Corona Virus

Wat een indrukwekkend verhaal MAS3, gelukkig ben je weer op de goede weg, nadeel is het opgelopen virus, voordeel is dat je het overkomen is en die zekerheid dat je corona had en nu  dus ook antistoffen.
Voor ieder die nog geen symptomen en of een simpel kuchje hebben gehad des te  meer reden zeer alert te blijven.

Ook ik en mijn vrouw (70-68) hebben ons zoveel mogelijk ge?soleerd. Spijtig voor onze kinderen en triest voor de kleinkinderen. Maar gelukkig is er  volop begrip. Face-time en Hangouts maakt veel goed. Erger is het voor de kleinkinderen die jarig zijn. Kadootjes worden direct door bv Bol naar hun adres gestuurd. En ter compensatie zingen we ze toe en eten samen een gebakje middels facetime.

Kortom gelukkig zijn er genoeg middelen om het contact te houden.
Hoe lang het nog duurt? ik vrees dat Parabolica het goed verwoord. Minstens nog een half jaar. Dit jaar beschouwen we als een verloren jaar . Maar zoals Rutte het verwoordde beter nu in isolement dan achteraf spijt krijgen of erger.

MAS3 en allen hou vol en op weg naar betere tijden.
 
Inderdaad een indrukwekkend maar ook belangrijk verhaal Mas3.
De like is dan ook niet omdat ik het leuk vind dat je dit mee hebt moeten maken maar omdat ik het waardeer dat je dit met ons deelt.
Vaak moeten mensen gewoon even met de neus op de feiten gedrukt worden om te laten merken hoe belangrijk en hoe ernstig dit feitelijk is.

Ik ben afgelopen december van mijn stokje gegaan toen ik op de WC stond, wegens uitdrogingsverschijnselen. Dan ben ik nog niet 100% weg geweest maar dat is wel een heel aparte en akelige ervaring dus kan me een klein beetje voorstellen hoe dat op jou over kwam.

In elk geval goed te horen dat je er fysiek weer bovenop bent gekomen en veel sterkte en beterschap gewenst met de rest van de genezing!
 
parabolica zei:
In die supermarkt die ik bezocht gebruiken ze geen winkelwagentjes maar rolmandjes die normaal ook netjes ontsmet worden, alleen die dag niet. Volgens het concern is deze supermarkt de grootste van al hun filialen met 1800 vierkante meter oppervlakte, wel geteld mogen er dan 36 klanten aanwezig zijn.

Ik citeer mezelf even want met een oppervlakte van 1800m2 mogen er 180 klanten aanwezig zijn. De rekenaars onder ons hadden mijn foute berekening natuurlijk al gezien. :)

Ook houd ik mijn hart vast als ze straks de regels wat gaan versoepelen want de druk is groot op de politiek en beleidsmakers maar ik vind het dodental p/d (vandaag nog 120) nog altijd te hoog. Aangezien de cijfers vanaf het begin al niet exact werden bij gehouden lijkt het allemaal wat rooskleurig over te komen dan fat het in werkelijkheid is.
 
 
We zullen zien de komende weken, ik zie her en der al  dat men de regels minder in acht neemt, familie bezoeken nemen toe en kleppen alsof er niets aan de hand is.
Ook ouderen gaan meer op kleinkinderen passen na de uitspraak dat kinderen vermoedelijk het virus niet overbrengen.
Dat bewijs komt pas nadat de scholen open gaan
Trouwens de start dat de scholen open gaan is op 10 mei en de evaluatie is een paar dagen later.???????? Technisch lock down tot 20 mei.

Godsonmogelijk om in een paar dagen de conclusie te trekken dat het opengooien van de basis scholen een succesje was

Dat krijg je als je alsmaar blijft vermelden dat de druk sterk aan het afnemen is en men cijfers vergelijkt van een week geleden .
Vandaag 4 minder overleden t.o.v. gisteren is andere koek dan 100 minder dan vorigeweek.


 
Alles went
100 corona doden op een dag hoor je al niks meer over en weerhoudt mensen er niet meer van om meer naar buiten te gaan.
 
Een beetje gevoel van angst is eigenlijk niet verkeerd want zo blijft men scherp en voorzichtig en ik merk net zoals jou the matrix dat men de regels minder in acht neemt. Vandaag liep ik me ook zo te ergeren, deden ze een week geleden nog een stapje opzij, vandaag moest ik me weer door de mensen heen wringen in de supermarkt terwijl ik best redelijk vroeg was.

Aan de ene kant denk ik hou het nog een maand vol maar ik kan me voorstellen dat bij sommige het water tot aan de lippen staat. Maar wat als het virus zich toch weer gaat verspreiden?
Te veel loslaten in ??n keer heeft gewoon zijn risico's. Voor ons de toch wat oudere generatie is het beste denk ik om nog even de kat uit de boom te kijken en binnen te blijven. 


 
..::Jacob::.. zei:
Alles went
100 corona doden op een dag hoor je al niks meer over en weerhoudt mensen er niet meer van om meer naar buiten te gaan.

Dat valt voor sommige onder het 'nieuwe normaal'.
 
Toch is het goed als hier en daar wat voorbeelden in de buurt van sommige mensen vallen. Daarom dat ik ook blij ben dat Mas3 hier zijn verhaal vertelde.

Zo is gisteravond opgevallen dat een bende jongeren in een hier dichtbij gelegen natuurgebied zich aan het verzamelen was.
Politie ging a.d.h.v. die tip poolshoogte nemen en het bleek dat men daar een feest met muziek wilde organiseren. Namen zijn genoteerd en de mensen zijn inclusief een fikse waarschuwing van volgende keer 390 euro boete naar huis gestuurd, met achterlating van drank en apparatuur.
 
Dit zal gezien het mooie weer en dat de spanningen met de dag minder worden straks wel wat vaker gebeuren. Ik denk niet dat die jonge gasten een bonnetje hebben gekregen met wat er in beslag is genomen dus op deze manier kan de politie straks goedkoop hun eigen feestjes organiseren. ;)
 
Zou best kunnen dat als de eigenaar van de apparatuur zich meldt dat deze nog opgehaald kan worden tegen een boete misschien, geen idee. Die was in beslag genomen omdat ie achtergelaten was.
Er werden ook lachgaspatronen aangetroffen dus dan weet je het wel.
 
https://www.ad.nl/dordrecht/sliedrechtse-17-overtreedt-voor-derde-keer-de-noodverordening-en-wordt-opgepakt~a952b507/

Dit zal wel vaker gaan gebeuren.

Klinkt misschien raar, ik keek vandaag naar 100 dagen voor de klas.
Min bloed gaat dan meteen koken, al die gasten van 14 jaar die met hoddies en oordoppen in de klas zitten op de telefoon te klooien, nul komma nul respect hebben voor. 

Maar goed het zijn niet alleen de jongeren die zich niet aan de regels houden, blijkbaar hebben meerdere er last van.
 
 
Ik vindt het wel erg ver gaan op sommige plekken.

Vandaag even naar een tuincentrum geweest, en daarna een lekker ijsje gaan halen bij een restaurant in de buurt, Bon Apetit  in Rijsbergen. 

Een groot terras aan de voorkant, natuurlijk helemaal leeg, en ook de grote parkeerplaats. 

Tijdens het uitkiezen van de bollen ijs, las ik dat je het ijsje niet op mag eten op het lege terras, en ook niet in de auto die daar op het plein staat? :confused: 

Dan maar even een stukje verder gereden en aan de kant van de weg het ijsje naar binnen gewerkt...

Ohja nog iets, zijn de nummerborden ook veranderd tijdens de crisis? Ik zie niets als van die witte platen met rode letters.
 
freggel1 zei:
Ohja nog iets, zijn de nummerborden ook veranderd tijdens de crisis? Ik zie niets als van die witte platen met rode letters.

Waarschijnlijk zijn dit Belgen die niet meer terug kunnen naar hun eigen land gezien de obstakels die aan de Nederlandse en Belgische grens worden opgeworpen? :)
 
De meesten zullen dit bericht wel hebben gelezen.  Het is nog in een te vroeg stadium om nu te beweren dat het covid-19 virus ook daadwerkelijk de oorzaak is. 

Maar vanaf het begin ben ik zeer kritisch geweest omdat men beweerde dat kinderen niet vatbaar zouden zijn of het virus ook niet zouden verspreiden, uit Duitsland komen inmiddels al andere berichten. En zoals het vaak gebeurd, het begint altijd met enkele gevallen waarna er steeds meer besmettingen kunnen gaan voorkomen.

 
 
Om op het verhaal van Mas3 terug te komen, en dan met name zijn loopneus, ik heb een soortgelijk iets.
Hoewel het niet zozeer een loopneus is heb ik wel verschijnselen van een verkoudheid die opkomt en weer weggaat.
Ik heb vooral last van slijm, keelschrapen en keelpijn.
@Mas3, had jij dat ook?
 
Ik heb vooral last van slijm, keelschrapen en keelpijn.
Dat hebben mijn vrouw en ik ook. Slijm wat minder maar ik iets meer snuiten en dan weer minder, beiden op en neer gaande verkoudheid. Zij bijna geen stem meer, beiden beetje hoesten.

Even los daarvan had was er eergisteren of dag ervoor iets op het nieuws waar ik wel weer van schrok.
Een Nederlands onderzoeksteam had kunnen aantonen dat Covid-19 zorgde voor Longembolie en trombose. Oftewel simpel gezegd, het zorgt voor longbeschadigingen en kan leiden tot hart- of herseninfarct (door die trombose). Dat werd al eerder vermoedt maar dat is middels onderzoek nu aangetoond.

Het is steeds duidelijker dat het coronavirus behalve infecties nog andere levensbedreigende complicaties veroorzaakt. Uit een Nederlands onderzoek onder 184 pati?nten op de intensive care, blijkt dat de helft trombose-verschijnselen krijgt. Hoogleraar Interne Geneeskunde Menno Huisman (LUMC), een van de onderzoeksleiders, is te gast.
Het is het eerste onderwerp bij de uitzending van Nieuwsuur op 29 april.
Het loont zich echt de moeite hier eens even naar te luisteren, in bepaalde gevallen steeg dit zelfs nog naar 57%. Dat toont toch wel aan hoe ernstig en gevaarlijk dit is. Wat die dokter daar verteld is best interessant om te horen, maar ook akelig.
 
Oeh heftig! Gelukkig is dit maar een klein deel van de patienten en het meerendeel van de mensen hebben klachten zoals wij die hebben.
Maar op lange termijn is de sterftekans vrij hoog, zo lijkt het.
 
trump.jpg
 
Dr.Z zei:
Hoewel het niet zozeer een loopneus is heb ik wel verschijnselen van een verkoudheid die opkomt en weer weggaat.
Ik heb vooral last van slijm, keelschrapen en keelpijn.

Daar had ik ook een beetje last van en dan vooral in de ochtend en aan het begin van de avond maar inmiddels is het bij mij over. Kan ook te maken hebben met een vorm van hooikoorts in combinatie met bronchitis. En bronchitis heb ik al jaren en ik ben er zelfs tijdens mijn diensttijd voor afgekeurd. :)   

Maar gisteren hoorde ik van een kennis een apart verhaal en eigenlijk was ik helemaal niet zo happy met zijn bezoek bij mij thuis.

Zijn inwonende zoon had 3 weken geleden een complexe breuk opgelopen in zijn bovenarm en is daarmee naar het ziekenhuis gegaan want die breuk moest natuurlijk geopereerd worden. De artsen wilde eerst een test doen op Corona en die bleek positief te zijn dus werd hij naar huis gestuurd en hij moest 2 weken in quarantaine blijven bij zijn ouders. Ontzettend veel pijn natuurlijk want de botten schoven bij elke beweging tegen elkaar en dan zijn 2 weken heel lang.

Na 2 weken weer naar het ziekenhuis en wederom een test op Corona die nu negatief uitpakte en nu wilde ze hem wel opereren. Ook wilde ze zijn arm alleen plaatselijk verdoven maar dat wilde zijn zoon niet want die wilde onder volledige narcose. Als iemand Corona zou hebben dan is de kans op longbeschadiging groot en dan wil je niet iemand aan de beademing leggen.

Maar goed, hem werd die volledige narcose beloofd immers was de test negatief maar toen hij op de operatiezaal kwam kreeg hij weer te horen dat het een plaatselijke verdoving zou worden, stuur mij dan maar naar huis was zijn reactie. Achteraf gezien was hij blij dat hij onder volledige narcose is geopereerd want de operatie heeft uren geduurd en zoiets wil je niet 'live' meemaken. Zijn hoofd werd wel compleet ingepakt tijdens de operatie terwijl de thuiszorg het nog steeds zonder bescherming moet doen?

Tromboze, het is over het algemeen bekend dat bij onvoldoende beweging tromboze optreed. Dit kan iemand al oplopen tijdens een vliegreis bijvoorbeeld als je bloedvaten niet meer 100% zijn.Dus als iemand 3 weken op de ICT ligt dan is de kans op tromboze helemaal groot ook als je redelijk gezond bent.

Wat mij ook zorgen baart is dat de opnames op de ICT (gelukkig) afnemen maar er elke dag nog zo'n 80 tot 100 mensen overlijden dus die komen niet op de ICT terecht. 
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan