PC heeft rare kuren met een nvidia Strix geforce gtx 970 4gb GPU.

Vandaag maar eens FSX naar een grotere partitie verplaatst en hij liep voor geen meter. Elke keer klapte hij er uit of een addon werkte niet goed en daar was ik al bang voor en SP1 krijg ik er ook niet meer op. FSX komt met de error 1402 want er ontbreken de juiste rechten bij een bepaalde key in het register en FSX Acceleration kan ik daardoor ook niet installeren.

Dan denk je even snel FSX te verwijderen om FSX daarna weer opnieuw te installeren maar er blijft zoveel troep op de PC achter en in het register staan dat dit ook problemen geeft bij het opnieuw installeren.

Met dit commando in CMD: "secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /verbose" zou je de security settings weer kunnen herstellen maar dat doe ik morgen wel na eerst een back-up gemaakt te hebben van W10. ;)



 
Gebruik "revo uninstaller pro" deze verwijdert grondig alles van de applicatie inclusief troep in het registrer.

Mss nog te "downloden" anders een seintje 
 
Bedankt the matrix voor deze tip, maar deze werkt alleen goed als je revo uninstaller pro al vooraf ge?nstalleerd hebt dus voor dat je een programma installeert? Nu zal hij het register niet meer kunnen opschonen denk ik.

 
Ik heb die Revo Uninstaller al eens getest, maar vond zelf dat Youruninstaller toch effectiever was in het echt goed verwijderen van software.

Maar zelfs dan blijft er soms wel eens iets achter.
Als echt alles weg moet dan gebruik ik af en soms CCLeaner wel eens.
 
Ik had een applicatie van MS zelf draaien waarmee je ge?nstalleerde programma's kon verwijderen en die nam soms ook wat uit register mee. Maar het register lag helemaal over hoop en Office 2010 gaf ook al problemen. Dat commando met "secedit" zal ik niemand aanbevelen. Bij een herinstallatie van Office 2010 werden er in het register volop keys aangetroffen waar geen enkele rechten aan verbonden waren en ik kon wel rechten toevoegen maar het duurde zolang dat ik inmiddels een clean herstel met W10 heb gedaan.

FSX installeren zal nu ook wel geen problemen meer geven want alles is weer schoon opgeleverd. :)


 
Een applicatie van MS zelf? Nooit van gehoord. Welke is dat dan? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Laat maar eens weten of FSX straks weer goed gelukt is, ben benieuwd!
 
Er zijn 2 applicaties in omloop ??n voor installatie problemen en ??n die de installatie monitort en ook verwijdert, maar dit gaat niet altijd perfect. Maar ik heb gisteren net mijn PC via een herstel opnieuw ge?nstalleerd met het behoud van de bestanden. Wel een backup gemaakt maar omdat de meeste files van MS met KB beginnen weet ik nu effe niet de exacte naam. :(

Op de lijst van verwijderde software staat het progje omschreven als 'Windows installer Clean up'. Ik ga later nog wel even zoeken naar de link want ik kwam weer zoveel trouble shooting tegen vandaag na die her-installatie dat ik me weer de hele dag suf gelezen heb. :)
 
Een progje 'Windows installer Clean up' is hier (niet bij MS) te downloaden. Het schijnt dat het niet echt goed werkt met W10 maar ik kon er ondanks dat toch restanten mee weghalen als ik iets had verwijdert bijvoorbeeld zonder uninstall zoals met FSX en zo verder.

Ik heb nog die andere applicatie van MS gevonden maar ik moet ze eerst installeren om er zeker van te zijn dat ze niet hetzelfde zijn. ;)

Ik moet erbij zeggen dat het niet mijn voorkeur heeft dat er iets gaat rommelen in het register, daar ben ik gisteren al achter gekomen omdat er zoveel key's niet meer benaderbaar waren omdat de rechten ontbraken.
 
Black Tiger zei:
Een applicatie van MS zelf? Nooit van gehoord. Welke is dat dan? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Net even beide applicaties ge?nstalleerd en met 'Windows installer Clean up' kan je programma's verwijderen die ook de keys in het register verwijdert. Ik beweer niet dat het 100% goed zal werken maar ik vind het minder beangstigend dan bijvoorbeeld CCleaner te gebruiken.

Black Tiger zei:
Laat maar eens weten of FSX straks weer goed gelukt is, ben benieuwd!

Ga FSX van de week wel weer installeren maar het gaat zeker lukken met FSX nu het register weer schoon is. Doordat ik FSX verplaatste naar een andere partitie blijven er verkeerde verwijzingen in het register achter van ge?nstalleerde addons zoals vliegtuigen en scenery die beroert verwijdert zijn, daarom crashte FSX elke keer.

Alles staat in de Cloud voor FSX maar gisteren kon ik geen externe HD in het Netwerk meer bereiken omdat dit in W10 nu uitgeschakeld is na de updates. Inmiddels werkt het weer en kunnen wij weer volop gaan installeren. 
 
 
Heb ik ook weer iets bijgeleerd. Had wel al eens van die Microsoft Fix programma's gehoord natuurlijk en ook gebruikt, maar van zo'n apart programma was me niets bekend.
Nu wel, alhoewel ik persoonlijk dan toch weer meer vertrouwen heb ik in iets als Your Uninstaller dan als in zo'n Microsoft tool. Maar dat terzijde.
Leuk om te weten dat het bestaat, misschien weer handig om anderen ooit weer mee te kunnen helpen.

Er bestaat een programma waarmee je software kunt verplaatsen. Schijnt erg goed te werken.
Dat is EaseUS Todo PCTrans, maar deze gratis versie is wel beperkt tot maximaal 2 programma's.
Jammer dat het geen versie is die je steeds op andere pc's kunt gebruiken. Ik had de pro lifetime willen aanpakken, maar het is in principe voor de overdracht van 2 pc's. Je kunt de licenties wel veranderen naar andere pc's, maar het aantal keren per jaar zal beperkt zijn.
Voor mensen te helpen met nieuwe installaties was dit superhandig, maar daar moest je dan de Technician editie voor nemen en dan is $ 399 veel te duur, ook al kon ik 'm met wat korting krijgen.
Overigens zijn daar ook trials van, maar het is me niet bekend in hoeverre deze werken. Dan ben je met die free versie beter uit.
Vergis je niet, daarmee is het ook eenvoudig mogelijk om programma's naar een andere drive te verplaatsen.

Misschien iets om eens te proberen. ;)
 
Black Tiger zei:
Heb ik ook weer iets bijgeleerd. Had wel al eens van die Microsoft Fix programma's gehoord natuurlijk en ook gebruikt, maar van zo'n apart programma was me niets bekend.
Nu wel, alhoewel ik persoonlijk dan toch weer meer vertrouwen heb ik in iets als Your Uninstaller dan als in zo'n Microsoft tool. Maar dat terzijde.
Leuk om te weten dat het bestaat, misschien weer handig om anderen ooit weer mee te kunnen helpen.

Leuk dat ik jou ook een keer kan helpen @Black Tiger. Ik hoef jou er ook niet op te wijzen dat als het register fouten heeft dat de PC een vorm van Alzheimer krijgt.  :)
Ik adviseer je om die progjes alleen te gebruiken als je tegen het her-installeren zit van een verse Windows versie.

Met die install & uninstall applicatie van MS die problemen oplost bij het installeren of verwijderen van programma's, die heeft mij toen geholpen bij het her-installeren van mijn MS Office 2010, dus het kan werken.

Maar er zitten honderden keys in het register van Windows installer en om ze nu ??n voor ??n na te gaan lopen of er wel of geen rechten aanwezig zijn, het her-installeren van W10 ging toch sneller mede omdat er nog niet zoveel was ge?nstalleerd anders dan op mijn oudere PC.

Black Tiger zei:
Er bestaat een programma waarmee je software kunt verplaatsen. Schijnt erg goed te werken.
Misschien iets om eens te proberen. ;)

$399,00 is inderdaad veel te duur voor zo'n Tool maar hun doelgroep zullen wel bedrijven zijn in plaats van arme particulieren. ;)

Ik verplaats eigenlijk nooit programma's omdat ik in de regel bij het installeren het zo indeel dat er ook voldoende ruimte is op een HD. Alleen omdat 500GB niet meer voldoende is voor FSX te samen met een installatie map moest FSX maar naar een partitie met 1TB.

De enige grote migratie was dit jaar met W10 om die van een HD naar een M.2 drive te immigreren. Samsung heeft daar een gratis programma voor en dat ging perfect. 

En inmiddels draait FSX weer zonder problemen alleen moet ik weer alle medailles na al die vele uren vliegen opnieuw gaan inhalen om weer in de prijzen te vallen. :(   
 
Ik adviseer je om die progjes alleen te gebruiken als je tegen het her-installeren zit van een verse Windows versie.
Kijk en daar heb ik dus met Youruninstaller dus echt geen problemen mee. Dus die gebruik ik ook vrijwel altijd bij het uninstallen van iets.

Als er echter rechten verkeerd staan in het register dan is dat met enkelen nog geen probleem, maar als het er veel zijn dan kan men beter een nieuwe Windows installatie doen. Dat gaat dan inderdaad sneller, daarnaast zal het beter werken dan dat je een boel moet fixen en misschien nog wat overslaat wat weer rare kuren veroorzaakt. En een versie W10 installatie werkt sowieso weer beter en sneller. :)

Ik verplaatst zelf normaliter ook nooit programma's. Vond het wel een aardige tool om mensen mee te helpen, maar als dat feitelijk niet kan omdat je dan steeds de license moet gaan omzetten en dit maar beperkt kan, dan laat maar zitten. Het meeste is immers snel genoeg opnieuw geinstalleerd.

Mooi te horen dat jij geen problemen had met de herinstallatie van FSX en het weer goed werkt. Ik moet ook weer eens gaan vliegen, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Al helemaal niet aan medailles. :biggrin:
 
Ik ben er wat dat betreft een beetje uit met al die extra progjes die allemaal zo hun oplossingen hebben. Sommige zweren bij Ccleaner terwijl ik het liever handmatig doe. In de tijd van W95 gebruikte is ze wel omdat je toen regelmatig een blauwscherm had. Met W10 moet je het wel heel bond maken om zoiets tegen te komen.

Met die rechten was echt een ramp en op een gegeven moment was ik het zat en er kwam nog wat anders bij maar dat is nu ook opgelost. :)

Inderdaad loopt W10 weer een stuk beter maar ik had ook het nodige ge?nstalleerd aan software zoals VirtualBox for Windows PC om me hiermee een beetje in Wordpress te kunnen verdiepen. Ik wilde voor een kennis een site gaan bouwen maar ik denk dat hij maar beter een webdeveloper kan gaan zoeken.   

Maar onderschat niet dat het ook na een schone installatie nog flink werken is om alles weer in orde te krijgen en dat alles weer goed werkt zoals het hoort. En dat is ook het moment om ook een back-up te maken die je nooit meer weggooit. :) En wat als je al niet meer bij je eigen Cloud kan komen omdat dit nu uitgeschakeld is W10. Ik heb me kapot lopen zoeken hoe ik dat weer kon fixen terwijl ik het een paar maanden geleden (na die 1803) update het al een keer had gedaan, we worden oud :)

FSX werkt nog niet 100% want ik mis nog de AI vliegtuigen ook al staat dit aangevinkt in de settings, dat zijn vliegtuigen die zelfstandig rondvliegen en dat is leuk als je bijvoorbeeld op Schiphol of zo land. Maar waar ik ook de pest in heb is dat ik een mooie Discus X zwever had voor FSX en dat die nu pleitte is, kan hem nergens meer terugvinden ook niet op het internet. :(


 
 
Sommige zweren bij Ccleaner terwijl ik het liever handmatig doe.
Ligt er aan wat je met "het" bedoeld. Als je veel register rommel hebt kun je dat niet met de hand gaan lopen doen, even los van dat je sowieso een hoop niet vinden kunt omdat het alleen maar bestaat uit cijfertjes tussen accolades.
Voor temp files gebruik ik CCcleaner eigenlijk zo goed als nooit, alleen voor register, maar schakel dan wel altijd Unused file extensions, Obsolete software, Run at Startup en Sound events uit. Want die hoeft ie niet op te ruimen dat controleer ik zelf wel.

Vond je Wordpress nog moeilijk? Hmmz... wijst zich toch eigenlijk wel vanzelf, Wordpress is zo'n beetje het makkelijkste wat er is, als je maar een leuk thema kunt vinden.
Ligt er natuurlijk ook aan wat de wensen zijn. Maar er zijn ook weer veel howto's op internet voor te vinden.

Wat bedoel je met "eigen cloud die uitgeschakeld is in W10"? Je bedoeld je eigen netwerk? Dus gewoon kwestie van even die smb protocollen weer activeren? Want daarmee moet alles gefixed zin als het goed is.
Maar ik ben er ook bijna dagelijks mee bezig dus kan me wel voorstellen dat je zo'n dingen vergeet als je dat lang niet doet. Gaat bij mij hetzelfde met dingen die ik lang niet doe, moet er weer nagedacht worden over hoe dat ook alweer ging. We worden oud inderdaad. :biggrin:

Ik kan wel een Discus X voor je vinden, maar die kost geld. Ik heb een Russische site gekend. Die had zowat voor alle simulators wel dingen. Maar ben 'm kwijt.
 
Black Tiger zei:
Sommige zweren bij Ccleaner terwijl ik het liever handmatig doe.
Ligt er aan wat je met "het" bedoeld. Als je veel register rommel hebt kun je dat niet met de hand gaan lopen doen, even los van dat je sowieso een hoop niet vinden kunt omdat het alleen maar bestaat uit cijfertjes tussen accolades.
Voor temp files gebruik ik CCcleaner eigenlijk zo goed als nooit, alleen voor register, maar schakel dan wel altijd Unused file extensions, Obsolete software, Run at Startup en Sound events uit. Want die hoeft ie niet op te ruimen dat controleer ik zelf wel.

Misschien dat CCcleaner nu meer functies heeft dan vroeger. in het verleden gebruikte ik ook weleens CCcleaner met het gevolg dat veel programma's die aan een bepaalde extensie waren gekoppeld niet meer werkten of dat er in het snel menu ook opeens koppelingen waren verdwenen. En wat ik nu in jouw reactie lees kan je nu wel meer selecteren wat je wel of niet wil verwijderen dan vroeger en dat voorkomt die ellende die ik hierboven beschreef. 

Dat register keys alleen maar bestaan uit cijfertjes tussen accolades dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je iets verwijdert maar in het register blijft het pad naar het programma intact dan kan je dit zo terugvinden en zelf eventueel verwijderen. Het kost wat tijd om het uit te zoeken maar het loont soms de moeite.

Black Tiger zei:
Vond je Wordpress nog moeilijk? Hmmz... wijst zich toch eigenlijk wel vanzelf, Wordpress is zo'n beetje het makkelijkste wat er is, als je maar een leuk thema kunt vinden.
Ligt er natuurlijk ook aan wat de wensen zijn. Maar er zijn ook weer veel howto's op internet voor te vinden.

Ik was juist zeer happy met Wordpress en ik dacht er zelfs even aan om zelf een website online te gaan zetten maar waar ga je het over hebben. :)
Er komt alleen zo veel extra software bij kijken om een VirtualBox voor Windows te installeren en ik had het idee om mijn PC een keer niet te veel te vervuilen met allerlei software. De bedoeling was dat ik de opbouw van een website direct op mijn PC kon zien werken omdat die geconfigureerd was als PHP server zodat ik de bestanden niet eerst moest uploaden naar de server om de werking te zien. Het werkte perfect maar die kennis kwam met steeds meer hogere eisen en ik zat nog in de leer fase. :)

Black Tiger zei:
Wat bedoel je met "eigen cloud die uitgeschakeld is in W10"? Je bedoeld je eigen netwerk? Dus gewoon kwestie van even die smb protocollen weer activeren? Want daarmee moet alles gefixed zin als het goed is.
Maar ik ben er ook bijna dagelijks mee bezig dus kan me wel voorstellen dat je zo'n dingen vergeet als je dat lang niet doet. Gaat bij mij hetzelfde met dingen die ik lang niet doe, moet er weer nagedacht worden over hoe dat ook alweer ging. We worden oud inderdaad. :biggrin:

Toen ik die smb protocollen activeerde kon ik alleen de public mappen in zien van mijn interne Cloud maar niet inloggen op de beveiligde mappen. En daarvoor moet je ook een setting wijzigen voor het inloggen op een extern apparaat in het Netwerk, Windows 10 ziet dat nu standaard als onveilig. En na elke update voor W10 merk je dat alles steeds meer verscholen zit.

Door de opdracht 'gpedit.msc' in CMD in te voeren kon je dit wijzigen in het groepsbeleid en dan onder "Computerconfiguratie//Windows instellingen/beheersjablonen/Netwerk/Lanman-werkstation/onveilig gastaanmelding inschakelen". Pas daarna kon ik weer normaal op mijn beide beveiligde Cloud schijven inloggen.

Black Tiger zei:
Ik kan wel een Discus X voor je vinden, maar die kost geld. Ik heb een Russische site gekend. Die had zowat voor alle simulators wel dingen. Maar ben 'm kwijt.

Ik heb hem al tijden niet meer benadert die site maar ik heb de link nog naar die Russische site, als je erom verlegen zit dan hoor ik het wel.

Alles wat ik download voor FSX gaat in een installatie map en als het bruikbaar is gaat het meteen in de Cloud opslag. Alleen om de ??n of andere reden is dit nu niet gebeurd en dan ga je zoiets toch missen als je het opnieuw wilt installeren. Ik denk dat ik net even te impulsief was om W10 opnieuw te installeren en ik had meer de tijd er voor moeten nemen om meer data veilig te stellen. :)   
 
Dat register keys alleen maar bestaan uit cijfertjes tussen accolades dat ben ik niet helemaal met je eens.
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb gezegd dat je er een hoop niet kunt vinden omdat die (die hoop dus) alleen maar uit accolades en cijferreeksen bestaan. Programma's kun je echt niet alleen verwijderen zoals jij aangeeft.
Dan zal het meeste wel weg zijn, wat leesbaar is. Maar deze onleesbare register vermeldingen kun je niet koppelen aan een programma en kun je dus ook niet verwijderen.
Kijk bijv. eens naar de afbeelding in deze link waar uiteindelijk wel in de vermelding te zien is dat het om java gaat, mer er zijn er ook waar geen programma info in te vinden is en soortgelijke vermeldingen ook als inhoud staan.
Dat is waar ik op doelde.

[Wordpress]
Ik begrijp de uitleg en op een pc is leuk maar werkt toch anders dan op een linux hosting uiteindelijk. Als je met zoiets eens wilt rommelen en testen moet je ondergetekende eens een pm sturen, dan valt er wel iets te regelen voor je.

En daarvoor moet je ook een setting wijzigen voor het inloggen op een extern apparaat in het Netwerk
Welke setting is dit dan? Want ik zorg gewoon dat gebruikersnaam en wachtwoord overeenkomen met het account in de NAS en als ik dan de SMB protocollen aan zet dan is dat verder voldoende en hoef ik ook niet steeds inloggegevens in te voeren op de NAS.
Misschien dat mijn geheugen weer een gaatje heeft, maar dat ik die instelling herken als je ze noemt, maar nu zo uit het blote hoofd weet ik niet van zo'n instelling.

 
Black Tiger zei:
Kijk bijv. eens naar de afbeelding in deze link waar uiteindelijk wel in de vermelding te zien is dat het om java gaat, mer er zijn er ook waar geen programma info in te vinden is en soortgelijke vermeldingen ook als inhoud staan.
Dat is waar ik op doelde.

Ik begreep enigszins dat jij daar op doelde en zulke keys kom ik ook regelmatig tegen en in sommige keys moet je ook helemaal niks wijzigen omdat je de gevolgen ervan niet kan overzien als je hem verwijdert. Maar zoals met een herinstallatie met Office kreeg ik een onvolledige foutmelding zoals dat Office te veel was ge?nstalleerd. Ga je het register in dan zie je bijvoorbeeld 3 keys staan in het register en door die keys te verwijderen samen met alle installatie bestanden die in een tmp map staan ook te verwijderen lukt de Office installatie wel. Soms staat er net die juiste uitleg op het internet en die mij op weg helpt zonder dat zoals MS regelmatig adviseert om W10 dan maar opnieuw te installeren. ;)  En vergeet niet dat ik in het register zag staan hoe ik die app van Nvidia kon verwijderen toen Tomb Raider het niet meer deed.

Black Tiger zei:
[Wordpress]
Ik begrijp de uitleg en op een pc is leuk maar werkt toch anders dan op een linux hosting uiteindelijk. Als je met zoiets eens wilt rommelen en testen moet je ondergetekende eens een pm sturen, dan valt er wel iets te regelen voor je.

Bedankt voor het aanbod en ik zal er eens over na gaan denken, ik ben alleen bang dat ik enorm gegrepen ga worden om met Wordpress te gaan werken maar dat het ook een verplichting wordt als ik voor mijn kennis een nieuwe webpagina ga opzetten. Op de site vermelden dat zijn zaak wegens vakantie gesloten is wil ik nog wel doen, dat is maar 1 ? 2 keer per jaar. ;)  Maar de een update van Wordpress installeren en als er complicatie zijn nadien is me net iets te veel gezien het gebrek aan kennis.

Black Tiger zei:
En daarvoor moet je ook een setting wijzigen voor het inloggen op een extern apparaat in het Netwerk
Welke setting is dit dan?

Deze setting had ik al vermeld zodat jij het eventueel kon uitproberen.
Door de opdracht 'gpedit.msc' in CMD in te voeren kan je dit wijzigen in het groepsbeleid en dan onder "Computerconfiguratie//Windows instellingen/beheersjablonen/Netwerk/Lanman-werkstation/onveilig gastaanmelding inschakelen".

Als ik deze wijziging niet doorvoerde dan kreeg ik de melding dat mijn MyCloud onbereikbaar was want de link die ik hiervoor gebruik is gekoppeld aan de beveiligde partitie waar je moet inloggen en dat was dus geblokkeerd. Western Digital zou hiervoor misschien een software update voor kunnen uitbrengen maar dat is nog steeds niet gebeurd.

Black Tiger zei:
Want ik zorg gewoon dat gebruikersnaam en wachtwoord overeenkomen met het account in de NAS en als ik dan de SMB protocollen aan zet dan is dat verder voldoende en hoef ik ook niet steeds inloggegevens in te voeren op de NAS.
Misschien dat mijn geheugen weer een gaatje heeft, maar dat ik die instelling herken als je ze noemt, maar nu zo uit het blote hoofd weet ik niet van zo'n instelling.

Ik denk dat het met een NAS iets makkelijker gaat dan met die Western Digital  MYbook schijven omdat de software beter is ontwikkeld. Met het activeren van SMD kreeg ik wel weer alle externe apparaten te zien maar met explorer kon ik ze niet volledig benaderen.
 
in sommige keys moet je ook helemaal niks wijzigen omdat je de gevolgen ervan niet kan overzien als je hem verwijdert.
Nee precies, maar soms zit daar ook malware in verstopt. Malware Bytes en ADWCleaner verwijderen wel eens dit soort keys. En juist hierom gebruik ik ook graag Your Uninstaller Pro om programma's netjes te deinstalleren want die vindt er vaak ook van deze.
Daarnaast geeft CCleaner bij opruiming van dit soort regels er naast wel aan waar ze van zijn en dan kun je ze dus wel gewoon verwijderen.
Handmatig zou ik dat nooit doen omdat je geen flauw idee hebt waarmee je bezig bent. Maar dit hele stukje ging er dan ook om dat resten verwijderen met CCleaner in het register vaak toch de dingen net iets schoner kan krijgen dan handmatig.
Los daarvan probeer ik dat zo zelden mogelijk te doen. Is normaliter ook niet meer echt nodig want ongebruikte registersleutels worden tegenwoordig gewoon overgeslagen door Windows.

V.w.b. Wordpress kan ik me dat wel voorstellen. Het is heel leuk om te doen. Updaten kun je automatisch doen vanuit Wordpress zelf tegenwoordig. Stelt niets meer voor. Maar als er iets mis gaat is het een ander verhaal, dan moet je wel een beetje kennis hebben. Of in elk geval een backup zodat die terug te zetten is als er iets mis zou gaan.
Er zijn ook hosting pakketten te vinden bijv. bij Vimexx, speciale Wordpress hosting voor 2,45 per maand en dat is dan inclusief max. 7 backups per dag. Wat wil een mens nog meer he. :)
Als iemand met een bedrijfje jou daar echter steeds voor gaat inzetten kan het inderdaad wel als een plicht gaan voelen als er regelmatig veranderingen zijn, dus dat is wel iets om over na te denken inderdaad.
Maar wat ik bedoelde is dat ik je wel iets regelen kon voor je zelf om mee te spelen, gewoon wat te oefenen en hobbyen, dat aanbod blijft staan.

Oh raar, die regel met die setting had ik totaal niet gezien. Vreemd dat is me recent nog al eens gebeurt. Hopelijk is het alleen de leeftijd en geen gekke dingen.
Onveilige gast aanmelding via groepsbeleid aanzetten??? Dat doe ik dus -nooit- en is ook niet nodig. Dat moet gewoon op andere manieren nog kunnen. Helaas heb ik geen MyCloud maar ik heb totaal geen problemen met apparatuur hier thuis te benaderen, inclusief de satelliet ontvanger waar ik geen account op heb maar die gewoon op Samba werkt.
Rommelen in groepsbeleid echt het laatste wat ik zou doen en inderdaad alleen als ik er echt niet meer uit zou komen. Vraag ik me af of het dan niet beter is om gewoon een actief gast account op je pc te maken.
Maar dat terzjide. Als jij je daar happy mee voelt moet je dat natuurlijk gewoon doen.
Ik puzzel liever wat verder dat ik het op de normale wijze aan de praat krijg zonder beleid te wijzigen in verborgen systeem instellingen.

De NAS systemen kunnen misschien beter ontwikkeld zijn maar er zijn ook nog 2 andere services die men kan aanzetten en ook bedoeld zijn ter vervanging van smb eigenlijk.
Eigenlijk vreemd want Western Digital bestaat al sinds het begin der tijden van computers zo'n beetje, dus die zouden op zijn minst zo goed moeten zijn als een NAS op dat gebied. Van de andere kant.... dat hoeft niets te zeggen. Netgear was bekend van routers. Nu waren dat niet de beste maar oke, dat is toch netwerkverkeer. En ik weet niet hoeveel klachten ik al niet gelezen heb over de iets oudere Netgear Readynas systemen dat die vanuit Windows niet te benaderen waren, inclusief Windows 7, dus tja.
En van weer een andere kant dus heel raar omdat een satelliet ontvanger zelfs alleen maar samba heeft zonder enige vorm van accounts. Wat doet een WD dan nog anders? Da's weer interessant eigenlijk.
Ik zal je er verder dan ook niet scheef over aankijken omdat ik geen Mybook heb om mee te testen. :biggrin:
 
Black Tiger zei:
Nee precies, maar soms zit daar ook malware in verstopt. Malware Bytes en ADWCleaner verwijderen wel eens dit soort keys. En juist hierom gebruik ik ook graag Your Uninstaller Pro om programma's netjes te deinstalleren want die vindt er vaak ook van deze.

Ok, dus dit zijn zeker nuttige tools en Malware Bytes gebruik ik ook regelmatig, wie niet?. Belangrijk is het dat naast alle geinstalleerde onderdelen ook alle toegevoegde keys worden verwijderd, maar al te vaak gebeurd dat niet.

Black Tiger zei:
Maar dit hele stukje ging er dan ook om dat resten verwijderen met CCleaner in het register vaak toch de dingen net iets schoner kan krijgen dan handmatig.
Los daarvan probeer ik dat zo zelden mogelijk te doen. Is normaliter ook niet meer echt nodig want ongebruikte registersleutels worden tegenwoordig gewoon overgeslagen door Windows.

Denk niet dat ik constant in het register van alles loop te verwijderen, ik onderneem pas actie in het register als er echt foutmeldingen komen bijvoorbeeld bij een her-installatie van een programma. Ik vraag het me af of Cccleaner die fouten ook herkent en de keys verwijdert? 

Black Tiger zei:
V.w.b. Wordpress kan ik me dat wel voorstellen. Het is heel leuk om te doen. Updaten kun je automatisch doen vanuit Wordpress zelf tegenwoordig. Stelt niets meer voor. Maar als er iets mis gaat is het een ander verhaal, dan moet je wel een beetje kennis hebben. Of in elk geval een backup zodat die terug te zetten is als er iets mis zou gaan.
Er zijn ook hosting pakketten te vinden bijv. bij Vimexx, speciale Wordpress hosting voor 2,45 per maand en dat is dan inclusief max. 7 backups per dag. Wat wil een mens nog meer he. :)

Wordpress is inderdaad heel leuk om te gebruiken mede omdat er heel veel is te vinden op het internet en vaak is het ook gratis. Omdat die website niet door mij is gebouwd en hij van iemand anders is ben ik daarom extra voorzichtig. Een back-up terugzetten van de oude website zal ook niet echt een probleem zijn, anders wordt als je een beroerd werkende website bouwt en alle oude bestanden weggooit of kwijtraakt en je kan niet meer terug. :)
Er speelt nog een ander probleem en dat is omdat zijn webdesigner met de noorderzon is vertrokken maar bepaalde rechten nog aan hem zijn verbonden ik eerst dierechten moet gaan overnemen. En dat moet je allemaal zien te achterhalen maar dat is eigenlijk iets voor een apart topic. Dit is inmiddels gewoon een gezellig Topic voor bijna bejaarden geworden waar het kabinet totaal geen invloed op heeft. :)

Black Tiger zei:
Als iemand met een bedrijfje jou daar echter steeds voor gaat inzetten kan het inderdaad wel als een plicht gaan voelen als er regelmatig veranderingen zijn, dus dat is wel iets om over na te denken inderdaad.
Maar wat ik bedoelde is dat ik je wel iets regelen kon voor je zelf om mee te spelen, gewoon wat te oefenen en hobbyen, dat aanbod blijft staan.

Nogmaals hartstikke bedankt, ik sta altijd open om met iets te spelen of te hobbyen maar momenteel zit ik al veel te lang achter de PC. Daarom was ik weer met modelbouw begonnen om ook wat meer naar buiten te gaan, maar ongemerkt ga je weer van alles zitten lezen en dan heb ik het niet eens over de kosten. ;) 

Black Tiger zei:
Oh raar, die regel met die setting had ik totaal niet gezien. Vreemd dat is me recent nog al eens gebeurt. Hopelijk is het alleen de leeftijd en geen gekke dingen.
Onveilige gast aanmelding via groepsbeleid aanzetten??? Dat doe ik dus -nooit- en is ook niet nodig. Dat moet gewoon op andere manieren nog kunnen. Helaas heb ik geen MyCloud maar ik heb totaal geen problemen met apparatuur hier thuis te benaderen, inclusief de satelliet ontvanger waar ik geen account op heb maar die gewoon op Samba werkt.

Ik weet dat het Eendenteam ook ooit een MyBook heeft aangeschaft als netwerkschijf. Of het Eendenteam ook tegen dezelfde problemen is aangelopen dat weet ik niet. Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar.

Het activeren van 'onveilige gast aanmelding' heeft geen invloed op de netwerkschijf zelf en het beveiligde gedeelte. Mybook kan ook met Samba werken maar als deze Samba versie verouderd is dan werkt het niet volgens Microsoft. Maar ik begrijp jouw bezorgdheid en dat jij zo jouw bedenkingen hebt.

Black Tiger zei:
Rommelen in groepsbeleid echt het laatste wat ik zou doen en inderdaad alleen als ik er echt niet meer uit zou komen. Vraag ik me af of het dan niet beter is om gewoon een actief gast account op je pc te maken.
Maar dat terzjide. Als jij je daar happy mee voelt moet je dat natuurlijk gewoon doen.
Ik puzzel liever wat verder dat ik het op de normale wijze aan de praat krijg zonder beleid te wijzigen in verborgen systeem instellingen.

Ik ben het met je eens dat als er betere oplossing zijn dat ik daar ook voor zou kiezen. Alleen als je een PC opnieuw gaat installeren en je komt niet bij je netwerkschijf met alle te installeren software en data dan moet het maar even zo. Iets veranderen aan het inloggen via groepsbeleid zou in een groot netwerk met meerder computers en gebruikers zeker riscico's met zich meebrengen maar ik ben (hoop ik) de enigste gebruiker. Overigens staan alle netwerkschijven standaard uit als ik ze niet nodig heb. Wil iemand op een schijf inbreken dan moet hij ook een sleutel hebben van mijn voordeur. ;)

Black Tiger zei:
De NAS systemen kunnen misschien beter ontwikkeld zijn maar er zijn ook nog 2 andere services die men kan aanzetten en ook bedoeld zijn ter vervanging van smb eigenlijk.
Eigenlijk vreemd want Western Digital bestaat al sinds het begin der tijden van computers zo'n beetje, dus die zouden op zijn minst zo goed moeten zijn als een NAS op dat gebied. Van de andere kant.... dat hoeft niets te zeggen. Netgear was bekend van routers. Nu waren dat niet de beste maar oke, dat is toch netwerkverkeer. En ik weet niet hoeveel klachten ik al niet gelezen heb over de iets oudere Netgear Readynas systemen dat die vanuit Windows niet te benaderen waren, inclusief Windows 7, dus tja.
En van weer een andere kant dus heel raar omdat een satelliet ontvanger zelfs alleen maar samba heeft zonder enige vorm van accounts. Wat doet een WD dan nog anders? Da's weer interessant eigenlijk.
Ik zal je er verder dan ook niet scheef over aankijken omdat ik geen Mybook heb om mee te testen. :biggrin:

Op de site van Microsoft staat wat meer te lezen over het uitschakelen van SMBv1, en de homegroup functie is nu ook uitgeschakeld na de laatste update. Dus ook al zit die Mybook netwerkschijf in dezelfde homegroup, hij was niet benaderbaar zoals voorheen en kon ik niet de beveilgde map benaderen. Of ik iets in het configuratie van de schijf zou kunnen aanpassen dat durf ik zo 123 niet te zeggen. Ik gebruik ook de App om vanaf mijn mobiel foto's en documenten naar die schijf up te loaden en als dat dan niet meer werkt dan gaat er toch een leuke optie verloren. Wat ik wilde was dat het eenvoudig te installeren was en ook al kan je externe gebruikers op afstand toegang geven per account of zelfs een ieder een eigen (beveilgde) map geven, ik kies daar bewust niet voor. Maar heb ik ergens een romatische avond dan kan ik altijd bij de best passende muziek komen voor dat moment als die schijf maar aan staat. :)
 
Ik vraag het me af of Cccleaner die fouten ook herkent en de keys verwijdert? 
CCleaner is geen foutcorrectieprogramma of foutopsporingsprogramma. Wat het wel doet is o.a. orphaned keys vinden en verwijderen en keys die gelinked zouden moeten zijn aan een programma maar wat niet meer het geval is. En installatieresten. Maar natuurlijk niet alles.
En delen van installaties die wel goed gegaan zijn, zal hij ook niet herkennen als foute onderdelen als de vermeldingen en links nog correct zijn of niet nodig zijn.
Dus het is een handig programma maar zeer zeker geen wonderdoos of iets waar je 100% op kunt bouwen om dingen op te ruimen. Dat is geen enkel van die programma's.

Mybook kan ook met Samba werken maar als deze Samba versie verouderd is dan werkt het niet volgens Microsoft.
En dat begrijp ik dus totaal niet. Want mijn Xtrend 9500 werkt bij mijn weten ook alleen nog via het oude SMB 1.0 protocol wat volgens MS niet zou werken. En mijn pc is zojuist geupgrade naar versie 1809, ik heb er SMB/Cifs (ja 1.0 dus) support nog altijd in zitten en SMB Direct staat ook actief. En die oude Xtrend 9500 is gewoon via het netwerk te bereiken, zonder fratsen.
Het is niet alleen bezorgdheid maar ook technische nieuwsgierigheid.

MAAR.....!!! dan valt me wel nog iets in waar ik eerder mee te maken heb gehad. Opeens wilde een van de pc's in het netwerk ook niets meer zien en soms had mijn eigen pc daar last van.
Het bleek dat na de eerste Creators update de master browser service vernaggelt was. Werkte dus niet meer. Microsoft vond het niet zo erg nodig om dat te fixen, want dat hoorde bij oude protocollen. In elk geval geen prioriteit.
Oplossing: Een ander toestel de master browser functie geven. Ik kon natuurlijk een NAS kiezen, maar ik heb voor m'n Xtrend 9500 gekozen. Die ging dus als MBrowse werken en daardoor heb ik 0 problemen meer gehad.
De kans is dus heel erg groot dat als jij dat groepsbeleid weer netjes origineel zet en de WD Mybook master browser maakt in het netwerk (of een ander niet-windows apparaat), het probleem voorbij is.
Andere oplossing is de offici?le Microsoft oplossing namelijk de "Function Discovery Provider Host" en "Function Discovery Resource Publication" services automatisch (vertraagd) laten starten. Die staan standaard uit Die zouden dit dan moeten opvangen.

De Homegroep is weer totaal iets anders. Dat was een onzinnige leukigheid die misschien iets meer bescherming bood op de werkgroep, met als nadeel dat ie niet eens standaard XP compatible was terwijl dat toen nog veel gebruikt werd. Ik heb die onzin nooit gebruikt. En de werkgroep dateert al vanaf zowat de eerste Windows versies met netwerk, in Windows 3.x bestond dat al en het werkt nog steeds.
Dus daar heb jij niets mee te maken als het goed is, je moet hem gewoon in dezelfde werkgroep zetten, heb ik met de Xtrend ook gedaan.
En dan dus evt. bovenstaande aanpassingen, de master browser of anders eens die twee services activeren in je Windows en zien of dat soelaas brengt.
In mijn ervaring bij mensen die een gelijkwaardig probleem hadden wel. Maar ik was even die master browser service vergeten.

Echter daar hoef je jezelf natuurlijk niets van aan te trekken tenzij je jezelf geroepen voelt en interesse hebt om dat eens uit te gaan proberen. :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan