Corona Virus

Bedoel je deze overheid die ons allen 1000 euro beloofde?

En recent nog dat elke zzp'er zonder toetsing gewoon 1200 euro per maand krijgt vanwege de crisis?
Nou, die toetsing komt er wel zeker, maar achteraf! :biggrin:

Ik kan het wel begrijpen overigens, een berg mensen stonden al in de rij om hun hand op te houden nog voordat de minister zijn zin had afgemaakt.
 
Het voordeel van bluetooth is dat de reikwijdte beperkt is ca 10 meter en dan houdt het op.
Ik zie zo'n app wel zitten.
 
Dr.Z zei:
Ik kan het wel begrijpen overigens, een berg mensen stonden al in de rij om hun hand op te houden nog voordat de minister zijn zin had afgemaakt.

Maar laten wij eerlijk zijn, je zou op dit moment toch niet in landen zoals Amerika willen wonen? Geld is ook nog eens het gevaarlijkste virus in deze tijden want ook dan geldt, je hebt het of je hebt het niet. ;)
 
Trek maar eens een cirkel om je heen van 10 meter, plaats daar mensen in die 1,5 meter uit elkaar staan en je zult zien dat er ongeveer 90 mensen in die cirkel kunnen.
Tel uit je winst.
 
Die berekening wil ik dan wel eens graag van je zien want een cirkel van 10 meter vanaf je zelf gerekend (dus straal 10m) heeft dan een diameter van 20 meter.
Oppervlakte 78.539816339745 oftewel een dikke 78,5 meter. Daarin wil je 90 personen kwijt.
Dan zou je zeggen dat je op de diameter al 13 personen naast elkaar zou kunnen krijgen, dat is echter niet zo.

Gemiddelde schouderbreedte 50 cm dan ben je al een straal kwijt, dus blijft over 10 meter, dan krijg je op die 20 meter dus al maar 6,666 personen naast elkaar. Halve personen kun je niet tellen dus 6 personen op de diameter naast elkaar. Dat wordt veel minder naar gelang je van die diameter af wijkt. Daar ga je dus nooit 90 personen in krijgen.

Vandaar dat ik heel benieuwd naar jouw rekenmethode ben als jij denkt dat jij die er wel in krijgt.
 
Omtrek cirkel van 10m = 62.8m
Afstand 2m per persoon.
Denkbeeldige cirkels op 10m 8m 6m 4m 2 m en middelpunt.

62.8m = 31p
Cirkel 8m = 25p
Cirkel 6m= 18p
Cirkel 4m = 12p
Cirkel 2m = 6p
Middelpunt 1p
Totaal 93p

Maar je denk toch niet dat ik het in mijn bolle hoofd haal om op 1, m achter iemand aan te sjouwen , koekoek ben gekke henkie niet.
 
Goed een nieuwe opdracht. :)

Bereken exact hoeveel mensen er eigenlijk op deze aarde passen en wat gebeurd er als ze allemaal de straat opgaan. :)
 
Ik weet wel wat er gebeurd als ze allemaal de straat op gaan. Helemaal niets want overal staan de mensen tegen elkaar, geen doorkomen aan.

Wat zou er gebeuren met de aardkloot als ze allemaal tegelijk opspringen.


Maar we dwalen af. Vandaag geluisterd naar een krachtige premier Rutte.
Halverwege zijn uitleg was hij even een mens en slaakte een diepe zucht.
Heb heel veel respect met wat voor geduld hij na zijn uitleg de stompzinnige vragen beantwoordde wat hij zeer duidelijk had toegelicht.
Wat een tering vragenstellers.
 
Vandaag een mooi voorbeeld meegemaakt hoe er gerekend wordt.

Ik had wat boodschappen gedaan, en kwam met mijn winkelwagen bij de kassa, mooi achter de lijn geparkeerd, en de 1? meter in acht genomen.

Ik dacht dat ik het dus goed deed, totdat er iemand naast me kwam staan achter de andere lijn van de kassa daarnaast??? 

Huh, jij staat naast me, en er is nauwelijks 50cm ruimte???

Tevens was er een soort van woordenwisseling tussen een klant en een medewerkster van die super, ze stonden beide voorbij de plexiglas plaat,
en nog geen 50cm van elkaar, elkaar in het gezicht te spu...

Ik snap er niks meer van.

En ohja, ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier bijna overal eerst een kar pakken en dan naar de spuitbus lopen.

Het zal allemaal wel.

En @Matrix, wat er gebeurt als we allemaal tegelijk opspringen?  Wat deed jij daar trouwens?


Snollebollekes - Links Rechts @ Matrixx Live aan de Kade 2017
 
the matrix zei:
Wat zou er gebeuren met de aardkloot als ze allemaal tegelijk opspringen.

Niets..... De grond zal heel misschien iets veren, maar dat was het verder.
Mensen zijn als bacteri?n op deze aardkloot, die zie je niet eens van een kilometer of 5 afstand.
 
@freggel1

Zundert ligt dat niet vlak bij Belgi??
Iedere rij houdt zich aan de regels. Tja ik zou daar wat van gezegd hebben en absoluut daar niet meer shoppen.
Volgens mij kun je dat melden. Alle winkels MOETEN zich aan de strikte regels houden .
 
Het gebeurd hier ook dat regels minder worden nageleefd. Zo is de regel dat als de mandjes op zijn er niemand meer de supermarkt mag betreden. Geen mandjes en ook geen bewaker of medewerker te bekennen bij de ingang dus iedereen liep vrolijk door. Een regel is om alleen te gaan winkelen maar ik zag genoeg stelletjes die samen oeverloos stonden te discussi?ren voor de vakken wat ze vanavond zouden gaan eten. Het was (te) druk in de supermarkt maar er stond dan weer geen rij bij de kassa dus ik was zo weer buiten.
 
Hier in het wijze oosten is het niet toegestaan om met een mandje te gaan shoppen. Er staan beperkte aantal winkelwagentjes klaar om aan de eis per 10m2 een klant te voldoen en die wagentjes worden door het personeel na het shoppen grondig gereinigd.

Petje af hoe men hier de regels naleeft.

Niet voor niets (nou ja eigenlijk wel voor niets blijkt nu ?) kwamen zo'n 2020 jaar geleden een paar extra wijzen uit het oosten.
 
In die supermarkt die ik bezocht gebruiken ze geen winkelwagentjes maar rolmandjes die normaal ook netjes ontsmet worden, alleen die dag niet. Volgens het concern is deze supermarkt de grootste van al hun filialen met 1800 vierkante meter oppervlakte, wel geteld mogen er dan 36 klanten aanwezig zijn.

Ik om uit het midden van het land en heb de wijsheid van alle vier de windstreken, dat wil zeggen van alles een beetje. :) :)

 
Ja @Matrix, Zundert ligt vlak bij Belgi?, en wij moeten uitkijken waar we soms rijden met de auto of fiets, want je rijdt zonder dat je er erg in hebt de grens over langs 1 van de binnen wegentjes. 

Vorige week had ik trouwens ook nog een collega een trap uit kunnen delen, hij stond voor me in de rij bij de kassa, en dan raak je even aan de praat, ook met het naar buiten lopen, en wat blijkt zijn auto staat toevallig naast de mijne, en je raadt het nooit!!! 

Belgische kentekenplaten, dus zwaar in overtreding, en ik wou dat ik alle bekeuringen op mijn rekening kreeg die hier geschreven kunnen worden, dan heb ik een mooi inkomen, maar ach denk je dat er controle is, of dat je de handhaving ziet???
 
Huh, jij staat naast me, en er is nauwelijks 50cm ruimte???

Tevens was er een soort van woordenwisseling tussen een klant en een medewerkster van die super, ze stonden beide voorbij de plexiglas plaat,
en nog geen 50cm van elkaar, elkaar in het gezicht te spu...
Dat klopt, ze proberen bij de Jumbo een kassa over te slaan, juist vanwege dit feit en bij sommige kassa's hangen ook plexiglas platen tussen de kassa's, echter die reiken maar een klein stuk dus sta je nog naast elkaar.
Dat van praten van medewerkers met klanten heb ik ook al gezien, ook in de winkel trouwens.

En het slechte voorbeeld van brandweerlieden. Gisteren was er iets op journaal of Hart van Nederland over de bosbranden in Nederland. Kwam een stukje van de bosbrand in noord-Limburg. Waar dus zo'n opzichter of hoofd-brandweer en twee brandweermannen gewoon naast elkaar stonden te praten en overleggen, ook op schouderbreedte naast elkaar, zeker geen 1,5 meter.
Dus er is zat volk wat zich er niet aan houdt.

Belgische kentekenplaten zie ik hier ook. Maar schijnbaar mogen die onder bepaalde omstandigheden "buiten" Belgie. Eentje was hier voor zijn vriendin.
Maar we hebben hier in het ziekenhuis ook heel veel Belgisch personeel, dus dat zorgt ook wel voor Belgische kentekens. Maar het is vele malen minder als anders, ook v.w.b. Duitse platen.
 
Je ziet dat gebrek aan afstand overal, ik zie het ook op de werkvloer.

Ik weet niet hoe jullie er intussen over denken, maar ik wordt die afstand een beetje beu.
Ik was van plan om aanstaande zaterdag even lekkere kibbeling te gaan eten in Zeeland, op onze favoriete stek "De noordzee" in Kamperland.

Maar nergens in de omgeving zijn er toiletten open, en op of in een Dixie doen we het liever niet.
 
Ik kan je wel vertellen hoe ik er over denk.

Houd je aan de regels, en doe je best om het nog wat beter te doen dan strikt volgens die regels.



Ik ben sinds 21 maart thuisgebleven wegens een snotneus.
Dus mijn compagnon op de hoogte gesteld dat ik 2 weken thuis ging blijven.
De nacht van donderdag op vrijdag daarna, werd ik tijdens een toiletbezoek niet lekker, en het volgende dat ik me herinnerde was dat ik met een tand door de lip op de badkamervloer lag.
Die vrijdag de huisarts gebeld, en die dirigeerde me naar een speciale corona huisartsen post.
Daar bleek wat weinig zuurstof in mijn bloed te zitten (rond 95%), maar nog niet te zorgwekkend.
Aangezien ik zelf ooit eens zo'n metertje bij Ali had besteld, kon ik dat zelf in de gaten houden.
's Maandags was dat onder 90 % gezakt, dus weer gebeld en daarheen.
Daar werd dezelfde waarde gemeten, en was het direct met da ambulance naar het ziekenhuis (rond 17:00 was ik daar).
Daar werden allerlei tests afgenomen, en rond 1 uur 's nachts werd ik verplaatst naar een corona afdeling.
Want de test was positief, en de CT scan liet zien dat ik een zware longontsteking had.
Ik heb 16 dagen in 2 ziekenhuizen aan de zuurstof gelegen, waarbij ik de 1e 3 dagen niet geslapen heb.
Daarna kreeg ik een slaappil, want slapen is wel belangrijk als je zo ziek bent.
Al deze ellende heeft erg veel indruk op mij gemaakt, en ik heb er daarom ook een mentale klap van gehad.
En dan ben ik nog niet eens op de IC geweest.
Sinds 1 week ben ik thuis, aan het proberen weer normaal te leven.
Maar de conditie is onder nul en het gaat nog weken duren voor dat weer richting normaal is.
300 meter de straat uitlopen is al teveel.

Ik behoorde niet tot risicogroepen en heb geen verleden waardoor ik gevoeliger zou zijn voor dit virus.
En toch deze ellende meegemaakt.
Ik gun alleen die paar Amerikanen die om het hardst roepen dat er niets aan de hand is, dit mee te maken en verder helemaal niemand.
Wanneer je eventueel tot een risicogroep behoort (dus dat je de laatste jaren met je gezondheid hebt gekwakkeld), moet je je stinkende best doen om dit niet op te lopen.
Ook al ben je de isolatie beu.

Geen idee waar ik dit heb opgelopen.
Dat kan tijdens mijn werk zijn geweest, maar het zou me niets verbazen als dit bij de supermarkt was.
Want die karretjes was toen nog gewoon een Russisch roulette, nergens werden de karren schoongemaakt of werd er in de gaten gehouden hoe de mensen in de winkels zich gedroegen.

Alle respect voor de verplegers.
Ik heb er veel gezien, maar ik zou er geen herkennen, want ze waren al die tijd ingepakt als de op de kamer kwamen, wel om de 2 dagen anders omdat er weer iets op was.

Dus houd je aan de regels die opgelegd worden want je wil dit niet meemaken.
Die isolatie is er echt helemaal niets bij.
 
Wat goed om te lezen dat je nu herstellende bent @MAS3 en ik wens je veel succes met het verdere herstel na deze heftige ziekteperiode. Ook mooi dat jij jouw ervaring met ons deelt want dat zet ons weer op scherp.

Waar en hoe je besmet bent is niet te achterhalen denk ik, de meningen van de experts lopen zo enorm uiteen. Zolang die onduidelijkheden er nog zijn en het virus nog rond gaat maak ik met niemand contact ook niet binnen mijn kennissenkring en ik heb ze al verteld dat ik ook de komende 6 maanden voorlopig niemand bezoek of bezoek wil ontvangen.

Neem de tijd om jouw conditie weer op te bouwen en blijf daarbij vooral positief want dan kan je deze beroerde periode wat makkelijker achter je laten.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan