Ook maar 'ns aan wat nieuws begonnen

Tomatensaus zit er wel op, het is dat potje wat bij de tomaten staat. ;) 

Bezorgen daar doe ik helaas niet aan, maar aanschuiven kan wel. :biggrin:

 
Ik heb voor Freggel1 een  hete Nassi Campur in de aanbieding. Heter kun je ze nergens krijgen.

 
@RobC: je maakt ons nieuwsgierig.... :confused:

Wat zijn de ingrediënten dan, die mevr. Campur zo heet maken.....?

gr.George

 
Vandaag ga ik mijn favoriete sushi salade maken.

Normaal vind ik sushi container voer. Maar deze salade is zeer smakelijk.

Eenvoudig recept maar je moet wel even de juiste ingrediënten hebben. Alles is te koop bij appie. Ik zal het recept voor 2 personen eens plaatsen .

 
In het kader van we zijn weer lang genoeg uit het ziekenhuis, maar weer eens een brood gebakken.

Om te beginnen eenvoudig, dus uit een pakje van € 1,09 bij de Jumbo een Meergranenbrood. Afgebakken in een broodblik van de Blokker.

s6ue4o.jpg


 
Met oud op nieuw zal opeens die kop rechts er af schieten volgens mij. :biggrin:

Thanks, smaakt prima!

 
B.T. : volgende keer proberen een broodje te bakken met een vrolijker humeur, zodat het lachend de oven uit komt...  :biggrin:

"Eet smakelijk" wordt je toegewenst...  :confused: Van deze foto lijkt het, of de muizen er van geproefd hebben, en het maar hebben laten staan...  :huh:

Laten we het er maar op houden, dat de Maastrichtse Muizen geen smaak hebben...!

Om brood gelijkmatiger te laten rijzen, als het al in de oven staat, zou je kunnen proberen het iets in te snijden, of knippen, juist voor het de oven in gaat... Het oog wil ook wat.... :heh:

Insnijden met erg scherp mesje, (scheermesje), inknippen in bovenkant om de 2-3 cm snel knipje plaatsen, en iets naar boven trekken, krijg je mooie puntjes van...

Prettig weekend, George

 
Hahaha ja het lijkt wat op een worm zo, en waarom die aan de zijkant open gebarsten is aan de korst is me een raadsel. Misschien heeft de vrouw er stiekem van gesnoept. :)

Normaliter gebeurt dit niet, maar dan leg ik het er ook los in als vloerbrood, deze keer is er een broodblik gebruikt, eigenlijk omdat dit op de verpakking stond. Maar de tip van het insnijden zal ik onthouden.

Dat heb ik bij mijn vorige brood gedaan trouwens. Oh die hebben jullie gemist zie ik nu. Vermoedelijk omdat vlak daarna de hektiek van het ziekenhuis weer begon. En vooral ook omdat de foto wazig was.;)

Even zien... ja deze was dat:

2hhnbxk.jpg


 
Black Tiger zei:
Met oud op nieuw zal opeens die kop rechts er af schieten volgens mij. :biggrin:
Tegen die tijd heeft hij wel pootjes en loopt hij vanzelf weg. :)

Oud en nieuw is het tijd voor appelflappen en oliebollen maar mooi dat je weer de lekkernijen aan het bereiden bent BT.

 
Ohja, er is al een definitieve planning om eens te proberen appelbeignets te maken. De Goudrenetten liggen al klaar dus dat wordt ook iets voor deze week.

Daarna komen ook nog appelflappen aan de beurt. :grin:

 
Appelbeignets is niet erg moeilijk BT, schijf appel tussen 2 plakken bladerdeeg, uitsteken met een ronde vorm, bakken in hete olie, en dan als ze gebakken zijn, in een bord leggen waar fijne kaneelsuiker ligt. ;)

 
Er komen hier nogal wat tips voorbij, prima.

Nu wil ik een tip om kadetjes te bakken want veel van wat ik

wel eens bak (zelden eigenlijk) heeft altijd zo een harde korst.

Ik weet van "vroegah" kadetjes met maanzaad heerlijke doping.

 
@Multispeed, je hebt hier kant en klare pakketten voor bijvoorbeeld bij de Boerenbond.

Maar om de harde korst te voorkomen, is het misschien een keer handig om ipv alleen water te gebruiken een gedeelte melk er bij te doen, en wellicht wat boter, en witte basterdsuiker ipv gewone kristalsuiker. ;)

 
Bedankt freggel1.

Ga het proberen.

 
Net als je met bladerdeeg appelbeignets kunt bakken kun je ook middels een recept kadetjes zelf maken. Zoek maar eens op Google, bijv. het recept van "Xandra bakt".

Er zijn overal wel kant en klare pakketten voor te krijgen, net als voor brood maar ook voor appelbeignets.

En wij gebruiken dus de mix voor appelbeignets, is eigenlijk net als oliebollenmix, snel en makkelijk te maken, appelschijven er doorheen, bakken en klaar. En dan evt. nog aanvullende dingen er op doen zoals kaneelsuiker en/of poedersuiker. Heerlijk! :)

 
Heerlijk??? -Ik zit nu aan het bier.... Wat moet ik met die zoetigheid....  :confused:

Alhoewel dat na de zesde pils  :bier: niet meer uitmaakt... zover ben ik echter nog niet...  :achja:

Gooi eens wat recepten voor zoutjes over de digitale snelweg...  :grin:

Grapje, ik heb ze veel gebakken, maar is teveel werk voor kleine hoeveelheid.

Ik ben toch benieuwd, hoe gek jullie elkaar kunnen maken, om bepaalde producten te bakken....

@Multispeed: lekkere broodjes hangt af, van de soort bloem die je gebruikt.

Amerikaans patent raad ik aan, klein blokje gist in warme melk oplossen, mag beetje suiker, moet beetje zout.

Geen gedonder met kant en klare rotzooi... ( buiten misschien voor oliebollen).

Goed kneden is een moetje, krijg je beste resultaat, twee keer laten rijzen, en slechts neerslaan, niet weer dicht kneden.

Om knappende korst te krijgen, oven op ongeveer 250 gr. C., en zo snel mogelijk bakken. Omdat niet alle ovens betrouwbaar zijn, met neus in de gaten houden, of je brandlucht ruikt, dan temperatuur beetje minderen.

Zwarte kadetjes geen probleem... met scherp mes buitenkant even verwijderen...

Ik zou zelf enthousiast beginnen met bakken.... maar heb het meestal te druk met  afwassen.... ?vr.gr. George

 
Vandaag eens een poging gedaan een tulband te bakken. Iets te licht geworden, was moeilijk te zien in de oven. In elk geval is hij wel goed gerezen en dus gelijk er maar sneeuw overheen gekiept. :biggrin:

svhnxd.jpg
9020aw.jpg


Onderaan een scheurtje maar dat komt omdat ie uit zijn voegen gegroeid was.  :cool:

 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan