Alternatief voor FTD

Geen andere rechter voor rechtzaak.
Met o.a. als reden dat er te weinig rechters zijn, haha!
Dat snapt de stomste boer nog dat dat flauwekul is.
Maar goed dat ziet er niet goed uit voor de providers, want die rechter heeft laten zien dat hij weinig verstand heeft van internet zaken.
Hij zal dus op precies dezelfde manier gaan oordelen als voorheen.
Je vraagt je af of Teeven weer niet op de achtergrond wat zit te spinnen.

Blijkbaar is nog de enigste manier voor de providers om die rechter te omzeilen het hoger beroep.

http://tweakers.net/nieuws/81238/pi...gen-providers-krijgt-geen-andere-rechter.html

Grtz.
 
Ik zie dat niet als goed nieuws.
Uitspraken van het Australische hof hebben namelijk geen invloed op de uitspraken in Nederland. Op dit moment is het in Nederland overigens al zo (en nog steeds) dat providers niet aansprakelijk zijn voor wat klanten downloaden.
Bepaalde zaken kunnen door providers echter wel degelijk (grotendeels) geblokkeerd worden zoals uit de uitspraken omtrent The Piratebay blijkt.

Het gaat er in Nederland eerder om of je van een provider mag verwachten dat hij op deze wijze politieagentje gaat spelen of niet. Normaliter niet want dat is de taak van justitie, die zelf ook altijd aangeeft dat men niet voor eigen politieagent of eigen rechter moet gaan spelen.
Maar sommige rechters vinden in bepaalde gevallen van wel, zo blijkt uit sommige uitspraken.
En dan vraagt men zich af waarom het vertrouwen van de burger in de rechtspraak toch daalt... nou vrij logisch, vanwege dit soort tegenstrijdige zaken en het feit dat in veel gevallen het geld het gewoon wint van rechtmatigheid of rechtsgevoel.
 
Nou ik vind het zeer goed nieuws dat de USA film/entertainment-industrie in Australie een stevige tik op de vingers gekregen hebben en dat vind ik heerlijk.
Ze moeten niet denken dat ze de hele wereld kunnen regeren.
In de pers wordt het een gevoelige juridische nederlaag genoemd.
Het is wel degelijk van belang want Australie is een rechtsstaat en ligt niet op mars en er wordt wel degelijk door andere landen naar gekeken omdat men internationaal ook rechtsongelijkheid wil tegen gaan.

Hier in Nederland heeft een (lagere) rechter inderdaad geoordeeld dat providers aansprakelijk zijn voor het downloaden en wel met een boete van 10.000 euro per dag.
Maar die uitspraak vinden diverse juristen hoogst bedenkelijk en vraagwekkend.
Een punt is o.a. dat de rechter klakkeloos het betoog van brein gevolgd heeft waarin gewoon onbewezen dingen beweerd werden.
Het gevolg is dan ook dat de providers allemaal in beroep gaan tegen de uitspraak en die nu nog voor de rechtbank moeten komen dat ook gaan doen.
Het is het gevolg van het feit dat het om een civiele zaak gaat waarin de ene partij de andere aanklaagt.
Het is dus geen strafzaak waarin de politie opsporing doet en de officier van justitie aanklacht doet.

Het is wel duidelijk aan welke kant de betreffende rechter staat.
Temeer omdat de aanklager, brein dus, al het onderzoek zelf heeft gedaan en aan de rechter heeft aangeboden.
Brein heeft zelf geen enkele opsporings bevoegdheid weet dat ook en heeft niemand strafrechtelijk aangeklaagd.
Het vervelende is wel dat op deze manier van procesvoering bij de lagere rechter het vonnis direkt ingaat ongeacht of er een hoger beroep komt.
Maar dat is onze Nederlandse rechtspraak nou eenmaal!

Grtz.
 
Het vervelende is wel dat op deze manier van procesvoering bij de lagere rechter het vonnis direkt ingaat ongeacht of er een hoger beroep komt.
Maar dat is onze Nederlandse rechtspraak nou eenmaal!
Dat is alleen bij een ex-parte uitspraak of uitspraak bij voorraad. Dat is geen standaard gebeuren in onze rechtspraak, behalve bij zaken die Brein aanspant schijnbaar.
Dat is namelijk ook iets waar juristen en advocaten hoogst verbaasd over zijn en het er niet mee eens zijn. Een ex-parte verbod zou alleen bij zeer dringende zaken worden opgelegd, net vanwege de reden dat het door een lagere rechter wordt opgelegd en je er op korte termijn niets tegen kunt doen.
Het blokkeren van The Pirate Bay was, even los van de discussie of dat een taak is van providers, niet dringend genoeg om daar een ex parte voor af te geven, net zoals de onrechtmatige eis om de links naar proxy's die de Piratenpartij gaf te blokkeren. Gelukkig heeft de Piratenpartij daar wel weer gelijk in gekregen.

En gelukkig dat er een hoger beroep komt. Want dit soort belachelijke ex parte uitspraken is precies waar ik op doel als ik schrijf dat het geld het wint van het rechtsgevoel. Hier hoort een gewone uitspraak, geen ex parte.
Hopelijk wordt dit in hoger beroep voor eens en voor altijd rechtgetrokken.

Dat men een duidelijk partijdige rechter niet vervangt "omdat er te weinig rechters zouden zijn" is gewoon klinkklare onzin en druist ook in tegen het rechtsgevoel. Want dat is wel een heel makkelijke reden.
Als er nu te weinig rechters zijn dan wordt de zaak maar aangehouden totdat er wel een andere rechter beschikbaar komt als er de schijn van belangenverstrengeling is. Wat krijgen we dan nou?
Dus zoals ik al zeg... dan heb je slechts in 1 zaak al een aantal dingen bij elkaar die gewoon indruisen tegen het rechtsgevoel en dan vraagt men zich af waarom het vertrouwen in de rechters en de rechtsstaat bij de bevolking zakt als een baksteen?
Zou je niet, ze veroorzaken dat toch zelf met deze ongein?
 
Dat is inderdaad zeer ernstig dat ex-parte gedoe.
Daarmee verwordt Nederland tot een echte bananen republiek.
De rechtspraakt is inderdaad het poedeltje van de entertainement industrie geworden, haha!

Maar nu wordt ook de piratenpartij ermee geconfronteerd aangezien brein een frontale aanval erop heeft ingezet.
Daarmee is het automatisch een politieke strijd geworden over ondermeer censuur.
Het is schandelijk!

http://tweakers.net/nieuws/81379/piratenpartij-start-procedure-tegen-brein.html

http://tweakers.net/nieuws/81415/piratenpartij-hoeft-generieke-proxy-niet-offline-te-halen.html

http://tweakers.net/nieuws/81544/brein-wil-verbod-op-aanzetten-tot-omzeilen-tpb-blokkade.html

Grtz.
 
En ja hoor, die rechter heeft zoals voorspeld met de andere providers precies dezelfde uitspraak gedaan!
Die gaan natuurlijk daartegen in beroep.
De rechtbank vindt ex-parte toegestaan omdat het zeer dringend is de providers te veroordelen.

http://tweakers.net/nieuws/81883/ook-andere-providers-moeten-the-pirate-bay-blokkeren.html

Ook bij de piratenpartij is het weer raak.
Hier is het echter pure censuur omdat het een politieke partij is.

http://tweakers.net/nieuws/81894/piratenpartij-mag-niet-verwijzen-naar-pirate-bay-proxys.html

Maar ik snap het niet, want buitenlandse proxies vallen toch buiten het bereik van de klauwen van brein?
Die zijn altijd benaderbaar.

Grtz.
 
Wat is loos met de spotplanet site?

Grtz.
 
Hij lijkt plat te liggen, vanmiddag deed hij het nog.

de light versie doet het wel maar duurt ook heel erg lang maar lijkt erop dat alle spots eruit zijn want zie niks staan.

http://light.spotplanet.org/
 
Ja, de light versie deed het gisteren nog uitstekend, maar de gewone niet naar gekeken.
Maar als ik de url intik kom ik ook op de light terecht.
En die is inderdaad leeg.
Nu maar hopen dat ze niet gehacked zijn en een goede backup hebben.
Er is dus nog niets bekend wat er gaande is?

Grtz.
 
Kreeg eerst een melding dat alle sites er wegens onderhoud tijdelijk uit lagen.
Maar een minuut later was het forum er weer?

Grtz.
 
Nou, het is nog steeds niks!

Spotplanet ligt er nog steeds uit, tenminste hier.
En de light de halve tijd niet, of werkt maar half.

Ik weet dus niet wat er nog loos is, maar het is niet ondenkbaar dat de servers overbelast zijn gezien het grote aantal bezoekers.
Maar overbelaste servers weet BT waarschijnlijk meer over.

Grtz.
 
Ik lees het volgende:

Een moment geduld a.u.b.We zijn bezig met het herstellen van de bestanden op de Spotplanet 2.0 server, dit kost wat tijd.

Geen enkele Spotplanet site zal meer bereikbaar zijn, excuses voor het ongemak.

Dat staat op Spotplanet. Ik weet dat er momenteel o.a. wat issues zijn met de database die wat overbelast raakt en dataverkeer enzo. Men is aan het proberen alles z.s.m. te fixen zodat het weer werkt.
 
Ze zijn er blijkbaar nog steeds niet klaar mee!
Want via de spotplanet site kom je nog steeds op de light versie terecht.
Vraag me toch af wat ze eigenlijk van plan zijn.

Grtz.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan