xbmc...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.178
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik had er al meer over gelezen, maar vanmiddag toch maar eens met dat programma gaan "stoeien".

Even een korte inleiding via Tweakers wat XBMC precies is:


De vele gezichten van XBMC

Inleiding

Tussen de duizenden opensourceprojecten die op het internet zijn te vinden, zitten tal van pareltjes. Een daarvan is XBMC. Deze opensource-mediaspelersoftware bestaat al ruim tien jaar en is inmiddels beschikbaar op tal van platforms. De software is bijvoorbeeld inzetbaar op een Raspberry Pi, een computer die minder dan dertig euro kost, of een Android-budgettablet van een kleine honderd euro. XBMC is echter ook geschikt om te draaien op een krachtige htpc. Ook kan XBMC gemakkelijk uitgebreid worden, bijvoorbeeld met add-ons of met een nieuw uiterlijk door middel van skins.

Mede dankzij deze veelzijdigheid en flexibiliteit kent XBMC veel fans, evenals een actieve ontwikkelcommunity. Developers zijn al meer dan tien jaar bezig om de functionaliteit uit te breiden. In dit achtergrondartikel bekijken we de ontstaansgeschiedenis van XBMC en de huidige mogelijkheden van de software op verschillende platforms, en we doorlopen een aantal van de beste add-ons die beschikbaar zijn.


Ik heb vandaag een versie gedownload van XBMC incl. addons zoals icefilms, de zgn XBMC Media Center v12.3 (Frodo ) versie.

Ik sta er van te kijken hoe mooi dit werkt, je kunt gewoon online streamen en bij de meeste films zit ook nl-ondertiteling bij.
 
Freggel,

Je kan het ook als plugin downloaden en die weer op je box zetten.
 
Ja freggel1 ik geniet er al een paar jaar van.
Gewoon naar muziek luisteren en bekijken op YouTube enz.enz.
 
Werkt die plugin ook meteen met Icefilms en dergelijke? En zoja, hoe zet je die plug-in op een Sunray?
 
hmmmm is het niet dit is hoe je de dreambox als een plugin in XBMC op je laptop kunt implementeren.

sorry
 
bingo
deze werkt wel

download van mijn site
www.gzieltjens.nl/xbmc.zip

uitpakken en de ipk bestand met ftp naar de map /tmp van de sunray kopieren
dan met de laptop via telnet inloggen op de sunray

vervolgens na inloggen opdracht geven

opkg install /tmp/*.ipk

daarna sunray herstarten en XBMC staat onder de plugins
 
Thanks voor het meedenken, maar ik ben zelf ook volop aan het lezen, en heb gezocht of dat het op de ACRyan kan, maar dat lukt helaas niet.

Vandaag ook nog even bij de BCC geweest met de vraag of ze daar nog een Apple tv versie 2 hadden, maar tja, logisch die hebben ze niet meer...

Ik heb al wat leuke webshops gezien waar ze bijvoorbeeld een filmspeler hebben, maar ik moet nog even uit zien te vinden of daar Netflix ook op werkt. Want schijnbaar, zet je bij XMBC de firewall ( gedeeltelijk ) uit, dus je kunt een hoop rommel binnen krijgen.

Ook heb ik gekeken naar een ouwe X-box, want daar is het voor gemaakt, en ben aan het bieden op MP.
 
Ik heb zojuist mezelf eens "gekieteld" en zo'n filmspeler besteld via de website die ik mijn vorige posting noemde.

Ik heb benieuwd, en natuurlijk worden mijn bevindingen over dat ding hier geschreven. ;)
 
ik heb hier ook een x box die ik ooit bedoelde voor de XBMC mogelijkheden en ook een apple TV2 gehad.

Maar mijn bevindingen waren niet om naar huis te schrijven, ondertitels die er niet waren of die zwaar uit de pas liepen of van een andere flim waren,

Dus AtV2 weer verkocht met dikke winst en de X box staat hier nog ergens.

Nu draait XBMC op mijn Android SAMSUNG tablet en moet zeggen dat het allemaal wel wat beter draait..

Maar of een film beschikbaar is is nog de vraag, bij drukte en nieuwere films kun je een verbinding schudden.

Maar wel leuk om even mee te stoeien..

Succes en ben benieuwd naar je bevindingen

Heb even op de dreambox liggen klooien maar achteraf is het geen succes geworden , Plugin draait maar zodra ik wat aan klik "Sorry met een restart als gevolg.
 
en heb gezocht of dat het op de ACRyan kan, maar dat lukt helaas niet.
Dan heb je niet goed genoeg gezocht volgens mij. Ik heb verschillende post gevonden waarin staat dat het met de Playon!HD2 wel kan en ik dacht ook op de mini. Het is me alleen nog niet duidelijk of het op de gewone Playon!hd kan.
Vaak is er wel iets alternatiefs voor te vinden om het draaiend te krijgen. Ben nog niet echt gaan kijken.
 
Pfoeh, ik was al langer bekend met XBMC, althans ik wist van het bestaan ervan, maar heb er nooit iets meegedaan, en sla mezelf nu een beetje op mijn :stupid:

De website waar ik die player besteld heb heeft ook een nieuwsbrief, en die is behoorlijk up to date volgens mij, want gisteren, en nu nog, werkt de ondertiteling niet meer...

Wat ik mezelf afvraag: zitten daar dezelfde teams achter als degene die altijd als eerste zijn met de nieuwe releases?

TV kijken blijft toch een mooie hobby!!!

Ohja BT, ik heb de gewone Playon. ;)
 
Vandaag heeft de post mijn nieuwe speelgoedje bezorgd, ziet er een "grappig" ding uit, doet me denken aan een Mastera II, want groter is het niet.

Ben nou nog bezig met de updates die het apparaatje blijkbaar uit zichzelf doet, hopelijk gaat dat allemaal goed, en dan hebben we weer iets voor de hobby. :banaan:
 
over welk apparaatje heb je het ik ging uit van een XBOX maar dat is een joekel van een box

Ah laat maar ik moet op het knopje filmspeler klikken in een van je vorige postings
 
Maar mijn eerste bevindingen: ik was er al bang voor, voor een tientje of 6 kun je niet alles verlangen, en dat is het ook niet, wel is het zo, zodra je een film oid dergelijks naar jou keuze gevonden hebt dat het goed afgespeeld wordt.

Het is een leuk "speelgoedje" maar je moet er geen wonderen van verwachten de bediening is met een muis... :biggrin:

Maar ach het Freggel-BBQ-weer komt er weer aan, misschien iets leuks om te testen terwijl het vlees op de BBQ ligt...

We zitten nog in de testfase, want schijnbaar kan XBMC ook op een Wii, en die heb ik hier 2 staan. :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan