sky

Ik vraag me af waarom Sky zo belangrijk is, is het niet veel zinvoller om eerst C+ nl open te zetten op Seca2 ?

Aangezien ik door de drukte niet veel tijd heb om het hele forum door te lezen ben ik een beetje het overzicht in Seca2 kwijt nu.

Wellicht belangrijke info is dat Canal Digitaal momenteel een aantal testen heeft lopen via een andere sat waarop gezien de apparatuur die ze geinstalleerd hebben getest wordt met een nieuwe codering.

Deze info weet ik omdat ik zelf de CW heb opgebracht voor ze vanochtend.

Gr

MB
 
Dat gaat niet om ouwe meuk.

Dat gaat om dat er in het Nederlands pakket geen 24 uur per dag sexkanalen zijn. Juist die sexkanalen zijn belangrijk voor de commerciele mensen welke geldelijk voordeel hebben bij een mogelijke hack. Denk hierbij aan kaarthandelaren en dat soort bedrijven, istellingen of prive personen.

En daarnaast is er natuurlijk ook het sportaanbod dat bij andere pakketten veel groter is. Seks verkoopt inderdaad veel beter dan sport :)
 
Originally posted by satwatcher
Dat gaat niet om ouwe meuk.

Dat gaat om dat er in het Nederlands pakket geen 24 uur per dag sexkanalen zijn. Juist die sexkanalen zijn belangrijk voor de commerciele mensen welke geldelijk voordeel hebben bij een mogelijke hack. Denk hierbij aan kaarthandelaren en dat soort bedrijven, istellingen of prive personen.

En daarnaast is er natuurlijk ook het sportaanbod dat bij andere pakketten veel groter is. Seks verkoopt inderdaad veel beter dan sport :)

Ik maak zelf FW voor de Pioneers en Philipsen. Der wordt meer gevraagt naar buitenlandse pakketten dan naar het NL. En het gaat niet ALTIJD om de sexkanalen...
Hier worden vaker betere en nieuwere films aangeboden.
En waar ik vooral op tegen ben zijn die malafide kaarthandeleren die er rijk van worden.
Ik maak FW voor de hobby en zeker niet voor het geld. Stom zou je misschien zeggen. Maar als ik voor de FW's geld voor zo vragen had ik nu kunnen stoppen met werken....
Ik vind het leuk om te doen zolang het nog mag duren...

Spirit
 
Sorry als het verkeerd overkwam maar was ook niet voor jou persoonlijk bedoeld.

Ik bedoelde ermee te zeggen dat de emu welke gemaakt worden voor ontvangers altijd voortkomen op een bepaalde manier door bepaalde elementen te gebruiken (of het nu logs, keys, files, nano's of weet ik niet wat allemaal) van files welke gemaakt worden en voortvloeien uit de commerci?le markt.

Hierdoor is men ook met goedwillende en gratis werkende hobbyisten altijd afhankelijk van de "kaartenmaffia". Dat was ongeveer de strekking van mijn verhaal.... tenminste dat was de bedoeling.

En natuurlijk gaat het niet altijd om de sexkanalen maar wel voor meer dan 90 % :)
 
Bij de hobbyisten gaat het vooral om het open krijgen van zo veel mogelijk coderingen .. het kijken is bijzaak ..

Maar .. bij de ZWARThandelaren gaat het natuurlijk om C+ en de Sex .. daar om is er veel non public .. het zij zo ..

Groeten ..
 
Duckers,
Ik zat zojuist even mijn posting door te lezen en dacht wat heb ik me vergist: Ik noemde ??n naam, maar realiseer me nu:
en PET123 dan, en Twilight, en Padawan, en Planet Hemp dan, en
Al Capone dan, en Pikkie dan, en Green Hornet, en niet in het minst Freggel, Black Tiger, allemaal fantastisch wat die kerels voor
de hobby deden en nog doen, en ik ben er weer een aantal vergeten, al die anderen dan ook, bedankt voor het meedenken en de support.
En ik kijk bijna geen TV, en C+ vind ik niet interessant, ik mis wel de Premieres, af en toe een stukje blaasmuziek, al is het maar van de boerenkapel,

Doei,
Goka
 
Blaasmuziek is er volop :
TaqUilla X
Taquilla X
Taquilla XX
Taquilla XY

Kiosk 9
Kiosk 10
Kiosk 11

Multivision

XXL

en nog een boel andere kanalen
 
Ik denk eerder dat hij blaasmuziek van Goldstar bedoeld, die daar wel eens op te zien was.
Die Original Oberthaler Musikanten of iets in die geest, leuke Tiroolse (of Beierse) muziek, luister ik zelf ook nog wel eens graag naar af en soms.

V.w.b. het bedankje, graag gedaan hoor, maar bedanken hoeft niet, wij doen het ook gewoon voor de hobby en als je echt met je hobby bezig bent, gaat er gewoon veel tijd in zitten en wil je er ook gewoon moeite voor doen omdat het leuk is om te doen.
Daar is geen dank voor nodig, maar het is wel leuk om te horen dat anderen je werk wel op prijs stellen.:)

De C+ kanalen... tja.. commercieel minder interessant, daarom zijn ze altijd later gehacked dan anderen.
24 uur sex kan bij C+ ook, want in Hotels hebben ze het ook, heeft volgens mij ook gewoon met een package bitmap te maken net zoals "vroegah" bij Seca1. :)
Maar commercieel gezien is het gewoon minder interessant. Voor ons echte hobbyisten maakt dat weinig uit, want inderdaad doen wij het niet voor de sex maar gewoon om te proberen ergens beeld op te krijgen.
Als dat gelukt is, gaan we kijken wat weer zwart is en daar weer verder aan puzzelen, het is een grote puzzel in feite alhoewel het heel leuk is om ook het voordeel van je moeite en gepuzzel mee te krijgen door de kids Cartoon Network aan te bieden of een nieuwe film te kunnen opnemen van Taquila 3, ik noem maar iets.

C+NL staat dus ook al open. Nja.. op een originele kaart met settopboxpakket kan het volledige pakket geopend worden.
Maar programmatuur daarvoor is (nog) niet aan te komen en als je dan hoort welke prijzen men zich telt voor zo'n kaart te activeren (150-200 euri) kan ik me wel voorstellen waarom ze die soft niet vrijgeven, in hun optiek dan.
Want in mijn persoonlijke optiek vind ik dit veel te duur en echt iets voor de commercie, niet iets voor hobbyisten.
 
Originally posted by satwatcher
Sorry als het verkeerd overkwam maar was ook niet voor jou persoonlijk bedoeld.

Ik bedoelde ermee te zeggen dat de emu welke gemaakt worden voor ontvangers altijd voortkomen op een bepaalde manier door bepaalde elementen te gebruiken (of het nu logs, keys, files, nano's of weet ik niet wat allemaal) van files welke gemaakt worden en voortvloeien uit de commerci?le markt.

Hierdoor is men ook met goedwillende en gratis werkende hobbyisten altijd afhankelijk van de "kaartenmaffia". Dat was ongeveer de strekking van mijn verhaal.... tenminste dat was de bedoeling.

En natuurlijk gaat het niet altijd om de sexkanalen maar wel voor meer dan 90 % :)

Nee, het kwam NIET verkeerd over. maar wou het alleen even toelichten hoe ik zelf mee bezig ben en hoe ik erover denk.

Groet,

Spirit
 
BT ben het helemaal met je verhaal eens, ook wil ik opmerken dat we teveel op de codering kijken we zouden ook eens wat meer op de programma's moeten kijken, dit is natuurlijk een uitdaging voor de programma makers...

De tegenwoordige fles zijn nl. ook niet echt gehacked kijk maar naar de sly hoe snel men de boel dagenlang kan uitzetten.

Toch laten we ons iedere keer weer in de maling nemen door maar te blijven kopen dus de handel wil wel hoor,graag zelfs kunnen ze weer wt verdienen.

Geeft niet hoor mag maar ga dan ook zelf aan de gang om de boel open te houden en dat mis ik bij velen...
C+ staat open ja alleen zal men het niet snel prijs geven de commercie wil er aan verdienen en dat is aan de ene kant jammer maar aan de andere kant voor on de uitdaging...
 
Even off topic :
Weet je hoelang het duurt om een 128bits encryptie te decrypten als je niet weet waar je moet zoeken (laat staan een 2048b).. doe eens een gok ..(en als het open is gooien ze er een nieuw nano'tje of twee bij voor alle zekerheid)..
Ik ben benieuwd ..


Als het public is .. dan is het binnen twee dagen potje dicht getimmert .. dus non public ! (en dan is er niet geschreven over Irdeto2) ...( waar ik helemaal geen pit van weet .. (oproep aan Blackie als Irdeto man))

@Goka ..
Ik zie dat de naam Al Capone ook in het rijtje voorkomt .. eindelijk respect voor die man .. Cool .. iemand die zijn tijd twee jaar vooruit loopt ( Ik weet het niet iedereen is het er mee eens ) .. en Twilight krijgt zijn cadeau'tje echt wel .. als de tijd rijp is denk ik .. maar ja .. wie ben ik ..
Zo nu ga ik snel nog een broodje kroket halen ..


Cya ..
 
Originally posted by spirit
geen bruikbare info daaro :( op dudez

Spirit

new nano introduced at 15h35 in 14/09/2004


Nano 10 > 01
Nano 71 > 00 00 70 07 D4 00 09
Nano D2 > 09 39 A7 9E 24 C5 F4 21 9B 39 B6 90 80 07 9F 47 <-- This nano
Nano 51 > 09 91 AD 24 49 <-- This nano
Nano 0F >
Nano 1C > 10
Nano 39 > 84 B7 59
Nano 12 > 00
Nano 27 > 1D 3B
Nano 13 > 00
Nano 13 > 28
Nano 13 > 32
Nano D1 > 40 C0 CA 64 89 9F 01 80 40 86 80 EA CF 02 67 64
Nano 82 > 85 2F 86 46 30 B4 F1 C8
 
Euh.. sorry maar de oproep aan mij als Irdeto man zal helaas aan mij voorbij moeten gaan.
Ik weet nog geen sikkepit van Irdeto/2 en helaas heb ik ook niet meer de tijd om nog met coderingen echt te gaan stoeien zoals ik toendertijd met Irdeto/1 heb gedaan.

Irdeto/2 lijkt me best moeilijk te hacken. Als je terug gaat kijken, dan is Irdeto/2 al heel lang in gebruik bij bijv. het Griekse Nova. Die draaien toch al een aantal jaren op irdeto/2 en niets meer van gehoord.
Premiere is nu ook al weer een jaartje bezig op irdeto/2 en volgens mij zit dat zaakje best goed dicht.

Bijkomend probleem is dat eigenlijk de zenders die in originele taal uitzenden (Engels dus) het meest populair zijn. Dan spreken we over Spanje en Italie (taquila's en prima fila's) en daar wordt dus ook het meeste aan gewerkt.

Natuurlijk zijn er meer echt goede gasten bezig, zoals vooral nu in Duitsland, maar vermoedelijk zijn we toch een paar jaar verder eer het voor elkaar is, en dan hebben de providers al lang weer genoeg kunnen verdienen om weer iets anders klaar te hebben liggen.
Ik zie de toekomst wat dit betreft somber in. Dat heb ik dacht ik ook al eens eerder gezegd (verleden jaar ergens), dat het behoorlijk af aan 't nemen is en dat het steeds zwarter zal worden op de sat.
Daarop gaf iemand het argument dat alles te kraken is en dat is ook wel zo, maar ook toen kreeg desbetreffende van mij al als antwoord dat het leuk is om te hacken, maar dat je tegen 2 problemen aan loopt.
A.) Alles is te hacken, maar als je er jarenlang over moet doen dan schiet het niet meer op
B.) Als je er jaren over moet doen, dan gaat de lol er ook vanaf.

Vergelijk het met een game op je pc of xbox. Alles is uit te spelen, maar als je op een gegeven moment een jaar aan een game moet zitten doe je het ook niet meer, dan heb je er geen zin meer in, de lol is er vanaf, dat is hier net zo.

Ik ben helaas zelf niet zo'n hexadecimaal en nanotechnisch persoon. Het heeft me heel veel werk en moeite gekost en uuuuurenlang lezen en leren om het Irdeto verhaal onder de knie te krijgen en was er natuurlijk reuze trots op dat me dat gelukt was, vandaar ook de vertalingen uit het Duits die ik toen gemaakt heb waaronder de bij velen nog bekende Irdeto-faq.

Het is alleen maar ingewikkelder geworden en ik hou het gewoon niet meer bij, dat geef ik meteen toe, het is niet anders.
Dus beperkt ondergetekende zich maar weer tot netwerken en pc's, het helpen met beheren en modereren van forums en een paar servers en nog wat andere dingetjes en dan is mijn tijd vol.

Tegenwoordig heb ik ook ingezien dat mijn gezin mij ook nodig heeft, iets wat ik in de irdeto/1 tijd niet echt wilde erkennen dus ik zie het allemaal wel komen.
Anders gezegd.... mijn zin begint al redelijk af te nemen sinds enige. Ik raak wel nog enthousiast als ik weer iets kan loggen waar ik ook iets mee kan zoals laatst Taquila, of met een ontvanger zoals Dream kan prutsen maar dat is het dan ook wel zo'n beetje. En uiteraard ben ik nog happy als ik anderen met de hobby of iets anders helpen kan, daar doe ik het voor.

Sorry voor dit lange verhaal, maarja... geeft wel aan wat de gemoedsstemming momenteel hier is v.w.b. de sat.
En ik ben bang dat ik niet de enige ben als ik zo de boardbezoeken van een aantal boards/sites bekijk... of liever gezegd de afname daarvan.:(
 
Originally posted by goka
Duckers,
Ik zat zojuist even mijn posting door te lezen en dacht wat heb ik me vergist: Ik noemde ??n naam, maar realiseer me nu:
en PET123 dan, en Twilight, en Padawan, en Planet Hemp dan, en
Al Capone dan, en Pikkie dan, en Green Hornet, en niet in het minst Freggel, Black Tiger, allemaal fantastisch wat die kerels voor
de hobby deden en nog doen, en ik ben er weer een aantal vergeten, al die anderen dan ook, bedankt voor het meedenken en de support.
En ik kijk bijna geen TV, en C+ vind ik niet interessant, ik mis wel de Premieres, af en toe een stukje blaasmuziek, al is het maar van de boerenkapel,

Doei,
Goka

Thanks for the credits.

En jullie vergeten er een paar: TV1000, TV1000 Action, TV1000 Family, TV1000+1. Alhoewel Cinema een probleem lijkt. Die blijft voorlopig even merkwaardig zwart.

Binnenkort volgt meer info, want met ViaSat komt Videoguard.

En met Videoguard komt ...

Ciao,

Al.

You're right, if my name gets the credits I will come back. Please continue!
 
Originally posted by goka
Duckers,
Ik zat zojuist even mijn posting door te lezen en dacht wat heb ik me vergist: Ik noemde ??n naam, maar realiseer me nu:
en PET123 dan, en Twilight, en Padawan, en Planet Hemp dan, en
Al Capone dan, en Pikkie dan, en Green Hornet, en niet in het minst Freggel, Black Tiger, allemaal fantastisch wat die kerels voor
de hobby deden en nog doen, en ik ben er weer een aantal vergeten, al die anderen dan ook, bedankt voor het meedenken en de support.
En ik kijk bijna geen TV, en C+ vind ik niet interessant, ik mis wel de Premieres, af en toe een stukje blaasmuziek, al is het maar van de boerenkapel,

Doei,
Goka

Dat vindt ik nou leuk om te zien, dat ik in dat rijtje van goka sta...

Maar om nou even terug te komen wat hier door bijvoorbeeld Black Tiger e.d wordt "neergepend".

??n ieder is hier op zijn eigen manier met zijn hobby bezig, ik ook.

kijk in de tijd van seca1 toen alles nog open lag, hielp ik iedereen op weg met het kunnen kijken van, met de middelen die ik heb.

Nu ben ik nog vaak met de hobby bezig, te vaak eigenlijk, want nu is het al weer 3 uur 'snachts!

Wat mijn decoder en schotel betreft heb ik niet zoveel keuzes dus ik beperk me tot het geen wat ik kan kijken (Sky, Taq, Polsat enz.), krijg zelfs mijn wok op dit moment niet afgesteld op Hotbird, prul dat ik ben :biggrin: maar ik geef niet op!

Ik hoor ook bij degenen die ooit ook heeft gezegd dat alles te kraken is, en dat is het ook, maar het uitzoeken daarvan en het proberen daarvan kost zoveel tijd, tenminste voor mij dan, dat ik me vaak met threads zoals deze niet bemoei, want als ik niks concreets heb, dan plaats ik niks of vraag ik niks, want ik heb altijd zoiets van dat als ik het niet uitgevogeld kan krijgen dan zoek ik het even op op andere sites of forums waar ik lid van ben, en als ik het daar niet kan vinden, dan zie ik geen reden om het hier te vragen, want dan weet men het hier vaak ook niet, of wil men het niet zeggen, omdat, en dat vindt ik nou jammer, er hier niet te diep op in gegaan mag...

En dat is nou net hetgeen wat ik jammer vindt, ik zou zo graag eens een draadje openen waar eens open en bloot over het uitlezen en bewerken van, gesproken mag worden, want nu gaat het vaak in puzzeltjes, waar velen niks van snappen.

Maar om nou eventjes terug te komen op dat rijtje van Goka, nogmaals ik ben blij er bij te staan, maar dit dank ik wel aan al die anderen die erbij staan , en ook aan degene die er niet bij staan, want wat heb ik hier al veel geleerd. ;)
 
ach een beetje disovery op mijn humax zou wel tof wezen...die mis ik heel erg :(

verder ben ik mij behoorlijk aan het inlezen, maar al die omwegen bevallen mij niet idd, dit belemert mij in het opnemen van de stof. en anders wel in de tijd die ik ervoor nodig heb. hoe moet je in hemelsnaam iets wijs worden uit een onoverzichtelijk doolhof, en als je dan iets tegenkomt waar je iets mee zou kunnen dan zijn het erg kleine flarden van het geheel, of meteen een paar levels te hoog gegrepen.

groet
kamaradski
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan