- Waarderingsscore
- 79
- Punten
- 48
- Leeftijd
- 122
blacktiger: maar je zat er vanaf het allereerste begin h??l dicht bij het goede antwoord.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
Je kunt niet op hetzelfde moment even oud zijn en ook 2x zo oud zijn.Petra zal even oud als John zijn wanneer Petra 2 keer zo oud als John was wanneer Petra de helft van de leeftijd had van hun huidige leeftijd.
De oplossing kun je hier downloaden/bekijken.the matrix;225516 zei:PUZZEL 11
Er is een waterton met drie verschillende kranen.
Dat heeft er mijns inziens niet mee te maken in dit geval. Het gaat hier om gebruik van correct Nederlands en een correct gebruikte zinsbouw.in stukken hakken en interpreteren. Ofschoon zeker geen schande, is het misschien voor sommigen iets te veel.
Als je de zin zo schrijft, dan is er teveel ruimte voor interpretatie. De eerste uitleg die iemand hieraan zou geven is dat je dus het aantal sneetjes wat je van een brood gesneden hebt bij elkaar moet optellen om te zien hoe groot dat totaal is.Hoe groot is het aantal sneetjes dat we van een heel brood kunnen snijden?
Je bedoelt waarschijnlijk puzzel 13. Puzzel 13 is correct verwoord en laat geen enkele ruimte voor interpretatie. Er staat immers o.a. "hoe groot is het aantal [...]". Maar als je dat liever hebt mag je de laatste zin ook lezen als: "Hoeveel sneetjes kunnen we van een heel brood kunnen snijden?" Devies is dus: heeeeel goed lezen en bij elk woord stilstaan en goed nadenken wat er staat en wat dat betekent.Black Tiger;225532 zei:Zelfde bij puzzel 12. Vraag is niet duidelijk door de zinsbouw:
Als je de zin zo schrijft, dan is er teveel ruimte voor interpretatie. De eerste uitleg die iemand hieraan zou geven is dat je dus het aantal sneetjes wat je van een brood gesneden hebt bij elkaar moet optellen om te zien hoe groot dat totaal is.
Aangezien je een brood hebt van 20cm kan het totaal dus ook nooit meer zijn dan 20 cm en is in dit geval het antwoord 20cm.
Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Moet de vraag hier niet zijn "uit hoeveel sneetjes bestaat een gesneden brood"?
De oplossing kun je hier downloaden/bekijken.the matrix;225521 zei:PUZZEL 12
Petra zal even oud als John zijn wanneer [...]
En dat is fout. Overigens was je te snel of wij waren te langzaam maar we hebben de tekst (3 berichten hiervoor) aangepast.Black Tiger;225535 zei:Ik bedoel inderdaad puzzel 13.
En als die geen ruimte laat voor puzzel 13 dan dien ik mijn antwoord als boven gegeven in.![]()
Juist, en daarom heeft het ook niets met goed lezen te maken maar met mogelijkheid tot meerdere interpretatie. Dit kun je namelijk (zoals ik al uitlegde) evengoed lezen als zijnde de grootte (in cm) van het aantal.Er staat immers o.a. "hoe groot is het aantal [...]".
Hahaha pas maar op !!!! Overigens kun je een antwoord geven in aantal (stuks) en in grootte, daarom was het voor de correctie ook juist.Black Tiger;225537 zei:Ik was te snel want de correctie was nog niet gebeurt.
Juist, en daarom heeft het ook niets met goed lezen te maken maar met mogelijkheid tot meerdere interpretatie. Dit kun je namelijk (zoals ik al uitlegde) evengoed lezen als zijnde de grootte (in cm) van het aantal.
De correctie laat geen ruimte voor interpretatie en die is daardoor dus wel duidelijk.
Ik denk ook dat je in het antwoord ruimte wilt houden voor een addertje onder het gras, alleen werkt dat op deze wijze niet.
Ik zal het antwoord even mailen.![]()