Klimaatakkoord

Tja, en nou komt Shell met een idee, we gaan allemaal 1 cent per liter meer betalen wat hun gaan gebruiken voor het terugdringen van het CO2? 

Van mij mogen ze daar het kwartje van Kok insteken die krijgen we toch nooit meer terug...
 
En je raad nooit wat Shell met die ene cent gaat doen: Ze kopen er bomen van!!!
Dus, bestaande bomen die er dus al staan.. denk even door.. :biggrin:
 
Als elk project om van het gas af te gaan en energie neutraal te gaan wonen zo eindigt dan wordt het nog een lang gevecht om het klimaatdoel te halen.

Was de verwachting dat mijn wijk zo rond 2022 zou worden aangesloten op de stadsverwarming, nu schijnt het de planning te zijn dat het zo rond 2030 zal zijn. Als laatste wens ga ik nu maar vragen of ze een zonnepaneel kunnen plaatsen boven mijn houten kistje i.p.v. een gedenksteen zodat ik toch iets goeds heb gedaan m.b.t. het klimaat. :)
 
Op Nos.nl is een artikel verschenen met de nodige en terechte kritiek op het warmtenet en de kosten voor de burger.

Iemand die een nieuwe energie zuinige koopwoning had gekocht en dus geen gasaansluiting meer heeft maar al op het warmtenet is aangesloten betaalde zo'n 30% meer aan energiekosten dan in zijn vorige koopwoning. En als hij dan van het warmtenet af wilde moest hij een boete betalen van ?50.000,- aan de NUON?

Ook voor mij zouden de vaste kosten voor het warmtenet hoger uitvallen dan het vastrecht voor mijn gasaansluiting en dan maak ik nog geen gebruik van de verwarming. Ook ik kan er niet onderuit omdat de VVE bepaald of wij wel/of niet worden aangesloten, maar zo als ik het las kan de VVE een aansluiting op het warmtenet ook niet weigeren zo gauw als het warmtenet is aangelegd en functioneert in de wijk, wurgcontracten dus.

Nuon wil blijkbaar de aanlegkosten van het warmtenet zo snel mogelijk terugverdienen omdat de overheid zomaar kan besluiten om die vuilverbrandingsovens te sluiten als de co2 uitstoot te hoog is.



 
Ik zeg dat het ??n grote melkkoe is!
..die hoofdzakelijk zure melk geeft  :piraat:
 
Hup Holland hup, en wij maar schokken jongens.
Te triest voor woorden.
https://www.ad.nl/binnenland/onderzoek-biomassa-zorgt-voor-hogere-uitstoot-dan-kolen~a152bfc9/

B.
 
Inderdaad te triest voor woorden.

Wedden dat o.a. het CDA straks (weer) gaat roepen dat kernenergie nog de enige manier is voor schone energieopwekking.
 
Ze zijn helemaal aan het doordraaien daar in Den Haag!

Op deze manier gaat het hele land naar de klote!!!
 
Er is al jaren een gebrek aan een goede regie in dit land (ook in andere landen trouwens), en dat deze problemen eens naar boven zouden komen is al jaren geleden voorspeld. Maar al die wetenschappers en klimaat analisten waren toen simpel gezegd "te negatief' over onze toekomst en het klimaat en de economische groei is veel belangrijker dan het klimaat. Nu moeten ze flink gaan aanpakken om het alsnog het gestelde doel (minder uitstoot) te bereiken.

Als er ergens te veel konijnen rondlopen grijpt men in maar voor de mens is blijkbaar alles mogelijk, check hier de toename van de aantal wereldbewoners en de gevolgen hiervan.

Mensen vestigen zich nu op de meest gevaarlijke locaties en omdat de rampen zullen toenemen door de veranderingen van het klimaat sterven er steeds meer mensen. Soms moet men dus genoegen nemen met minder (bevolkings)groei om zo een juiste balans te vinden zodat we onze aarde niet compleet uitputten en overbelasten.

Misschien de gedachte van een kind van 12 jaar ondanks mijn leeftijd maar ik heb wel een beetje gelijk toch? :)
 
Ik heb misschien een idee wat in Nederland de komende 10.000 jaar voor h??l veel werkgelegenheid kan zorgen, en landen die niet mee doe aan het klimaat bijzonder helpt! 

Begin in het noorden van het land met het afgraven van het land tot 3 meter diep, sloop alles wat je tegenkomt, en gebruik het zand en puin voor het versterken van de dijken wereldwijd, dan is iedereen meteen voorbereid op het smelten van de ijskappen.

Voor het graven geen machines gebruiken, maar een ouderwetse schop en kruiwagen, en met een duwkar naar een roeiboot die als deze volgeladen is naar India vertrekt.

Al het hekwerk wat er tegenwoordig rond de bedrijven moet staan naar Amerika en Isra?l.
Kabels die in de grond liggen naar de oudijzer boer, en meteen overal glasvezel, of zouden die vezels die daar in zitten weer slecht zijn?
Het puin met een sloophamer kort en klein slaan.

De damwanden en andere wanden van grote loodsen meteen plaatsen in het gat van 3 meter, en verdelen in vakken waar woonruimtes gemaakt kunnen worden.
Leg er een dak op, en kwak het vol met zonnepanelen en windmolens.

Met een zweefvliegtuig naar de maan of mars om daar onbesmet zand en stenen te halen, en ga onder de grond wonen, dan hebben we meteen geen last meer van al die stralingen van de zon en diverse netwerken...

Pffftttt. sorry, maar er moet nog veel meer gedemonstreerd worden, want als we hier onszelf zo naar het klimaatbeleid laten pushen dan gaat alles echt naar de klote!

Gevolg hiervan is dat alles opnieuw opgebouwd moet worden waar men jaren voor nodig heeft, maar dan ook weer rekening er mee moet gaan houden dat het ziekteverzuim op loopt!

De pensioenspot zit vol zat, dus dat geld kan er makkelijk aan besteed worden.


 
Of veel eenvoudiger oplossing.
Blijf overal zo mauwen en zieken totdat je ergens half een beschuldigende vinger kunt leggen en start Wereld Oorlog 3.
Resultaat geen 55 miljoen maar pak 'm beet minstens 5 miljard doden.
Gevolg: men kan weer fris opnieuw beginnen, warmteprobleem (met name door industrie en overbevolking) opeens opgelost, men kan weer opnieuw gaan bouwen, dus geen werkloosheid meer en meer ruimte voor rijken om nieuwe landen te beginnen, liefst zonder democratie want dat bleek toch te moeilijk te zijn.
 
Star trek? Een wereld zonder geld, en iedereen gelijk? 

Tja die hadden een vooruitziende blik. :biggrin:

WO-3 is volgens mij allang aan de gang? Syri??
 
Black Tiger zei:
Of veel eenvoudiger oplossing.
Blijf overal zo mauwen en zieken totdat je ergens half een beschuldigende vinger kunt leggen en start Wereld Oorlog 3.

Hoewel wereldoorlog 3 al een tijdje bezig is kan Nederland hier ook rijk van worden door de pijl en boog door te ontwikkelen omdat die vrij schoon is. :)
 
Nou k denk niet dat ie al bezig is in Syri?, maar er is wel kans dat daar de basis goed gelegd kan worden. De grootste spelers zitten daar in elk geval bij elkaar dus dat is altijd opletten.
Denk er even aan dat een wereldoorlog alle landen betreft. Het in Syrie zitten de meeste westerse landen en bijv. Canada, Australi?, China en Japan nog niet eens erbij.
Maar de kans is er wel dat als het daar goed gaat branden, de rest allemaal kan gaan bijspringen.
Startrek een vooruitziende blik? V.w.b. de techniek wel, maar een wereld zonder geld en iedereen gelijk? Dat is een illusie, gaat nooit gebeuren. En is ook nooit gebeurt in Star Trek, er waren altijd wel groepen die niet mee deden en dat zal ook altijd zo blijven. Of men moet genetisch jaloezie, hebzucht, afgunst en machtswellust kunnen verwijderen. Zie ik niet gebeuren.

Dus nee in mijn optie is WO3 nog niet begonnen en ook nog niet al een tijdje bezig. Maar aan de kleine wereldbrandjes overal verdienen ook genoeg mensen al bakken geld.
 
Een complete wereldoorlog komt er volgens mij ook nooit meer, daar zijn de machten te groot voor denk ik.

Maar ik snap niet waar wij onszelf eigenlijk druk om maken, want er zijn volgens mij nog op onze aardbol nog stammen zat die niet eens weten waar wij het over hebben
en zelfs het wiel nog niet uitgevonden hebben, maar die schijten wel het bos vol met stikstof zonder dat ze het weten, en kappen bomen om hutten te bouwen en vuurtjes te stoken. :biggrin: 

Zullen we de Bosjesmannen maar de schuld geven?
 
Een complete wereldoorlog komt er volgens mij ook nooit meer, daar zijn de machten te groot voor denk ik.
Zeg nooit nooit. Er lopen teveel gekken rond die vaak ook nog een bepaald geloof extremistisch aanhangen. Kijk bijv. ook naar India en Pakistan, beiden grootmachten die al vaker in de clinch hebben gehangen.
Dan heb je nog Isra?l en Iran. Waarvan vermoedelijk Iran nog geen bom heeft, maar die er wel lijkt te komen, Isra?l wil dat niet en was al nipt tegen gehouden door de VS de vorige keer. Als dat wat verder gaat en die bombarderen Iran, wat denk je dat dan gaat gebeuren? Dan zouden de rapen misschien al eens gaar kunnen zijn.
Wat verkeerde manouevres in Syri? momenteel met een Rusland, VS en Turkije daar kan ook al eens tot rare dingen leiden.

Dat de machten te groot zijn maakt echt niet uit. Kijk terug naar 1963 (Cuba crisis) toen was het ook nog maar nipt omdat iedereen nog op het randje zijn zenuwen bewaarde, met name in 1 duikboot die verkeerde info kreeg en eigenlijk dacht opdracht te krijgen de raketten af te vuren. Als dat gebeurt was, hadden wij misschien niet geleefd nu.
Op dat moment hadden zowel Rusland alsook de VS genoeg materiaal om de wereld meermaals te vernietigen.

Vergeet ook niet de afspraken van de NATO, als er 1 Nato land wordt aangevallen dan wordt dat gezien als een aanval op alle Nato landen. En voila, we zijn al bijna compleet.

Achja, we hopen er maar het beste van. Iedereen weet wel dat een WO 3 niet gewonnen kan worden. Maar er hoeft maar 1 gek tussen te zitten die denkt er mee weg te kunnen komen. In het verleden zijn er in de VS ook al vaker generaals die aangedrongen hebben op een beperkte kernoorlog. Daar zijn docu's zat van.
Maar een beperkte kernoorlog bestaat niet. Eenmaal begonnen is dat niet meer te stoppen.

Hoop doet leven dus laten we maar blijven hopen dat het nooit gebeuren zal.
 
Aansluitend er wordt in het geheim ontzettend ge?xperimenteerd met virussen , zowel bestrijdbare als onbestrijdbare.

Denk aan aids virus en embola en wat er nog meer gefabriekt wordt.
Een ramp of terroristische aanslag op zo'n fabriekske kon wel eens fataal worden en de halve mensheid uitroeien .

Hersenspinsel kan ook in een olie bol ziiten .

Het kan zijn dat ik teveel naar horror films kijk maar neemt niet weg dat er goed geknutseld  wordt ten goede maar zeker ook ten kwade. En dan heb je geen WO3 nodig.
 
maar neemt niet weg dat er goed geknutseld  wordt ten goede maar zeker ook ten kwade. En dan heb je geen WO3 nodig.
Ook dat is een feit. Het is inderdaad een beetje TE verdacht dat zowel Aids alsook Ebola plots opduiken en beiden ook nog vanuit Afrika (zo van: test het maar op apen en wilden in Afrika, dat merkt toch niemand. En dan van : oeps... foutje we kregen het niet beperkt tot de vastgestelde regio. Of de oeps was expres... kan ook nog).
 
Weer beetje leesvoer voor vandaag

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1439735619/groene-spoken-splijtzwam

B.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan