Groot nieuws seca en viaccess in irdeto cam

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pecari

Hallo Allemaal wat nu mogelijk is met een humax 5400 en HBEMU 0.08000 is heel leuk je kan nu met een season2 en HBEMU 0.08000 seca kijken en ook viaccess in de irdeto cam van onze humax 5400 heb het net geprobeert de software staat op mijn site HBEMU 0.08000

hier volgt de een artikel hier over (humax5400 met patch)

HBEMU 0.8000

--------------------------------------------------------------------------------

HBEMU 0.8000 ist jetzt verbügbar:

Großes Highlight: Man kann jetzt mit Irdeto CI 4.6/4.7 bzw. FreeCAM2-014 auch Viaccess und SECA schauen.

Es gibt immer noch Probleme mit den Delays bei manchen Receivern. Deshalb kann man die jetzt einstellen. (In der Menüleiste File - Setup - Irdeto) und dann vor allem an dem Char-Delay spielen. Am besten in 10er Schritten zwischen 10 und 80 ausprobieren. (50 geht gut für die dBOX 1)

Wie schaue ich mit Irdeto auch SECA oder Viaccess???

Als erstes schauen, ob es überhaupt geht: Im SE 4.6 Modul geht es z.B. mit folgenden: DVB-S, Nokia9800, Galaxis IQ Matrix S.

Mit FreeCAM2-014 geht es auch bei den meisten anderen: Humax 5600, Technisat/Triax, etc.

Angeblich soll es auch im internen CAM des 5400IRCI Humax funzen, sofern dieses auf ALLCAM gepatched ist.

Nun aber zur Anleitung:

1) HBEMU starten

2) AutoEMM Button auf aus, so daß man in der Box darüber auswählen kann

3) In der Box SECAEMU oder VIAEMU auswählen

4) CAM-Resetten (Im Zweifel Receiver aus/an oder Season raus/rein)

5) Auf einen SECA oder Viaccess Sender gehen.

6) Wenn es nicht sofort klappt, dann 4) einmal wiederholen.

Gruß

Hotbird

PS: Bitte gebt Rückmeldung, ob es klappt oder nicht. Bitte auch dann, wenn es geklappt hat. Dann können wir viel besser abklären, welche Konfiguration geeignet ist.

suk6 met kijken Pecari

 
de software staat op mijn site HBEMU 0.08000

waar kan ik je site vinden

b.v.d martin

 
Dat is lachen! Het werkt echt. Ook met een season1. Alleen de zwitserse, sommige viasat en de taquilla kanalen doen het niet.

 
Mijn bevindingen tot nu toe ..

werkt hier alleen met season1interface op de normale manier

geen seca of viacces in de irdeto allcam

season2 werkt helaas helemaal niet

getest in 4.6 se en 4.7 en in de humax5400 interne cam

ga dus nog maar even door prutsen....

 
Ik heb al div. versie's van dit prog. geprobeerd aan de praat te krijgen met een season2 maar het enige wat ik krijg is SHIT ongetwijfeld zal dit niet op het progr. slaan maar meer krijg ik er niet uit.

 
Pecari,

ben nu enkele dagen bezig met jouw logger en mijn laptop. Het werkt fantastisch met zowel HB emu, Windecrypt als wallbanger. 1 van de mods heeft mij aan wat verdere info geholpen om de data verder te intepreteren, hetgeen ook gelukt is.(zie topic CustWp)

Als nu ook nog blijkt dat met de season2 het viacces verhaal getoond kan worden wordt het helemaal prachtig.

Conclusie: wij (dadaman en ik) hadden veel eerder over moetn gaan tot het loggen. Het maakt e.e.a. veel begrijpelijker.

groet,

Jan Ty

 
Hallo het program werkt eigenlijk heel simpel je zet eerst in de HBEME.TXT file je compoort goed als dat gebeurt is start je het program op dan vervolgens ga je naar AutoEMM daar clik je op, die staat nu uit.

op de balk boven AutoEMM stel je de gewenste moden in zoals SEACEMU OF VIACCESSEMU dan start je je ontvanger op.

hier de humax5400 met campatch begin met de nederlandse zenders en je ziet als het goed is heb je nu beeld

er zijn nog pakketen die het niet doen maar het program is nog in testmoden.

suk6 Pecari

 
Beeld op de irdeto kanalen via de irdeto module kan ik nog geloven, maar seca en viaccess???????

Kom op jongens, sinterklaas bestaat niet hé!

 
Dat zou het einde van de CI fabricage gaan betekenen...wel financieel voordeel voor de hobby-ist..eindelijk een meevaller...

volgens de importeur van de Fortec machine is het via een simpele file mogelijk om de interne irdeto cam te patchen naar elk willekeurig codeersysteem...WOW..maar eerst zien dan geloven..

POWER VU-NAGRA-Conax-Cryptoworks-Seca-Viaccess-Betacrypt...

Volgens mij gaat er dan een gigantische vraag naar draaibare systemen ontstaan...(misschien kun je dan eindelijk de radiostations van kpn op 16oost ontvangen met de juiste patch of lopp ik nou te ver op de zaken vooruit?

 
Heeft er iemand dit al geprobeerd met een Nokia 9500?

Greetz

Ruff Rider

 
@vl29

Dat de Fortec te patchen valt zal waarschijnlijk wel liggen aan het feit dat er een Euro-CI in zit.(?) De gewone Euro-CI's hebben dezelfde hardware dus... (cf irdeto 1.05 en seca 1.04-1.05 ?)

Dat dit te 'flashen' is kan ik aannnemen, maar om ZONDER verandering van soft in een CI verschillende crypt-systemen te doen draaien...... Dat wil ik eerst wel even zien... De ontwerpers van de crypt-systemen zijn geen hele uilskuikens hé!

Grtz,

 
Wimpie als ik het zelf niet geprobeert zou hebben.

en er op dit momment niet mee zou werk.

zou ik het niet openbaar gemaakt hebben

ik geloof namelijk niet in sprookjes.

G.R Pecari

 
Nou, op een 9600 is het in elk geval absoluut niet aan de praat te krijgen, alleen de irdeto emu werkt. De rest kun je vergeten.

 
Vanavond zal ik het eens testen.

Als ik seca kan ontvangen via de interne irdeto cam van de hummie, dan ga ik terug in Sinterklaas geloven...

Laat ons hopen...

Grtz,

Wimpie

 
Wimpie het is echt waar het is geen onzin.

als het niet werkt bij jou in je humax5400 met patch dan

maken wij een afspraak en laat ik het bij jou thuis werken!!!!!

G.R pecari

 
Wel, ik krijg het dus niet aan de gang...

de season2 en wallbanger decodeert wel de irdeto kanalen, hbemu doet zelfs dat niet bij mij...

Misschien kun je even je ini file doorzenden naar mij pecari, dan zal ik je misschien geloven;-)

Het lijkt erop alsof er timing problemen zijn...

Grtz,

Wimpie@hushmail.com

 
Ik heb me vandaag toch weer laten verleiden om te proberen die emu aan de praat te krijgen Ik kan alles draaien, Windecrypt, Winrobin en wallbanger, maar ik krijg het niet aan de praat. Als de baudrate voor al die prog. hetzelfde is dan moet dat toch ook gelden voor deze Emulator of zie ik dat verkeerd.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan