Corona Virus

@Dr.Z:

Nee, bij mij liep het anders dan ik gewend ben bij verkoudheid.
Eerst een loopneus, dus waterachtige afscheiding.
Ik ben nogal eens verkouden, en dan is het echt slijm in allerlei kleuren wat er uit komt, en nu was dat niet het geval.
Na de slijm is het dan ook de keel die eerst aan de ene kant, en dan aan de andere kant pijnlijk word en ook slim die dan opgehoest word, en die keelpijn heb ik niet gehad.
Maar anderen hebben dat wel gehad, dus ik kan niet verklaren waarom bij mij niet.
De eetlust verdwijnt en na een dag of 3 a 4 had ik hooguit 2 dagen helemaal geen smaak en was het enige dat ik van eten meekreeg de structuur van wat ik in mijn mond had.
En dat is echt niet fijn eten.

Een van de kamergenoten in het 2e ziekenhuis had voordat ik daar heen kwam ook een longembolie opgelopen door de ziekte.
Dat was een aantal dagen zeer pijnlijk voor hem, maar is wel opgelost zonder dat daar een ingrijpende extra behandeling voor nodig was.

Wanneer je in een ziekenhuisbed komt te liggen, krijg je dagelijks 1 of 2 spuitjes om trombose (bloedpropjes in de aderen door te weinig bewegen) te voorkomen, tenzij je om andere redenen al bloedverdunners krijgt.

En wanneer je word opgenomen, word je ook gevraagd of er gereanimeerd mag worden en of je eventueel wil worden verplaatst naar de IC als dat noodzakelijk is.
Er zijn mensen die daar niet voor kiezen, dus er kan geen harde link gemaakt worden tussen IC pati?nten en overledenen.
 
Stik. Ik moet echt eens wat meer aan beweging gaan doen dan. Zit vrijwel de hele dag achter de pc of op de bank. Beweging is voor mij naar de winkel lopen en terug. Dat is enkele reis een kleine 5 minuten en wordt ook nog wel eens met de scooter gedaan.
 
Ik was naast mijn wekelijks sportuurtje net begonnen met 3 maand revalidatie in het Beatrixoord, vanwege hart longen en na anderhalve week telefoontje dat ze dicht gingen.
Dus dan moet je toch zelf maar aan de slag, ben voorzichtig begonnen met een interval loop/lichte looppas training want ik zat ook alleen maar achter de comp en tv.
 
@ ..::Jacob::.. ik ben al een tijdje klaar met de revalidatie, en moet het sindsdien doen met mijn eigen therapeut om de caudaleasie  die ik heb te overwinnen,
ook mijn handen/polsen heb ik eigenlijk ook behandelingen nodig, maar nu de deuren ook daar al een week of 5 dicht zijn moet ik veel zelf doen,
maar dat werkt niet zo goed als er de peut aan werkt. 

Ik vrees dat hier op dit moment erg veel last van hebben, ik ook, want bij mij gaat het nu te lang duren het herstel...

Maar ik heb al een nieuwe uitdaging gevonden!!! Ik ga 2 ouwe bussen kopen, spuit ze wit, en laat mijn maatje B. stickers maken met" de Tekst "handhaving" .

Maar dan wel in 3 talen op zijn minst! Pools/Roemeens en plat Antwarps.  Deze bussen parkeer ik in ons dorp aan weerszijden van de straat waar de parkeerplaatsen zijn van het winkelcentrum.

Vandaag dus echt waar na dat ik mijn boodschappen gedaan had, en deze in de kofferbak laaide, 2 auto's met daarin 4 man, je maakt mij niet wijs dat ze uit 1 familie komen,
en dan zwijg ik nog over de wit met rode platen!!!  Raar gedoe allemaal!

Iemand nog een tank in de aanbieding? 

https://www.youtube.com/watch?v=P5FjZUwe000

 
MAS3 zei:
@Dr.Z:

Nee, bij mij liep het anders dan ik gewend ben bij verkoudheid.
Eerst een loopneus, dus waterachtige afscheiding.
Ik ben nogal eens verkouden, en dan is het echt slijm in allerlei kleuren wat er uit komt, en nu was dat niet het geval.
Na de slijm is het dan ook de keel die eerst aan de ene kant, en dan aan de andere kant pijnlijk word en ook slim die dan opgehoest word, en die keelpijn heb ik niet gehad.
Maar anderen hebben dat wel gehad, dus ik kan niet verklaren waarom bij mij niet.
De eetlust verdwijnt en na een dag of 3 a 4 had ik hooguit 2 dagen helemaal geen smaak en was het enige dat ik van eten meekreeg de structuur van wat ik in mijn mond had.
En dat is echt niet fijn eten.
Jouw verhaal stelt mij gerust in elk geval, ik zal een normale verkoudheid hebben opgelopen want ik heb nergens meer last van.
Nu las ik elders dat de verschijnselen terug kunnen komen in veel ergere vorm, maar dat is even afwachten.

Ondertussen gewoon doorgaan met leven. Meer bewegen (conditie is een ramp) gezond eten en een positieve instelling houden.
 
Versoepeling :confused:
Gaan we 100 doden per dag weer normaal vinden?, het nieuwe normaal.
Mensen opofferen voor meer vrijheid?
 
Toen en nu!!!!



cor.jpg
 
..::Jacob::.. zei:
Beperkte versoepeling he, horeca blijft nog dicht. Kappers en enkele anderen worden nu gewoon een maandje als testpersoon gebruikt.
Dan is er altijd nog tijd om de vooraankondiging van de versoepelingen per 1 juni en 1 juli weer af te zeggen.
 
Nou ja zou horeca open gaan met de restricties dan moet je een half jaar van tevoren reserveren. Dat schiet ook niet op. Beter dus wachten met die warme hap..
 
"die warme hap" kun je ook bij de plaatselijke chinees ophalen
 
Ik ben gisteren voor t eerst in 2 maanden weer eens boodschappen gaan halen, moet er toch een keer van komen.

Ik woon in een dorp.
Nou, niet normaal hoe mensen zich gedragen om een paar boodschappen te halen.
3 trutjes van misschien 20 jaar die lekker op een kruispunt tussen de paden uitgebreid hun belevenissen moeten doornemen en de hele boel blokkeren.
En dan de mensen die vinden dat het allemaal niet snel genoeg gaat en dus nergens naar kijken en iedereen voorbij lopen op een paar centimeter afstand of je net niet aan de kant duwen om tussendoor nog wat van een schap te graaien.
En moeder en dochter die gezellig samen boodschappen gaan halen, ieder met een eigen kaar want dat moet.
Maar wel 6 keer heen en weer door die supermarkt en dochter die lekker uitgebreid bij de zalfjes en de make up zooi een half uur naar de schappen staat te turen om dan toch maar verder te lopen als ze voor de 10e keer ziet dat er mensen staan te wachten.

Dat belooft wat.
Want een paar uur later werd er dus aangekondigd dat het allemaal wat minder opgesloten word, dus dan kan alles weer gewoon terug naar het oude.
Men liep nog net  niet juichend door de straten dat het eindelijk voorbij is.
Nou er is nog helemaal niets voorbij en schijnbaar zijn er nog lang niet genoeg zieken geweest.

Houd er maar rekening mee dat de onheilspellende cijfers weer omhoog gaan en dat het nog veel langer gaat duren voordat alle vooruitblikken die nu geboden zijn kunnen worden uitgevoerd, zonder dat het weer veel slechter gaat.
Het is niet voor niets dat de politici die het eerst niet konden laten te eisen dat het allemaal wat soepeler moest, nu roepen dat het te snel terug gedraaid word.
Want zo kunnen de aartsleugenaars altijd roepen dat ze achteraf toch gelijk hadden.
 
Herkenbaar zoals jij het beschrijft @MAS3. Jij kijkt er nog eens anders tegen aan dan iemand die niets met het met Corona te maken heeft gehad.

Ik moest diepvries patat hebben en er stonden 3 personen (??n familie) voor het vriesvak verspreid over 3 meter waarvan de mannelijke partner doelloos op het vriesvak hing. De dames pakte elk product in hun handen en gingen de tekst telkens breeduit lezen. Ik stond netjes te wachten maar op een gegeven moment vroeg ik toch maar netjes of ik mijn patat mocht pakken. Denk nu niet dat ze mij ook maar ??n meter ruimte gaven.

Gisteren was ik in een dorpje in het zuiden rond Tilburg en daar was een best wel drukke markt bezig. Een looppad van nog geen 2 meter breed waar ze met ze drie?n naast elkaar en tegen elkaar inliepen en groepjes die uitgebreid op het pad stonden te praten en dus de boel blokkeerde. Heel gezellig allemaal maar dit is natuurlijk niet zoals het hoort. Tuurlijk koos ik ervoor om achter de kramen langs te lopen maar toch.

De regels wat versoepelen moet kunnen maar het is wel van belang dat de burger discipline behoudt met een beetje het gevoel van angst zodat de mensen scherp blijven. Als ik dit allemaal zo zie dan vermoed ik het ook dat het virus binnenkort de kop weer gaat opsteken.

   
 
Ongelooflijk dat asociaal gedrag, en het ergste is dat als je er wat van zegt de wind van voren krijgt en dan is 1,5m niet genoeg.
Ook ergerlijk is dat winkels het steeds minder nauw nemen met desinfecteren, hier de Deka markt. Zelf je kar reinigen met doekjes en spray en een bomvolle ton met gebruikte doekjes die alle kanten uitwaaien. Zeg je er wat van en je krijgt als antwoord , ja het is druk op dit moment??????


Laat voorlopig de meeste boodschappen bezorgen en het echte versspul (asperges en aardbeien bv) halen we in de vroege ochtend. Op internet kun je meestal live zien hoe druk het op bepaalde tijd is .

Hoe: type de winkel in bv Plus kies je winkel in de buurt , je krijgt dan adres en website te zien , maar kies niet voor website maar scrol naar beneden dan krijg je een live overzicht.
 
Hier is het niet anders, wij werden gisteren er op aangesproken of dat we voortaan allebei een winkelwagentje meen konden nemen??? 

Ik denk ja, maar kijk meteen naar de pinautomaat die iets verderop stond, en daar staan 4 Oost-Europeanen op 1 vierkante meter...
 
Dat is hier ook gewoon regel, per persoon 1 karretje en niet met meerdere personen rondom  1 kar. Dit is en was de regel, dit voorkomt dat de loslopende klant te dicht bij anderen komen , de kar zorgt voor een redelijke afstand.

In het begin werd dat gecontroleerd maar is nu meer de verantwoordelijkheid van klant.


Zo de plus heeft zojuist onze wekelijkse boodschappen bezorgd. Kost 6? maar gemak dient de mens. Hoop dat deze service ook na corona blijft . Is toch minder gesjouw en je koopt alleen dat wat je nodig hebt en je laat je minder verleiden tot aanschaf hap snack en snaaiwerk.
 
Hier is het niet anders, wij werden gisteren er op aangesproken of dat we voortaan allebei een winkelwagentje meen konden nemen???
Dat is hier al lang. Maar even een tegenvraag. Waarom gaan jullie allebei naar de winkel en niet een van jullie? Scheelt ook weer plek in de winkel en minder risico? Dus de adviezen neem je zelf ook niet zo nauw lees ik?

Wij zitten hier in een buitenwijk en in de winkels houdt men zich er redelijk aan. In de gangpaden wordt het wat moeilijker, maar toch probeert men ofwel afstand te houden ofwel snel er langs te komen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Want aso's en mensen die zich uberhaupt nergens iets van aan trekken heb je overal.

Dat er wat versoepeling nodig is, dat is evident want onderhand werd het overal slechter en mensen krijgen er genoeg van. Zo'n lichte versoepeling die dan terug gedraaid kan worden als de cijfers weer explosief gaan stijgen (en ik denk net als Mas3 dat dit ook gaat gebeuren) is dan tenminste iets om het kuddevolk rustig te houden. Maar eigenlijk gebruiken ze de kappers als proefpersonen.

Bij ons is ook een Budgetfood winkel die met de opening nog bewaking had en personeel wat karretjes zuiver maakten. Bij de Jumbo is dat nog steeds, maar bij de Budgetfood moet je dat nu zelf doen en dat is niet de enige winkel. Kan het me ook wel voorstellen, je moet daar ook weer een extra personeelslid eigenlijk daar neer zetten wat feitelijk niet productief is.
Klanten kunnen dat ook zelf doen, een beetje rekening met elkaar houden. Maar dan moet je natuurlijk wel op tijd zorgen dat een bak ook even leg gemaakt wordt.

Gisteren even naar Duitsland geweest, een harddisk omruilen, daar was een mondkapje nodig in de winkel, zonder mondkapje of mondbedekking konden ze me helaas niet helpen zo werd me vriendelijk medegedeeld. Eigenlijk vind ik dat een goede zaak, dus ik t-shirt voor de mond. Ik wist dit echt niet. Paar minuten later kreeg ik een mondkapje van hun. Service!
Het blijkt dus dat je in Duitsland gewoon in elke winkel verplicht bent een mondkapje te dragen, ongeacht welk soort winkel.
Ik vond het wel spijtig dat ik al getankt had.... gewone benzine 1,11 en super 98 1,20 en die had ik in een aanbieding bij een ander tankstation voor resp. 1,10 en 1,14 gezien. Phuuu... hier staat ie bij de goedkoopste nog altijd 1,509.
Je mag echter niet naar Duitsland om te tanken, je moet wel een goede reden hebben, boodschappen doen schijnt ook een goede reden te zijn. Er kan grenscontrole zijn of vliegende controle.

Maar dat is weer off-topic. Er wordt daar in elk geval iets anders mee omgesprongen. Ben nog niet in een boodschappenwinkel geweest, ook nog niet van plan, ben er wat huiverig voor. Geen idee hoe goed ze zich daar aan de regels houden. Maar de drukte kennende denk ik dat er gelijksoortige toestanden zijn als Mas3 al omschreef.
Ik heb er nog niet echt vertrouwen in dat die versoepelingen per 1 juni en per 1 juli door zullen gaan en als dat wel het geval is dan zal dat denkelijk niet lang duren. Met name gezien hoe slecht velen zich aan de regels (om te beginnen al afstand) houden.
 
Black Tiger zei:
Hier is het niet anders, wij werden gisteren er op aangesproken of dat we voortaan allebei een winkelwagentje meen konden nemen???
Dat is hier al lang. Maar even een tegenvraag. Waarom gaan jullie allebei naar de winkel en niet een van jullie? Scheelt ook weer plek in de winkel en minder risico? Dus de adviezen neem je zelf ook niet zo nauw lees ik?

Daar kan ik een kort antwoord opgeven @Black Tiger: Ik kan niet meer sjouwen met een zware kar, en de wederhelft heeft geen rijbewijs.

Maar zojuist ook weer, ikke afrekenen aan de kassa op een veilige manier, en jahoor daar komt weer kudde aangelopen kris/kras door elkaar...

En @Matrix, die regel van ?6,- blijft gewoon, dit was voor de crisis ook al.
 
Black Tiger zei:
Gisteren even naar Duitsland geweest, een harddisk omruilen, daar was een mondkapje nodig in de winkel, zonder mondkapje of mondbedekking konden ze me helaas niet helpen zo werd me vriendelijk medegedeeld. Eigenlijk vind ik dat een goede zaak, dus ik t-shirt voor de mond. Ik wist dit echt niet. Paar minuten later kreeg ik een mondkapje van hun. Service!

Vreemd dat in Duitsland een mondkapje verplicht is en hier in Nederland niet en klasse dat ze een kapje aan jou gaven. Het RIVM ziet het nut er niet van in want die ziet de bui al hangen als er straks weer een tekort aan mondkapjes komt omdat 17 miljoen Nederlanders ze dagelijks nodig hebben.  :pfff:

Maar 17 miljoen mensen die een vorm van eigenverantwoordelijk krijgen, dan kan je verwachten mede omdat er geen duidelijk beleid is men over de grens gaat. 

   
 
Het mondkapje is wel degelijk nuttig ,niet voor de drager maar voor zijn omgeving.
Afgelopen week hadden ze op de duitse tv een test. 1000 w bouwlamp en een vriescel
zo kon men precies laten zien hoever de druppeltjes met en zonder mondkapje kwamen
dit was nav de contactberoepen.

Hier is het onzin omdat er niet genoeg is.
Mijn vrouw werkt in de zorg en die krijgt helemaal NIKS.
Breek me de bek niet los.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan