Ontwerp gekozen voor Bloemencorso 2021!

Volgens mij is foto 3 het framewerk van de kop van de papegaai.
Op foto 6 meen ik de tong uit de open snavel te zien, en als je goed kijkt zie je ook het oog zitten op beide foto's.
Maar wie weet is dat allemaal mijn fantasie.
 
Nee @MAS3 dat is geen fantasie, jij hebt dit erg goed gezien!!!
Er is gisteren dus ook al begonnen aan het papier machëeen [hoe schrijf je dat? ] om een duidelijker beeld te krijgen,
En aan de tweede vleugel wordt ook al hard gewerkt.

Tevens is er dit weekend een fietstocht met afsluitend een BBQ, en ook nog de rally, de nacht van 8x, nu met minder proeven ivm Corona, 4 kp's dit jaar, en ja verrek ook nog de aardbeienfeesten in kleinere schaal, dit jaar geen kramen, en ook niet de normale maquettepresentatie, we gaan nu de maquettes in winkels plaatsen die langs de hoofdstraat zijn.

Vandaag wel even iets opgemerkt, tijdens het optakelen van de derde staander knipperde het licht iedere keer even als men de takel bediende.
Dus ik ben benieuwd hoe het gaat met de bovenligger als deze omhoog getakeld wordt, want deze is 2 keer zo lang als de staanders, maar dan worden er 3 takels gebruikt, en puur voor de veiligheid zijn er vanavond op die balk ogen gelast, en worden er tijdens het optakelen op ieder plateau dwarsliggers gelegd, want dat ding zou eens naar beneden komen, de tent wordt dan tijdens die klus helemaal afgezet.


En ohja, die tong hebben we er even uitgehaald, dat kreng begon steeds meer praatjes te krijgen. :biggrin:
 
Oei oei oei, hopelijk worden de versoepelingen niet teruggedraaid, evenementen staan op het lijstje van mogelijke maatregelen.
Ik blijf duimen maar vrees het ergste.
 
Ik zeg hier nog even niet te veel over, maar wij hopen dat dit niet gaat gebeuren!
 
Ik hoop het ook niet, ben benieuwd wat ze gaan zeggen maar tot nu toe lijkt het alleen feest horeca en niet alle evenementen maar men wete maar nooit. Dus ik ga ook duimen voor je.
 
Had het elders ook al gezien ;) maar ik moet zeggen dat het bijzonder fraai wordt.
 
Hé meneer @Lex, als eerst welkom op ons forum, en eindelijk "wandel" je toch een keer binnen hier. ;)

Maar joh, het wordt nog véél mooier, en dit zul je hier en op jou [kodi] forum kunnen volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Afgelopen weekend was de presentatie van de ontwerpen, normaal is dit in het cultureel centrum, en zijn er dan ook meteen de aardbeienfeesten, en veel live muziek.

Maar ivm de maatregels, was er dit jaar een aardbeienfeestje, geen kramen, en ook geen Cultureel centrum.

De ontwerpen stonden in de etalages opgesteld, en iedereen kon deze al wandelend bekijken.
Ik moet zeggen dat er toch mooie ontwerpen tussen zitten.

Voor de foto impressie Kun je hier kijken.
 
Hé meneer @Lex, als eerst welkom op ons forum, en eindelijk "wandel" je toch een keer binnen hier. ;)
Dankjewel , dat binnenwandelen was puur toeval omdat ik op zoek was naar info over de DM 920 en zodoende ontdekte dat je hier vertoefden :LOL:
 
Ik kom er nu achter dat er toch heel wat bij komt kijken om zo'n bak te maken!!!

Alles is goed geregeld, en er zijn diverse ploegen bezig met verschillende werkzaamheden.

Lassen/slijpen/tempexsnijden, of rotzooien met een staalborstel om het tempex te vormen.

Daarna lekker pappen met behangplaksel en de boel dichtplakken, papier machee.

Vanavond weer 30 man in de tent, en de steigers verder uitgebreid, want de basis is iets veranderd, de platen van 1:30x1:30 moeten omhoog en ook nog kunnen draaien. :biggrin:

Tevens hangt de papagaai al op een hoogte van 8 meter, na praatles krijgt hij nu vliegles.

















 
En, gaan jullie tijdens de rit het spel spelen en de puzzel langzaam maar zeker oplossen ?
Of word dat iets te veel van het goede ?
 
Jij mag niet meer raden @MAS3. ;)

Wij gaan gedurende de optocht interacten met het publiek, er loopt iemand bij de wagen die aan de mensen gaat vragen welke kaartjes ze gedraaid willen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Oh wat leuk. Nou ben benieuwd dan. Zal het publiek wel leuk vinden lijkt me!
 
Niet alleen het publiek!

We hebben intussen ook een paar interviews gehad, Corsief [ het corsoblad] en 1 van de omroepers die op diverse plekken staan tijdens de optocht.

En als wij dan vertellen dat wij het publiek erbij gaan betrekken dan zijn tot nu toe de reacties erg positief.

Binnenkort komen er weer wat foto's, want dit gaat even niet want alles is dicht gebouwd met steigerpijpen en steigerplanken, en ik klim daar met mijn versleten rug niet op...

Maar ik kan al wel verklappen dat de papagaai erg mooi wordt!
 
I love it when a plan comes together....

Het beeld wat het moet worden wordt steeds duidelijker, alle frames van de memoryplaten zitten op de wagen, en de eerste "heraldieken" ook.

De papagaai is bijna volgelast zodat de dames kunnen gaan plakken mijn behangplaksel en papier. :biggrin:

Volgende week wat foto's laten maken op de steigers.







 
De maquette digitaal uitgewerkt wat de kleuren worden, en waar de kaarten precies komen;

 
Als ik de foto's bekijk en dan de digitale maquette dan valt er nog heel wat te plakken. Maar nu krijg ik wel een idee hoeveel werk er in gaat zitten. Al met al een mooi project @freggel1
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan