Is onze overheid fascistisch of niet? En andere filosofiën.

Laten we er wel op wijzen dat de PVV destijds de stekker uit de regering heeft getrokken omdat de VVD wilde afwijken van het regeerakkoord.
De VVD wilde een andere koers varen en Wilders heeft gezegd dit niet te accepteren en anders de steun voor het minderheidskabinet zou intrekken.
Afwijken van het regeerakkoord is een groot woord. Het bleek dat er een aantal miljarden meer bezuinigd moesten worden en daar ging de PVV gelukkig niet in mee. Ondertussen is er wel het Polen meldpunt geweest en bemoeide hij zich met zaken waar hij zich als gedoogpartij niet mee te bemoeien had feitelijk. Maar dat terzijde. Hij ging in elk geval niet akkoord met extra bezuinigingen.

Maar ondertussen heeft ie wel fijn meegestemd met alle andere bezuinigingen die er toen doorgedrukt zijn, dat vind ik veel belangrijker. Daarnaast heeft hij dus meteen zonder boe of bah zijn breekpunt laten vallen de dag na de verkiezingen, dat ging over verhoging van de pensioenleeftijd van 65.
Ben je dat vergeten soms? Om die reden hebben veel mensen juist extra op hem gestemd, en dat vind ik dus puur kiezersbedrog.
Ik had nog een overzichtje waar PVV A riep en B stemde, maar in dit artikel (klik) kun je ook goed zien dat ie bepaald niet sociaal gestemd heeft ondanks dat ie wat anders zei.
Het is goed dat hij er is maar die partij er is, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.

En uitspraken van Rutte.... ach... hij zegt ook eens wat. Hoe vaak is Wilders al niet over de schreef gegaan met uitspraken? Totaal niet interessant. Het gaat er om wat partijen doen.
Je standpunt was dat er geen democratie was, maar die is er dus wel.
Momenteel is er een links blok gevormd om rechts uit te kunnen sluiten,
En wie is er dan rechts volgens jou? CDA is ook rechts en wordt ook niet uitgesloten. En de PVV is eerder links gezien de grote overeenkomsten met de SP standpunten, dus waar heb je het over?
Trouwens ook dat is politiek en ook dat hoort tot de democratie. En gezien het verleden en sommige uitspraken van Wilders die te ver gaan, is het ook begrijpelijk dat bepaalde partijen daar afstand van nemen.
De SP is ook links en wil ook niet met de PVV en logisch ook (zie boven), maar ook vanwege zijn te ver gaan de uitspraken. Haal die hele Wilders eens uit de partij, dan durf ik te wedden dat die partij veel meer stemmen kan halen en ook kan gaan regeren. Maar ik weet ook niet waarom je je daar druk over maakt want wilders -wil niet eens- regeren. Heeft hij meermaals gezegd, ook recent nog.

Maar dat onderhandelingen bij voorbaat niet eens plaatsvindt met een rivaliserende gekozen democratische partij, is schandalig!
Ben ik het niet met je eens. Als een partij er dermate standpunten op na houdt dat je daar niet mee geassocieerd wil worden als partij dan is dat niet schandalig maar begrijpelijk. Temeer gebaseerd op ervaringen uit het verleden toen de PVV nog gedoogpartij was.

meerdere bewindslieden minister zijn van binnenlandse zaken, iets wat tegen de grondwet is.
Waar haal je die twee zaken vandaan? Er is maar 1 minister van Binnenlandse zaken en dat is Hanke Bruins Slot.
En in welk artikel van de Grondwet staat dat er niet meerdere bewindslieden op 1 ministerie mogen zitten?
 
En in welk artikel van de Grondwet staat dat er niet meerdere bewindslieden op 1 ministerie mogen zitten?
Dat vertelde Bosma dus in het filmpje wat ik er bij heb geplaatst. :)
Daarnaast heeft hij dus meteen zonder boe of bah zijn breekpunt laten vallen de dag na de verkiezingen, dat ging over verhoging van de pensioenleeftijd van 65.
Wilders had niets te vertellen over het beleid, hij voerde een gedoogsteun. De steun voor een minderheidskabinet.
En wie is er dan rechts volgens jou? CDA is ook rechts en wordt ook niet uitgesloten. En de PVV is eerder links gezien de grote overeenkomsten met de SP standpunten, dus waar heb je het over?
CDA is de enige midden-rechtse partij die meedoet, alle andere partijen worden geboycot.
De PVV is inzake het zogenoemde "moslimbeleid" natuurlijk extreem gevaarlijk idioot rechts, met hakenkruizen op hun voorhoofd, nazi groeten in de gang wanneer Wilders rondloopt en ga zo maar door.
Dat de PVV en de SP behoorlijk op één lijn liggen doet niet ter zake, want anti hoofddoekjes. De SP is ook tegen het huidige immigratiebeleid en wil de grenzen ook dicht hebben, maar die zwijgen verstandig zodat zij door het linkse blok geen stempel gedrukt krijgen als "nazi-partij".
Zij laten anderen de hete kolen uit het vuur halen en denken ondertussen na over een beleid wat voor iedereen behapbaar is.

In heel europa is de linkerkant in opmars en met de daarbij behorende problemen. De bevolking hoopt op een socialere leefomgeving waarbij bedrijven het niet meer voor het zeggen hebben en dat er meer vanuit de overheid bepaald moet worden, maar zij krijgen dwang (vaccinatie) controle (coronapassen) en pressie om een bepaalde richting op de handelen en te denken.
Een soort van communisme zeg maar.
De liberaal rechterkant, meer voor het bedrijfsleven en voor de mensen die zichzelf verrijken, krijgen minder zeggenschap.
(in mijn optiek trouwens geheel positief)

De bevolking kiest daarom het andere uiterste, links dus, maar zien niet dat er geen gematigdere linkse partijen zijn. De bevolking ziet ook de sociaal rechtse partijen niet en dat komt omdat zowel beide kanten, links en rechts, elkaar overschreeuwen.
De kiezer weet het gewoon niet meer en stemmen zij op een bepaalde partij, dan zien zij dat dit geen enkele zin heeft gehad.
(deze discussie wordt de laatste tijd op BNR gevoerd en volg ik met grote interesse)

En uitspraken van Rutte.... ach... hij zegt ook eens wat. Hoe vaak is Wilders al niet over de schreef gegaan met uitspraken? Totaal niet interessant. Het gaat er om wat partijen doen.
Je standpunt was dat er geen democratie was, maar die is er dus wel.
Het is maar net wat je "democratie" noemt. Democratie is dat de eerste drie of vier partijen gaan regeren, want zij zijn door de meerderheid gekozen.
Dat zou dus VVD, D66 en PVV moeten zijn. Wanneer je deze combinatie uitroept, klinkt dat eigenlijk helemaal niet zo verkeerd, was het niet dat D66 een soort van totalitair partijtje is wat veel macht naar zich toe wil trekken. ...het blijven tenslotte democraten en dat is in mijn ogen zeer fout volk.
..Ik houd er niet van wanneer mensen op anderen neerkijken.
Maar dat is mijn visie op de zaak en moet toegeven dat ik nogal gekleurd ben en een vreselijke bloedhekel aan die Kaag heb. Alleen die kop al straalt één en al negativiteit uit!
En gezien het verleden en sommige uitspraken van Wilders die te ver gaan, is het ook begrijpelijk dat bepaalde partijen daar afstand van nemen.
Dit is interessant. Wat heeft Wilders ooit verkeerd gezegd? Het "minder marokkanen verhaal"? Dat mag je niet en nooit aanhalen, want je mag je nooit laten meeslepen door de linkse hetze!
Temeer gebaseerd op ervaringen uit het verleden toen de PVV nog gedoogpartij was.
De PVV is inmiddels een volwassen partij geworden. Ontstaan in een reurige tijd met veel foute mensen die van de LPF kwamen.
Met de tijd zal ook FvD een volwasen partij worden, net zoals BBB en Ja21 en Volt... over Bij1 wil ik het niet hebben, dat gaat nooit volwassen worden. :biggrin:
De LPF heeft nooit echt volwassen kunnen worden toen de kop van de partij werd gedood door GroenLinks. ..letterlijk!

Al dat jonge grut wat zich nu een weg probeert te vinden in de politiek zal nogal wat ophef veroorzaken in de toekomst.
Naar ik hoorde zitten er zelfs mensen zonder politieke ervaring in het kabinet, dus dat gaat wat worden! :)
 
Dat vertelde Bosma dus in het filmpje wat ik er bij heb geplaatst. :)
Daar heb ik niet naar gekeken, want ik heb geen interesse in om in een wat moeilijk discussie ook nog 8 minuten filmpje van een debat te gaan kijken, maar ik heb wel in de grondwet gezocht en daar kon ik er niets over vinden.

Wilders had niets te vertellen over het beleid, hij voerde een gedoogsteun. De steun voor een minderheidskabinet.
Nu lees nog eens een keer wat ik schreef, want je reageert hier totaal verkeerd. Ik had het over de dag na de verkiezingen, toen was er nog nergens sprake van, niet van regeren, niet van gedoogsteun, niet van praten, niet van steun, niks!!

CDA is de enige midden-rechtse partij die meedoet, alle andere partijen worden geboycot.
WELKE andere "rechtse" partijen?

Ik dacht dat we het serieus zouden houden in deze discussie, maar dan begin jij weer
De PVV is inzake het zogenoemde "moslimbeleid" natuurlijk extreem gevaarlijk idioot rechts, met hakenkruizen op hun voorhoofd, nazi groeten in de gang wanneer Wilders rondloopt en ga zo maar door.
Dat is erg overdreven. Maar de PVV is niet rechts, eerder links. Heeft wel enkele rechtse denkbeelden. Maar hij wordt wel geboycot wegens zijn overdreven uitspraken over met name moslims. Er zijn er nog wel wat meer. Uitspraken die tegen de grondwet indruisen zelfs.
Geen hakenkruizen, maar als je toch die kant op wil gaan, dan zijn Moslims zo'n beetje de nieuwe Joden als je Wilders mag geloven, want dat is de groep die je moet vervolgen.
Ik wil van dat gezeur over "de grote links boeba's" eindelijk eens af, altijd dat gezeur over links, alsof rechts zo heilig is. Daarnaast is het dus juist -wel- belangrijk dat ze zoveel op 1 lijn liggen met de SP want dat geeft aan dat de PVV ook gewoon links is!
ALS er al nazi partij tegen de PVV wordt gezegd (ik heb dat nog niemand horen zeggen of hooguit een uitzondering) en niet tegen de SP, dan is dat ook omdat de leider van de PVV dus juist dat soort uitspraken doet over met name moslims en ongrondwettelijke dingen wil. Dat valt niet te ontkennen.

De bevolking hoopt op een socialere leefomgeving waarbij bedrijven het niet meer voor het zeggen hebben en dat er meer vanuit de overheid bepaald moet worden, maar zij krijgen dwang (vaccinatie) controle (coronapassen) en pressie om een bepaalde richting op de handelen en te denken.
Een soort van communisme zeg maar.
Allereerst weet ik niet waar je dit nu weer vandaan haalt, want dit is helemaal niet wat de bevolking hoopt. Een socialere leefomgeving bij de lagere inkomens, jazeker en terecht, want van rechts krijgen ze dat niet!!! Dus daar is links voor nodig. Maar de rest van het verhaal zuig je maar even uit je duim, gaat wel een beetje extreem die gedachtengang en klopt ook geen hol van.
Met name dat laatste is een echte wappie gedachte. Ik heb gezegd dat ik zou aangeven als het dat zou worden en dat doe ik dus nu ook. Kom op zeg, dwang met corona en passen om een bepaalde richting van denken en handelen te sturen.
Ieder weldenkend verstandig mens weet goed genoeg waarom die vaccinaties waren en het was indirect verplicht, niet direct. En je zult ook een middel moeten hebben om te controleren.
Er is bijna niemand die naar een soort van communisme wil.
Maar hier kap ik meteen al deze onzin af, we gaan niet wappie discussieren. Dit met die vaccins is niet gedaan om handelen en denken van mensen te sturen, er was een noodsituatie i.v.m. een pandemie. Doe die oogkleppen eens af, dit gebeurde over de hele wereld, met name in Europa, niet alleen in Nederland. Maar elke keer weer bij dit soort wappie theorieën beperkt men zich tot eigen land met dit soort uitspraken en kijkt niet verder dan de neus lang is met dat samenzweringsgeneuzel. We gaan het hier niet over hebben zoals al in het begin aangegeven.

De liberaal rechterkant, meer voor het bedrijfsleven en voor de mensen die zichzelf verrijken, krijgen minder zeggenschap.
(in mijn optiek trouwens geheel positief)
Liberaal staat niet gelijk voor rechts, dat kan zowel links alsook rechts zijn. VVD is centrum rechts, is ook wel te merken. Ik merk er echter nog weinig van dat die minder zeggenschap krijgen.

Democratie is dat de eerste drie of vier partijen gaan regeren, want zij zijn door de meerderheid gekozen.
Nee hoor. Democratie is dat de meerderheid gaat regeren. Het is goed gebruik dat men dit probeert met de eerste partijen met de meeste stemmen, waarbij de partij met de allermeeste stemmen mag beginnen te proberen een regering te vormen.
Het is ook al eens mogelijk geweest dat de partij met de meeste stemmen niet ging regeren, omdat de partijen 2, 3 en 4 een meerderheid konden vormen als het partij 1 niet zou lukken. Ook dat is democratie.
Democratie is gewoon meerderheid, de rest is een wens, geen wet, geen onderdeel van democratie. Want als je andere partijen neemt en zo een regering vormt zit je ook met een regering die door de meerderheid van het land gekozen is, en dat is democratie.
Wat -geen- democratie is, dat is een minderheidskabinet. En dat is nu ook alleen maar mogelijk geweest omdat er zoveel versplintering is, dat andere partijen met hun samenwerkingen ook geen meerderheid bij elkaar konden krijgen om te kunnen regeren, en ook dat is democratie.
Dus je hebt een beetje een verkeerd beeld wat democratie in houdt.

Wat jij verder van mening bent over partijen of die goed of fout zijn, is je goed recht, dat moet je zelf weten. Wat gekleurd over een partij denken dat is niet erg, dat hoort bij engagement. Daarom ben ik waarschijnlijk minder of vrijwel niet gekleurd, omdat ik vrijwel die hele bende allemaal een zootje oplichters vind. Overigens moet ik dat mens van Kaag ook niet en vind ik die partij ook niet geschikt, we vallen van de regen in de drup, of misschien zelfs eerder van de drup in de regen.
Ik moet dat mens van Kaag zelf ook niet en ik vind dat ook geen geschikte partij, zeker niet met dat mens aan het hoofd.

Wat heeft Wilders ooit verkeerd gezegd?
Nee niet het minder Marokkanenverhaal, want ondanks dat hij dat zelf niet goed genoeg uitlegde (hetgeen hij ook expres deed om die linkse hetze wat meer op te laten komen, want meer reclame weer voor hem, ook een politiek spelletje) was dat hij dat alleen bedoelde op die criminele Marokkanen, maar dat zei hij expres niet. Ook negatieve aandacht is aandacht en daar kon ie weer flink meer verder dus hij speelt net zo goed politieke spelletjes.
En daar ga je weer. Noem het gewoon een hetze en geen linkse hetze. Altijd dat gezeur over links want er zijn ook goede linkse partijen, laten we het gewoon over politiek hebben, ik kan ook blijven kotsen op rechts hoor, maar daar komen we geen stap verder mee.
Er was een hetze die hij zelf mede veroorzaakt heeft door onduidelijk te blijven om zo weer het slachtoffer te kunnen spelen. Of doorzie je alleen spelletjes van links? Alhoewel, de PVV is ook links dus dat zou je dan ook moeten doorzien.
Maar het waren met name uitspraken over moslims en over hun geloof. Hij wilde de mensen ook buiten sluiten en dat is dus tegen de grondwet. Afijn er is wel e.e.a. te vinden hoor. En als jij die debatten zo goed hebt gevolgd als je zegt, dan moet je dit allemaal weten.

De PVV is inmiddels een volwassen partij geworden.
Ik zeg ook niet dat de PVV dat niet is, zie ook met commentaar over de motie van de PVV over onderzoek doen naar corona in de covid discussie, nog voordat covid in Nederland was.
Ik spreek niet over de PVV, ik spreek puur en alleen over Wilders. Die is het probleem in de partij, niet de partij zelf.

Als de FvD zo door gaat als die nu bezig is, wordt het een wappie partij en mag ie blij zijn nog 1 of 2 zetels over te houden, want die Baudet is ook helemaal wappie aan het worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat Hiddema gemaakt heeft dat ie daar weg kwam.
Ik had eerst nog zoiets van "he he, eindelijk een partij waar we mee verder kunnen", totdat Hiddema er weg ging en opeens de hele zooi de verkeerde kant op ging draaien. Tribunalen, man lief... een lachwekkend zootje is het aan het worden. Maar goed, ieder zijn mening, maar je zult het wel zien bij de volgende verkiezingen. De zoveelste splinterpartij helaas, terwijl die toch veel meer in hun mars hadden in het begin.

Politieke ervaring moet je ergens opdoen, dat kan alleen bestuurlijk dus gemeenteraden bijvoorbeeld. Met al die versplintering is er te weinig doorstroom mogelijk dus ja het gaat nog wel een zootje worden in Den Haag.... van de andere kant... dat was het toch al.
 
Allereerst weet ik niet waar je dit nu weer vandaan haalt, want dit is helemaal niet wat de bevolking hoopt. Een socialere leefomgeving bij de lagere inkomens, jazeker en terecht, want van rechts krijgen ze dat niet!!! Dus daar is links voor nodig. Maar de rest van het verhaal zuig je maar even uit je duim, gaat wel een beetje extreem die gedachtengang en klopt ook geen hol van.
Mag ik jou er op wijzen dat dit momenteel de discussie is binnen europa en waar op diverse praatprogramma's over gaan?
Ik heb het al eerder gezegd, je loopt een beetje achter op de politieke denkbeelden en je volgt de huidige politiek niet.
...dat is misschien ook wel het beste, maar ga dan niet de discussie aan en ga mijn "denkbeelden", die 1op1 overeenkomen met discussiegroepen en waar ik mijn kennis over de politiek vandaan haal niet onderuit halen.

Ik praat echt geen onzin, ik herhaal alleen de interessante punten aan die mensen met kennis over de politiek voorleggen tijden discussies.
..tenzij die mensen maar beter naar jou kunnen luisteren, dan heb je een goed punt en praten zij onzin, en ik dus ook.

Momenteel is er een behoorlijke politieke verschuiving gaande binnen nationale en internationale politieke samenstellingen. Berng jezelf daarvan op de hoogte..

Het is een beetje jammer om met iemand te discussieren die de politiek niet actief volgt.
Natuurlijk zul je er geen tijd voor willen maken en heb je andere dingen te doen, maar het kan handig zijn.
Zelf maak ik veel kilometers en volg de discussies op de weg.... elke dag! Elke dag komt er nieuws, elke dag komen journalisten en commentatoren die de politiek in binnen en buitenland volgen en brengen hun verhaal en bevindingen over.

Ik praat over "links" en "rechts" omdat het makkelijk is. Mijn persoonlijke voorkeur is niet van belang, want wat je zegt, het is momenteel een ongelooflijke bende in de politiek dat burgers eigenlijk niet eens de moeite zouden moeten nemen om naar de stembus te gaan.
...er is niets om te stemmen.
Oh, en waarom zou de SP net als de PVV niet rechts kunnen zijn? Politieke partijen kunnen veranderen...kijk naar de PVDA, kijk naar D66, wat al lang niet meer de partij van Van Mierlo is. Kijk naar de VVD, ook niet meer zo rechts liberaal als weleer, en ga zo maar door.

De wereld veranderd, de politiek veranderd en er zijn stromingen en krachten actief die men niet wil zien.
Tribunalen moeten er komen! Politici die er een puinhoop van maken mogen er niet zomaar mee wegkomen en wat dat betreft sta ik geheel achter de "tribunalen" van FvD!
Rutte en zijn ministers die verantwoordelijk zijn voor de toeslagenaffaire, komen er gewoon mee weg en laten mensen berooid achter.
Kom maar op met die tribunalen!!! NU!

..enne, wat wappies betreft, wat is er mis met mensen die een andere gedachtegoed hebben?? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het al eerder gezegd, je loopt een beetje achter op de politieke denkbeelden en je volgt de huidige politiek niet.
En ik heb je al eerder gezegd dat dit onzin is. Je reageert nu op 1 bepaald deel van een zin. Het enige wat aan jouw verhaal klopt, is dat mensen niet weten wat ze moeten kiezen omdat het toch allemaal niet deugd. De hele rest ervan waar ze op hopen en wat ze krijgen is gewoon niet waar.
Dus wel even de zaken beter scheiden waar ze over praten, ze praten niet over dat ze communisme willen.
Dus niet mauwen dat ik er niet van op de hoogte zou zijn, nogmaals, ik kijk meer politiek dan jij denkt.

Het is een beetje jammer om met iemand te discussieren die de politiek niet actief volgt.
Dan moet je met iemand anders discussieren want ik volg het dus wel. Niet dagelijks maar wel heel wat meer dan de gemiddelde Nederlander.
Dus het zou leuk zijn als je met dit soort opmerkingen zou stoppen, want het slaat nergens op en het voegt ook niets toe aan de discussie maar wekt alleen irritatie op aan mijn kant. Dat schiet ook niet echt op. We kunnen niet allemaal alles volgen.
Dagelijks continue zoals jij, als je dat inderdaad doet, nee dat doe ik inderdaad niet maar dat is ook niet nodig, want er wordt enorm veel gepraat, maar beweging zit er bijzonder weinig in feitelijk. Maar dat is ook politiek, erg weinig vertellen met enorm veel woorden. En veel van wat de journalistiek zegt is "we denk dat dit" en "vermoeden dat zus" en "het kan wel eens zo gaan", maar dat zijn allemaal vermoedens en gedachtengangen, geen feitelijke gebeurtenissen.

Oh, en waarom zou de SP net als de PVV niet rechts kunnen zijn?
Ik ga niet discussieren over "wat als", dat wordt een te grote discussie. Leg jij eerder maar uit waarom de PVV rechts zou zijn gezien hun socialistische denkbeeld zijn die mijns inziens links. En als ik eens ga zoeken op internet, blijkt dat ze centrum zijn want ze hebben zowel uiterst linkse alsook uiterst rechtse denkbeelden. Maar daarom noemen ze dat ook een populistische partij.
Dat de wereld en stromingen veranderen is iets van alle dagen. En hoe meer versplintering, hoe meer partijen zullen gaan schuiven om kiezers te trekken en om te kunnen regeren. Zo ook de VVD.
In heel Europa vinden er verschuivingen plaats. Dat dit nu wat meer is dan andere tijden is vanwege de grotere onrust onder de bevolking en het steeds slechter wordende leefklimaat voor de armere bevolking. Dat is me niet ontgaan nee, maar ik ga daar niet over lopen piekeren, brengt alleen maar onnodig stress teweeg. En die hopen niet op communisme, wel op meer sociaalheid en meer gewoon normaal kunnen leven met wat minder zorgen. Alleen is er net zoals jij zegt niets te kiezen. We moeten nog afwachten hoe partijen als Ja21 en BBB het gaan doen want die zijn net nieuw.

Laten we het bij het eigen land houden dan is er al ellende genoeg. Zoals wat er bijvoorbeeld in dat briefje van Rutte stond in dat Oekraine verdrag. De meerderheid van Nederland stemde daar tegen, met name ook vanwege dat stukje over militaire hulp die er in stond. En als ik nu kijk heb ik het idee dat dit hele briefje, net als we toen al dachten, geen ruk waard is.

De wereld veranderd, de politiek veranderd en er zijn stromingen en krachten actief die men niet wil zien.
Tribunalen moeten er komen! Politici die er een puinhoop van maken mogen er niet zomaar mee wegkomen en wat dat betreft sta ik geheel achter de "tribunalen" van FvD!
Nogmaals, (covid) samenzweringstheoriën zijn voor wappies, ga ik het hier niet over hebben. Tribunalen zijn iets voor als je oorlogsmisdaden hebt begaan, dat is totaal niet aan de orde.

Rutte en zijn ministers die verantwoordelijk zijn voor de toeslagenaffaire, komen er gewoon mee weg en laten mensen berooid achter.
Kom maar op met die tribunalen!!! NU!
Als je -daar- tribunalen voor wilt, dan moet je tribunalen gaan inrichten voor de Nederlandse bevolking die dan toch weer zorgt dat die partij de grootste wordt en ook nog 1 miljoen voorkeursstemmen op Rutte geeft zodat die kon blijven zitten, want DAT zijn de daders, niet Rutte. Als je de grootste bent ga je regeren. Dus als er gestraft moet worden (ben ik het wel mee eens) dan moet dat doen door de kiezer. De kiezer vindt het schijnbaar niet zo erg dat dit gebeurt is.

.enne, wat wappies betreft, wat is er mis met mensen die een andere gedachtegoed hebben?? ;)
Wat wil je hier nu mee bereiken? Je schrijft er wel een smilie achter? Maar ik heb in de covid discussie in het begin al aangegeven dat mensen met ander gedachtengoed niet per definitie wappies zijn. Daar komt meer bij kijken. ga het maar terug lezen. :cool:
 
De kiezer vindt het schijnbaar niet zo erg dat dit gebeurt is
denk dat de meeste kiezers er niets mee te maken hebben dan wel het probleem niet snappen.
wel o o wat erg roepen maar niet in de gaten hebben of niet willen onderzoeken hoe het probleem veroorzaakt is.
wat "ik heb er geen last van" en "men zal vast iets verkeerd gedaan hebben"
totdat ze zelf een bekeuring krijgen voor 7km te hard dan is de wereld te klein
 
En ik heb je al eerder gezegd dat dit onzin is. Je reageert nu op 1 bepaald deel van een zin. Het enige wat aan jouw verhaal klopt, is dat mensen niet weten wat ze moeten kiezen omdat het toch allemaal niet deugd. De hele rest ervan waar ze op hopen en wat ze krijgen is gewoon niet waar.
BT, het zou je sieren wanneer je jezelf gaat verdiepen in de politiek, want het enige wat ik hoor is hetzelfde riedeltje wat de meeste linkse mensen zeggen wanneer zij zonder tegenargumenten in een dergelijke discussie mengen.
"het is niet waar" en "je praat onzin" en in de politiek hoor je mensen van VOLT ook op die manier debatteren, maar een onderbouwing komt er nooit.
...overigens hoor je de mensen ook de 'racismekaart' trekken en het woordje 'discriminatie' in de mond nemen, en dat is het.

Dus wel even de zaken beter scheiden waar ze over praten, ze praten niet over dat ze communisme willen.
Dus niet mauwen dat ik er niet van op de hoogte zou zijn, nogmaals, ik kijk meer politiek dan jij denkt.
Hoeveel mensen hebben enige zicht op politiek? In een wereld waar oppervlakkigheid en materie de boventoon voert zijn er weinig mensen die zich daar mee bezig houden, omdat geestdodende filmpjes op TikTok veel belangrijker zijn..
Communisme? Wie weet vandaag de dag wat communisme is? De oudere garde weet het misschien, maar vraag het de gemiddelde tiener of zelfs twintiger en zij associëren het met rusland of china.
Stel de vraag over wat 'marxisme' is en vrijwel elke generatie slaat dicht.

Ik geef toe dat het flauw is van mij om te beweren dat jij je niet verdiept in de politiek, maar dat komt een beetje voort uit frustratie omdat elke inbreng van mij direct door wordt verwezen naar de prullenbak.
Ik weet echt wel waar ik over praat en ik zie dat er foute dingen gebeuren in de wereld op politiek vlak.

Dagelijks continue zoals jij, als je dat inderdaad doet, nee dat doe ik inderdaad niet maar dat is ook niet nodig, want er wordt enorm veel gepraat, maar beweging zit er bijzonder weinig in feitelijk.
Dat is inderdaad wel waar en vaak is het zo dat de resultaten van de discussies in de politiek onzichtbaar zijn.
Voorbeeld: In de media hebben wij recentelijk gehoord dat Soumaya Sahla is opgestapt uit de VVD.
Nieuwsbericht
De debatten die hier aan vooraf gingen hebben maanden geduurd en uiteindelijk moest zij opstappen.

De hamvraag is 'hoe kan het zo zijn dat iemand die is veroordeeld voor terrorisme nu in de grootste politieke partij zit?'
Wanneer je de Romeinse politiek van 2000 jaar geleden een beetje kent weet je het antwoord. Infiltratie. (oh nu beweer ik ook weer onzin zeker?)
Hoe makkelijk is het om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen wanneer je iemand hebt die dicht bij het vuur zit en informatie kan verschaffen over de beveiliging van politici?

Onze samenleving ligt onder vuur door terroristen en maffia, waarvan de liquidatie van Peter R de Vries een goed voorbeeld van is.
Advocaten die worden doodgeschoten, en noem maar op. Het begon met Theo van Gogh en Pim Fortuyn, waarbij Theo niet echt een politiek figuur was, maar wel iemand die de vinger op de zere plek legt.
Uit angst om als "rascist" uitgemaakt te worden en daarmee negatief in het nieuws komen, wordt er amper ingegrepen of houden politici hun keutel in.
Het zit goed fout in de samenleving, dat is wat ik wil zeggen en mensen durven niet meer te zeggen wat zij willen zeggen.

k ga niet discussieren over "wat als", dat wordt een te grote discussie. Leg jij eerder maar uit waarom de PVV rechts zou zijn gezien hun socialistische denkbeeld zijn die mijns inziens links. En als ik eens ga zoeken op internet, blijkt dat ze centrum zijn want ze hebben zowel uiterst linkse alsook uiterst rechtse denkbeelden. Maar daarom noemen ze dat ook een populistische partij.
Goed punt. Die krijg je van mij, op het puntje "populisme" na dan want deze term gebruik je verkeerd.
"Populisme" is iets waar elke politicus zich "schuldig" aan maakt, en tussen haakjes omdat het woordje 'schuld' niet correct is.
Populisme is niets anders dan naroepen wat de burger zelf roept of woorden waar de politicus de burger mee weet te paaien.
Nou, noem jij maar eens een politicus die iets anders roept dan dat de burger wil en dus niet populistisch is. :)
Populisme wordt hooguit flink misbruikt in onze politiek en daar is de VVD (Rutte) een heel goed voorbeeld van.. Heb jij die door Rutte beloofde 1000 euro al gehad?

In heel Europa vinden er verschuivingen plaats. Dat dit nu wat meer is dan andere tijden is vanwege de grotere onrust onder de bevolking en het steeds slechter wordende leefklimaat voor de armere bevolking.
De verschuivingen in europa zijn dezelfde verschuivingen in Nederland, maar je hebt gelijk, dit topic zal nog jaren duren als we verder gaan over de europese politiek.

Het enige wat ik nog kwijt wil is een voorbeeld over hoe linksen, ja sorry daar kom ik weer, aan de macht komen en blijven.
Namelijk de verkiezingen in polen, alwaar de telefoon van een populaire oppositiepartij actief is gehackt om diens wegen te volgen.
De verkiezingen zouden flink gemanipuleerd zijn om de partij PiS (ik heb het ook niet bedacht) aan de macht te helpen.
Het populaire "burgerplatform" (een conservatief-liberaal-christendemocratische partij) is op een grove manier aan de kant gezet door de poolse socialisten.
bron nieuwsbericht
Lees zelf maar even, discussie is verder niet interessant, maar wel een goed voorbeeld over hoe het momenteel in politiek europa vergaat.

Als je -daar- tribunalen voor wilt, dan moet je tribunalen gaan inrichten voor de Nederlandse bevolking die dan toch weer zorgt dat die partij de grootste wordt en ook nog 1 miljoen voorkeursstemmen op Rutte geeft zodat die kon blijven zitten, want DAT zijn de daders, niet Rutte. Als je de grootste bent ga je regeren. Dus als er gestraft moet worden (ben ik het wel mee eens) dan moet dat doen door de kiezer. De kiezer vindt het schijnbaar niet zo erg dat dit gebeurt is.
Helaas, je hebt gelijk. Het zal de burger iets wezen van wat er gebeurd, zolang zij hun nekhernia maar kunnen laten aangroeien door continue onzin op hun mobieltje te bekijken.
ga het maar terug lezen.
..eh, nee sorry. Dankzij kabinet Rutte en hun achterlijke coronabeleid, moet ik hard werken om ook beleg op brood te kunnen krijgen.

Overigens begrijp ik niet wat jij tegen "wappies" hebt. Het is juist zeer interessant om de gedachtegoed van deze lieden te volgen.
Of zij wel of niet gelijk zullen krijgen zal de toekomst moeten uitwijzen, maar zoals het er nu uit ziet hebben zij ongelijk en zijn er geen miljoenen doden door vaccinaties in de straten te vinden.
....dat zou de huizenprijs behoorlijk drukken trouwens, dus helaas dat zij geen gelijk hebben.. :)
 
Het enige wat ik nog kwijt wil is een voorbeeld over hoe linksen, ja sorry daar kom ik weer, aan de macht komen en blijven.

Als ik de politieke situatie in Polen moet kwalificeren dan zie ik het meer als extreem links dan links. De gematigde (Europese) linkse partijen zijn er ook niet over te spreken wat daar gebeurd.

Ik denk dat als jij zegt dat jij actief de politiek volgt dat jij vergeet dat linkse partijen in Nederland in de vorige eeuw heel veel heeft gedaan om de belangen van de burger te behartigen door een goed en betrouwbaar bestuurlijk overheidsklimaat te creëren. Ook in die tijd werden er fouten gemaakt en waren er flinke protesten tijdens links maar uiteindelijk kon iedereen weer studeren, werken en betaalbaar wonen.

Middenstanders stemde links omdat ze wisten dat consumenten dan wat te besteden hadden en dat ze dus omzet hadden. Je kan wel als rechts de lasten verlagen voor middenstanders maar als er aan de toonbank niks wordt verkocht ga je evengoed nog failliet.

Het leven is als een weegschaal en de balans is pas goed als er evenveel gewicht ligt op de beide schalen. 10 jaar rechts zorgt er voor dat links weer stemmen wint, zie het als een natuurlijke correctie. ;)
 
Ik denk dat als jij zegt dat jij actief de politiek volgt dat jij vergeet dat linkse partijen in Nederland in de vorige eeuw heel veel heeft gedaan om de belangen van de burger te behartigen door een goed en betrouwbaar bestuurlijk overheidsklimaat te creëren.
Willem Drees van de SDAP, later PVDA? Ja, dat waren nog eens tijden en de samenleving was ook een stuk gematigder dan nu het geval is.
..de goede oude tijd zullen we maar zeggen.
Drees was de geestevader van de AOW, zij het niet direct tot de AOW zelf, en Drees deed veel voor een goede verzorgingsstaat.
Ik wil de man Drees niet helemaal op een voetstuk zetten, omdat de man nogal wat controversiële smetjes op zijn loopbaan had, maar dat is wederom weer een andere discussie.

De PVDA had in later stadium nogal wat te lijden onder een nieuwere linkse beweging, notabene onder leiding van Drees jr. (als ik mij niet vergis, corrigeer mij als ik het fout heb en dingen door elkaar haal)

Anno nu is de samenleving verhard en verhufterd. Hoe dat komt laat zich raden, al weet iedereen wat er in de jaren 50 en 60 gebeurde toen Nederland bergen immigranten als Spanjaarden, Italianen, Portugesen en Grieken binnenhaalden om het vele werk aan te kunnen.
De turken en marokkanen hadden dit snel door en ook zij werden verwelkomt als "gastarbeiders"na overeenkomsten met de betreffende landen, terwijl die gasten dus nooit meer weggingen.
Note: ..in tegenstelling tot de italianen en grieken waren marokkanen en turken dus NIET op uitnodiging van de Nederlandse staat binnengehaald.
Dat terzijde.

En politieke partij als de PVDA van weleer zou nu niet meer kunnen. Wat ik al schreef; De samenleving is verhufterd, oppervlakkigheid viert hoogtij, het egoïsme is aan de orde van de dag en het land kampt met een verstikkende overbevolking...De randstad grenst inmiddels aan Amersfoort en klopt op de deuren van Apeldoorn.

Middenstanders stemde links omdat ze wisten dat consumenten dan wat te besteden hadden en dat ze dus omzet hadden. Je kan wel als rechts de lasten verlagen voor middenstanders maar als er aan de toonbank niks wordt verkocht ga je evengoed nog failliet.
Partijen als de VVD, die zich profileerden voor de rijkere burger en middenstanders, bestonden pas veel later.
Er waren ook meer boeren en voordat de VVD aan populariteit won zo halverwege de jaren 80, hoe bizar dit ook klinkt maar goed, werd er KVP (laterCDA) gestemd.
Wat ik al schreef is dat 'nieuw links' ook populair werd. De CPN (zelf nog op gestemd) fuseerde later met nog wat radicale partijen en werd GroenLinks.
Milieu was begin jaren 90 ook een populair item, dus deze partij speelde daar handig op in. Inmiddels weten we dat er van Groen Links niet veel te verwachten valt op het gebied van 'Groen'.

Hoe het met het stemgedrag van middenstanders anno nu is weet ik echt niet. Er zijn inmiddels zoveel middenstanders en ZZP'ers dat er een behoorlijke diversiteit heerst onder stemmers.
Het leven is als een weegschaal en de balans is pas goed als er evenveel gewicht ligt op de beide schalen.
Balans, een mooi woord en balans is wat de samenleving nodig heeft. Alleen heeft "balans" inmiddels een weegschaal nodig met 8 schalen vanwege vele belanghebbenden.
Het is niet meer het "links/rechts" van vroeger, de politiek ligt enorm complex en we hameren graag op politici die er een zooi van maken, maar ga er als mens maar eens staan.
Ik geloof niet dat er slechte mensen zijn in de politiek (behalve Kaag :bekje:) en ik geloof ook niet dat politici er moedwillig een zooi van maken omdat de politiek echt erg ingewikkeld is dat een juist beleid een lange tijd nodig heeft om zich te ontwikkelen.
Zoveel belangen, zoveel soorten mensen, zoveel stromingen, gedachten en meningen...Het lijkt echt godsonmogelijk om dit land, of welk land ook, in goede banen te leiden!
Dankzij social media heeft iedereen een stem...iedereen!
Landen als China en Rusland hebben, in onze ogen, een vreselijke manier bedacht om de bevolking tevreden te stellen.(lees: "in de tang te houden")

China is technologisch heer en meester op deze aardbol als het gaat om het monitoren van burgers en het werkt blijkbaar.
Wij gruwelen er van, maar misschien is dit het wel wat wij nodig hebben. ...heel misschien.

10 jaar rechts zorgt er voor dat links weer stemmen wint, zie het als een natuurlijke correctie.
Je bedoeld vast "10 jaar Rutte" haha! Tja, zelfs dan ben ik geneigd om links te stemmen. :LOL:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn gesloten melding verwijderd en nog 1x heropend.

Maar als je nog eens zegt dat ik me in politiek moet verdiepen is het echt afgelopen.
Toen ik het topic sloot had ik alleen maar de eerste 3 regels van je reactie gelezen en toen had ik er al genoeg van. De rest lees ik nu pas omdat ik ook de andere reacties nog wilde lezen.
Als je er geen zin meer in hebt, mij ook goed, maar je weet nu hoe bijzonder mij die ongenuanceerde uitspraak persoonlijk irriteert. Ik hou niet van het doelbewust aanhouden onjuiste feiten over iemand anders. Dat is niet flauw, maar dan ben je denigrerend bezig, dus persoonlijk.
En dat alles van jou naar de prullenbak verwezen zou worden verwijs ik bij deze naar de prullenbak want dat is gewoonweg niet waar. We zijn gewoon bezig onze meningen te geven en ik gaf je ook op diverse punten gelijk.
Ik steek in elk geval enorm veel energie in deze discussie en dan heb ik er geen zin in me ook nog te moeten gaan ergeren aan dit soort opmerkingen want de oorzaak die je noemt.... afijn -> prullenbak. En zelfs dan nog is het not done.

want het enige wat ik hoor is hetzelfde riedeltje wat de meeste linkse mensen zeggen wanneer zij zonder tegenargumenten in een dergelijke discussie mengen.
De pot verwijt de ketel. Ik hoor van jou ook alleen met hetzelfde riedeltje wat ik klagers over links altijd hoor zeggen, waarbij ze denken dat een partij als de PVV rechts is terwijl die centrum is. Je bent echt niet de enige hoor.
Maar het past gewoon niet in een inhoudelijke discussie. Over "dat linkse riedeltje" is een typisch rechtse uitspraak.
Waarom reageerde ik zo? Omdat je schijnbaar helemaal niet in de gaten hebt wat je zelf schrijft. Ik reageerde op het feit dat jij zei dat de mensen meer hoopten op communisme. Dat is wat ik onzin vind. Ik schreef immers ook dat ik het met je eens was (dus ook al weer geen prullenbak) dat mensen steeds meer ontevreden zijn en niet meer weten wat te kiezen, stond in diezelfde zin.

En dan verwacht jij van mij dat ik met "mijn linkse riedeltje" argumenten moet geven voor het feit dat jij zegt dat mensen op communisme hopen, terwijl jij dat zelf ook maar hebt van wat je hoort uit programma's waarin ook alleen maar mensen hun opinie geven? Dan kom jij eerst eens met argumenten voor -jouw- uitspraak dan in dezen. Jij begon er mee ook zonder argument, dus als je argumenten verwacht, geef er dan eerst zelf.

Onder jongeren is er wat stijging v.w.b. communisme, maar onder midden en ouderen is dat niet het geval, daar hoor je niemand over. En ik luister ook regelmatig naar programma's als op1 en buitenhof, een vandaag en wat dies meer zij, waar ook over politiek wordt gesproken.
Dus begin niet over dat zelfde riedeltje waar die rechtsen altijd mee komen dat linksen altijd hetzelfde riedeltje zeggen, want dat is totaal niet inhoudelijk. Daarnaast ben ik niet links en heb je zelf dus ook niet 1 argument genoemd van dat dit het geval zou zijn, behalve horen/zeggen van opiniemakers. Nou ik heb dan een ander opinie. En dat is mede gebaseerd op het kijken naar die programma's, naar nieuws en van wat ik in mijn omgeving hoor en de vriendenkring. Wordt ook vaak genoeg over politiek gepraat.
Dus ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je v.w.b. dit punt over "de hoop op communisme" van mij verwacht?

Ik geef toe dat het flauw is van mij om te beweren dat jij je niet verdiept in de politiek, maar dat komt een beetje voort uit frustratie omdat elke inbreng van mij direct door wordt verwezen naar de prullenbak.
Dat ervaar je zo, maar feitelijk verwijs ik niets naar de prullenbak, behalve die samenzweringsonzin. En elke inbreng naar de prullenbak? Dus mijn mening mag ik niet zeggen? Als je de discussie terug leest zie je dat ik op diverse punten met je op een lijn zit, dus lang niet alle inbreng gaat naar de prullenbak. Is dus niet genuanceerd. Geef anders maar eens aan wat naar de prullenbak gaat. Kortom, geef een argumenten voor deze opmerking?
Denk er wel aan dat discussieren het ventileren van meningen is. Dus jij mag net zo goed van mening zijn dat ik onzin vertel als omgekeerd, als je het ook uitlegt. Maar ga niet kort door de bocht zeggen dat "alles" naar de prullenbak verwezen wordt, terwijl dat aantoonbaar onjuist is en je niet eens argumenten er voor geeft.
Als jij ook gestresst wordt van die discussie, dan moet je er mee stoppen of even een paar dagen wachten met antwoorden.

Het zit goed fout in de samenleving, dat is wat ik wil zeggen en mensen durven niet meer te zeggen wat zij willen zeggen.
Dat klopt. Over deze regel en de alinea die hierbij hoort over criminaliteit ben ik het helemaal met je eens, alhoewel ik niet helemaal begrijp wat dit met de discussie te doen heeft. Dit is al jarenlang een stijgende lijn. En het was gewoon wachten op het moment dat er een crimineel zou gaan opstaan die op een gegeven moment Amerikaanse maffia methodes zou gaan toepassen.
Maar het is inderdaad ook zo dat mensen niet meer durven zeggen wat ze willen zeggen. Echter gezien dat van alle tijden is en in stijgende mate, zie ik niet in wat dat met de huidige regering van doen heeft en ik weet hier zo vlug zelf ook geen oplossing voor.

Nou, noem jij maar eens een politicus die iets anders roept dan dat de burger wil en dus niet populistisch is. :)
Rutte is er al eentje. Balkenellende is nummer 2. Nee ik heb die 1000 euro nog niet gehad, maar het is wel een verschil of een partijleider een keer eens iets zegt of continue populistisch is. Dat van die 1000 euro was trouwens wel een verkiezingsbelofte, maar geen uitspraak tijdens regering.
Hij ging harde maatregelen nemen en dat wilde de burger niet en die bezuinigingen heeft hij toch doorgezet. Met als resultaat dat er zowat geen vertrouwen meer is in deze regering. En toch veranderd er nauwelijks iets. Zei je zelf eerder ook. Dus nee dat is bepaald niet populistisch.

Wanneer je de Romeinse politiek van 2000 jaar geleden een beetje kent weet je het antwoord. Infiltratie. (oh nu beweer ik ook weer onzin zeker?)
Daarvoor hoeven we niet eens terug naar 2000 jaar geleden. Wat dacht je van in de jaren 50 en 60 in Amerika, de maffia in de politiek? En niet op alle slakken zout gaan leggen he. Als ik zeg dat ik iets onzin vindt is dat mijn mening en die mag ik ook ventileren.
Infiltratie vind ik in dit geval persoonlijk wat ver gezocht, maar ik wil ook niet beweren dat het onmogelijk is, het is een mogelijkheid.
Het zou kunnen, maar er kan zoveel. Als je perse wilt dat ik onzin zeg, dat kan, mensen die beweren dat dit zeer zeker infiltratie is, dat noem ik onzin, want dat kunnen ze niet bewijzen. Het tegendeel ook niet, maar in zo'n geval moet men dan ook niet zo stellig zijn. Begrijp je wat ik bedoel?

Het enige wat ik nog kwijt wil is een voorbeeld over hoe linksen, ja sorry daar kom ik weer, aan de macht komen en blijven.
Ik denk dat al die mensen die altijd over links klagen eens er over na moeten denken dat dit argumentloos geklaag vaak niet best valt onder "linksen" temeer daar rechts het dus ook niet goed doet. CDA is centrum rechts, VVD was ook eerder rechts en wat hebben we daarvan? Noem nu eens twee dingen die rechts zo goed doet?
Ik hou niet van praten over links en rechts dat vind ik persoonlijk "het riedeltje van rechts", ik hou van inhoudelijk bezig zijn, ongeacht of dat van links, rechts, of midden komt.
Want rechts heeft er net zo goed een handje van om alles van links maar slecht te noemen, zonder dat ze zelf met oplossingen komen en ze maken zelf net zo goed fouten. Als rechts zo enorm goed zou zijn, waren er wel meer rechtse partijen. Maar centrum rechts (CDA, VVD) heeft al alles kapot bezuinigd en fijn links (pvda) daar de schuld van in de schoenen geschoven.

Het populaire "burgerplatform" (een conservatief-liberaal-christendemocratische partij) is op een grove manier aan de kant gezet door de poolse socialisten.
Weer een stellige verklaringen geven. Dat is waar ik altijd tegen ageer. Er is helemaal niemand aan de kant gezet, hij heeft gewoon kunnen meedoen.
Er is afgeluisterd en dat is een smerig schandaal. Maar je maakt hier weer zo'n stellige uitspraak die totaal niet aan te tonen is. Aan de kant gezet?? Er is helemaal niets aan de kant gezet. De andere partij (moet nog bewezen worden dat zij dat gedaan hebben, maar laten we er van uit gaan), heeft hier flink misbruik van gemaakt. Ze wisten plannen en bijeenkomsten en hebben negatief nieuws gebracht. Ze hebben waarschijnlijk ook door fake nieuws minder stemmen gekregen, en dan kun je twijfelen of de verkiezingen wel zo eerlijk waren. Maar aan de kant gezet is dan niet de juiste term. Ik hou wel van juiste terminologie, dat voorkomt vergissingen.
Anyway, als de huidige overheid dat inderdaad gedaan heeft, dan is dat buitengewoon schandalig, daar zijn we het zeker over eens.

Maar Poolse socialisten? Er is een verschil tussen zich socialist noemen en ook socialist zijn en die Poolse regering is dat bepaald niet en inderdaad eerder extreem. Maar oke, dat is een andere discussie. Maar jij begon er over, dus geef ik er mijn zienswijze op. En dat is iets anders dan prullenbak.
We kunnen bijv. net zo goed het met elkaar eens worden dat we het hier oneens over zullen blijven.
Vergeet echter niet dat onze lieve bondgenoten van de VS ook Europese bewindslieden afluisterde en nog steeds. En in Nederland zijn er ook vuile politieke spelletjes, alleen komen die niet gauw aan het licht.

en hun achterlijke coronabeleid,
Wat ik uit betreffende discussie haalde zou het bij jou bepaald niet beter zijn gegaan. Ik denk dat ongeacht welke regeringspartij dit soort maatregelen had genomen om de ziekenhuizen te ontlasten. Maar dat hoort bij die gesloten discussie thuis. Hier worden wij het toch niet over eens.

Overigens begrijp ik niet wat jij tegen "wappies" hebt. Het is juist zeer interessant om de gedachtegoed van deze lieden te volgen.
Wil ik best vertellen. De grootste reden is dat die met name oorzaak zijn van het nodige fake nieuws wat er in de wereld rond gaat met hun samenzwerings onzin. En ze krijgen behoorlijk wat minders weldenkende mensen mee op den duur, juist omdat ze het zo brengen als het inderdaad lijkt dat het zo is. Het zou mogelijk zijn. Maar dan brengen ze dat met zo'n stelligheid en soms "bewijzen" dat anderen daar in geloven en die trekken ze dan mee de afgrond in en dat is wat ik er op tegen heb. Want dat is juist wat die tegenstellingen tussen gewone mensen in de maatschappij veroorzaakt en erger maakt.
En als je een paar dingen gezien hebt, zorgen de cookies en zo wel dat je steeds meer van die ongein tegen komt, en het wordt steeds meer geloofwaardig om dat het met gewoon normaal nieuws gemengd wordt. Xandernieuws is daar een goed voorbeeld van en zo zijn er wel meer, vaak zijn het xxxxx.wordpress.com sites waarbij de xxx niet voor tieten staat maar voor een bepaalde naam.
Als jij het leuk vindt om hun gedachtengoed te volgen, ga gerust je gang, maar ik heb het veel te druk om me daarmee bezig te houden, er zijn veel leukere dingen.
Natuurlijk zijn er dingen die wel uit komen, maar wij kunnen ook 20 dingen roepen en dan zal er ook best wel 1 of 2 van uit gaan komen.
Ik heb een interview gezien van een gast die honderden van die sites had en die dat dus ook bewust deed, gewoon omdat ie het leuk vond de mensheid te stangen. En verdiend er door de reclame ook nog bakken geld mee. Dat hij daarmee ook ellende veroorzaakte stoorde hem niet. Het is aan de mensen of ze het wel of niet willen geloven zei hij. Fijn he?
Dus ja, dat heb ik er tegen.

Ik ben wel geinteresseerd in andersdenkenden of liever gezegd mensen met een andere mening, want een andere mening kan verfrissend zijn, en je kunt er soms zelf dingen van leren of met andere ogen naar kijken. Dat maakt discussies juist ook waardevol.
Het is wel jammer dat er nu ook een groep mensen is die andersdenkenden meteen als wappies betitelen. Daarom heeft de naam andersdenkenden een wat negatieve lading gekregen en dat is onterecht want het is gewoon een ander woord voor mensen met een andere mening en we hebben allemaal wel ergens een andere mening over, niks mis mee.

Over vroegere politiek ga ik niet discussieren, ik heb nu al mijn handen vol, maar op 2 dingen wil ik nog wel reageren.
Dat dankzij social media iedereen een stem heeft is in veel gevallen een crime, de zogenaamde Facebook deskundigen, ook ideaal platform voor fakenieuws, vandaar dus dat ik er wat op tegen heb. Behalve dus voor landen waar het echt mis is zoals Iran en zo waar mensen niet vrij hun mening gewoon kunnen uiten op een forum of op straat.

Wij gruwelen er van, maar misschien is dit het wel wat wij nodig hebben. ...heel misschien.
Ik weet niet meer of het mijn vader was of iemand anders, maar die zij zelfs "als Hitler nu aan de macht was geweest dan was die onzin er niet geweest".
En in Oost-Duitsland was het ook niet bepaald vrijheid. Maar heel misschien.... een tijdje lang.... want even terug gaan over je uitspraak v.w.b. bestrijding van de hedendaagse criminaliteit.... heel misschien zou dit dan wel even goed zijn.
Ik heb zelf wel eens geroepen van "laat die Sharia maar komen, dan worden die met name getinte boven die overvallen plegen hun handen af gehakt als ze gepakt worden". Maar dan zakken de gemoederen weer en dan denk je... en dan? Zonder handen kun je niet werken, leven lang uitkering, schiet ook niet echt op. Dus tja, hoe moet het opgelost? Geen flauw idee.
Halt stehen bleiben! Bitte dahinter aufstellen! Takkatakkatakkatak... weet niet of dat een oplossing is, ten gaan er misschien weer teveel onterecht...

Anyway, we hoeven niet verder, maar het was op zich interessant dus al bepaalde uitspraken weg kunnen blijven, dan kunnen we inhoudelijk verder wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:
Note: ..in tegenstelling tot de italianen en grieken waren marokkanen en turken dus NIET op uitnodiging van de Nederlandse staat binnengehaald.
Dat terzijde.

Dit klopt helaas niet @Dr.Z. Turkse arbeiders werden weldegelijk gevraagd om in Nederland te komen werken omdat de Nederlandse arbeider niet meer in de textielproductie, schoonmaak of achter de vuilniswagen wilden werken.

In 1964 sloot Nederland namelijk een wervingsverdrag met Turkije waarna Nederlandse selectieteams zelf op zoek gingen naar arbeiders in Turkije. Turken meldden zich bij het plaatselijke arbeidsbureau, dat de officiële registratie en de uitzending van Turkse werknemers regelde. Hier vond ook de keuring door Nederlandse bedrijven plaats.

En als iemand zich definitief in Nederland vestigde dan mocht hij/zij een beroep doen op gezinshereniging.

Hoe het met het stemgedrag van middenstanders anno nu is weet ik echt niet. Er zijn inmiddels zoveel middenstanders en ZZP'ers dat er een behoorlijke diversiteit heerst onder stemmers.

Als zij over een koopwoning beschikken dan weet ik het wel op welke partij zij stemmen. :)
 

Als ik kijk naar de ontwikkelingen in mijn stad en dan specifiek naar mijn wijk dan is dat hoogstwaarschijnlijk de VVD waarop ze gaan stemmen.

Eerst was de PvdA nog de grootste partij maar toen de sociale huurwoningen werden verkocht en waardoor de kopers nu in de meerderheid zijn werd de VVD hier de grootste partij in mijn wijk. En over de hele stad is de VVD nu de tweede partij op D66 na.
 
heb nog nooit op 1 van deze partijen gestemd
zoals al eerder aangegeven stem ik altijd tegen en anders maak ik mijn stem ongeldig.
het maakt niet meer uit wat je stemt is mijn mening
als ze je aan de ene kant niet naaien doen ze dat aan de andere kant wel
 
Even iets luchtigs tussendoor maar om aan te tonen dat verschillende politieke stromingen best wel goed samen kunnen werken.

Toen ik jong was en al volop werkte stemde ik VVD maar ik kwam regelmatig in de Wereldwinkel waar de linkse stroming overheersend was.
Hevige en lange discussie gehad over de politiek en speciaal het kapitalisme wat allemaal een onderdeel was van het bewustwordingsproces van de opgroeiende jeugd in die tijden. Ik liep toen in een pak met stropdas en zij in een spijkerbroek met een T-shirt. :)

Die Wereldwinkel zat op een ideale locatie en er kwamen genoeg passanten langs die gingen winkelen maar op de dag vlak voor Pasen was de kas leeg en de weekomzet viel ook tegen.

Na een democratisch gesprek aan de koffie tafel kwam ik met het idee om eieren te kopen bij de biologische kippenboer. Komt er wat later een vrachtwagen voor rijden met een pallet vol met eieren die wij uitstalde op straat met een aantrekkelijke aanbieding. Aan het einde van de dag waren de eieren op en ze hadden nog nooit zoveel geld in kas gehad. Omdat te vieren hebben wij met ze alle ons de hele avond vol gezopen op de kosten van de zaak in onze vaste kroeg en we leefde nog lang en gelukkig. :biggrin2:
 
denk dat ik zo denk omdat ik een groninger ben.
niet lulle maar doen
als een groninger zegt "dat heb ik gebouwd" dan is dat met z'n linker en rechterhand
de "westerlingen" die hier heen zijn gekomen kunnen alles met de waffel maar in de praktijk kunnen ze nog geen spijker in de muur slaan.
als die groep zegt "heb ik gebouwd" dan bedoelen ze dat ze er opdracht voor hebben gegeven om het te laten bouwen.
verder is in de loop der jaren het noorden leeg getrokken en dan niet alleen het gas.
umcg gaat met een beetje pech een kinder onderdeel missen die ook van belang is voor ouderen en wel door conclusies uit een rapport die is opgesteld door een ziekenhuis in rotterdam.
vroeger hete dat gewoon belangenverstrengeling
ander voorbeeldje
paar jaar terug aanbesteding huishoudelijke hulp wmo
organisatie ingeschreven en die is het gegund
binnen een jaar mot tussen die organisatie en de gemeente
de organisatie dreigde om "elke medewerker van ons die in jullie gemeente woont krijgt ontslag en dus ben je als gemeente duurder uit met uitkeringen"
politiek met de pvda voor op haalt bakzeil en geeft de organisatie meer van mijn belasting centen.
sorry als ik een rekenfout in een offerte heb ga ik met een beetje pech falliet.

een stuk weg door het dorp waar al jaren door bewoners gevraagd wordt om 30 km te maken
nooit gekomen
de nieuwe wethouder komt in dat stuk te wonen en mag jij raden
binnen 2 maand bordjes 30

en zo zijn er tich van die stunts zowel in de gemeente politiek als landelijk waarvan in denk huh?
maar goed zoals ooit eens iemand zei "niet gehinderd door enige kennis kunnen ze dat met droge ogen doen"
moet er nog wel even bij vermelden dat onze nieuwe burgervader goed bezig is
foutje met benoeming denk ik
men had niet verwacht dat hij zo fel kon zijn met kwestie coa terapel.
dus vertrouwen in ambtenaren en politieke figuren?
op de burgervader na, zolang ze voor me staan vertrouw ik ze 0,1 %
draaien ze zich om zakt dat vertrouwen tot minimaal 0,0%
 
Turken meldden zich bij het plaatselijke arbeidsbureau,
Hoe zit dat met Spanjaarden? Want in die tijd kwamen er ook veel Spanjaarden in Nederland om te werken. Hier bij ons in Maastricht bijv. waren er naast de Turken echt veel Spanjaarden. Er was een Spaanse cultuur en zelfs enkele speciale Spaanse café's. Dat is later allemaal afgezwakt en zo tussen 1979 en 1985 denk ik, zijn de meesten weer terug naar Spanje gegaan voor zover mij bekend.
 
Hoe zit dat met Spanjaarden? Want in die tijd kwamen er ook veel Spanjaarden in Nederland om te werken. Hier bij ons in Maastricht bijv. waren er naast de Turken echt veel Spanjaarden.

Maastricht en Spanjaarden, ik heb het voor je opgezocht en ter info: ook met Italië was er trouwens zo'n verdrag.

Op 8 april1961 kwam er een wervingsverdrag tussen Nederland en Spanje tot stand. Deze Spanjaarden hadden vaak meer dan één reden om naar Nederland te komen of naar het buitenland te vertrekken. Om te beginnen heerste er op het platteland flinke armoede. Dat kwam ook doordat grootgrondbezitters de boerenbevolking arm hielden. Daarnaast was dictator Francisco Franco aan de macht en was het land politiek verdeeld.

Toen de Spanjaarden terugkeerde naar Spanje durfde ze ook de strijd aan te binden met het regime in Spanje.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan