De start van een nieuwe uitdaging!!!

Zo dat is een strakke agenda :)

 
Thanks voor dit idee Parabolica. Maar ik heb al een assistente!!! 

Nee joh, dit doe ik niet alleen, ik doet dit ontwerpen samen met een goede vriendin van ons, zij is erg creatief, en heeft hier in Zundert op de Corso-academie gezeten.

Huh watte? Corsoacademie? Ja die zit hier ook, daar kun je leren hoe te ontwerpen/maquette bouwen, en al wat er nog meer bij hoort...

Gelukkig heeft de buurtschap die zich er tussen wou wringen de tijd aangepast, en nu sluit het wel mooi aan! 

De eerste, Buurtschap Veldstraat, nu tussen 19;00/1930.

De tweede, Buurtschap Klein-Zundert nu tussen 20;00/20;30

En de laatste, Buurtschap Molenstraat,  om 21:30.  Deze eindigt wel in een cafe, dus als we klaar zijn gaan de spullen in de auto en drinken we er samen nog eentje op. :bier: 

Maar morgenavond eerst met 4 heren aan tafel van buurtschap Stuivezand.

De uitslag van dit alles volgt...

 
De heren zijn een half uurtje geleden weer vertrokken, en wij hebben er weer bijzonder veel van opgestoken, wat we bij de volgende presentaties goed kunnen gebruiken!

In tegenstelling tot de eerste buurtschap is er vanavond veel besproken over de constructie, want men was het er al snel over eens dat als dit met deze beweging gaat werken en door de straten trekt dan hebben we een topper!

Maar ik had een berekening van de grootte van de wagen klaar liggen, lengte/breedte/hoogte..  Maar dan gaat men rekenen, breedte spanten/gewicht en de rest, en dan de bloemen... Pffftttt, dan ga je toch denken. :biggrin:  Ik had een rekenmachine en een rolmaat bij het ontwerp liggen, en daar werd handig gebruik van gemaakt, de beweging, tja dat had op 1 man na, men binnen 5 seconden al door, ondanks dat het moeilijk lijkt is het reuze makkelijk.

Alles goed in mijn geheugen geprint, en as zaterdag zelf eens gaan meten hoe we uitkomen, want om een beetje in de draagkracht van de as te blijven die nodig is moeten we in het middenstuk toch vast niet verder gaan dan een meter of 13, dit is voor dit ontwerp groot zat want om het totaalbeeld niet te breken mag de as niet ondersteund worden.

Alle deze opstekers nemen we volgende week mee naar de volgende presentaties.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja gewicht is alles, de assen moeten niet breken he, dus een stukje lager mag ook geen probleem zijn.

Komt wel goed, het hoort zich allemaal goed aan.

Alvast fijne jaarwisseling!

 
Goed nieuws, hij is te bouwen blijkbaar, want we hebben een uitnodiging gehad om hem aan de rest van het bestuur en leden te laten zien!!! :biggrin: 

Van de 7 die ze bekeken hebben zijn er 2 niet haalbaar, nou gaat het er om welke van de 5 ze het mooiste vinden.

Ook een fijne jaarwisseling aan iedereen!

 
Lijkt de goeie kant op te gaan!  :biggrin:

Succes :bier:

 
Echt wel Multispeed!

Maar vanavond eerst ff lekker eten met vrienden en het jaar uitluiden met wat extra dikke vuurpijlen!

 
Nou dat is een hele bak informatie en een as die 13 meter lang wordt zonder ondersteuning is ook niet niks. Maar technisch moet dit toch mogelijk zijn zonder de draaiing te beïnvloeden?

Een ieder een fijne jaarwisseling en zorg ervoor dat de assen van het menselijk lichaam ook blijven werken anders beland je tussen de blommen. :)

 
Ik zal blij zijn dat ik 24 uur verder ben....

Tumme het is net of de duivel er mee speelt, mijn medeontwerpster is geveld door de griep, moet ik ook nog een matras en een warmwaterkruik in de auto gaan leggen om haar mee te nemen. :biggrin: 

Op naar 3 presentaties morgenavond!  ( Ik neem iig de ervaring mee van de vorige presentaties. )

Nog even een linkje van de buurtschappen die al gekozen hebben voor dit jaar: Corsonetwerk, ik moet zeggen dat er al weer een aantal mooie tussen zitten.

 
Zo het presentatierondje zit er op, veel positieve reacties gehad, maar dat zegt nog niets.

Nou afwachten tot begin volgende week.

 
Weet je wat nog leuker is @Parabolica? 

Gisterenavond was ik onderweg naar de laatste buurtschap, en had mijn autoradio op Q-Music staan, en wat hoorde ik tot mijn verbazing? Het was gisteren Internationale Hypnosedag .

De naam van ons ontwerp is "Hypnotic" en ik begin bij de presentatie met de mededeling "laat je hypnotiseren"! 

Het is net of de duvel er mee speelt. :biggrin:

 
@ Freggel, toi toi toi maatje  :aanbid: :aanbid: :aanbid:

 
De eerste buurstschap valt al af, ondanks dat ze het een interessant en imposant ontwerp vonden zijn ze bang voor de knikken in de weg... Voor wat de beweging betreft, 1 knik teveel en de ribben raken elkaar dan loopt de boel vast.

Dit is misschien een nadeel wat wij afdwingen, de wagen moet altijd bewegen!, en niet alleen voor de hoofd of andere tribunes, de mensen die gewoon langs de weg staan betalen ook entree! Ja sorry, Freggel1 is niet alleen op de forums streng.

Voor ons alleen maar beter, want het is opbouwende kritiek, net als vorig jaar, want het idee voor 2017 is al in de maak!!!

 
Ik vind dat freggel het helemaal goed voor heeft. Streng of niet streng, je gedachte is uitstekend. Als mensen elders ook entree moeten betalen hebben zij net zo goed het recht om een wagen te bekijken zoals hij bedoeld is.

Toppie van je! (Y)

 
Precies Black Tiger!  Het is 1 van de dingen waar veel mensen die langs de route zitten/staan zich aan storen, dat een wagen niet beweegt.

Ik snap de insteek wel een beetje, het is een gevoelig punt van een wagen, een aggregaat die zonder brandstof valt, of op een punt waar de jury staat dat de boel niet werkt. :biggrin: 

Maar ach, mij maakt het niet uit hoor, ben stiekem al volop bezig aan het nieuwe idee wat we hebben. Human DNA!!!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
freggel1 zei:
Weet je wat nog leuker is @Parabolica? 

De naam van ons ontwerp is "Hypnotic" en ik begin bij de presentatie met de mededeling "laat je hypnotiseren"! 
Dat doe ik ook dagelijks voor het slapen gaan door eerst naar bepaalde hypnotiserende

te kijken op het internet. :)

 
Vanavond om 20:30 op naar de laatste presentatie, de buurtschap die al aan huis geweest is, en ons de kans geeft om het ontwerp voor de tweede keer te tonen, maar dan aan de rest van het bestuur/leden.

 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan