Is onze overheid fascistisch of niet? En andere filosofiën.

Dat toont aan dat de input die je als kind krijgt en het begint al op school, bepalend is hoe je later tegenover andere rassen komt te staan
gaat met alles zo lijkt me niet alleen met rassen onderscheid
Als wij minimaal één taal zouden spreken naast onze moedertaal
waarom wij nu weer
laat die ander ook eens iets doen
veel duitsers kennen geen engels en dus ga ik maar weer over in duits ff als voorbeeld
wat frans betreft
ik ken frans wel maar hij mij niet
 
Maar wat nu als er eerdaags leven wordt ontdekt op andere planeten?
Ja en? Dan zijn dat toch nog andere species. Wij blijven dan gewoon mensen. Dat zij ons aardbewoners noemen is iets anders. En voordat we zover op en neer kunnen reizen zal volgens mijn nog de nodige decennia gaan duren.
Het gaat er om dat je de mens wat sneller naar een goede gedachtengang moet brengen, dat lukt eerder met termen die niet zo'n ver van m'n bed show indruk geven.

Dat is een mooie gedachte, maar erg ingewikkeld.
HuH? :confused: Leg me eens uit wat er erg ingewikkeld als als koeien met vlekjes? Ik vind dit juist een veel eenvoudiger uitleg dan de hele uitleg over mensen en hoe rassen niet bestaan en dergelijke.

Wordt het lastig om te leven met tekortkomingen van anderen? Dat is ander exact wat jij ook wilt. Want zonder dat zal er nooit vrede op aarde komen, of je het nu mensen, aardbevolking of koeien noemt.
Een geestelijke stoornis kun je een tekortkoming noemen, maar ook daar leren we nu al mee leven. Daar zijn al (psychiatrische) inrichtingen voor uitgevonden en natuurlijk ook gevangenissen voor mensen met bepaalde andere stoornissen. Dat verandert verder niet, dus dat is niets nieuws en ook niet ingewikkeld want het gebeurt nu al.
Lastig te verdagen in bepaalde gevallen, ja maar is nu ook al, maar wat wil je anders? Gedragsgestoorden naar Mars verschepen?

Zie zwarte piet... dankzij BLM en KOZP begin ik bijna een hekel aan negers te krijgen.. of liever gezegd, donkere mensen.
Dat is precies het argument wat ik ook al gaf, dat de manier waarop totaal niet werkt en zelfs zorgt bij aversie, dus het heeft zelfs een averechtse werking.
Een uur langer doorwerken? Hahahaha dat is eens goed voor je. Ik zie je nog altijd in de ligstoel bij Boets in de zon liggen te denken of LW nog eens op bezoek zou komen. :biggrin:
En waarom zou jij het beter hebben dan ik, weet je hoeveel tijd ik ondertussen kwijt ben aan alle forums, mede door deze discussies? LoL. ;)

Als wij minimaal één taal zouden spreken naast onze moedertaal dan is er al een groot probleem opgelost omdat de onderlinge communicatie dan veel soepeler zal gaan.
Is het niet meer zo dat tegenwoordig op de middelbare school Engels een verplicht vak is? Ik dacht toch wel, dan heb je toch 1 taal extra? Bij mijn weten zijn zelfs 2 talen verplicht. In mijn tijd was dat Engels en Duits of Engels en Frans, weet 't niet meer zeker.

gaat met alles zo lijkt me niet alleen met rassen onderscheid
Exact! Alles begint met opvoeding en zo kun je ook je kind opvoeden dat zwarte Piet een leuke traditie is van een vrolijke onherkenbare Piet die je komt verrassen met kadootjes, net zoals mijn gekleurde kenissen en familie gedaan hebben.

Waarom wij met die vreemde talen? Omdat Nederland, mede vanwege de grote haven en het zeereizen altijd een handelsvolk is geweest. Maar je hebt gelijk, dat zou overal moeten zijn, op zijn minst binnen de EU, dat er 1 taal extra geleerd zou moeten worden.
In Duitsland is het inmiddels ook al zo dat er Engels wordt geleerd vanaf 10 jaar heb ik begrepen. Maar die hebben gewoon een probleem omdat er in Duitsland veel minder Engels gesproken en gebruikt wordt. Alles is in het Duits, zelfs de films.
In mijn tijd kreeg je geen Engels op de lagere school. Toch sprak ik met 10 jaar al redelijk beginners Engels. Geleerd van de TV door tekenfilms met ondertitels. Maar zelfs dat is er dus niet in Duitsland.
In Frankrijk speelt dat een stuk minder. Schijnt nu een beetje op te komen, maar goed, Frans wordt ook op vele plekken ter wereld gesproken.

Maar feitelijk zou het dus overal moeten zijn dat men minstens Engels en liefst nog 1 andere bekende wereldlijk gebruikte taal spreekt, dus ofwel Duits, Frans of Spaans erbij zou mooi zijn.
 
Is het niet meer zo dat tegenwoordig op de middelbare school Engels een verplicht vak is? Ik dacht toch wel, dan heb je toch 1 taal extra? Bij mijn weten zijn zelfs 2 talen verplicht. In mijn tijd was dat Engels en Duits of Engels en Frans, weet 't niet meer zeker.

Dat is wel in de bedoeling ja maar in veel landen wordt daar te weinig aandacht aanbesteed. Er zijn landen waar de staat dit niet ondersteund maar wel als je kind particulier onderwijs krijgt. En wij als fanatieke satelliet kijkers weten toch dat in veel (EU)landen de originele taal vaak wordt nagesynchroniseerd in de eigen taal.
 
Laatst bewerkt:
En waarom zou jij het beter hebben dan ik, weet je hoeveel tijd ik ondertussen kwijt ben aan alle forums, mede door deze discussies? LoL. ;)
je hoeft je er niet mee te bemoeien hoor
dan hou je tijd over
lol
Alles begint met opvoeding en zo kun je ook je kind opvoeden dat zwarte Piet een leuke traditie is van een vrolijke onherkenbare Piet die je komt verrassen met kadootjes,
politiek incorrect maar ik zeg meestal dat onze zoon meegenomen gaat worden als hij zich niet gedraagt....
Maar die hebben gewoon een probleem omdat er in Duitsland veel minder Engels gesproken en gebruikt wordt. Alles is in het Duits, zelfs de films.
a toll!
was sagen Sie?

meestal planken...
 
Gedragsgestoorden naar Mars verschepen?

Diegene die daar uit zichzelf al heen willen ook al worden ze vooraf goed geselecteerd die noem ik al gestoord. :biggrin2:

politiek incorrect maar ik zeg meestal dat onze zoon meegenomen gaat worden als hij zich niet gedraagt....

En juist daarom heb ik een hekel aan zwarte piet. Ik wilde daarom met mijn traumatische angststoornis voor zwarte piet niet eerder er mee uit de kast komen. Hier zitten toch alleen maar sterke mannen met ballen. :biggrin2:
 
Je hoeft je er niet mee te bemoeien hoor
Hahaha ja dat zou je wel wille he. :biggrin:

De zak van zwarte Piet gebruikten wij daar vroeger ook voor. Toen had ie ook nog een roe in zijn handen. Maar op een gegeven moment mocht dat ook niet meer. Kinderen zouden er trauma's van overhouden. Pffff.... wat een onzin. Wij zijn er zo ook mee opgevoed en was altijd super feest. En voor Piet en Sint had je gewoon respect.

Oh nu lees ik net dat Parabolica er zo eentje is. Misschien moeten we er maar eens over gaan denken die de eerstkomende Sinterklaas met de zak naar Spanje te verschepen. :biggrin:
 
Misschien moeten we er maar eens over gaan denken die de eerstkomende Sinterklaas met de zak naar Spanje te verschepen

Ik hou er van om tradities in stand te houden maar uh, Sinterklaas kwam toch uit Turkije? Maar ik ga me leven aanpassen en me nooit meer stout gedragen. En ik ga me hobbykamer aanpassen waar ik tot nu toe altijd wekelijks een pakslaag kreeg met een roe van een dame met een pofbroek want pijn is af en toe zo lekker. :biggrin2:
 
Ik hou er van om tradities in stand te houden maar uh, Sinterklaas kwam toch uit Turkije?
Ja maar die is niet als veel andere ouderen nadien naar Spanje verhuist want daar schijnt hij toch echt te wonen volgens het Sinterklaas Journaal en die zouden het toch moeten weten. :cool:

Oh serie... geschiedenis van Nederland... ben benieuwd of ze het daar dan ook gaan hebben over de VOC want daar mag je het tegenwoordig ook niet over hebben, foei wat was dat toch erg. Was niet ook de Ruyter fout en zo... standbeelden weghalen en straatnamen van "foute" personen.... ja er komt nog wel wat discussievoer aan. ;)

Ik heb meteen nog wat aan de titel van het topic toegevoegd om alles toch wat on-topic te houden.
 
De zak van zwarte Piet gebruikten wij daar vroeger ook voor. Toen had ie ook nog een roe in zijn handen.
is dit in het kader "the voice" nog verantwoord?
of is het mijn zieke geest ;)
 
Ik hou er van om tradities in stand te houden maar uh, Sinterklaas kwam toch uit Turkije?
Nou, Sinterklaas komt uit een gebied wat vroeger in handen van Spanje was en nu Turkije is.
..maar om de geest van de discussie op het moment te blijven: Sinterklaas komt van de aarde.. :biggrin2:
 
Nu heeft de politiek last een teruglopend vertrouwen in de overheid waarvan ik er één van ben. Wat zouden jullie veranderen als je zelf werkzaam was in de politiek om het vertrouwen weer te herstellen?
 
Nauw allereerst iedereen die niet meer kan werken voorzien van een goed inkomen.
En de mensen die zorg nodig hebben dat ook krijgen. Hoge boetes aanpassen. Want die maken het soms alleen maar erger.
Een minister president die zich soms niks meer kan herinneren een tijdje van een uitkering laten genieten. Ik stop nu maar Parabolica anders zit hier morgenavond nog te vingeren op mijn mobiel.
Jullie hadden het in een ander topic over talen.
Ik snap sat-ed wel want wij groningers moeten alles al naar het Nederlands vertalen.
En dan heb je ook nog de dieren.
Toen ik nog heel jong was woonde ik in een klein dorpje. Er kwam een boer voorbij met een paard en wagen. Het paard zei tegen de boer het wordt tijd dat jij ook eens de kar trekt.
Waar op de boer tegen zijn hond zei: hoor je dat onze paard kan praten. Ja zei de hond alleen jammer dat jij het niet verstaat.
 
Wat zouden jullie veranderen als je zelf werkzaam was in de politiek om het vertrouwen weer te herstellen?
eerst een luisteren naar de burger en niet naar ambtenaren.
de arrogantie laten vallen die de meeste nu hebben.
NIET een rapport van het ziekenhuis rotterdam als "bewijs" gebruiken om kinderhart chirurgie te sluiten
vroeger was dat gewoon belangenverstrengeling.
de partijen die met 1 of 2 personen in de 2e kamer (meestal door gezeik uit een grotere partij gekomen) zitten ook personele steun geven en niet "dood"laten werken in hun uppie alles te doen ala pieter omzight.
reëel blijven en zeker durven toe te geven dat je fout zat
niet je zin door drukken ondanks dat er vergaande bezwaren of fouten zijn.
owja
mensen die na minimaal 4maand uit de blauwe stoeltjes vallen vanwege wangedrag geen 4 jaar uitkering laten trekken.
heeft het "werkende" volk ook niet.
geen WNT (bak elende) norm ondertekenen en vervolgens zelf 2.9 miljoen eurie binnen harken in 2 jaar tijd.

Ik snap sat-ed wel want wij groningers moeten alles al naar het Nederlands vertalen.
naar nederlands ala kan ik nog in komen zeker als we buiten de provincie komen.
maar dat er friezen zijn die in groningen mensen in het fries aanspreken
dat je op een terras in een grotere stad in het engels gevraagd wordt wat je wilt eten/ drinken
dat mensen uit het buitenland en dan met name duitsers.... weigeren zich te verdiepen in de taal van het land waar ze zijn (en meestal ook nog geen woord engels kunnen... BLIJF thuis dan!)
en dat wij als nederlanders ons weer aanpassen aan een ander NOTABEN zelfs in ons eigen land!
het is toch niet te geloven!
en dan gaan de belgen in de media roeptoeteren dat de schimmel van sint niet meer in amsterdam mag komen

stop eerst want mijn bloeddruk pillen zijn op :giggle:
 
Waar ik mee zou beginnen is belastinghervorming. Eerst het eigen risico in de zorg afschaffen, echt als allereerste.
Daarna zorgen dat de lage en beneden modaal inkomens (ongeacht werk of niet werkzaam) weer een beter inkomen krijgen zodat ze ook weer gemakkelijker boodschappen kunnen doen en het aantal voedselbanken dalen.
Aanrechtsubsidie weer terug installeren en ook een aantal aftrekposten voor chronisch zieken weer herstellen.

Dan het politieke stelsel hervormen. Een hogere kiesdrempel instellen, zodat er minder versplintering komt. Minimaal 5 zetels en anders geen plek in de 2e kamer.
En zoals reeds voorgesteld door sat-ed, de plichten van kamerleden gelijk trekken. Dus ga je uit de kamer dan wordt je werkloos. Dan krijg je dus naar gelang het aantal gewerkte jaren een WW uitkering en er is een sollicitatieplicht. Daarna val je net als iedereen terug in de Sociale Dienst, ook met sollicitatieplicht en ook dat je werk moet aannemen wat onder je opleiding ligt als er werk beschikbaar is. Gelijke behandeling dus, ook op dat gebied!
Daar wordt dan al zoveel geld mee bespaard, dat hiervan al enkele andere kosten goed te betalen zullen zijn.
Verder als een kabinet valt, dan mag niet meer dezelfde minister-president bij een volgend kabinet die functie vervullen mocht diezelfde partij herkozen worden.

Om maar eens mee te beginnen.
 
Een hogere kiesdrempel instellen, zodat er minder versplintering komt. Minimaal 5 zetels en anders geen plek in de 2e kamer.
dat vind ik een lastige
BBB < goed bezig caroline
pieter? die dan toch maar functie elders?
Verder als een kabinet valt, dan mag niet meer dezelfde minister-president bij een volgend kabinet die functie vervullen mocht diezelfde partij herkozen worden.
direct mee eens!
Eerst het eigen risico in de zorg afschaffen, echt als allereerste.
zou het fiks verlagen
toch drempeltje voor de koppijn consult na een cafe bezoek
het vertrouwen weer te herstellen
denk dat IK die niet mee ga maken
misschien de volgende generatie
 
Sinterklaas komt uit een gebied wat vroeger in handen van Spanje was en nu Turkije is.
las hem net ff
maas das een tijdelijke turkse meneer @Dr.Z
deze gaat weer weg rond 6 december
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
BBB < goed bezig caroline
pieter? die dan toch maar functie elders?
Zal goed bezig zijn, maar is ook een splinterpartij, veel van hun gedachtengoed zit ook elders, dus of groeien of andere partijen die deze afwijkende standpunten overnemen.
Pieter mag blijven want die is uitgestapt elders. Maar die moet dan wel zorgen dat hij bij de volgende verkiezingen dus 5 zetels minimaal haalt, zal voor hem geen probleem zijn denk ik.
Zo lastig is dat dus niet lijkt me.

toch drempeltje voor de koppijn consult na een cafe bezoek
Ik ben het niet eens met verlagen. Eigen risico is gewoon een straf voor chronisch zieken en gehandicapten die dat geld altijd kwijt zijn, dat is niet eerlijk.
Ben echter wel voorstander van eventueel een eigen bijdrage van 5 euro (bijvoorbeeld) bij een huisartsenconsult, zodat die niet voor elke scheet lastig gevallen worden. Daar valt wel een constructie voor te bedenken. Maar die vaste 385 euro moeten weg vind ik want dat is niet eerlijk.

Ik denk ook niet dat ik een echt hersteld vertrouwen ga meemaken zoals we dat vroeger hadden. Hopelijk mijn kids wel nog.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan