zo kan het ook (Vantage HD8000S)

hoi,

nilesat

11900 v 3/4 27500 is te ontvangen met 86/77

na wat fijnstellen komen nu 3 horizontale transponders van de nilesat binnen.

12149 h 3/4 27500 86/67

12226 h 3/4 27500 86/68

12303 h 3/4 27500 86/70

 
hoi,

wow wat een ervaring vrijdag avond jl.

met mijn oude smart lnb verdwenen de nilesat transponders al bij enkele regendruppels of mist.

met de black ultra bleven alle verticale transponders bij lichte regen gewoon te ontvangen zonder dat de signaal sterkte achter uitging.

zelfs de horizontale transponder 12303 (1 van de 3 horizontale transponders die ik nu met regelmaat kan ontvangen) bleef werken , hoewel de signaal sterkte wel iets na beneden ging

nu nog testen bij wat zwaardere regenbuien

 
Ik vind het geweldig, dat soort signalen had ik op de Nilesat tot nu toe alleen maar met m'n 1.5 m Echostar schotel. Die is inmiddels niet meer aanwezig overigens.

 
Ja klopt de Atlanticbird 7 die er nu bij hangt op 7 west is een geweldige satelliet voor ons in Europa.

Eerst had ik een 350 kanalen maar heb een paar weken geleden de transponders helemaal bijgewerkt van de site van Kingofsat en heb alleen gescand op FTA TV kanalen en ja hoor 466 TV kanalen met mijn 88 cm schotel.

Maar aangezien ik geen Arabisch spreek of kan lezen heb ik er niet veel aan de sportkanalen zoals JSC Sport kun je volgen met voetbal en de MBC kanalen zenden uit gewoon in het Engels met Arabische ondertiteling dus dat is ook te volgen maar verder heb ik er niets aan.

 
hoi,

hier weer een bericht van mij.

ivm drukke werkzaamheden en wat droevige gebeurtenissen(jan 2012 overlijden schoonmoeder broer , mei 2012 overlijden buurman links , 26 juli 2012 overlijden moeder) nu weer wat tijd.

al een paar jaar had ik in de tijd dat de bomen vol blad waren (ongeveer van juni t/m oktober)bij mijn buurman rechts slechte of geen ontvangst van 11 west tot 37,5 west door de bomen van de buurman rechts.

nu had ik aleens gekeken of het 200 meter naar achteren verplaatsen van de schotel ook beter was (mijn achtertuin was vroeger een weiland waar we een tuin van gemaakt hebben; heb zodoende een vrij grote tuin achter, daartegen over aan de voorkant maar een 10 meter tot het voetpad)

nu moet men weten dat deze man zijn hele tuin heeft vol geplant met bomen en struiken, waar ik eerst geen last van had maar sinds enkele jaren wel

nu heb ik onlangs aan de linker kant diverse bomen laten kapen en er een kleine afscheiding er voor in de plaats gezet zo dat ik veel meer licht in huis heb aan deze kant en ook voor de buiten muur is het beter dat er nu zon op komt ivm bruine vochtplekken welke op de witte gesausde muur waren te zien.

nu was ik vandaag in de grote tuin achter het huis bezig (waar ook de schotel staat) aan het gras maaien en kwam toen met de buurman rechts ingesprek over de aanpak aan de linker kant. hij vond dit erg opgeknapt na het kappen van de bomen die daar stonden

toen dacht ik wie niet waagt wint niet en ik vroeg hem of er ook wat van zijn bomen weg konden ivm mijn schotel problemen

tot mijn geluk was hij zeer welwillend en vroeg mij welke bomen ik last van had.

nu bleek dat hij de bomen in zijn tuin ook veel te groot en dicht vond worden,

zo kreeg hij nu vrijwel geen zon meer in de tuin en was het gras allemaal veranderd in mos.

hij stelde voor om over enige tijd diverse bomen waaronder degene waar ik last van had bij de schotelontvangst te verwijderen.

had hem laast ook nog de grote stukken hout af komstig van de gekapte bomen aan de linkerkant gegeven voor zijn open haard en zodoende hem al een beetje vriendelijk te stemmen voor het geval zijn bomen ter sprake kwamen; wat nu dus het geval was

ik moest nog wel even wachten tot de meeste bladeren van de bomen waren omdat hij dan minder had om af te voeren; daar had ik geen enkele moeite mee was al blij dat de bomen weg gingen.

zo zie je maar een goede buur is beter dan een beste vriend en met vriendelijk zijn kom je verder dan boos worden op de buurman die zelf geen schotel heeft en dus ook niet kon weten van de gestooorde ontvangst bij mij door zijn bomen

 
Zo zie je maar weer, de ene hand wast de andere. En soms helpt opruimen en zo wat meer zonlicht krijgen, tot voortschrijdend inzicht bij anderen die dan ontdekken dat zij eigenlijk wel wat zon missen.:biggrin:

Dat open haard hout heeft zeker ook geholpen.;)

Met vriendelijk zijn kom je sowiezo verder dan met boos worden, want dan begint men vaak meteen al de hakken in het zand te zetten.

Hier hebben we ook fijne buren. Laatst mijn schotelpark afgepakt om de T55 op te gaan hangen. Bleek toen dat die T55 wel voor heel dunne klemmen bedoeld was.

Mijn steigerpijp was te dik, pastte niet in de bij de T55 geleverde beugel.

Dus de steigerbuis moest afgehaald worden, maar dat was nog niet zo eenvoudig, schroeven die hoog en vast zaten enzo.

Dat werd nadenken en ik was al bezig met buurman 1 die 2 huizen verder woont.

Komt opeens buurman 2, die woon aan de andere kant 2 huizen verder en is ook nog een broer van buurman 1. Laatst had ik buurman 2 zijn laptop gefixed.

Vele handen maken licht werk, die had ook een hogere trap dus gezamenlijk toch de steigerpijp uit afgehaald, alleen bevestiging laten zitten, de beugels aan de muur dus.

Maar de originele beugel van de T55 was zo dun dat met de klemmen van de muurbeugel helemaal aangedraait, hij er nog zo doorheen viel. En dat terwijl die geschikt zijn voor bevestiging van elk soort schotel.

De T55 beugel liep krom. Feitelijk worden die geleverd met een soort staandertje voor op de grond lijkt het wel.

Buurman 2 kwam toen op het idee om het kromme deel af te flexen en open te flexen. Dit over het rechte deel te doen waar de schotel nog op vast zat en op die manier dus de beugel van de schotel dikker maakte.

Zo gezegd zo gedaan en aldus waren de twee broers goed bezig onder mijn waakzaam en toeziend oog.:biggrin:

Schotel gemonteerd en toen klemde hij wel goed af. Hoefde alleen nog afgesteld te worden.

Het is gewoon fijn als je goede buren hebt!;)

 
hoi,

even een kleine update:

vandaag is er een begin gemaakt met het neerhalen van de bomen.

heb nu weer vrij zicht tot en met de intelsat 905 op 24,5 west

binnenkort gaat de rest zodat ik ook weer vrij zicht heb tot 37,5 west

zodat ik dan weer kan genieten van 45 oost tot 37,5 west

 
Da's een hele mooie draaicirkel!

Een buurman hier heeft ook zijn boom weggehaald maar nu hebben we al langere tijd de 1.5m draaibare schotel niet meer. Wel nog een kleinere.

Met een beetje geluk kunnen wij nu ook iets verder kijken dan 28 oost. Tot nu toe was dat van 28 oost tot 15 west ongeveer.:)

 
hoi,

en weer blijkt de black ultra lnb een goede keus.

ondanks de sneeuwval een goed signaal op de eutelsat 7 west A satelliet.

nu 623 tv en 59 radio zenders

via de nile sat nu 75 tv en 19 radio zenders

en soms nog 3 horizontale transponders met diverse zenders

helaas zit FX tv nog via èèn van deze horizontale transponders (12226 h) en niet via de eutelsat 7 west A zoals de andere fox zenders, waar door ik niet altijd naar FX kan kijken

vandaag een vrije dag , morgen weer naar het werk en zaterdag maar weer aan de studie

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Da's goed nieuws, ik weet zeker als ik een nieuwe lnb nodig heb dat ik ook zo'n black ultra ga halen.:)

 
hoi,

heb zojuist een luxe DAB+ ontvanger gekocht via internet.

via de internet tuner kon ik ook dab ontvangen , maar als antenne zat daar een stukje draad aan.

en nu per 1 september in heel nederland dab+ wordt gelanceerd zocht ik naar een ontvanger waar op ik ook een buiten antenne kon aan sluiten.

http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-plus.html

er zijn van de 126 modellen maar 3 waarbij dit kon.

het is de scansonic R3 geworden


daar ik de prijs van € 319,00 nog al veel vond ben ik verder gaan zoeken of deze ergens voor een lagere prijs kon krijgen.

bij amozone.de kon ik hem vinden voor €299,00 + verzendkosten

op marktplaats voor € 249,00+ verzendkosten

maar ik heb hem uiteindelijk gekocht bij de radiobeurs in tilburg voor € 209,00 en geen verzendkosten.

dus €110,00 goedkoper en geen verzendkosten.

http://www.radiobeurs-tilburg.nl/pagina/45/winkelimpressie.html

zo nu weer verder studeren voor mijn cursus professioneel distributie vakman

(examen op 29 mei a.s.)

 
hoi,

het is gebeurd met de studie!

gisteren examen gedaan en geslaagd :biggrin:

nu weer meer tijd voor de hobby

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een felicitatie waard dat je geslaagd ben het is wel niet het juiste topic maar vooruit.

Je voorziet ons altijd van veel info ook daarvoor bedankt.:banaan::zwaai::applaus:

 
Hoi Vrije Fries

Ook namens mij gefeliciteerd!

 
Ook namens mij van harte proficiat gewenst met je slagen!!:banaan:

 
hoi,

bedankt voor de felicitaties, mag me nu professioneel distributie vakman noemen

 
hoi,

gisteravond ondervond ik problemen met het draaien van mijn schotel.

mijn vantage is verbonden met een ouderwetse actuator via een vbox II.

toen ik wilde draaien gaf de vbox ineens code ER2 (error 2) aan dit betekend dat de actuator geen pulsen kreeg.

waarschijnlijk een fout met de reed switch sensor.

vandaag samen met arob de actuator open gemaakt en hij bleek niet stuk te zijn.

na de reed switch sensor even los te hebben gehaald en schoon gemaakt te hebben werkt alles weer zoals het hoort.

wel hebben we even met contact spray op de verbindingen gespoten.

daar deze actuator van echostar al meer dan 15 jaar in gebruik is bleek ook dat er nog een oud model reed switch sensor in zit die tegenwoordig niet meer worden gebruikt.

was deze sensor wel stuk geweest dan had ik een nieuwe actuator moeten hebben of ergens een tweede hands reed switch sensor op moeten duiken.

wel smeer ik wekelijks de draai punten van de actuator en daardoor is hij ook al meer dan 15 jaar dagelijks in gebruik.

wel moet ik nu alle satellieten een beetje bij stellen in de vbox .

maar het belangrijkste is dat het weer werkt.

 
hoi,

de afgelopen dagen weer problemen ondervonden met de 15 jaar oude echostar actuator.

daarom maar besloten een nieuwe aan te schaffen.

zo duur zijn die ook niet.

woensdag a.s. wordt e.e.a aan gesloten.

ben ik voor de winter invalt weer klaar.

gisteren weer de grote tuin winter klaar gemaakt.

de jaarlijkse snoeibeurt e.d. is weer gedaan

tevens achter in de tuin 3 grote dennenbomen omgezaagd.

met elkaar 2 x met de grote kar naar het stort geweest.

er staat nu nog 1 den en 4 kastanjebomen achter in de tuin.

daar de kastanje bomen ziek zijn ( ze hebben scheuren in de bast waaruit een stroopige vloeistof druipt) staan deze in de planning voor volgend jaar om omgezaagd te worden.

krijg dan een open uiteinde met zicht over de weilanden.

in een later stadium wil ik hier dan de schotel neer zetten en de 120 cm omruilen voor een exemplaar van 180 cm.

maar dat is nog toekomstmuziek.

de 120 cm staat nu nog net mooi tussen de bebouwing in en uit de wind (bij de diverse stormen nog nooit last gehad van een verdraaide schotel) terwijl de schotel op de nieuwe plek meer wind vangt.

maar misschien valt dat ook wel weer mee, maar zoals gezegd dat kan nog wel enkele jaren duren voordat dat het geval is.(maar dromen mag toch?)

heb nu ook al ontvangst van ongeveer 50 oost tot 37 west.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke actuator is het nu geworden? Want ik neem aan dat ze die Echostar's niet meer verkopen, toch? Heb je nu voor een VBox II gekozen ofzoiets?

 
hoi,

sorry voor de late reactie, is nogal druk hier en op het werk ivm de kerst e.d.

werk ook op 26/12 en 1/1/14 maar dat kun je weten als je in de horeca werkt.

gelukkig heb ik in januari wat weken vrij.

de Actuator 24" Superjack is het geworden , kan volgens de papieren tot 180 cm schotel draaien (ook van belang bij mijn plan voor de komende jaren)

trouwens de kastanje bomen gaan in januari weg de mensen die er belang bij hadden voor de open haard zagen de bomen zelf om , hoef er zelf niets voor te doen

alles werkt nu weer prima i.c.m. mijn al voorhanden zijnde vbox II.

heb wel het gevoel als draait deze nieuwe Actuator 24" Superjack iets sneller als de oude van echostar

heb ook weer een nieuwe satelliet aangemaakt.

het betreft de azerspace 1 op 46 oost.

kan hier 1 transponder binnen krijgen met een goed signaal (11014 h 5/6 28500)

ben er nog niet achter waarom de via de zelfde europabeam uitzendende 111315 h 5/6 27500 niet binnen komt.

heb ook nog geprobeerd de express AM 22 op 53 oost binnen te krijgen maar vanaf 50 oost kijkt de schotel de struiken in.

waarschijnlijk over een paar jaar als de schotel is verhuisd naar het uiteinde van de tuin met vrij zicht over de weilanden is deze satelliet wel mogelijk

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan