Alternatief voor FTD

Er is nog geen enkele strafzaak over geweest en brein heeft alleen met geld gedreigd en getergd.
Oh jawel hoor. Er is wel degelijk een strafzaak over geweest, dat is ook de reden dat Newsservice.com heeft moeten sluiten. Dat staat ook in dat artikel vermeld overigens.
Er loopt wel nog een hoger beroep over.

Het is ook niet de bedoeling van Brein om heel usenet te sluiten, maar ze kunnen wel eisen dat copyrighted materiaal er af gehaald wordt (filteren inderdaad) en dat is waar ze mee bezig zijn.
Aangezien ze steeds bij dezelfde bevriende rechter terecht komen, maak je tegen die gast(en) van Brein alleen kans in hoger beroep bij een andere rechter dus.

Buitenlandse usenet providers hebben daar momenteel ook geen last van. Alleen moet je dan niet in Amerika zitten want daar zal die gelijkwerkende organisatie aldaar weer lastig over gaan doen.
Verder moet je als provider dan ook niet meer in Nederland bezig zijn, want als je vanuit Nederland aantoonbaar een site aanstuurt (is al vaker gebeurt en is ook relatief eenvoudig aan te tonen), dan val je als nog onder het Nederlands recht en kunnen ze je toch aanpakken.

Het internet waar de meeste politici over roepen dat het open moet blijven en vrij, zorgen gewoon middels wetgeving dat het zo gesloten als de pest wordt.
Nog een aantal jaren en het zal niet meer zijn dan een wereldwijd gemonitord netwerk.

Als ze nu eens tegen malware en virussen etc. net zo hun best zouden doen als ze tegen copyrighted zaken doen (wat ze toch nooit uit kunnen bannen), dan zou dat veel meer sympathie oproepen.
Maarja, daar is Brein niet voor opgericht. En de bedrijven die zorgen dat Brein kan bestaan vechten liever tegen windmolens dan dat ze dat geld investeren om hun zooi goedkoper te maken zodat ook meer mensen het kopen -willen-!
 
Oh ja, waar staat dan dat het een strafzaak was tegen Newsservice.com?
Ik lees alleen maar dat het een zaak van brein tegen Newsservice.com was, hetgeen een civiele zaak is.

Grtz.
 
Nee geen strafzaak, ik dacht dat je rechtszaak bedoelde. Het is inderdaad een civiele procedure. Voor de werking maakt het niet uit, er zal toch naar de uitspraak geluisterd moeten worden.

Een strafzaak kan volgens mij ook alleen maar als het O.M. een strafzaak begint.
 
Tja, er staat wat er staat.

Een civiele zaak gaat tussen (rechts) personen en gaat over de burgerlijke wetboeken dus burgers tegen mekaar.

Een strafzaak gaat over de staat tegen de burger in de praktijk het OM, en dus over het wetboek van strafrecht.
Als een burger iets doet wat volgens het wetboek van strafrecht niet mag.
De rechter legt een straf of boete op, die de burger dan moet ondergaan.

Dat zijn beiden heel verschillende zaken.
Bij een civiele zaak eist de tegenpartij iets waar de rechter een uitspraak over doet.
Ontslagzaken zijn bv ook civiele zaken waarbij de rechter een uitspraak over doet.
En in de meeste gevallen ook over een eventuele schadevergoeding en wie wat van de proceskosten moet betalen.

Grtz.
 
Ja ik weet dat het verschillende zaken zijn en ook precies wat de betekenis ervan is.
 
Juist, brein heeft dus geen enkele opsporings bevoegdheid!

Maar doet eigen opsporingsonderzoek en dreigt met geldboetes en CIVIELE rechtzaken.
Dit naar providers, websites, betalings providers, etc, toe.
Het is schandalig dat dat maar allemaal klakkeloos wordt geslikt.

Grtz.
 
Ach, een voorbeeld van een civiele procedure is de volgende:

De buurman komt naar u toe en zegt: "Uw hond heeft bij mij in de tuin gescheten, en daar eis ik een boete van 1000 euro voor'.
Het enige wat de man kan doen is naar de rechter stappen met de keutels en die boete via hem eisen.
Bovendien moet hij bewijzen dat de betreffende keutels van uw hond afkomstig zijn, haha!

Grtz.
 
niet zo moeilijk te bewijzen DNA.
 
Oh, kan DNA ook al bij huisdieren en fecali?n (lol).
En komt DNA in het burgerlijk wetboek voor?

Vermoedelijk zal het voor buurman te duur worden, en hij zijn keutel intrekken (lol).

In het geval brein bulken die van het geld en gebruiken ze het om die het niet hebben ook nog plat te trappen.
Bovendien is brein en die hij vertegenwoordigd kampioen in het niet uitkeren van gelden aan rechthebbenden.

Grtz.
 
Iemand de nieuwste van de amazing stroopwafels al, gewoon gebleven ?
 
MILJAAARRR!!!! Had ik een lap tekst getypt, kijk ik effe in een ander tabblad, kom hier terug, klik op backspace om een typefoutje weg te halen, ja gaat die kut brower weer terugbladeren, weg tekst.

Anyway, ik had al geschreven dat het nog niet afgelopen was en er nog meer aanstaande was en dit is het bewijs en nog steeds is het niet gedaan.

Wat ik erger vind is dat van Paypal. Ik was al kwaad toen ze wikileaks blokkeerden maar oke het is een Amerikaans bedrijf dus dat druk van die kant komt had ik nog wel wat begrip voor.
Maar nu dit weer (zie tweede link)? Wat een boelshit. Paypal is meer een politiek bemoeizuchtige betaalinstantie geworden dan een klantvriendelijke betaalinstantie. Nu ze genoeg binnen krijgen zijn ze vergeten waarom ze opgericht zijn.
Namelijk om bankverkeer te vergemakkelijken en internet betalingen en ontvangsten sneller en ook enigszins anoniem te kunnen laten plaatsvinden en nu komen ze met deze onzin?
Het is dat ik het nog nodig heb om af en toe wat in China te kopen anders zou ik gelijk mijn rekening opzeggen. Helaas er ook geen alternatief en daar profiteren ze van.
Bullshit reden ook die uitspraak dat Paypal schending van nationale wetten zal tegengaan. Als dat zo is moeten ze alle inkomsten van hun klanten ook maar aan de belasting doorgeven ofzo.

Bah... als ik dat lees dan mag wat mij betreft Anonymous best weer eens voor een paar dagen dat Paypal plat leggen.
Jammer genoeg dat zo'n actie niet helpt en dat er geen alternatief is anders konden de internetters massaal overstappen. Dat zou geheid wel helpen.
 
Ja, het is ronduit schandalig BT.

Eerst zegt PayPal dat het met usenet te maken heeft en vervolgens zegt de Benelux vertegenwoordiger dat het er niets mee te maken heeft.
Wat een vage en onzinnige verhalen.
Maar vooral omdat alles wederom zonder enkele vorm van rechtspraak plaatsvindt.
Tenslotte zijn usenet providers alleen maar een soort caching-servers die zelf niets aanbieden maar alleen wat doorgeven.

Hoe moeten buitenlandse klanten nu dan betalen, met bv een credit-card?
Ik heb geen flauw idee hoe het praktisch gezien allemaal kan.

Het wordt inderdaad tijd dat er bv een Europese Payprovider komt die niet aan het handje loopt van deze lieden.
Maar het maakt niet uit want het mag ook best een andere buitenlandse zijn, zodat PayPal buitenspel gezet kan worden.
Het wordt de hoogste tijd!

Grtz.
 
die zelf niets aanbieden maar alleen wat doorgeven
Ja maar dat zijn Torrents ook en we weten allemaal wat daarmee gebeurt is.:(

Buitenlandse klanten moeten dan inderdaad maar met creditcard of bankoverschrijving betalen. Ik zou het anders ook niet weten maar voor bedrijven zou dit eigenlijk een protest actie op gang moeten brengen, allemaal klagen bij Paypal dat als ze niet stoppen met die ongein dat iedereen zijn account opzegt.
Alleen zullen er te weinig zijn die daar echt actiegericht genoeg voor zullen zijn.

Er is iets Duits of zoiets als ik me niet vergis, een relatief nieuw alternatief voor Paypal. Maar dat is nog bij lange na niet genoeg vertrouwd en genoeg ingeburgerd om Paypal wereldwijd te kunnen verslaan. Hopelijk zal dat nu wat grotere stappen gaan nemen. Of dat iemand anders een soort Paypal gaat opzetten met dezelfde mogelijkheden.
 
Maar hoe gaat dat nu dan als iemand in het buitenland bv software of iets hardware spul koopt?
Dan moet hij toch ook op de een of andere manier betalen via een rekening.

Maar ook als je bv een account koopt bij astraweb usenet provider?

Grtz.
 
Dat kan via een creditcard of gewone bank overschrijving, althans binnen Europa sowiezo. Daarbuiten kun je creditcard nemen.
Een aantal van deze providers gebruikte Paypal dus ook voor creditcard betalingen, maar er zijn zat andere providers die je daarvoor gebruiken kunt.

Het rekeningnummer krijg je dan wel te zien als je voor die betreffende betalingsoptie kiest indien aanwezig.
 
Spotplanet RIP dan!

Een boete van 10.000 euro per dag eist brein, alsof ze er dat per dag verdienen!!
Het is te dol voor woorden!

Jammer!

Grtz.
 
Kijk, ik heb er best begrip voor dat softwaremakers en filmbedrijven etc. hun materiaal proberen te beschermen.
Dat ze gezamenlijk daar een stichting als Brein voor in het leven roepen danwel gebruiken, ook geen probleem, dat is niet meer als terecht. Grote bedragen.... nja... is belachelijk maar goed, dat is in Amerika nog wel erger, een rechter past zo'n bedrag wel naar omlaag aan.

Echter.... de manier waarop en wat ze allemaal doen. En dat is dan niet alleen Brein maar ook de rechtspraak in Nederland, DAT stuit me tegen de borst.
Zoekmachines mogen alles. Maar je mag het dus niet specificeren.

Want wat sites als nzbindex en spotplanet deden, was uitsluitend weergeven wat er op usetnet te vinden is aan een bepaald soort bestanden.
Mede gezien er betaald wordt om te downloaden, is het dan hypocriet om te stellen dat een gewone overzichtssite van wat er te downloaden is, illegaal is.
Ja het uploaden is illegaal, maar daar heeft die site niets mee te maken.

Dat verwijzen naar illegaal materiaal illegaal zou zijn vind ik erg ver gezocht in dit geval, maar wordt wel door de rechtspraak gebruikt om Brein z'n zin te geven.

Met torrents en peer 2 peer heb ik daar nog enigszins begrip voor omdat er dan kleine deeltjes van bestanden op pc's danwel servers staan.

Maar een nzb site is niet meer dan een gespecificeerde zoekmachine. De rechtspraak in Nederland deugt niet wat dat betreft.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan