Corona Virus

Parabolica , ik mis toiletpapier in je lijstje, of had je die al op voorraad .
Even zonder dollen.
Mijn dochter had gisteren vermoedelijk koorts en kon wegens eerdere verhuizing de thermometer niet vinden.
Wij hebben toen onze thermometer bij haar op de mat gelegd. En idd koorts 38,3

Tip heb je geen thermometer dan is een versnelde pols hoofdpijnj achter de ogen en rillingen ook tekenen van verhoging of koorts. Zij had hartslag 95 normaal 65

Vandaag na een zweet nacht en diverse heksenbrouwsels is temp weer 36.8 en 67 beats

Dus ik online op zoek. naar een koortsthermometer. Levertijden van 2 weken, pffffff uitverkocht, niet op voorraad .
Na lang zoeken bij "de drogist" toch meer dan 50 stuks op voorraad , vanwege bezorg kosten maar 2 besteld was 1? duurder uit dan 1 exemplaar. Kreeg bericht dat vanwege drukte het soms 5 werkdagen kon duren. Zijn afhankelijk van disties en DHL.

Toch een beetje mazzel, worden vandaag al bezorgd.
Zo zie je maar dat sommige online winkels het goed voor elkaar hebben.
 
ik had vorig jaar al 2 mega-packs toiletpapier gekocht die in de aanbieding waren, regeren is vooruit zien, doe ik altijd want koop je kleine pakken dan ben je het dubbele kwijt. ;)

Er sluipt nog een ander griepvirus rond dat even weggaat en weer terugkomt en dit begon zo eind januari begin februari. Ik hoor hier meer kennissen over die het gevoel hebben dat ze denken dat ze besmet zijn maar het niet zijn omdat ze gelukkig weer opknappen. Ook ik heb wel eens een dag dat het hoofd even gloeit zeker na een kort nachtje maar ik pers om de dag een citroen uit en voel me daarna meteen een stuk beter. Wat men ook zal gaan missen is het zonnetje wat ook enorm helpt om je beter te voelen.

Veel mensen worden of voelen zich ziek juist in het weekend omdat als je werkt de symptomen van griep minder opvallen.

Gelukkig kan je nog wat online bestellen want in de apotheken en winkels is inderdaad vrijwel alles uitverkocht en die hebben ook leveringsproblemen. 
 
Gevolgen van Corona???  :schieten: :gun: :grrr:

Niet alleen de horeca, maar ook de evenementen later dit jaar gaan bijna allemaal niet door! Zeker die een lange periode hebben als voorbereiding. 

Hier bij ons in Zundert valt er ook een groot stuk weg uit onze gemeenschap, en ik vrees dat nu het moment is dat andere grote Corso's zullen volgen nu dit besluit genomen is: 

Stichting Bloemencorso Zundert heeft besloten de editie van 2020 niet door te laten gaan.

Hieronder het bericht:

Ook Corso Zundert heeft te maken met het Corona virus.
Afgelopen tijd is er hard gewerkt om alle scenario?s te bekijken met betrekking tot het doorgaan van Corso Zundert 2020.
Met flinke tegenzin moeten wij u helaas melden dat we Corso Zundert 2020 niet door kunnen laten gaan.
Dit besluit hebben we als bestuur met steun van de raad van buurtschappen genomen. Dit heeft te maken met een heleboel factoren.
Uiteraard staat de gezondheid van alle vrijwilligers van de buurtschappen, onze stichting en de bezoekers voorop.
Daarnaast zijn er vele onzekerheden met betrekking tot de voorbereiding en de dag zelf. En zeker ook om de continu?teit voor ons evenement in de toekomst te waarborgen.
Voor eventuele vragen kunt u zich wenden tot de gebruikelijke kanalen.

Wij hopen u graag te mogen verwelkomen bij Corso 2021!
Met vriendelijke corsogroet,
Jos Jochems
Voorzitter
Stichting Bloemencorso Zundert
 
Het is niet anders @freggel1 maar zo is het wel duidelijk i.p.v. of het wel of niet kan doorgaan.
 
Snap ik @parabolica, maar 2 grote Corso's volgen al na dit besluit! 

Lichtenvoorde en Valkenswaard. 

En wat precies de impact hier is leg ik niet op het forum uit!
 
Mijn 1 april grap is al geslaagd, ik app aan iedereen dat ik voor de deur sta en een tijdje kom logeren, de meeste reacties zijn echt prachtig. :)
 
 
Even terugkomen op de TS. 

Vandaag afscheid genomen van een gewaardeerde collega die helaas eerste Paasdag overleden is aan een hartstilstand.

IVM Corona hebben wij samen met al zijn familie, vrienden en collega's afscheid genomen met een erehaag met de 1? afstand in acht genomen....   

Dit hoop ik nooit meer mee te maken!!!
 
Toch fijn dat jullie een erehaag konden vormen met alle genodigden, voor de verwerking is dit van groot belang dat je op deze manier een waardig afscheid kan nemen van een collega of wie dan ook. Sterkte Freggel1.   
 
Thanks @Parabolica! 

Maar ik zit nou even met een ander ideetje in hoofd vwb dat Corona, ik wacht nog even de persconferentie af deze week, en ga er dan verder op door de komende weken/maanden.

Het kan iets leuks worden. ;)
 
Sterkte Freggel, voor de aankomende tijd..


Het valt mij overigens mee dat het coronavirus geen grotere aantal slachtoffers maakt.
In mijn directe omgeving is het ergste geval dat de vriend van een goede vriendin beide ouders binnen een week kwijtraakte aan corona, verder alleen oudere mensen van boven de 75.

 
Dr.Z zei:
Het valt mij overigens mee dat het coronavirus geen grotere aantal slachtoffers maakt.
In mijn directe omgeving is het ergste geval dat de vriend van een goede vriendin beide ouders binnen een week kwijtraakte aan corona, verder alleen oudere mensen van boven de 75.

Voor al die mensen die getroffen worden door het virus moet het verschrikkelijk zijn. Als je dan nog eens leest dat in de verzorgingshuizen de bescherming voor het personeel dus ook voor de bewoners minimaal is dan krap ik me toch achter mijn oren. 

Persoonlijk denk ik dat de lockdown heel veel levens heeft gered, ook onder jongere personen, maar de cijfers zeggen mij eigenlijk niks.

In totaal zijn er nu 1507 Amsterdammers positief getest op het virus. Naar verwachting ligt het daadwerkelijke aantal hoger, aangezien niet iedereen meer getest wordt.
Voor zover bekend zijn er inmiddels 117 Amsterdammers overleden aan het virus, gisteren waren dit er nog 113. Deze personen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur overleden. Sommige pati?nten worden pas later gemeld, de gegevens worden dan nog aangevuld.

Het totaal aantal besmetting vermenigvuldig ik daarom maar minimaal met 4. 

De jeugd mag zich waarschijnlijk wat vrijer gaan bewegen als voorbereiding op de scholen die snel open moeten gaan. Eenrichtingsverkeer op de stoep overwegen ze ook? Alsof je niet kan uitwijken als je iemand tegenkomt?  :)
 
het blijft doorwoekeren totdat we allemaal gevaccineerd zijn.
Bij elke versoepeling zal het de kop weer opsteken en meer slachtoffers maken.
Het is nu kiezen tussen 2 kwaden economie naar de kloten en opleidingsniveau onder de maat of corona op een laag pitje door laten woekeren, slachtoffers vallen er evengoed alleen minder tegelijk, dan lijkt het niet zo erg.


 
Afgelopen week hebben ze de ouderen benaderd of ze indien ze besmet raken wel naar het ziekenhuis willen.
Een grote meerderheid gaf aan absoluut niet naar IC  te willen. Al deze mensen worden nu niet meer meegerekend in aantal besmettingen en IC opnames door het RIVM maar worden gemonitord door de HA .

Dat geeft dan een zeer vertekend beeld. En zal wat nu positief is toch nog negatief uitvallen.
Rekenwonders en getallen manipulatie ten top.

Zo creeer je totale onrust onder de kwetsbare groep.

@parabolica : er is in NL geen sprake geweest van een lock down. NL heeft gekozen voor een intelligente aanpak.
 
Het is nu kiezen tussen 2 kwaden economie naar de kloten en opleidingsniveau onder de maat of corona op een laag pitje door laten woekeren, slachtoffers vallen er evengoed alleen minder tegelijk, dan lijkt het niet zo erg.
Het probleem is dat je zonder maatregelen niets op een laag pitje kunt laten doorwoekeren. Het lage pitje is nu omdat die maatregelen er zijn. Je zag hoe snel de verspreiding ging toen die er niet waren. Maar het is inderdaad wel zaak dat we niet de economie en opleidingsniveau naar de mallemoer laten gaan.
Besmettingen onder kinderen zijn zeer sporadisch dus feitelijk zouden met wat voorzichtigheid en misschien bankjes wat verder uit elkaar de scholen wel weer open kunnen.

Hopelijk komt er morgen een beetje verlichting anders gaan er inderdaad veel te veel failliet. De overheid zou het dan strict in de gaten kunnen blijven houden, zodat de verlichting van de maatregelen meteen weer teruggedraaid kunnen worden als blijkt dat het een averechts effect heeft.

the matrix zei:
@parabolica : er is in NL geen sprake geweest van een lock down. NL heeft gekozen voor een intelligente aanpak.
In Nederland is er ook sprake van een lockdown, alleen geen volledige. Daarom noemen ze het in Nederland niet intelligente aanpak maar intelligente lockdown.
Maar er zijn allerlei maatregelen en allerlei zaken, zoals feesten, festivals, overlijdens bijeenkomsten, horeca, kappers, tatouagewinkels etc. zijn allemaal verplicht gesloten dus is er wel sprake van een lockdown. Spanje en Itali? hebben een volledige lockdown.
 
the matrix zei:
@parabolica : er is in NL geen sprake geweest van een lock down. NL heeft gekozen voor een intelligente aanpak.

Dit noemt o.a. Rutte zo omdat dit intelligenter overkomt. In andere landen hebben inwoners aanzienlijk minder bewegingsvrijheid dan wij maar het land zit hier toch voor 90% op slot. 

Omdat het virus zich zo snel verspreide moest men in een hele korte tijd honderden beslissingen nemen en helaas worden er dan fouten gemaakt. Dit kabinet is berucht en beroemd omdat ze alles op een weegschaaltje legden dus ik stond ervan te kijken dat ze zo los gingen met de steun.

Straks gaan ze het allemaal evalueren in Den-Haag en ik ben benieuwd. Ik wil nu niet al te negatief zijn maar ik denk dat de financi?le crisis pas begint over een paar maanden. Hoe dan ook ze zullen met bezuinigen komen zeker als de economie niet snel aantrekt. Vergeet de behoefte aan geld van die andere Europese landen ook niet.

Ik hoop echt dat men nu gaat inzien dat het innen van belasting noodzakelijk is want van dat geld wat niet is ge?nd door de rotzooi bij de belastingdienst daar hadden ze h??l wat mondkapjes, testen en beademingsapparatuur kunnen kopen. 

Maar goed, ik wens iedereen sterkte toe en wees voorzichtig.
 
gaat niet werken.
op vrijwillige basis, dus niet sluitend.
en dan als je het hebt maar nog niet weet omdat je nog niet ziek bent, sta je dus ook niet in de app
gaat ook weer schijnveiligheid geven.
 
Hmmmmzzz?.. ik begin steeds meer puzzelstukjes bij elkaar te krijgen! 

TBC...

De overvloed aan kraaien/roeken hier? ---> ze zijn beschermd en kunnen alleen verjaagd worden, en het stikt er hier de pest van??? 

Ik ga niet te ver terug in het verleden, maar kijk en luister eens naar het volgende filmpje. 

De pestdokter

 
parabolica zei:
Wat vinden jullie trouwens van die Corona app als die er ooit komt?
Ik heb bluetooth alleen aan in de auto. Dus mocht ik besmet zijn dan is iedereen in de file besmet geraakt.  :biggrin:
Natuurlijk kan ik ook voor de lol op het perron gaan staan, zodat iedereen in de trein bij aankomst thuis te zien krijgen dat ze in de buurt zijn geweest met iemand die corona heeft.

Waarschijnlijk gaat het een kansloze zaak worden, maar nog waarschijnlijker gaat het doorgedrukt worden, want dataverzameling.. Erg handig voor de overheid.
In Duitsland hebben ze het idee al afgeschoten in elk geval, zo hoorde ik gisteren op BNR radio.
 
Ik kan het aan de ene kant wel begrijpen dat ze de mensen nu willen gaan volgen. Maar ik heb zo mijn twijfels met de toezeggingen van onze overheid die beweert dat de privacy gegarandeerd zal zijn maar nooit het hele verhaal zal vertellen wat ze met de verkregen data gaan doen. 

En ook ik zie het nut er niet van in van een Corona-app omdat het inderdaad niet gaat werken, rijden in een file is een mooi voorbeeld. ;)

Ik ben blij dat ik nog een oude mobiel heb liggen waar geen bluetooth op zit. ;) 
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan