zo kan het ook (Vantage HD8000S)

hoi,

even een update:

de nieuwe dekvloer zit er nu al weer een week in en ondertussen zijn de werkzaamheden hier weer gestart.

de dekvloer moest eerst uitharden waardoor er enkele dagen niet kon worden gewerkt.

gister bezig geweest met pakken rockwool voor de extra isolatie bij de muren en diverse gips platen staan ook al klaar voor verwerking van de diverse wanden e.d.

afgelopen week is ook de extra 5de groep in de stoppen kast gereed gekomen alsmede zijn diverse extra stopcontacten aangelegd.

de planning is nu als volgt:

tot 20 september  werkzaamheden binnenshuis aan muren en plafons schoorsteenmantels e.d.

tevens komt de schoorsteenveger langs daar we nu toch de kachels hebben verwijderd.

22 september nieuw keukenblok plaatsen

26 september laminaat op de diverse vloeren

27 september hopelijk weer aansluiten satelliet schotel :biggrin:

3 oktober jaarlijkse controle gas kachels in keuken en woonkamer(kunnen we gelijk kijken of we die weer goed hebben terug gezet)

zit nu al een maand zonder sat ontvangst , maar heb het zo druk gehad dat deze maand snel is omgevlogen en als alles goed gaat over 3 weken weer ontvangst.

is èèn van de eerst dingen die weer in de woonkamer komen de tv en satontvanger

 
hoi,

2 weken uitstel

de betonvloer is nog niet droog genoeg om het laminaat er op te leggen.

nu dus waarschijnlijk 10 oktober.

schotel ontvangst dan weer mogelijk vanaf ongeveer 11 oktober

mis de schotel nu wel met al die wijzigingen bij de turksat

 
Oh... hoe kan dat eigenlijk? Is toch best warm weer geweest de afgelopen week? Of was dat niet lang genoeg?

Achja, we wachten rustig af. Beter wat later en dan goed gemaakt, dan te snel en gekke dingen die je niet wilt, toch?

 
hoi,

is een vrij grote oppervlakte (2 grote kamers en de keuken welke allemaal in open verbinding met elkaar staan)

ook zijn sinds de verbouwing (11 augustus) geen kachels meer in de beneden verdieping aanwezig (deze worden op 3 oktober weer geinstaleerd).

deze vertraging geeft ons wel mooi de gelegenheid om alle nieuwe wanden e.d. te sausen zonder om het nieuwe laminaat te hoeven denken.

vandaag de nieuwe keuken binnen gekregen , zodat we zoals gepland a.s. maandag en dinsdag kunnen plaatsen.

 
Zo zie je maar weer, elk nadeel heb zijn voordeel he. :biggrin:

 
hoi,

keuken zit er bijna in  :cheesy:

volgende week maandag beginnen de schilders met het sausen e.d.

laminaat nu gepland op 10 oktober

 
hoi,

schilderbeurt is klaar

laminaat ligt erin

kachel is weer op zijn plek gezet en brand weer

internet weer via een vaste kabel verbinding ipv wifi

schotel weer aangesloten :duimen:

ben nu bezig met een blindscan van de turksat

 
Jammer dat ik buren heb, anders kon ik ook naar 45gr kijken. Maar veel plezier met je “nieuwe “huiskamer enzo. Laat maar komen die info. Ik hoop dat je je ooit eens jouw hele settings in een Zip file voor Enigma2 wilt zetten en posten. Bij voorbaat dank.

 
hoi,

de turksat scan bracht 454 tv en 136 radiozenders (ivm nog te kappen bomen nog geen oostbeam transponder ontvangst)

op 12 juli j.l had ik zonder de oostbeam transponders 379 tv zenders.

eind november gaan (zoals eerder al gemeld) aan de oostkant diverse struiken/bomen weg waar door misschien ontvangst van meer transponders

 
hoi,

update:

1)gister is de gevelkachel in de werkkamer vervangen.

2)daarmee zijn de bouw werkzaamheden dit jaar klaar.

3)oprit is opnieuw bestraat.

4)de geplande  kap/snoeibeurt richting oost staan nu gepand voor december ipv november

(de gene die dit zal doen heeft onlangs een operatie gehad waardoor dit nu wat later wordt)

5) de kap van de bomen  richting zuid staat nu gepland voor half december ipv november

(de gene die dit zal doen was in november 30 jaar getrouwd en heeft een reisje aangeboden gekregen naar Bali en is nu niet beschikbaar)

6) richting west zijn in 2012 veel stuiken en bomen reeds gesnoeid waardoor de ontvangst sterk verbetert is (zie bericht van 08/09/12).

nu kwam ik die buurman vandaag tegen terwijl wij beiden in de tuin bezig waren met de bladeren 

en hij melde mij dat over ongeveer 3 weken hij weer gaat snoeien zodat mijn ontvangst blijft gewaarborgd.

leuk dat hij er zelf over begint voordat ik hem moest vragen of hij het weer wat wou bij snoeien.

heb hem uitgenodigd om een avond langs te komen om te kijken wat voor sat ontvangst ik nu heb

 
hoi,

nu de bladeren weer zijn gevallen ook weer ontvangst van de 46 oost. :grin:

2 transponders komen nu binnen .

10974 v 30000 en 11014 v 13333

hopelijk komen met de kap beurt die gepland staat  voor de oostelijke kant in december ook de rest van de europabeam transponders binnen bereik

 
hoi,

even een update:

de grote snoei/kapbeurt in het oostelijk deel van mijn tuin is gebeurt.

tot nu toe had ik ontvangst tot 45 oost  en in de winter kwamen er 3 transponders van de 46 oost bij.

ik kan nu mededelen dat ik nu extra kan ontvangen: :biggrin:

46 oost  azerspace 1 nu met  11 transponders

47,5 oost oost  intelsat 10 met 5 transponders

53 oost xpress AM22 met 30 transponders

54,9 oost yamal 402 met 6 transponders

dus nu ipv 46 oost nu tot 55 oost ontvangst en dat met druilerig weer.

een uitvoerig bericht volgt binnenkort.

 
Zo dat is een leuk aantal transponders meer. Wat een snoeibeurt al niet doen kan he. :)

 
Ja die snoeibeurten dat helpt meestal maar tijdelijk in het voorjaar begint alles weer te groeien en is het uit met de pret of het moet rigoreus gebeurd zijn.

Maar in ieder geval mooi dat je nu in de winter wat kan testen op die oostelijke satellieten.

Dus we kijken uit naar het uitvoerige bericht.

 
aart44 zei:
Ja die snoeibeurten dat helpt meestal maar tijdelijk in het voorjaar begint alles weer te groeien en is het uit met de pret of het moet rigoreus gebeurd zijn.

Maar in ieder geval mooi dat je nu in de winter wat kan testen op die oostelijke satellieten.

Dus we kijken uit naar het uitvoerige bericht.
hoi,

is zeer rigoreus gebeurt de bomen en struiken zijn bij de grond afgezaagd en ook de rest wordt nog verwijderd.

even een kleine update:

turksat 4A oostbeam nog niet getest maar zal moeilijk worden

de motor kan nog iets verder richting oost draaien (ongeveer 1 graad) dus wil nog proberen om de Express AT 1 (56 oost) en mischien NSS 12 op 57 oost binnen te halen.

binnenkort enkele weken vrij dus dan maar eens zien , ben in ieder geval erg tevreden met het resultaat tot nu toe.

had gehoopt tot 53 oost en heb nu al tot 55 oost te pakken.

 
hoi,

even een update:

de grote kap beurt richting zuid  is nu ook gebeurt.

alle bomen in het zuiden van mijn tuin zijn nu weg.

had nog geen last van de bomen maar ze groeien wel door en nu diverse van de kastanje bomen de kastanje ziekte hadden was dit een mooie gelegenheid om ze allemaal op te ruimen (inclusief de dennen bomen die er ook stonden).

heb nu totaal vrij zicht richting zuiden over de weilanden tevens kan ik nu in de zomer de ooievaar ook beter zien zitten op zijn nest  ongeveer 300 meter vanaf de zuidgrens van mijn tuin. :biggrin:

ben al een beetje begonnen met het optimaliseren van mijn sat ontvangst.

(ga elke sat positie perfect uitrichten)

zojuist de eutelsat 25B/Es'hail-1 op 25,5 oost weer goed gezet.

scheelde niet veel maar 2 pulsen en

de beIN sports transponders komen nu ook weer binnen zoals de 11566 h 27500

toch leuk zojuist een mooie kerstzang van een kinderkoor uit libanon gezien via OTV (libanon) via deze satelliet (11678h 27500)

dat zie je niet op de kabel tv

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh da's apart, ik wist niet eens dat daar ook nog christelijke mensen zaten. Wel apart dan een kerstzang uit Libanon, mooi!

 
hoi,

even een update:

de positie`s van de volgende satellieten beter afgesteld:

astra 19,2/23,5/28,2/28,5 , hotbird , eutelsat 7west/nilesat 102 en turksat.

dacht dat de astra`s niet beter konden maar ook deze satellieten zijn nu nog wat sterker geworden (bij astra 23,5 en 28 oost staat de meter nu zowat in de hoek signaal kwaliteit is bv 97%)

ook de hotbird is nog iets sterker geworden.

de eutelsat 7 west/nilesat102 hebben nu ook meer regenreserve gekregen

wel jammer is het dat sinds januari 2015 weer enkel transponders van de nilesat 102 zijn overgegaan naar de nilesat 201(welke hier niet is te ontvangen) zodat ik nu maar enkele transponder via de nilesast 102 kan ontvangen

nu eutelsat 7 west 554 tv en 61 radiozenders (was 500 tv 45 radiozenders)

nilesat 102 nu nog maar 43 tv en 11 radiozenders

ook de turksat beter afgesteld waardoor nu ook de turksat 3 oostbeams weer perfect door komen

van de turksat 4A oostbeam komt hier geen signaal binnen evenals de 4A turkije beam natuurlijk.

totaal via de 42 oost nu 494 tv en 165 radiozenders

was 454 tv en 136 radiozenders dus duidelijk een verbetering van 12 oktober 2014 bij de eerste scan na de omzetting naar de 4A

 
Dan is al het werk niet voor niets geweest. Veel gewonnen met signaalsterkte.  Je kan zo een flink aantal satellieten goed ontvangen.

Helaas snappen de Duitsers niets van draaibare schotels. Mijn schotel staat nog steeds niet goed. Mijn bereik is behoorlijk beperkt terwijl ik vrij zicht heb van 45W-45E

 
Kun je hem zelf niet afstellen dan Dirk?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan