Groot nieuws seca en viaccess in irdeto cam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yes, heren bedankt.

Ik zag dat ab-sat xxl ook in via is te zien.

Dit geeft toch weer meerwaarde aan m'n ontvanger!

Nu hebben we straks ook weer mogelijkheden voor de GW denk ik. Petje af voor de makers !

B.W.

 
even over de season een season 1 en twee verschillen niet zoveel van elkaar alleen somige seasons zijn een beetje luxe en hebben leds dan heb je echt wel spanning nodig anders gaat de cam in overload en moet je de ontvanger uitschakellen om hem weer aan de praat te krijgen

het kan geen kwaad als je spanning op je season zet als je maar niet de fout maakt die ik heb gadaan namelijk perongeluk in mijn enthousiasme de polaritijd omgedraaid en daar kon de seca kaart niet tegen die is dus nu uitgefikt

ik vraag me af zou dit hele gebeuren ook werken op een orginele 9500 met een wat oudere dvb versie

ps waarom wil je voor dit perse een season twee gebruiken om te emuleren is season 1 voldoende

 
Jawel...

Na effe met het progje gestoeid te hebben kunnen we alle genoemde coderingen bekijken. Alleen Tv1000 etc blijven nog zwart op mijn Hummie. Het werkt dus perfect met de interne cam en een seasons 1 printje.

Hulde aan de bedenkers hiervan.

rebootje

 
waarom krijg ik bij hbemu gestart te hebben de melding art 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 31 2E 32 A0 SHIT ?

heeft iemand hier een oplossing voor of wat er fout is in de settings ik heb hier nog niets in veranderd.

groetjes jp

 
Hallo,

Is er al iemand die ervaring heeft op gedaan met een nokia 9500 met dvb2000 of 98 ???

 
Met de 9600 krijg ik Ird*to gelijk (zonder aanpassingen)open,maar de rest helaas niet(gelezen dat dit in de soft moet worden aangepast.)

Met de Dbox(all cam) krijg ik alleen "shit".

 
Je moet hem dus voor Secx en viaccex wel effe op secaemu of viaemu zetten.Dit doe je door autoemm af te zetten en met het pijltje naar beneden te gaan.

Daarna werkt het perfect.

rebootje

p.s. bedankt voor de hulp !!

 
he jp wat voor ontvanger heb je ?

heb het namelijk op me humax draaiende :) maar probeerde het op me pace 500 en kreeg precies het zelfde met windecrypt lopen maar met hbemu **** shit! denk dat ie toch niet kan communiceren met de cam misschien andere atr invullen ik zou niet weten welke ...

maar goed het werkt op de humax 100% das ook mooi!!

 
dat krijg ik namelijk ook met mijn nokia 9500 en dvb2000

ik krijg het zelfde als jp een regel data met shit op het einde. Help wat is dit , is dit omdat de cam niet kan comuniseren met de seasons of is dit iets anders.

greeetzz

Tom

 
de discussie een tijd met ongeloof gevolgd, wat ik ook probeerde geen beeld. maar nu een nieuwe versie opgehaald en weg zwart scherm met rode streep. dit is geweldig

 
Dit stond op hun site....

This hack is based on software for receiverm it wolud be wise not to hurry with upgrades to newer version software on your receiver, some manufacturers might block this hack.

ERRORS AND POSSIBLE SOLUTIONS

On Humax IRCI 5400 , HIC 1.91. 10 it does not work!

Lijkt me verstandig om voorlopig de oude firmware te bewaren.

rebootje

 
hi balans

mijn ontvanger is de humax 5400 met patch en de seasons 2 met kaartlezer en voeding ik heb deze uitgeprobeert met en zonder spanning 5.5volt maar hij blijft steeds de atr shit melding geven.

ik heb ook op andere boards ook de duitse gelezen en daar blijkt dat ik toch de juiste atr heb.

ook op de nokia 9500 met dvb 2000 geprobeert ook hier kreeg ik de zelfde atr shit toen ik mijn atmel kaart er weer in de nokia stopte werd hij beschadigd had geen kaart type meer nieuwe files erop gezet en hij was weer goed.

de 9500 had ook geen cam melding meer de nokia uitgezet de stekker eruit en de cam eruit na een paar minuten alles terug geplaatst en hij doet het gelukkig weer mijn conclusie is dus niet op de nokia 9500 uit proberen.

maar wil ik wel het met de humax 5400 verder testen wie heeft de oplossing voor de atr shit melding??

jp

 
Proggie geprobeert op de MM-9500 met oude software.

DVB-1500 en DVB98-0.82 echter zonder werkend resultaat.

zie hieronder de logfile:

29APR01 10:46 ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 31 2E 32 A0 Shit!

CAM: 02

CAM: 02

CAM: 03

CAM: 00

CAM: 00

CAM: 3d

CAM: a0

CAM: 01 02 00 03 00 00 [3f]=[3f]

29APR01 10:47 CAM: Set ASCII-Serial: SECA

Card: 01

===========================

Sorry, we hebben de discussie al open gelaten voorlopig, maar niet nu ook public keycommando's gaan posten, dat is niet de bedoeling.

Daarom weggehaald.

BT

[Edited by Black Tiger on 29-04-2001 at 18:33]

 
Hallo JP

zit er op je season2 een 78l05 voor de 5volt spannig?

zo ja gebruik je gelijkspannig? zo ja gebruik minimaal 8volt! als dat allemaal klopt kijk dan even of er ook 5volt uit de 78l05 komt!

Oké als klopt neem ik aan nu de (software) hbemu compoort goed in stellen com1 of com2 in hbemu.txt dan de boudr 9600

voor de irdeto cam van je humax5400 seca cam 11520 1.04 1.05cam 1.03cam 9600

start je humax5400 bij een reset van de software ook opnieuw op.

G.R Pecari

 
hallo satfreak

bij jou komt er toch al meer uit als bij mij ik krijg alleen de bekende regel met shit op het einde .ik gebruik een seasons 1 en een nokia 9500 met dvb2000. ik heb diverse versies uitgeprobeert maar geen resultaat . ik heb ergens gelezen dat de software van uli te inteligent is om de fake keys van seca en viacces door te laten . maar ik begrijp niet waarom ik geen irdeto kan kijken. ik hoop dat er iemand hier ons kan helpen.

greetz Tom

 
Irdeto kijken op een Nokia dBox of 9200/9500 met de HBemu is geen probleem. Verander de delays eens, bijv. 200 en 20 ipv 300 en 30.

De beide andere systemen werken nog niet omdat de firmware dit verhindert, maar hier wordt aan gewerkt.

Grtz,

 
Welke van de twee kan ik het beste aanschaffen en wie weet waar ik deze voor een redelijke prijs kan kopen.

Billy70

Antwoord via mail is ook welkom....

 
heeft iemand dit al getest met de nieuwe firmware op de humax ?

CU

Red

 
Heeft iemand versie hbemu 0.73 al aan de gang?

I.p.v Sec*EMU en Vi*Emu staan er Sec*providers.

Geeft nog alleen irdet*

Effe verder hobby'en.

rebootje

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan