon geweldig wat je doet, dus even van de rust genieten mag wat mij betreft ook. Maar als je het graag doet is het natuurlijk een geweldige oplossing en zoals je ziet wordt die moeite op prijs gesteld! :)

Dus hartstikke leuk dat je op zo'n manier een oplossing bedacht hebt. Bedankt alvast hiervoor en succes met de verbouwing! (Y)

 
hoi,

vandaag het grote audiomeubel leeg gehaald en daarna het meubel verwijderd.

wat een meters aan snoeren en kabels heb je dan er aan hangen.

er lagen nog oude coax kabels achter die al meer dan 16 jaar niet meer worden gebruikt

elk nadeel heb zijn voordeel want nu alles toch weg moest kan ik mooi al die overtallige snoeren en apparatuur verwijderen.

bij de nieuwe opstelling over ongeveer 3 weken komen in ieder geval de volgende apparaten niet meer terug in de setup: ADR ontvanger , analoge sat ontvanger.

tevens nog een vraag:

tijdens deze bouwactiviteiten zal ook de satelliet ontvanger en de vbox worden weg gehaald.

mijn vraag is het volgende:

als ik de satellietontvanger en vbox na ongeveer 3 weken weer aansluit op het stroomnet zijn dan alle gegevens zoals kanalenlijst  , transponders , satelliet posities e.d. dan nog bewaard?

weet wel dat na een stroomstoring van een paar uur de gegevens er nog zijn, maar is na 3 weken ook nog zo?

met andere worden is er net zoals met een pc een buffer in deze apparaten zodat de genoemde gegevens bewaard blijven tijdens deze 3 weken wanneer de steker niet in het stopcontact zit?

dus moet ik ook als ik de vbox en satelliet ontvanger niet kan gebruiken  deze wel elders in huis aan de stroom zetten?

 
V.w.b. de satelliet ontvanger moet dat allemaal geen probleem zijn. Bij mijn weten worden bij de Vbox II ook de posities opgeslagen, dus zou dat eigenlijk ook gewoon weer moeten werken bij het insteken. Voor de satellietontvanger is dat in elk geval zo.

Voor de Vbox durf ik dat niet met 100% zekerheid te zeggen.

 
hoi,

wifi test

 
hoi,

even een update

het lijkt wel of men in satellietland bewust is dat ik op dit moment geen sat tv heb ;)

de afgelopen week weinig veranderingen aan de sat hemel kunnen ontdekken via de diverse sat flora op internet.

de eerste 2 vloeren zijn er al uitgebroken.

vandaag hebben 2 mensen de gehele dag kruiwagens met zand gestort in die 2 vertrekken en ik heb een groot gedeelte van de  dag aan de schop gestaan  om alles waterpas te maken.

door middel van piketpaaltjes en een laser  was eerst aangegeven tot hoe hoog ik het zand overal moest aanbrengen.

wel vreemd om midden in je huis paaltjes in de grond te slaan

daarna even met een trilplaat alles aan trillen en toen gebeurde het :eek:

omdat er op de trilplaat een benzinemotor zit ging na een tijde het koolmonoxide  alarm af

wat een herrie :grin:

even wat extra ramen open en het was weer stil

weet ik in ieder geval dat de melder goed werkt.

door de drukke werkzaamheden hier ook niet veel tijd voor de hobby

en mis het dus nog niet veel.

 
Ik heb even met diverse satellietproviders gebeld en ze zouden even wachten met wijzigingen totdat je klaar bent. :biggrin: :biggrin: :tong:

LoL als dat zou kunnen he... hahaha.

Hahaha koolmonoxide alarm, maar zoals je al zegt een goede test om te zien of de melder nog werkt. :)

Bedankt voor de update! (Y)

 
hoi,

in het weekend even geen bouwvakkers dus even rust.

kon ik mooi even de schotel schoonmaken van de groene aanslag

schotel nu weer wit en glad ipv bobbelig en groen.

ook even een snoeiplan gemaakt voor de oostkant van de tuin.

als alles uitkomt zoals bedacht dan kan ik na de snoeibeurt in november naar de oostkant nog wat meer ontvangen.

nu ontvangst tot 45 oost (in de winter 46 oost) dan misschien tot 58 oost.

 
Als L.Oosterhof. toch even niets kan opzoeken door de verbouwing, is het misschien leuk als hij in plaats van nieuwe transponders enzo zijn hele kanalenlijst, transponders, satelliet posities e.d. als een zip aan al zijn trouwe volgers stuurt. Volgens mij is die settingslijst erg up-to-date en op een lange kouwe avond kan je dan vergelijken en of aanvullen op de door Hans gemaakte lijsten. Dit geld natuurlijk eigenlijk het meest voor de draaibare schotels. Wie maakt trouwens die stream-lijst die bij Hans-settingslijst zit? Daar zitten helemooie Webcams bij op verschillende kruispunten ook dierentuinen en verbouwingen. Hier in het zuiden ontbreekt helaas de aanbouw van de A2 tunnel in Maastricht. Misschien een webcam op de verbouwing van L.Oosterhof? Tismaar een idee.

 
Ik weet eerlijk gezegd niet wie die streamlijsten maakt. Dat heeft er ooit bij gestaan, maar ik kan het wel eens navragen.

De A2 streams zouden er dan inderdaad ook bij kunnen, wel grappig.

 
Ik heb een plugin geinstalleerd waarmee je streamlijst regelmatig kan updaten naar wens uit de hele wereld.

Hier zitten dan TV zenders en webcams in.

Deze is zo te installeren op de gebruikelijke manier via internet.

De streams komen aan het einde van de kanalenlijst te staan.

 
RobC zei:
Als L.Oosterhof. toch even niets kan opzoeken door de verbouwing, is het misschien leuk als hij in plaats van nieuwe transponders enzo zijn hele kanalenlijst, transponders, satelliet posities e.d. als een zip aan al zijn trouwe volgers stuurt. Volgens mij is die settingslijst erg up-to-date en op een lange kouwe avond kan je dan vergelijken en of aanvullen op de door Hans gemaakte lijsten. Dit geld natuurlijk eigenlijk het meest voor de draaibare schotels. Wie maakt trouwens die stream-lijst die bij Hans-settingslijst zit? Daar zitten helemooie Webcams bij op verschillende kruispunten ook dierentuinen en verbouwingen. Hier in het zuiden ontbreekt helaas de aanbouw van de A2 tunnel in Maastricht. Misschien een webcam op de verbouwing van L.Oosterhof? Tismaar een idee.
hoi,

zo veel computerkennis is niet bij mij aanwezig.

heb er trouwens ook geen tijd voor

mijn dag ziet er nu zo uit:

06.30-16.00 verbouwingswerkzaamheden

16.00-01.00 werken bij de baas (de verbouwing en nieuwe keuken moet toch betaald worden) ;)

01.00-06.30 slapen

even een update:

de nieuwe betonvloeren zitten er nu in (in 3 kwartier is er ongeveer 8 kub beton door het keukenraam naar binnen gekomen)

komende dinsdag komt de dekvloer erin.

de rest van de week het afwerken

maandag 22 september het nieuwe keukenblok plaatsen

een week later waarschijnlijk het laminaat er in (hangt af van hoe droog de betonvloer is)

als alles meezit dus vanaf oktober weer satontvangst

 
Hullup! Dat zijn nogal tijden.

Maar nu maak je me wel weer nieuwsgierig, bij welke baas kan men werken tussen 16.00 en 01.00 uur? Doe je iets in horeca of bewaking?

 
hoi,

werk inderdaad bij een horeca groothandel in de avond dienst (s l i g r o)

mijn werktijden zijn  15.30-24.00 met uitloop tot het klaar is (in de zomer soms tot 01.30).

op zondag werk ik van 16.00-24.00

ivm mijn bouwwerkzaamheden mocht ik wat later beginnen (Y)

even een foto impressie van mijn nieuw keuken blok

niet op de foto maar boven de tegels zitten ook nog keuken kastjes

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/p480x480/10626336_770973512969057_5091910603501168463_o.jpg[/img]

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is wel erg aardig van je werkgever dat je i.v.m. de verbouwing op iets aangepaste tijdstippen mag werken. Wist niet eens dat die zo laat werkten.:)

Ik kom er af en toe wel eens in de vestiging hier in Maastricht.

Owz zeg, dat is een mooie keuken, ziet er al goed uit! En ook lekker de ruimte zo te zien, da's ook altijd fijn.

Er zullen geheid een paar mensen blij mee zijn als dat helemaal klaar is en dan lekker kokkerellen.:)

 
Black Tiger zei:
Er zullen geheid een paar mensen blij mee zijn als dat helemaal klaar is en dan lekker kokkerellen.:)
En dan maken wij een kookforum hier waar we lekkere recepten met elkaar kunnen delen. ;)

 
Black Tiger zei:
Is wel erg aardig van je werkgever dat je i.v.m. de verbouwing op iets aangepaste tijdstippen mag werken. Wist niet eens dat die zo laat werkten. :)

Ik kom er af en toe wel eens in de vestiging hier in Maastricht.
hoi,

ik werk ook wel eens 6 dagen per week dus nu kreeg ik wat terug

de winkels zijn tot 17.00 uur open , maar ik werk in èèn van de bezorgservice`s van het bedrijf welke 24 uur per dag in bedrijf zijn.

een ploeg verzamelaars van 7.00-15.30

een ploeg verzamelaars van 15.30-0.00

en nachts de sorteer en laadploegen tot 07.00

 
Ik weet nog wel wat heerlijke recepten....

 
de winkels zijn tot 17.00 uur open , maar ik werk in èèn van de bezorgservice`s van het bedrijf welke 24 uur per dag in bedrijf zijn.
Heb die vrachtwagens wel eens vaker zien rijden, maar nooit gedacht dat dit een 24 uurs bedrijf was. Heb ik ook weer iets bijgeleerd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan