Alternatief voor FTD

Die poster is inderdaad een Nederlander tenminste aan zijn nic te zien.
Ik meen dat ik die naam vaker ben tegen gekomen maar ook dat hij niet erg ruim is met par's.
Een verzoek tot repost of extra pars kan altijd gedaan worden, al weet ik niet zo meteen waar omdat de groep zelf al vol zit met postings.

Maar denk er ook aan dat er nog een mogelijkheid is als je grabit gebruikt.
Daar blijft vaak in de cache nog veel hangen aan files als het moeilijk is.
Die zit meestal in: documents en settings->usernaam->application data->grabit->temp.
Vaak zie je daar nog onvolledige rar's zitten.
Die kun je dan weer naar de rest copieren, en mogelijk is het dan net genoeg.
Te vinden via preferences (instellingen-folders).

Ik denk dat het in de toekomst nodig is om rars van filenames te voorzien die niet naar de inhoud verwijzen.
Op die manier zullen ze elke posting afzonderlijk moeten gaan bekijken en dat is bijna ondoenlijk.
Maar het maakt zoeken natuurlijk moeilijker.

Grtz.
 
Okay ik snap dat van TakeDown, maar nu iets raars.
Ik download veel heel veel en ik gebruik daar voor twee zoek machines, BinSearch.net en NZBIndex.
due deed ik een test met de serie Revenge aflevering s2e09.
Bij BinSearch kon ik hem niet vinden wel bij NZBIndez, dus een NZB gemaakt en hij was nog te downloaden.
Dit wilde ik wel even melden.
 
Goede tip bert50!

Wat die postings in newsgroups betreft:
Je moet gewoon die gasten te slim af zijn.
Je kunt namelijk in zo veel groepen posten als je wil en dat zijn er wel 100.000 met allemaal verschillende namen.
Het is gewoon onmogelijk om alle nieuwgroepen te controleren.
Ik denk dat daarom alleen de bekende groepen gecontroleerd worden.
Post je in een onbekende groep met een onbekende filenaam dan is het niet te vinden.
Ik denk dat het daar naartoe gaat.
Want eenmaal gepost krijg je niet meer weg van usenet.
Blijft wel de vraag wat die providers precies doen om het tegen te gaan.

Grtz.
 
Kleine toevoeging, was vanmorgen al vroeg aan het downloaden.
De volgende series waren geen problem, bedoel ik dan ook mee dat ik ze in de zoekmachine de NZB kon vinden.
Last Resort, Grey's Anatomy, Person of Interest, Scandal en Elementery.
De series Two ande a half Men en The Big Bang Theory waren niet te vinden, dus ook geen download.

Jammer zal later nog eens kijken.
 
Nog een toevoeging.
ik heb Two and a Half Men en The Big Bang Theory gevonden alleen de files heten anders.
Ze zijn gepost in de groep a.b.etc met bestand naam 121643 en 121647.
 
Ik heb eens in een paar minder bekende nieuwgroepen gekeken.

Toen ik wat downloade kreeg ik opeens een paar tekst meldingen met:
DMCA removal request for automated generated message......
Hier had je ook al dat uit de filenamen niets te lezen was.

Nu is DMCA een Amerikaanse wet die al vanaf 1998 bestaat en bedoeld is voor digitaal copyright, en geldt alleen in de USA.
Er was toen en is nog altijd veel kritiek op die wet omdat inbreuk als criminele zaken worden gezien.
Tevens dat het een een-richtingsweg is en niet een zaak van hoor en wederhoor, notify en takedown eenzijdig wordt opgelegd en moet worden uitgevoerd.
Het is intussen gebleken dat meer dan 50% van de verzoeken niet terecht of vals waren.

Die DMCA geldt dus alleen voor de USA en USA providers en niet voor Europese landen of andere landen die hun eigen copyright wetten hebben.
De USA en entertainement industrie hebben dus wel steeds geprobeerd in alle andere landen hun DMCA wetten over te nemen maar dat lukt gelukkig steeds niet.
DMCA verzoeken gelden dus niet in landen buiten de USA waar hun eigen wetten alleen gevolgd kunnen worden.
Wat brein momenteel in Nederland doet is de DMCA taktieken copieren via het civiele recht d.m.v. hoge boetes.
Daarom kun je brein zien als de stroman van Amerikaanse DMCA eisers.

Kortom, de DMCA is een verschrikkelijke misgeboorte geworden waar zwaar misbruik van wordt gemaakt en de entertainment industrie steeds probeert zoveel mogelijk handelingen onder het copyright te krijgen en zo steeds meer aan te verdienen.

Grtz.
 
Ze zijn gepost in de groep a.b.etc met bestand naam 121643 en 121647.
Mooi, en welke van de twee is nu The Big Bang Theory? Weet je toevallig ook welk seizoen dat is of waar het precies uit bestaat? Ik zocht die namelijk ook. Vermits er ondertiteling bij zit.:)
 
Black Tiger;226524 zei:
Mooi, en welke van de twee is nu The Big Bang Theory? Weet je toevallig ook welk seizoen dat is of waar het precies uit bestaat? Ik zocht die namelijk ook. Vermits er ondertiteling bij zit.:)

121643 is the Big Bang Theory S06E13 en er zit geen ondertiteling bij.
Het probleem van de USA is dat ze weinig Nederlandse ondertiteling gebruiken.
 
Ik weet dat ze in de USA weinig NL ondertiteling (liever gezegd geen) gebruiken. Maar er zijn zat mensen die zulke series hier kopen (en posten) en dan zijn ze wel ondertiteld.:)

Anyway, dan wacht ik maar weer af... heb geen haast.
 
Black Tiger;226529 zei:
Ik weet dat ze in de USA weinig NL ondertiteling (liever gezegd geen) gebruiken. Maar er zijn zat mensen die zulke series hier kopen (en posten) en dan zijn ze wel ondertiteld.:)

Anyway, dan wacht ik maar weer af... heb geen haast.

Bij Bierdopje.com kun je de ondertitels vinden, heb even gekeken en de laatste heeft al een Nederlandse ondertiteling. Ze zijn daar redelijk bij.
 
Bedankt voor de tip! Zal er eens over nadenken, ik kijk echter het liefst naar retail spul met originele ingebakken ondertitels.
 
Vandaag is Gossip Girl afl 6 dus gereposted op mijn verzoek, maar ze gebruiken er nu een nieuw programmaatje NZBmagic voor, werkt wel goed maar weer wat omslachtig, maar goed als dat inhoud dat het er wel weer langer op blijft staan zal je mij niet horen :)
 
Dat is toch prima jack dat het zo is opgelost.

Grtz.
 
Kwam deze tegen , ene verdwijnt maar zoals altijd zijn sommige sites wel weer heel erg snel terug :)

http://www.nzbstars.com
 
Ftd World stopt er dus ook mee lees ik net.
En de site is binnenkort niet meer bereikbaar.
Er komt een nieuwe zegt men.

http://www.dutplanet.net/

Hier wist ik dus niets van.

Grtz.
 
Ik wist hier ook niets van, maar heb me net op de nieuwe site geregistreerd en het ziet er goed uit. ;)
 
En zo blijft men aan de gang! Jammer dat Brein er zo mee om blijft gaan, maar er zijn alternatieven zat.

Zoals bijvoorbeeld: nzb-server.
 
Ja en zo is dus nu NZBee ook gestopt , maar dit keer vanwege andere redenen.

Maar er is ook goed nieuws, er word een doorstart gedaan die hiermee verder gaat

Wel met een andere naam en dat is Newzbin.

hoop word overgenomen zoals ook de database dacht ik.

Je kan e rook gewoon inloggen met dezelfde account als NZBee.

De opzet is hetzelfde waarvoor het gemaakt is, het vinden van muziek en films.

Je kan het hier vinden en downloaden: newsbin
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan