zo kan het ook (Vantage HD8000S)

Wow 46 oost... je moet maar vrij zicht hebben he. :)

Maar het is dan wel leuk als je wat van die exotische satellieten kunt vangen af en toe.

Fijn ook dat de bomen weg gaan en wat mensen ook weer meteen blij zijn gemaakt voor hun open haard. De ene hand wast de andere en zo is er weer wat meer zicht.

 
hoi,

ik heb bij de turksat satelliet op 42 oost een probleem.

het gaat om de de turksat 3.

in 2012 had ik ontvangst van zowel de westbeam als de oostbeam van deze satelliet

maar sinds ongeveer eind 2012 op de oostbeam transponders geen signaal meer

de westbeam transponders komen sterk binnen via mijn 120 cm schotel (gemiddeld 93%)

nu heb ik hier vrijzicht op deze satelliet en er staan ook in de verte staan geen bomen in het pad.

kan het mogelijk zijn dat de paal niet meer 100% waterpas staat?

de paal staat met 4 grote grindtegels in de tuin in het gras al gedurende ongeveer 25 jaar op de zelfde plek.

misschien is de grond wat ingeklonken in de afgelopen 25 jaar.

moet wel zeggen dat ik alle satellieten tussen 46 oost en 37,5 west kan ontvangen.

zo ontvang ik bv de astra 2F met een signaal van 97%

als de paal niet meer 100% waterpas staat kan het nooit veel minder procenten zijn.

maar omdat ik de oostbeam van de turksat 3 vroeger wel kon ontvangen en er niks in het zicht staat deze vraag.

het gaat dus om de oostbeam van de turksat 3.

ik weet ook wel dat de oostbeam van de turksat 2 veel moeilijker is en die heb ik hier in het noorden nog nooit kunnen ontvangen

alvast bedankt voor het meedenken

 
hoi,

heb vannacht weer een nieuwe satelliet toegevoegd.

het betreft de arabsat 5A op 30,5 oost.

op dit moment heb ik een sterk signaal op transponder 12526 v 2500 met de zender IMN fta

binnenkort maar even kijken of ik nog meer transponders binnen kan krijgen.

maar nu (03.30 uur) op bed , morgen om 10.00 uur staat de o.a. de timmerman weer voor de deur

 
hoi,

even een update betreffende de turksat problemen.

vandaag samen met de monteur van arob bezig geweest.

en inderdaad stond de mast niet meer 100% waterpas

scheelde niet veel maar de mast is nu weer geheel waterpas

tevens met de lnb aan het draaien geweest zodat de skew voor horizontaal en verticaal voor beide polarisaties`s op zijn sterkst zijn wat signaal betreft.

en het resultaat is:

ik heb alles weer terug wat weg was

de oostbeam van de turksat 3 komt weer met een prima signaal binnen

ook de TRT zenders via de oostbeam van turksat 3A (11096 h) komen weer prima binnen.

tevens heb ik weer prima ontvangst van de hispast op 30 west.

van alle andere satellieten is de signaal sterkte ook toegenomen

bv:

badr 4- signaal was 85% nu 88%

astra 23,5-signaal was 95% nu 96%

21,6 oost-signaal was 84% nu 88%

de genoemde waarden zijn beide in de regen , als het droog en helder is waarschijnlijk nog hoger.

had gisteravond van elke satelliet de gegevens van een transponder genoteerd zodat ik een reverentie had betreffende het signaal

beide keren (gisteravond en vanmorgen ) regen dus ook daar in waren de situaties gelijk.

heb speciaal gewacht tot de BBC transponder naar de 2E waren overgegaan om geen scheve resultaten te krijgen

al met al heeft het wel geholpen en wil ik een ieder bedanken voor het meedenken.

binnenkort een uitgebreid verslag

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd dat het gelukt is!

 
hoi,

hier de uitgebreide testgegevens zoals hierboven al was belooft.

eerste rijtje is de sat positie tweede is het oude signaal en derde is de nieuwe signaalsterkte na het afstellen op vrijdag 7 februari.

46,0 oost-72% nu 84%

45,0 oost-88% nu 91%

42,0 oost-94% nu 96% westbeam turksat 2A/3A

42,0 oost- ??% nu 80% oostbeam turksat 3A

39,0 oost-93% nu 96%

36,0 oost-89% nu 93%

33,0 oost-96% nu 97%

31,5 oost-89% nu 93%

30,5 oost-80% nu 85%

28,2 oost-97% nu 97%

26,0 oost-85% nu 89%

25,5 oost-70% nu 78%

23,5 oost-95% nu 97%

21,6 oost-84% nu 89%

19,2 oost-94% nu 94%

16,0 oost-93% nu 94%

13,0 oost-93% nu 95%

10,0 oost-93% nu 94%

9,0 oost-94% nu 95%

7,0 oost-89% nu 92%

3,1 oost-95% nu 95%

4,8 oost-95% nu 95%

0,8 west-91% nu 93%

4,0 west-77% nu 87%

5,0 west-89% nu 92%

7,0 west-63% nu 76%

7,2 west-76% nu 81%

8,0 west-90% nu 92%

11,0 west-88% nu 89%

12,5 west-90% nu 93%

15,0 west-78% nu 92%

18,0 west-83% nu 94%

22,0 west-85% nu 89%

24,5 west-84% nu 89%

27,5 west-??% nu 86%

30,0 west-??% nu 80%

??% betekend deze satellieten waren bij de oude situatie niet meer te ontvangen

 
Nou... dat is toch globaal een hele verbetering geworden!

 
hoi,

ben nog niet helemaal klaar.

deze satellieten moeten nog ingeregeld worden:

intelsat 801 op 31,5 west

intelsat 903 op 34,5 west

telstar 11N op 37,5 west

express AM 22 op 53 oost

---------- Post added 11-02-2014 at 03:33 ----------

hoi,

kan nu via de 25,5 oost ook de moeilijke bein sport transponders krijgen

de transponders wisselen in signaal van 40 tot 80 %

 
Hoi Vrije Fries,

Ik heb ook nog een leuke satelliet voor je op 57°E .

De enige zender die ik op die sat ontvang heet DUHOK, hij zit op 11189V, symb: 1775, DVBS2. (de FEC kan ik niet uitlezen met mijn NanoXX 9800HD)

Deze ontvang ik met mijn NanoXX 9800HD met offset Lenson Heath 80cm schotel die is aangesloten op mijn Stab Italia Rotor HH100, MTI quad Lnbf met ruisgetal 0.6

Komt hier door met een S=83, Q=83.

Die zender geeft soms geen audio en video weer, maar de signaalsterkte en quality blijven wel zichtbaar.

(Wat ik vreemd vind is dat deze freq niet vermeld staat bij King of Sat, DUHOK staat wel vermeld op deze sat, maar op een totaal andere freq: 11568.00 V MEV6 Middle-East DVB-S2 8PSK 2500 3/4)

Zeer vreemd toch?

Ik kan mij niet voorstellen dat ik met mijn 80cm schotel de Middle East beam kan ontvangen.

P.S. Bij King of Sat heet deze satelliet de NSS12 en in mijn NanoXX heet die satelliet de NSS703.

---------- Post added 11-02-2014 at 11:44 ----------

EDIT

Even verder gezocht, hij staat wel vermeld op LyngSAT: 11189 V

tp MEV4 Duhok TV DVB-S2 MPEG-4 1775-3/4 QPSK 1 - 611 ?-? 131 Ku Middle East 47-48 4.0 Marcel 2 131128

---------- Post added 11-02-2014 at 11:48 ----------

(Op LyngSat heet die satelliet ook de NSS 12 at 57.0°E)

 
hoi,

op diverse satelliten zijn transponders te vinden veel fta zenders welke uitzenden in multistream

zoals de 3 nieuwe transponders op 21,6 oost.

met de normale ontvangers waren deze transponders niet te ontvangen , alleen met een pc kaart

maar er glooit licht aan de horizon

vorige week vernam ik via een Russischtalig forum dat de eerste testen met een openbox SX 6 met nieuwe software succes vol zijn.het geheim is de processor STiH237.

info met medewerkingen van: Andrey Ishchenko.

hier de link:


 
hoi,

even een mededeling van mijn kant.

ivm een verbouwing waarbij alle vloeren in huis worden vervangen moet het huis leeg zijn.

hierdoor heb ik van ongeveer 7 tot 27 augustus geen beschikking over satelliet en kabel tv.

ook mijn internet ligt er dan uit.

in mijn tijdelijke woon ruimte boven op zolder ga ik in die tijd gebruik maken van het digitenne bakje.

in deze tijd kan ik dus geen melding maken van de diverse satelliet zenders e.d.

natuurlijk heb ik ivm de bouwwerkzaamheden er ook geen tijd voor.

vind het niet leuk maar is niet anders en over een maand is alles hopelijk weer als vanouds.

 
Owz, dan gaat het een maandje erg rustig worden. Trek het je echter niet aan, augustus is een echte vakantie maand dus het zal sowieso al rustig zijn, dat moet kunnen.;)

Vloeren vervangen? Ga je vloerverwarming laten leggen dan?

Veel succes alvast met de verbouwing!!

 
Dat is nogal een klus.

Veel voorspoed met de verbouwing en dat alles naar wens zal gaan.

We komen deze maand zelf zoekend wel door.

 
Black Tiger zei:
Owz, dan gaat het een maandje erg rustig worden. Trek het je echter niet aan, augustus is een echte vakantie maand dus het zal sowieso al rustig zijn, dat moet kunnen.;)

Vloeren vervangen? Ga je vloerverwarming laten leggen dan?

Veel succes alvast met de verbouwing!!
daar ik in een 100 jaar oude boerderij woon moet ik zo nu en dan wat groot onderhoud plegen.

in maart 2 dak kajuiten vervangen en nu de vloeren die aan het verzakken zijn

in verband met de btw regeling (6% ipv 21%) deze klus dit jaar gepland

 
l.oosterhof, allereerst veel succes met de verbouwing/verbetering aan de boerderij! Maar ik mag aannemen dat je nog wel stroom hebt op de zolder, dus wellicht ook nog kunt internetten. ;) 

 
hoi,

ben nog even met mijn broer aan het brainstormen geweest.

en we hebben het volgende bedacht:

de kabelmodem(voor internet) aangesloten laten en hem in de vensterbank zetten zodat de werklieden geen last hebben bij het verwijderen en vernieuwen van de vloer.

mijn pc verhuisd naar boven en wordt voor zien van een wifistick welke contact maakt met het modem in de vensterbank waardoor ik toch kan blijven internetten en update`s kan blijven doen.

daar de satellietontvanger niet kan worden gebruikt kan ik dan niet updates die ik zelf heb ondekt bij het scannen vermelden.

ook kan ik nieuwe zenders e.d. die ik via internet opspoor niet controleren of de info correct is.

want gewoonlijk controleer ik of de gevonden info correct is voordat ik het meld op het forum.

als het jullie goed lijkt wil ik de gevonden info wel melden in het forum onder de vermelding van niet gecontroleerd of info juist is.

dit alles onder voorbehoud dat wij hier de wifi zaterdag a.s goed krijgen.

__________________

 
Ja, veel succes met de verbouwing.

Ik hoop overigens voor je, dat de boel niet als vanouds wordt zoals je schrijft, want anders kun je het natuurlijk net zo goed laten zoals het nou is.

Ik hoop, dat je er op vooruit gaat. :biggrin:

 
hoi,

de vloeren worden niet als vanouds daar ga ik er in ieder geval op vooruit :grin:

wel hoop ik dat de berichtgeving van mij in de forums daarna weer als vanouds is :cheesy:

 
Je meldingen worden hier zeer op prijs gesteld.

We horen het wel wanneer alles weer normaal is en de meldingen getest zijn.

Zolang kan er wel eens een misser tussen zitten. Daar komen we ook wel weer overheen.

Veel succes met de verbouwing en dat alles naar wens gaat. Ook wat de geplande tijd betreft.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan