Ovenvers!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
En zelf gemaakt, zijn ze toch het lekkerste, maar wel een beetje warm. :biggrin:  

Wat??? 



 
Ja jij kunt dat zelf, dat scheelt, heerlijk!! Zien er lekker uit! :banaan:

 
Dat kun jij ook hoor! 

Bladerdeeg en gehakt, en een eitje voor de bovenkant te laten glimmen. ;)

 
Dat kan jij ook BT.

Hier doen we dit ook vaak.

Laaste keer met kip gehakt, geen aanrader, maar je probeert wat.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@janblues, ik doe dit eerlijk gezegd veel te weinig! 

Het is mijn ouwe vak, dus ik denk dat ik de draad weer eens op ga pakken,

en ieder weekend weer iets lekkers ga bakken, ipv kopen. :biggrin:  

 
Dat kan jij ook BT.
Ik zou 't niet weten Jan, maar het zou best kunnen.

Misschien toch maar eens proberen, receptje opzoeken (of van freggel1 krijgen) en dan gewoon de stoute schoenen aantrekken en proberen. :)

M'n appel- en abrikozenflappen waren ook erg goed gelukt dus zal dit niet veel moeilijker zijn.

 
Dat recept kun je zo krijgen hoor. ;)

Ik mag aannemen dat je de pakjes bladerdeeg kent die in de vriezer liggen in de supermarkt.

Verwarm de oven op 220 graden.

1 of 2 pakjes van 10 plakjes bladerdeeg.

1 pond gekruid half om half gehakt.

50 gram paneermeel en 2 eieren.

1 pot Mosterd.

Pak 15 bladerdeeg plakjes en leg deze op de aanrecht, en laat het plastiek er nog op liggen.

En laat deze ontdooien

Meng intussen het gehakt met 50 gram paneermeel en 1 ei.

Weeg daarna 15 stukjes gehakt af a 40 gram, en maak van ieder stuk een worstje.

Haal de folie van de plakjes bladerdeeg, en leg in het midden een worstje, en vouw het plakje dicht.

Leg de broodjes op de bakplaat, en klop het andere ei even los in een beker, en smeer daarna een laagje ei

met een kwastje op de bovenkant van het broodje, en bak ze dan ongeveer 15 a 20 minuten in de oven.

Pak de pot mosterd, en een warm saucijzenbroodje....

 
Daar gaat het zeker mee lukken, dank je wel!

Maarreh... de mosterd laat ik fijn in de kast staan. :) Ieder zijn smaak.

Ik heb ze het liefst gewoon lekker puur zonder iets er op.

 
Dat is idd ieder zijn smaak, ik doe er ook niet altijd mosterd op.

Maar vindt het soms wel lekker.

En ohja, dit recept is gebaseerd op de ruimte die ik in de oven heb op 1 plaat, en daar passen in mijn geval 15 broodjes op... 

 
Volgende week weer eens een lekkere roomboter appeltaart bakken, en de bodem voor een slagroomtaart...

foto's en recepten volgen. [ik heb nog een leuke webshop, bouwhuis dot kom, waar ik deze spullen kan bestellen nu ik niet naar bepaalde winkels kan...]

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh goed dat je het even zegt, dat zal dan ook hetzelfde zijn voor mijn grote oven lijkt me.

Moet ik het alleen evt. aanpassen als ik van plan ben het in de hete luchtoven te make want die is een stuk kleiner.

Daar zullen er maar een stuk of 8 a 9 op staan denkelijk, maar dat komt wel goed.

 
Zitten we tegelijk te typen. 

Als ik teveel gehakt heb dan draai ik er meestal gehaktballen voor in de soep van,

niet nodig, dan doe ik ze in de diepvries. ;)  

 
Ja ik zag het.

Wat is nu het verschil met worstenbroodjes? Want die zijn wat kleiner en ronder. Dit is het recept van saucijzenbroodjes zo te zien.

Maar dat ei, moet dat gewoon geklopt, dus de dooier niet scheiden? Want als ik bijv. ei heb om de appelflappen te bestrijken dan moet die dooier gescheiden zijn van het eiwit. Dat hoeft nu dus niet begrijp ik?

 
Nou vraag je me wat, het verschil tussen worstenbroodjes en saucijzenbroodjes?

Uh, ik doe deze even kort...

Worstenbroodjes de gewone Brabantse worden gemaakt van gerezen [gluten]deeg, ook de gewone kadetjes, en puddingbroodjes bijvoorbeeld.

Saucijzenbroodjes worden gemaakt van ongerezen bladerdeeg, het meest gebruikt is het Franse bladerdeeg, dit is een deeg zonder gist,

en wordt opgebouwd door het uitrollen van het deeg en het iedere keer weer in 3-en op te vouwen.

Komt er nog eentje bij, van gerezen bladerdeeg maak je bijvoorbeeld Belgische worstenbroodjes, en de zoetere versie daarvan maak je Deense koffiebroodjes.

klik

 

 

De vraag die je stelt over dat ei, gewoon dooier en al in een mok of beker, ff loskloppen en dan met een kwastje 1 of 2 keer over het deeg.

 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bestrijken met : ei-dooier en eiwit en een pietsie melk loskloppen aldus een zoon van een ouderwetse bakker. 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aanstaande vrijdag wordt weer een dag om lekkere dingen te gaan bakken! 

Zaterdag hebben we weer een BBQ met de buren, maar eerst een lekker bakkie koffie met slagroomgebak of roomboterappeltaart! 

Foto's volgen. :biggrin:

 
"ikke 193 hoog en ongeveer 110 kilo."

Op naar de 200cm ?

 
Volgens mijn hoorde dit bij de koffie ?

Ik hoefde voorlopig niet meer naar de HA voor controle.

Mijn waardes waren perfect.

 
Ovenverse appeltaart...



En de basis voor de slagroomtaart:





 
Laatst bewerkt door een moderator:
De appeltaart ziet er lekker uit, maar is compleet mislukt! 

Ik had Golden Delicious  gebruikt, en alvast wat droge koek er door gemengd, maar na dat de taart gaar was

droop het vocht van de appels er uit, en werd de bodem compleet snot. 

Het kunnen in mijn geval 2 dingen zijn, verkeerde appels, of de oven want ik vermoed dat de thermostaat kapot is en de oven warmer wordt dan de ingestelde waarde??? 

Wordt vervolgd, en komt zeker weer goed!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan