Alternatief voor FTD

Ze zijn bezig met een nieuwe versie en met wat verbeteringen aan de server om de snelheid ten goede te komen, dus dat is wat het plan is.
 
Het is nog steeds de light waar je terecht komt op spotplanet.

Maar wat de retentie van usenet providers betreft zijn er toch aanzienlijke verschillen.

Er zijn er die zeggen een bepaalde retentie te hebben maar in de praktijk blijkt het anders te zijn.
Zo blijkt de downloadsnelheid sterk terug te lopen als je in de tijd terug gaat.
Bovendien blijken veel bestanden niet onbeschadigd binnen te komen, en als er niet genoeg par's zijn meegepost heb je een probleem.
Waar dat precies aan ligt is me niet geheel duidelijk.

Wat dat betreft steekt Eweka er met kop en schouders ver bovenuit.
Ze zeggen nu een retentie tot 1573 dagen te hebben.
Bovendien blijft hun downloadsnelheid rotsvast op je maximale waarde liggen ongeacht de tijd terug.
En alles komt mooi onbeschadigd binnen.
Bovendien hebben ze de 24 uur service van 24 uur downloaden voor een sms van 1,10 euro, wat ook handig kan zijn.

Grtz.
 
Spotplanet werkt alweer dagen lang gewoon goed en sneller.

Als je nog steeds de light versie krijgt delete dan eens eens alle cookies van spotplanet en ga dan weer naar spotplanet en log in als je dan weer naar de light versie gaat.

Bij mij werkte dit en nu krijg ik weer de normale spotplanet met mijn eigen tags ook weer.
 
Dan hebben ze het nog steeds niet goed in orde.

Want als ik met de hand de URL van spotplanet in type krijg ik de light voor mijn neus.
Verder heb ik nog nooit voor een site cookies hoeven te verwijderen, en hoe verwijder je cookies van alleen spotplanet.
Inloggen doe ik zowiezo nooit.
Dus rare toestanden.

Grtz.
 
Als je niet inlogt heb je standaard de light versie.
 
Zie je wel dat als je de URL in typt je de light versie krijgt, te zien in de adres balk.

Aangezien ik net als voorheen niet ga inloggen zal ik dus bij de light versie blijven.
Ik vind het grote flauwekul en overbodig en ook omdat daar nergens melding van wordt gemaakt.

Grtz.
 
Er word wel melding gedaan.


Van de spotplanet site onder het kopje nieuws :

Spotplanet 2.0

Na een lange tijd stilte in de ontwikkeling van Spotplanet is nu eindelijk versie 2.0 uit! Er zijn een aantal veranderingen gemaakt, klik hier voor de volledige lijst.

De belangrijkste verandering is dat mensen standaard naar de Light versie worden verwezen. Zodra je daar inlogt ga je naar de volledige versie.

Zijn er bugs, dingen die niet werken of idee?n? Laat het me via het forum of via de tickets weten, ik antwoord zo snel mogelijk! (Maar, verwacht geen antwoord binnen een uur.. of 2)
 
Even terugkomend op Eweka... die zijn al lang niet meer wat het geweest is. Die retentie mag er heel misschien dan zijn.
Maar veel dingen zijn zelfs totaal niet meer te vinden of komen onvolledig binnen. Die klacht is er momenteel veel uit. Eweka heeft op zijn donder gehad van Brein.
Je krijgt nu ook reacties als "dat de service niet bedoeld is voor illegale doeleinden" als je vraagt waarom er bijv. iets uit januari niet gevonden kan worden, terwijl het op andere payservers gewoon te vinden is en goed binnen te krijgen.
En dat is niet met 1 ding maar met vele dingen.
Eweka is past.
 
Nou, die heb ik dan nooit gehad bij eweka, altijd de maximale snelheid en alles compleet.
Misschien dat er bij de klagers zelf iets mis is.

Maar bij bv hitnews is het een ware ramp, want al na 300 dagen begint het traag te worden en onvolledig, een ware ramp.

Wat betreft eweka en brein is me niets bekend.
Het begint verdorie op China of Noord-Korea te lijken!

Grtz.
 
Maximale snelheid ja, maar het regent klachten over Eweka, en terecht.
Probeer maar eens bijv. wat Xbox backups van januari van dit jaar te downloaden, dan begrijp je vanzelf wat ik bedoel.
Ligt er misschien ook aan wat je download, misschien dat het met films minder vaart loopt dan met andere dingen, maar de berichten spreken boekdelen. En dat is op meer plaatsen/forums zo.
 
bij mij draaid hij ook als een speer nooit geen klachten gehad
gr frans :formule1::formule1::formule1::formule1:
 
Ik was de laatste tijd ook niet meer zo blij met Eweka, en ben vorige maand overgestapt naar Sunnyusenet, waar ik op dit moment goed over te spreken ben.
 
Zoals gezegd, het zal er ook veel aan liggen wat je gaat downloaden, maar de stroom klachten is afgelopen jaar enorm gegroeid.
Ik heb ook Sunny en daarnaast de wat duurdere Newsconnection, maar zeker laatstgenoemde heeft ook een uitstekende retentie.
 
Kom daar maar achter!

De provider moet zoals boven omschreven zoals eweka dat deed, de volle maximale download snelheid halen ongeacht de tijd geleden, en dan compleet.
Ik weet ook niet waarom sommigen zoals bv hitnews dat niet doen, of kunnen.
Of dat ze bij de verkeerde grote (bandbreedte) inkopen?
Ik meen dat er bv ook over giganews geklaagd wordt, maar het kunnen ook andere zijn.

Grtz.
 
ik ben geabonneerd bij i-telligent
40 download lijnen voor 10 euro/30 dagen pre paid en je mag de lijnen delen met anderen.

Zo hebben we met zijn vijfen 10 lijnen in gebruik. de kans dat we allen tegelijk downloaden is klein. en dus voor 2 euro per maand 10 lijnen en met gemak 60mb downloaden met die 10 lijnen , geweldig support en een goede retentie.
 
Is niet duur, die zijn ook pas 4 jaar bezig zie ik. Wel apart, ze zijn volgens mij in Duitsland gevestigd, daar hebben ze in elk geval hun hosting en DNS servers.
Maar qua prijs is het zeker interessant.
Is trouwens 9,50 per maand zie ik staan voor 40 lijntjes als je een abo neemt.
Je kunt er ook 30 nemen dan is het maar 6,50 per maand dus da's ook best te doen.

Prepaid is inderdaad iets duurder, 10 euro en 7 euro respectievelijk, en da's nog steeds te doen. Maarja bij Sunny zit ik ook prima, heb geen 40 lijnen nodig dus dat scheelt ook weer.:)
Maar in elk geval wel een goede tip voor mensen die zoeken.
 
Hier is dan het grote overzicht van o.a. de resellers en backends.
Je ziet dat er een paar grote internationale zijn zoals giganews, astraweb en UNS Holdings.

http://www.usenet-providers.net/newsgroup-resellers.php

We zien Eweka terug bij UNS Holdings, maar dat was Highwinds, dus opgekocht of naamsverandering?
Hitnews zien we terug onder XENTECH dus vandaar die slechte service en retentie?
Anyway we zien hem onder een andere naam RSP Infrastructure LLC terug in een ander overzicht.

http://www.newsgroupservers.net/newsgroup_server_resellers

Grtz.
 
Yep, ik wist het al een paar dagen maar wilde niet op de zaken vooruit lopen.
Er zijn er een paar die een dreiging van Brein gekregen hebben, Spotplanet is niet de enige, er is ook nog minstens een forum wat de zaken gaat sluiten of in elk geval gaat wijzigen om aan de voorwaarden te kunnen voldoen. Met die keuze is men nog bezig.

En zoals gezegd is het ook gaande bij usenetservers die van die notice and takedown berichten krijgen.
In dit stukje staat ook al iets over Eweka waar ik al eerder over schreef dat ook zei hiermee te maken hebben gehad.

Eweka bevestigde dit ook:
Ook een andere gebruiker klaagt over ontbrekende artikelen bij Eweka. Een medewerker van Eweka was niet beschikbaar voor commentaar, maar in een mail aan een klant laat Eweka weten inderdaad bestanden te verwijderen die auteursrechtelijk beschermd zijn. "Het ongeautoriseerd verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal op Usenet is in strijd met de voorwaarden van Eweka", aldus de provider.
Dus als je wat pech hebt, dat staat het er niet meer op. Ben benieuwd in hoeverre Brein hiermee akkoord gaat want het is vrij weinig wat weggehaald wordt.
 
Het is gewoon schandalig met Noord-Koreaanse toestanden en Kim il Kuik aan het roer!
Het is schandalige censuur die hier wordt toegepast en lijken wel nsb toestanden.

Brein moet niet denken dat het de baas over usenet is.
Er is nog geen enkele strafzaak over geweest en brein heeft alleen met geld gedreigd en getergd.
Dat is niet iets op trots op te zijn, maar toont weer de macht van het groot kapitaal.
Brein kan dan ook alleen maar Nederlandse providers of sites aanpakken maar heeft over buitenlandse niets te zeggen.

Eweka of andere providers kunnen nooit en te nimmer iets van usenet afhalen wat ooit gepost is.
Maar kunnen alleen maar filteren wat wel doorgelaten wordt en via een door brein bedachte manier vindt brein tenminste en daar zullen ze een dagtaak aan hebben.
De manier om uit de poten van brein te blijven is als provider in het buitenland te zitten.
De Nederlandse providers zullen dan ook steeds meer klanten gaan verliezen want de consumenten zullen niet als slachtkippen geslacht willen worden door brein.
Dus providers en sites, ga naar het buitenland.

Grtz.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan