Alternatief voor FTD

zowel Grabit als Newsleecher hebben onlangs alweer nieuwe versies beschikbaar gesteld..
 
Ik gebruik NewsPro al jaren en ben er zeer tevreden over.
Ik gebruik ook twee Pay servers, Astraweb en Eweka en daardoor heb ik 16 lijnen van Astraweb en 8 van Eweka en ik gebruik maaar de helft van wat mij toestaat. Verder haal ik ongeveer 40 Mb/s wat de helft is van mijn totale pijp.:)

En Newspro gebruik ik alleen omdat ik er 35 dollar voor betaald heb en eigenlijk nog seeds geen updat heb gekregen, was schijnbaar niet nodig.
 
Waarom 2 payservers?

Ik gebruik hier al jaren newsbinpro, en daarbij al net zolang Eweka, 8 lijntjes, en 40Mb/s down.
 
Eweka stelde voorheen dat ze Newsleecher adviseerden en dat ze bij grabit geen garantie konden geven over de correcte werking.
Maar dat is allemaal weg.

Daarnaast was er een uitgebreid forum dat zeer veel bezocht werd.
En ze hadden een portal zoals bv nzbportal of andere sites.

Die portal waren ze al snel mee gestopt, en het forum hebben ze ook opgeheven.

Hun site hebben ze dus sterk ingekrompen tot het aller noodzakelijkste.
Er is een zeer beperkte FAQ sektie, voor vragen een persoonlijke form (formulier) sektie, en een persoonlijke Chat die meen ik niet aktief is.
Voor newsreaders en technische zaken verwijzen ze via mail naar een binaries4all site.
Het is dus allemaal hoogst minimaal geworden.

Grtz.
 
Kan me voorstellen dat ze het weg hebben gehaald, Grabit werkt al jaren perfekt, misschien hadden ze een deal met Newsleecher.:)
Maarja maakt niet uit. Bij Eweka is nog meer verandert. Gisteren was ik aan het kijken met iemand en de verschillende abonnementsvormen die er eerst waren zijn er niet meer.

De nieuwe site zoals ie nu is ziet er wel gelikt uit, maar inderdaad wel allemaal hoogst minimaal.

V.w.b. FTD vervanging ben ik eigenlijk nog niet met iets definitiefs bezig, maar ik denk dat ik me met een van beide (of misschien wel beide) online alternatieven die je in de browser kunt openen ga bezighouden.
Voor mij zal het vermoedelijk niet Spotlite worden.

Ik gebruik al een tijd Lightningusenet omdat die 1/3 kostte van wat Eweka kostte. Inmiddels hebben die ook al een paar prijsstijgingen ondergaan en is het tarief ook 4,50 per maand inmiddels (was 2,50 p/m toen ik ermee begon verleden jaar).
 
Ik ben benieuwd hoe lang we nog kans hebben dat er alternatieven voor FTD. Er is wel nog een forum maar da's invite only. En hier en daar nog een ander forum maar als die ontdekt worden zullen die ook snel genoeg gesloten worden door Brein.

Het FTD forum stopt ermee. Per 1 november wordt het forum read-only. Na enige tijd zal het dan helemaal verdwijnen. Dit is ook op het FTD forum zelf te lezen.
Als je het mij vraagt denk ik dat ze per 1 januari de zaak opgeruimd willen hebben. Was ook wel te verwachten, na het stoppen van het leuke deel is er bijna geen kip meer online op het forum.
Net zoals zovele satellietforums afgestorven zijn nadat het werken met keys etc. afgelopen was.

Daarnaast las ik toevallig ook nog een uitspraak van een rechter van eind september.
De eerste grote usenetprovider NSE (News Service Europe) moet per aangegeven datum van het arrest stoppen met het hosten van illegaal materiaal op straffe van 50.000 euro boete per dag met een maximum van 1 miljoen.

Ze zijn weliswaar in beroep (executiegeschil aangetekend), maar de uitspraak is "bij voorraad" net zoals bij FTD, dus het beroep mag niet afgewacht worden men moet aan de uitspraak voldoen.
De voorzieningenrechter heeft als uitspraakdatum 11 november genoemd, zodat Brein en NSE nog 4 weken de tijd hadden om met elkaar in overleg te gaan hoe de situatie op te lossen.

NSE heeft dat niet gedaan maar heeft Brein voor hoger beroep gedaagd.

Er komt dus nog het nodige aan, maar het ziet er toch naar uit dat Brein ook hier gaat winnen. En zoals jullie weten... is er eenmaal van 1 provider gewonnen, dan volgt de rest vanzelf en zullen andere grote en kleinere providers ook nat gaan.
@bron: http://www.anti-piracy.nl/nieuws.php?id=234

Als dat lukt, dan is de grote slag gewonnen en kan het alleen nog op kleinere schaal zoals vroeger en gaat het meer underground, want stoppen zal het nooit.
Maar de "gemakkelijke" methodes zoals p2p, torrents en newsservers zijn dan grotendeels wel afgelopen voor het grote publiek. Er is nog wel iets te doen op deze 3 genoemde methodes, maar wie ook maar iets zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt, zal dan gelijk door Brein worden aangepakt.

Vandaar dat het meeste dan vermoedelijk weer terug naar underground gaat.
Ben benieuwd derhalve naar de uitspraak van 11 november en evt. verdere acties van NSE.
 
Ja je ziet dat de legale maffia hier machtig is.

Maar het betrof hier een grote provider die meen ik in Amsterdam gevestigd was en dus hier in Nederland.
Tevens wilde brein er een filter op en wel eentje door hunzelf bedacht.
Dat is grote flauwekul want alle providers zijn op mekaar aangesloten en alles van alle providers is dus overal beschikbaar.
Het is dus weer een intimidatie poging zoals ze die bij FTD, P2P en torrent hebben toegepast.

Brein heeft echter niets over het buitenland te zeggen en providers in het buitenland.
Maar ook hier in Nederland heeft brein geen enkele jurisdictie oftewel rechtgevende of uitvoerende macht.
Het is maar een klein priv? stichtingtje met geen enkele rechtsbevoegdheid.
Daarom moeten ze alles via civiele procedures aanpakken in de hoop dat het afschrikkend werkt.
Natuurlijk heeft het de rechters mee in deze rechtse tijd en rechtse regering die mooi met kuik meeloopt.
Maar ze zullen elke provider individueel moeten aanpakken of dreigen met torenhoge boetes en daar zijn ze meesters in gebleken.

Grtz.
 
Brein heeft echter niets over het buitenland te zeggen en providers in het buitenland.
Gelukkig niet. Maar probleem is dat als ze dit hier al klaar krijgen, kans is dat ze het ook klaar krijgen dat internetproviders buitenlandse usenet moet filteren. Ze zullen dat mijns inziens in elk geval gaan proberen.

Het klopt dat ze geen rechtgevende of uitvoerende macht hebben.
Maar civielrechtelijk bereiken ze ook al een hele hoop met de uitspraken van bijna alle zaken tot nu toe.
Echter elke provider apart aanpakken is niet nodig. Je pakt er eentje, als daar dan een gerechtelijke uitspraak op ligt met een behoorlijke dwangsom, kun je daar de rest mee aanpakken i.v.m. de gemaakte jurisprudentie.
Er blijft dan hooguit nog een enkeling over die niet aan een oproep gevolg geeft en daarmee moeten ze dan weer naar de rechter. Zo gauw een tweede ook veroordeeld wordt is het hek van de dam en zal er verder niemand meer dwars liggen.

Dat zag je ook bij p2p vroeger, in het recente verleden met torrents en in de nabije toekomst zal het ook zo met usenetproviders gaan.

Of NSE moet zijn hoger beroep winnen en dat hoop ik van harte! Want het is belachelijk dat bedrijven de funktie van politieagent moeten gaan spelen, danwel hun bedrijf moeten stoppen omdat het aan de eisen van Brein voldoen gewoon teveel bedrijfskapitaal kost.

Legale maffia inderdaad.
 
Inderdaad gebruikt brein de civiele procedure om ze financieel kapot te maken en dus te elimineren.
Dit door de schade claims en zogenaamde boetes.
De rechters nemen klakkeloos hun eisen over zonder dat er naar de andere kant wordt gekeken, waardoor deze ook bloed aan hun handen hebben.
Tenslotte is het resultaat dat de tegenstander kapot gemaakt wordt.
Het liefste zou brein zelf alles in beslag nemen maar dat kan niet omdat ze nou eenmaal geen jurisdictie hebben, hetgeen ook gebleken is in het verleden.

Een manier om te voorkomen dat men in de klauwen van brein komt is natuurlijk een goede rechtsvorm of persoon te kiezen en wel die van de stichting die ze zelf ook hebben gekozen.
Bij een stichting is namelijk niemand persoonlijk aansprakelijk maar alleen de stichting zelf.
Een andere mogelijkheid is de BV waar ook niemand persoonlijk aansprakelijk is.
Dat is een veel toegepaste methode in Nederland.
Iedereen kent de handel in lege BV's en het failliet laten verklaren van BV's.
Het is een algemeen toegepaste methode in het Nederlandse bedrijfsleven waar steeds dezelfde figuren weer opnieuw beginnen.
Maar er wordt zelden hardop over gesproken.
Dus ideale manieren om uit de (financi?le) klauwen van brein te blijven.

Nee, de enige die slapend rijk wordt is brein en zijn participanten.

Grtz.
 
News-Service heeft per 4 november zijn diensten gestaakt.
Dit nadat de rechter in het kortgeding brein weer nagelopen was.
Daarom moesten ze onmiddelijk hun diensten staken.

Het is niet duidelijk of ze nog in hoger beroep gaan want ze zeggen "Om die reden vechten wij het vonnis nu aan samen met de internet industrie".

http://www.news-service.com/cms/pressrelease20111108nl.html

Grtz.
 
Ziggo en x***ll moeten van de rechter de pirate-bay blokkeren.
Met een boete van 10.000 euro per dag als ze het niet doen.

Dit is gewoon censuur en gaat op Chinese toestanden lijken.
Maar ja, het was wel te verwachten met zo'n rechtse tijd en regering.

Gelukkig gaat x***ll al in hoger beroep, en ziggo weet ik niet.
Meer info:

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/11/internetproviders-moeten-the-pirate-bay-blokkeren/

http://tweakers.net/nieuws/79292/x***ll-gaat-in-hoger-beroep-tegen-pirate-bay-blokkade.html

Grtz.
 
Ik neem aan dat iedereen het tweakers artikel goed gelezen heeft.
Nou ja, de rechter heeft weer klakkeloos het flut-verhaal van brein overgenomen, dat echter barst van de fouten.
Geen wonder dat x***ll in hoger beroep gaat, nu ziggo nog!

Je vraagt je echter af wat brein gaat doen als die twee gewoon niets doen en ook geen boete gaan betalen.
Gaat brein dan beslag leggen op de rekening van beiden oftewel hun het bestaan onmogelijk maken.
Je weet wel dat al hun klanten via internetverkeer, e-mail e.d van hun afhankelijk zijn.
Of kunnen hun brein aanklagen omdat die hun het funktioneren onmogelijk maakt en zich met hun bedrijfsvoering gaat bemoeien.
Of gaat brein hun panden binnenvallen en hun zo uitschakelen?
Denk eraan dat het hier gaat om een civiele procedure tussen twee civiele partijen en niet een strafzaak.

En wat gaat brein met andere providers doen?
Dan moet brein wel elke provider weer apart voor het gerecht dingen.
En krijg je hetzelfde proces opnieuw met alle andere providers.
Maar brein hoopt natuurlijk dat iedereen gelijk capituleert onder druk van hun financiele claims.
Ik ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren.

Grtz.
 
Brein zou brein niet zijn als ze zouden capituleren.

Kortom zij gaan gewoon door, koste wat kost. Speculeren heeft geen zin.

Ben trouwens benieuwd hoe Brein personeel aan hun salaris komen, misschien wel van de inkomsten van artiesten,
Als de artiesten nu eens stoppen met dat gesponsor dan houden ze meer pegels per maand over.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan