- Waarderingsscore
- 1.408
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
Ik had 25000 genomen als voorbeeld omdat ik de juiste oplossing hier niet wilde noemen.
25201/4=... leggen we eerst dat ene ei opzij. 25200/4=6300+1=6301 eieren over en niet 1 ei.
Als er nu gezegd was dat het deelbaar moest zijn door die getallen en rest 1 (als getal) uit die deling moest komen, was dat een ander verhaal.
Dit is dus het enorme probleem wat ik heb met van die vage vraagstellingen die voor meer uitleg of interpretatie vatbaar zijn.
Een eenvoudig mens, zoals ik, zou hier dus ook gewoon lezen dat er een x aantal eieren moet zijn waarbij er 1 ei overblijft als je het aantal eieren door een van de genoemde getallen gaat delen.
Hetgeen dus niet kan. Dat is wat ik bedoel.
Volgende keer graag duidelijke vraagstellingen en duidelijke raadsels.
Dan had dat misschien onderdeel van de vraag moeten zijn, maar dat was de vraag niet!deze 25200 eieren MOETEN deelbaar zijn door 2 3 4 5 6 7 8 9 en 10 en gehele getallen opleveren
1 wat over? Omdat het over eieren gaat wordt hier stellig de indruk gewekt dat er 1 ei overblijft en da's niet het geval.Als je de totale aantal eieren door 4 deelt dan blijft er 1 over
25201/4=... leggen we eerst dat ene ei opzij. 25200/4=6300+1=6301 eieren over en niet 1 ei.
Als er nu gezegd was dat het deelbaar moest zijn door die getallen en rest 1 (als getal) uit die deling moest komen, was dat een ander verhaal.
Dit is dus het enorme probleem wat ik heb met van die vage vraagstellingen die voor meer uitleg of interpretatie vatbaar zijn.
Een eenvoudig mens, zoals ik, zou hier dus ook gewoon lezen dat er een x aantal eieren moet zijn waarbij er 1 ei overblijft als je het aantal eieren door een van de genoemde getallen gaat delen.
Hetgeen dus niet kan. Dat is wat ik bedoel.
Volgende keer graag duidelijke vraagstellingen en duidelijke raadsels.