Wordpress en werken met de database.

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Door gebrek aan beter (zijn kennis van Wordpress), vraagt een kennis mij regelmatig om wat kleine dingen aan te passen aan zijn website.
Alleen ik heb onvoldoende kennis en middelen om deze website met een editor (website builder) te bewerken. En ik wil de boel door mij toedoen ook niet offline halen. :)

Ik adviseerde hem al eerder om iemand die beter is dan ik ben te gaan zoeken maar als ik naar een oplossing zoek laat het mij niet meer los. Als ik naar de website zelf ga krijg ik de widget waar de telefoonnummers in vermeld staan ook niet te zien. Het kan zijn dat Wordpress eerst ge-update moet worden naar een nieuwere versie.

Nu wilde ik op zijn verzoek de telefoonnummers gaan aanpassen maar omdat ik geen editor heb ben ik maar de datebase ingedoken op de website van de hoster waar de website draait. Alleen als ik in de database afwijkende nummers invoer dan gaat het fout.

Vaste (Belgische) nummers bestaan uit 9 cijfers en het teken -, dus 004 - 55 66 77.
Als ik nu een (Belgisch) mobiel nummer ga invoeren dan verdwijnt de Widget compleet met andere woorden 8 nummers plus het teken - pikt die widget niet.
Ook een Nederlands 06 nummer (10 cijfers) zorgt er voor dat de widget uitgeschakeld wordt ook zonder het - teken.

De link naar de website wil/kan ik hier niet plaatsen dus helaas is de widget die problemen geeft niet visueel te zien.

Dit is de code (tel nummers een plaatsnamen zijn aangepast) die gebruikt wordt in de widget:

a:8:{i:1;a:0:{}s:12:"_multiwidget";i:1;i:3;a:3:{s:5:"title";s:10:"plaatsnaam";s:4:"text";s:86:" <a
href="mailto:plaatsnaam_1@bedrijfsnaam.be">plaatsnaam_1@bedrijfsnaam.be</a>

";s:6:"filter";b:0;}i:4;a:3:{s:5:"title";s:4:"Plaatsnaam_2";s:4:"text";s:70:"<a href="mailto:vestiging_2@bedrijfsnaam.be">vestiging_2@bedrijfsnaam.be</a>
";s:6:"filter";b:0;}i:5;a:3:{s:5:"title";s:8:"Plaatsnaam_3";s:4:"text";s:76:"<a href="mailto:plaatsnaam_3@bedrijfsnaam.be">plaatsnaam_3@bedrijfsnaam.be</a>";s:6:"filter";b:0;}i:7;a:3:{s:5:"title";s:0:"";s:4:"text";s:22:"Tel.: 004 – 11 22 33";s:6:"filter";b:0;}i:8;a:3:{s:5:"title";s:0:"";s:4:"text";s:22:"Tel.: 004 – 22 33 44";s:6:"filter";b:0;}i:9;a:3:{s:5:"title";s:0:"";s:4:"text";s:22:"Tel.: 004 – 44 55 66";s:6:"filter";b:0;}}

Ziet iemand of er in deze code voorwaarden staan waar een telefoon nummer aan moet voldoen?
Ik kan mij nog herinneren dat je aan een arry een bepaalde waarde kan geven zodat hij een niet langere of kortere lengte mag hebben of letters i.p.v. cijfers.
 
Klopt, maar daar ga ik maar niks over vertellen. Nu doen de boefjes dat online om een WordPress site te hacken.

Ze gaan er steeds verder mee maar deze website is helemaal niet zo interessant om te hacken want er worden geen gegevens opgeslagen.
Maar ondanks alles wil je dit toch voorkomen door de beveiliging goed op orde te hebben.
 
Die manier van inloggen met admin is al weggehaald en vervangen door een andere gebruikersnaam.
Daar is bij een aantal sites met wat slimmigheid ook wel achter te komen. Daarom heb ik bij m'n zus gebruik gemaakt van ip gebaseerde toegang tot de wp-admin. Hoef ik geen custom aanpassingen te doen op accounts. :)
En van bruteforces in de logs ook geen last want ze worden al door apache tegen gehouden.
 
Als ik ga via het 'Dashboard/weergave/customizer', dan zie ik links onderin (kan verborgen zijn) een optie om snel te kunnen zien hoe de webpagina zich op 3 verschillende apparaten vertoond, PC, tablet en mobiel.

Eerder zag ik ook ergens anders een code staan waar bepaalde operating systemen voor mobiele telefoons gedefinieerd werden. Ik zal die eens gaan opzoeken misschien helpt het om de achtergrond en die scroll balk beter te laten verschijnen op een mobiele telefoon.
 
Daarom heb ik bij m'n zus gebruik gemaakt van ip gebaseerde toegang tot de wp-admin. Hoef ik geen custom aanpassingen te doen op accounts. :)
En van bruteforces in de logs ook geen last want ze worden al door apache tegen gehouden.

Dit zal waarschijnlijk stap 50 worden @Black Tiger. :)

Het ziet er naar uit dat over een paar uur ik een poging ga wagen om de website naar de root te verplaatsen. Mij is het nu duidelijk hoe WP werkt en dat is compleet anders dan ik voor ogen had.

Voor gebruikers met kennis is het makkelijk maar voor de beginner zonder kennis geen makkie.
Ik ga nu de plug-in 'Velvet Blues Update-URL's' installeren en hopelijk doet die zijn werk.
 
Ik heb de reactie hier naar toe gemoved omdat jij niet weet over welke website ik het heb in mijn thread. :)
Maar het is altijd wel even goed om te kijken hoe dat er uit ziet op mobiel. Wordpress doet dat normaliter automatisch wel goed met de meeste thema's.

Succes alvast met de verplaatsing.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan