Is onze overheid fascistisch of niet? En andere filosofiën.

Ik zou zelf beginnen met dat ze in de Tweede kamer geen toneelspel meer gaan opvoeren.

Als je nu naar een debat kijkt en er volgt een interruptie dan ligt de spreker zijn vraag eerst toe wat de nadelen zijn eventueel met een alternatieve oplossing maar de Kamervoorzitter vraagt al na 10 seconden "wat is uw vraag?". Zo kan je toch niet meer over belangrijke vraagstukken debatteren?

Ik ben daarom ook een voorstander van minder politieke partijen. De omroepen moesten fuseren waardoor leden die lid waren van een omroep opeens samengevoegd werden en de politiek doet precies het tegenovergesteld, meer versnippering.

Een duidelijke langere termijn visie als er ingrijpende wetswijzingen m.b.t. een bepaald beleid wordt ingevoerd.
Neem de studiefinanciering, die is er doorheen gedrukt om te bezuinigen en nu ligt er 1 miljard klaar om de studenten te compenseren.
Hoe kun je jongeren (onze toekomstige werknemers) van jongs af aan een studieschuld opleggen. Als zij een schuld moeten terugbetalen krijgen zij er ook meer bezwaar tegen om een de bijdrage voor de AOW te betalen.

10 jaar lang is de woningmarkt zo omgevormd dat alleen de rijken nog aan een woning kunnen komen. De VVD riep de beleggers om zich op de woningmarkt te gaan begeven en omdat de rente laag is gaan de spaarder met vermogen ook vastgoed opkopen, en kijk de prijzen gaan door het dak

Vooral de werknemers aan de onderkant van de arbeidsmarkt die moeten weer fatsoenlijk beloond worden en meer zekerheid krijgen omdat die flexibele arbeidscontracten gewoon funest zijn. Kom je eindelijk financieel op orde en blijf je overeind dan krijg je weer een duw richting een uitkering en zit je weer op je knieën.

Minder verantwoordelijkheid voor werkgevers als werknemers ziek zijn, werkgevers willen ondernemen en die je moet je niet belasten met controles en overdadige administratie.

De participatiewet moet volledig op de schop vooral om dat elke gemeente een eigen beleid mag voeren en dat geeft weer heel veel ongelijkheid.

Het eigen risico inderdaad afschaffen of voor chronische een hogere vergoeding want die hebben geen keuze, die moeten naar het ziekenhuis of ze willen of niet. Gezonde mensen steken een gedeelte van het eigenrisico, wat ze niet verbruiken van de zorgtoeslag, in hun zak en worden zij dus beloond.

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. Alleen hoe meer je liegt hoe meer je stijgt in de peilingen. Dit is momenteel het klimaat in Nederland en wil je het vertrouwen van de andere stemmers terugwinnen dan dien je zo te handelen dat als een premier zoveel bewindslieden heeft opgebrand in de afgelopen jaren of weg heeft zien sturen dat hij ni eens die rode kaart krijgt.
 
klaagmuur.jpg
 
een eigen bijdrage van 5 euro (bijvoorbeeld) bij een huisartsenconsult,
die was er vroeger
2.50 per bezoek aan de huisarts maar.... die kon je weer opvoeren bij de belasting als je boven een bepaald aantal kwam.
zo zou je ook iets voor chronisch zieken kunnen maken
en bedoel idd ook die "iedere scheet"
de politiek doet precies het tegenovergesteld, meer versnippering
komt dat ook niet omdat de vroegere grote partijen de verbinding met de burger kwijt zijn?

Kom je eindelijk financieel op orde en blijf je overeind dan krijg je weer een duw richting een uitkering
daar zit hem naar mijn id ook nog een ander dingetje
het is naar mijn mening krom dat als je in een uitkering zit en je hebt allerlij toeslagen en kortingen noem maar op
dan ga je werk zoeken en je hebt geluk
je kunt aan de bak net boven minimum
dan heb je toch een probleem in de praktijk
bv
meer kosten kwa vervoer
geen of minder toeslagen en per saldo dus minder te besteden.
in de directe omgeving mensen die in de uitkering blijven omdat werken niet loont
beun de haas bij het leven dus er zou toch iets te vinden moeten zijn.
maar goed das een andere discussie want "er is geen personeel" is gewoon een smoes
zekers in de techniek

ga even terug in de tijd met de zorg weet men nog?
ziekenfonds en particulier verzekerd
een half uur meer bij een baas werken en je verdiende pak hem beet 10 guldens.. extra
met een beetje pech zat je net boven de ziekenfonds grens en hoppa aan de andere kant 300 guldens meer kwijt.

die grenzen lagen verkeerd en dat is nog steeds zo
naar mijn mening omdat de knappe reken koppen niet verder kijken als hun eigen cijvertjes

Gezonde mensen steken een gedeelte van het eigenrisico, wat ze niet verbruiken van de zorgtoeslag
in combi met vorige boven dit citaat
hebben geen zorg toeslag omdat we net boven een grens zitten.
inkomen is nu ongeveer 80/20
was het 60/40 dan hadden we wel zorgtoeslag gekregen
leg het mij maar uit!
 
komt dat ook niet omdat de vroegere grote partijen de verbinding met de burger kwijt zijn?

Ik denk eerder dat de burger bij zichzelf denkt dat het allemaal wel goed geregeld wordt in Den-Haag voor hun en wij gaan LOL maken. Vakbonden hebben haast geen leden meer omdat ooit de ondernemingsraad is ingevoerd. Wie is er nog lid van een politieke partij en probeert ook invloed te krijgen?

met een beetje pech zat je net boven de ziekenfonds grens en hoppa aan de andere kant 300 guldens meer kwijt.

Die overgang was toen te hard als je over de ziekenfonds grens ging, dat zou eigenlijk in kleinere stappen moeten gebeuren net zoals als met een snelheidsovertreding. :)

Het probleem is dat als je hard werkt en je inkomen stijgt dat iedereen daarmee zijn levensstijl probeert te verhogen en dat dan meer belasting betalen een minder prettige gevoel geeft.

Sommige begrijpen de belastingregels ook verkeerd. Vroeger betaalde men 75% belasting als je inkomen boven een bepaalde grens kwam en dan riepen sommige dat ze dat die belasting over hun hele inkomen betaalde en dat het dus afgeschaft moest worden.

Onzin want dan zou die persoon maar FL25.000,00 overhouden. Het ging over de 3 á 4 belastingschijven met verschillende tarieven en als je dan FL, 100.00,00 verdiende dan had je nog heel veel aftrekmogelijkheden waardoor je alsnog in een lager tarief kon komen.

Begrijp mij goed @sat-ed, ik wil niet roomser zijn dan de Paus, maar als een kind zakgeld krijgt en het is op dan leren wij een kind dat het pas de volgende maand weer zakgeld krijgt. Als wij >21 jaar zijn dan laten wij die regel die wij geleerd hebben opeens los. :biggrin2:

Ik durf de volgende crisis op de woningmarkt al te voorspellen als er straks voldoende koopwoningen zijn. De huisprijzen gaan dan dalen en wie nu een hoge hypotheek heeft is dan de klos zeker als hij/zij het huis moet verkopen zeker als de bijstand in het verschiet ligt.

Aan de ene kant zie ik er de lol wel van in dat @the matrix een Klaagmuur hier plaatst, aan de andere kant zou die Klaagmuur ook kunnen beteken dat alles wordt afgebroken, alleen @the matrix verteld het ons zonder zijn woorden. :)
 
en dat dan meer belasting betalen een minder prettige gevoel geeft.
Zal best, maar ik betaal graag meer belasting, als ik dan uiteindelijk netto toch een leuke cent over houdt. Wat @sat-ed schrijf is precies waar ik het ook over heb. Zit je beneden modaal val je net overal buiten de kortingen en veel dingen waar je aanspraak op kunt maken als je een uitkering hebt. En als je dan gaat kijken wat je netto overhoudt zit je feitelijk vaak nog met evenveel of zelfs minder geld wat je over houdt dan dat je een soza uitkering zou hebben. Dat is lastig voor veel mensen om zo animo te krijgen om te gaan werken.

Die klaagmuur vond ik ook wel een goede. :biggrin:
 
Vakbonden hebben haast geen leden meer
goh.. "wij kunnen niets voor je doen" en vervolgens gaan protesteren met de zelfde dingen als waar het hier om ging.
opgezegd dat abonnement.

Het probleem is dat als je hard werkt en je inkomen stijgt dat iedereen daarmee zijn levensstijl probeert te verhogen en dat dan meer belasting betalen een minder prettige gevoel geeft.
geen problemen met meet belasting
wat die levensstijl betreft je krijgt meer kosten omdat je misschien een auto nodig bent of andere dure dingen on überhaupt je werk te kunnen doen.
als je dan FL, 100.00,00 verdiende dan had je nog heel veel aftrekmogelijkheden waardoor je alsnog in een lager tarief kon komen.
die aftrek posten zijn de meeste van verdampt of ze zijn een aantal % van het bruto inkomen om voor een aftrek post in aanmerking te komen.
De huisprijzen gaan dan dalen
zit zelf ook op de volgende crisis te wachten denk dat je daar een punt hebt.
Die klaagmuur vond ik ook wel een goede
als we die nu eens om denhaag zetten op een normale werkdag
en dan zonder deuren ...
kunnen wij aan de buitenkant klagen de politiek aan de binnenkant
 
Ik wil best belasting betalen en dat is ook niet meer dan logisch. Maar ik wil dan wel graag inspraak hebben over waar mijn belastinggeld aan wordt uitgegeven!
Miljarden zijn er naar Afrika en dergelijke landen gegaan en de machthebbers hebben daar wapens van gekocht om hun buurland aan te vallen.
...een buurland die ook miljarden kreeg voor wapens.

Waarom heeft Nederland, met hun zogenaamde V.O.C. mentaliteit die telkens maar weer opgerakeld wordt om een vals gevoel van saamhorigheid te creeren, niet gedaan zoals China nu doet?
China geeft afrikaanse landen snelwegen en telefooninfrastructuur, die trouwens inmiddels moderner is dan dat wat wij hier voor zooi hebben in Nederland.
In ruil daarvoor mogen de Chinezen mijnbouw doen en zoeken naar delfstoffen en andere materialen die belangrijk zijn voor het produceren van accu's en dergelijke.

Nee, wat doet Nederland? Di smijt ongelimiteerd met geld, zoals nu ook weer naar D66 wat ruim 50 miljard krijgt voor een bodemloze milieuput.
Nou, dat geld gaat onder leiding van KutjeKaag naar Palestina.... zij gaat over financien en Rutte wil alleen maar zijn termijn volzitten en naam maken als de langst zittende onbenu..eh, minister om zo zeker te zijn van een baantje in het europese parlement..

Vertrouwen in het kabinet is alleen nog weggelegd voor financiele belanghebbenden.... de rest van de bevolking kan barsten... 500 miljoen bezuinigen op de zorg...Je zou die gasten moeten afschieten!!!

..koffie? Iemand? :biggrin2:
 
En als je dan gaat kijken wat je netto overhoudt zit je feitelijk vaak nog met evenveel of zelfs minder geld wat je over houdt dan dat je een soza uitkering zou hebben. Dat is lastig voor veel mensen om zo animo te krijgen om te gaan werken.

Daar is door de vorige kabinetten al keihard in gesneden in die extra voorziening als iemand op een laag inkomen zit. En als iemand een moeilijke periode moet overbruggen zijn er best nog wel wat voorzieningen waar men gebruik van kan maken ook al ontvang je geen bijstand. Maar daar heb je het weer, de ene gemeente heeft het beter geregeld dan de andere waardoor je sterk afhankelijk bent van waar iemand woont.

goh.. "wij kunnen niets voor je doen" en vervolgens gaan protesteren met de zelfde dingen als waar het hier om ging.
opgezegd dat abonnement.

Herkenbaar @sat-ed, zo heb ik het ook in het verleden ervaren maar ik pak het wel aan door de vakbond op zijn verantwoordelijkheden te wijzen. Toen ik lid was waren ze er ook niet toen ik een arbeidsconflict had ondanks dat je een rechtsbijstandverzekering had bij de bond. Dus heb ik zelf een advocaat in de hand genomen en na wat heen en weer schrijven met de bond later ook de rekening bij hun neergelegd en excuses vanuit de bond.

die aftrek posten zijn de meeste van verdampt of ze zijn een aantal % van het bruto inkomen om voor een aftrek post in aanmerking te komen.

Daar tegenover is het belastingtarief van 75% verlaagt zodat men netto meer overhield. En als aftrekposten verdwijnen moet men zelf een bedrag gaan reserveren. Geen enkele situatie is hetzelfde en de één zal andere financiële tegenslagen hebben dan een ander en als er dan meerdere tegenslagen elkaar opvolgen, iets wat ook vaak gebeurd, dan wordt het wel heel moeilijk om het inkomensverlies op te vangen.

k wil best belasting betalen en dat is ook niet meer dan logisch. Maar ik wil dan wel graag inspraak hebben over waar mijn belastinggeld aan wordt uitgegeven!
Miljarden zijn er naar Afrika en dergelijke landen gegaan en de machthebbers hebben daar wapens van gekocht om hun buurland aan te vallen.

Ik denk dat jij @Dr.Z net zo goed weet dat wapenverkoop helaas een flinke inkomstenbron is voor bepaalde landen.

Gek eigenlijk dat wij allemaal best wel netjes onze belasting willen betalen (ik ook), maar het niet altijd eens zijn hoe het besteed wordt, eigenlijk gaat het al tientallen jaren zo dat wij daar geen invloed op hebben. Mede door Europa is het Nederlandse defensiebudget aanzienlijk omlaag gegaan, waarom investeren in defensie als er al lange tijd vrede heerst binnen Europa? Alleen is het gevaar daar niet mee geweken dat er elders ook onrust kan ontstaat en je zomaar in een oorlog verstrikt raakt.

Je zou die gasten moeten afschieten!!!

Tel eerst even tot tien voordat je dit opschrijft. ;)
 
maar ik pak het wel aan door de vakbond op zijn verantwoordelijkheden te wijzen
los het probleem met wie dan ook zelf wel op.
was zelf al lang geen lid meer maar de vrouw toen nog wel en die zou niet geholpen worden.
dat probleem zelf opgelost met medewerking van een advocaat en de rekening bij de rechts bijstand gelegd.
cnv opgezegd maar was een opzeg termijn?
dan zijn mijn woorden heel duidelijk "wil je die toko nog in de lucht houden of moet ik het afbreken"
zelfde soort strekking waren ook gericht aan de RDW trouwens.
"of je gaat je gedragen of ik maak zoveel stampij dat ze de RDW gaan opheffen!"
nee joh ben niet agressief heb een harde stem en ben niet op mijn bekkie gevallen ;)

Daar tegenover is het belastingtarief van 75% verlaagt zodat men netto meer overhield
verdiep je eens in de laatste regionen van de WNT dat werkt ff anders.
alles is inkomen geen aftrek posten,
bruto zien ze als netto
500 miljoen bezuinigen op de zorg...Je zou die gasten moeten afschieten!!!
uit hun lijden moeten verlossen...
politiek correct .. hoop ik
 
Monddood maken, is dat niet beter?
ga je niet bereiken ben ik bang met overal een vinger in de pap van die gasten...

rtl nieuws:
Bart Snels keert terug op het ministerie van Financiën. De voormalige GroenLinks-politicus wordt inspecteur-generaal bij de Inspectie belastingen, toeslagen en douane. Vorig jaar oktober stapte hij nog op als Tweede Kamerlid wegens de in zijn ogen te innige samenwerking met de PvdA.

in ieder geval 1 die niet op wachtgeld teert.
 
ga je niet bereiken ben ik bang met overal een vinger in de pap van die gasten...

Monddood maken is eigenlijk ook niet de juiste term realiseerde ik me wat later. Op een andere gedachte brengen blijft het meest vriendelijke. :)
 
Laten we beginnen dat de 2de kamer bestaat uit gekozen volksvertegenwoordigers.
Dit doen wij, als burgers door te stemmen op de mensen die op de lijst staat. Maar waar stemmen we op???
Op een verkiezingsprogramma wat later weer aangepast gaat worden omdat er coalitie gemaakt moeten worden.
Er wordt dus van alles beloofd wat niet nagekomen gaat worden.

Als we nu eens gaan beginnen met het verminderen van al die partijen, minder keuzes betekent minder rekening houden met wat andere willen in de coalitie. Waardoor men weer wat recht doet aan het verkiezingsprogramma van de volksvertegenwoordigers waar de burgers op gestemd hebben.
Zoals het nu gaat, vind ik het een soort fraude. Stel je gaat benzine tanken bij een tankstation je gooit je tank vol voor 80 euro en je gaat afrekenen en ze vragen 110 euro bij de kassa omdat ze zijn samengegaan met een andere maatschappij.
De benzine kan er niet meer uithalen en teruggeven en dat kan dus ook niet met mijn stem. Ze wijziging hun programma en ik ben mijn stem kwijt.

Regeren is vooruit zien en aansturen waar nodig. Maar niet roepen dat het gas in Groningen niet meer opgepompt gaat worden, bij dit soort uitspraken moet je strategisch overal rekening mee houden.
Kijken we naar Corona dan weet je ook dat het een langer termijn probleem is en dan ga daar dus naar handelen. Zorgen dat er genoeg bedden en handen bij de bedden beschikbaar zijn. Merk je dus dat je daar te weinig invloed op kan uitoefenen en dat is nu waar de schoen wring. Dan moet je zorgen dat er meer invloed hebt, dus de zorgverzekeraars moeten minder te vertellen krijgen. Die bepalen nu dat er ziekenhuizen dicht gaan en dat er bepaalde zorg niet meer gedaan wordt. Dat is niet de minister, die moet juist opgaan treden tegen dit soort marktwerking.

Maar ja het is politiek……..
Koffie?!
 
Zoals het nu gaat, vind ik het een soort fraude. Stel je gaat benzine tanken bij een tankstation je gooit je tank vol voor 80 euro en je gaat afrekenen en ze vragen 110 euro bij de kassa omdat ze zijn samengegaan met een andere maatschappij.
Ik weet niet, vind dit toch net een klein beetje te kort door de bocht. Echt beloftes worden niet meer gedaan. In de verkiezingsprogramma's geven ze aan dat ze van alles willen.
Echter iedereen weet dat als je niet genoeg stemmen behaalt, dat je dan een coalitie moet gaan vormen. Dat betekent geven of nemen en dan zullen alle partijen enkele wensen moeten gaan laten vallen. Dat is democratie. Er worden geen bedragen beloofd.
Als je dat naar tankstations gaat vertalen, dan geeft Esso aan dat ze meer zegeltjes willen gaan geven. Dan kies je voor een tank kaart bij Esso waar je dan 4 jaar aan vast zit. Maar Esso blijkt niet genoeg benzine te kunnen kopen en gaan samen met Gulf. Die zijn tegen zegeltjes. De prijs van benzine is belangrijker, dus laat Esso de zegeltjes vallen, en Gulf laat de gewenste prijsstijging vallen.
De benzine kost hetzelfde, alleen krijg jij de "beloofde" zegeltjes niet. Maar dat was ook geen belofte, dat was "wij willen dat" en je weet voordat je die tankkaart koopt, dat er een mogelijkheid is dat die zegeltjes er niet gaan komen. Het programma is niet gewijzigd, want de wens is er nog steeds en dan proberen ze een andere regeerperiode wel die zegeltjes te geven. Het programma is dus eigenlijk niet gewijzigd maar niet alle punten van het programma kunnen uitgevoerd worden. En dat is voor elke partij hetzelfde.
Dat is een veel eerlijker verhaal en vergelijking.

Er is geen sprake van fraude of een soort fraude. Er zijn verkiezingsprogramma's en wensen. En hoeveel van die wensen er uit kunnen komen is afhankelijk van hoeveel stemmen er gehaald worden. Zijn er dat te weinig dan zal men prioriteiten moeten kiezen.
Met veel minder partijen is er veel minder te kiezen en gaan zaken vaak te veel een richting uit. Maar teveel partijen zoals nu, is ook niet goed.

Wat er niet moet gebeuren, is echt loze beloftes maken. Zoals over het gas in Groningen. Je moet niet zeggen dat je niet meer gaat oppompen als je weet dat er nog een contract ligt waar je jezelf eventueel nog aan zult moeten houden. Dan moet je dat ook gewoon meteen duidelijk erbij zeggen. We pompen in principe geen gas meer op, vermits we niet aan dat contract gehouden worden, want daar kunnen we niet omheen. Dan ben je duidelijk en eerlijk.

Met Corona zijn ze al enkele jaren achter de feiten aan het aanrennen en reageren ze op het aantal te verwachten opnames. Daar hadden ook al veel eerder verschillende scenario's voor bedachten kunnen worden wat dan de beste keuze zou zijn om bepaalde dingen te voorkomen. Maar dat hoort thuis in de corona discussie en die hebben we gehad. Op een bepaald gek verloop kun je niet altijd alles goed plannen. Maar het had zeker beter gekund.

Zorgverzekering blijft een hekel punt. Ik begrijp dat we de zorg goedkoop moeten houden, maar het lijkt wel alsof het hier in Nederland het duurste moet zijn vergeleken bij omringende landen. En waar gaan we op beknibbelen? Op bepaalde medicijnen, die in principe duurder zijn, maar waar zorgverzekeringen dan korting op krijgen zodat het goedkoper is dan de concurrent. En er zit wel grotendeels dezelfde werkende stof in, maar voor mensen is het wel lastig steeds te wisselen.
En het door jou aangehaalde beleid v.w.b. ziekenhuizen. Persoonlijk vond ik het veel beter zoals het vroeger was. Zorgverzekering beneden een bepaalde inkomensgrens en daarboven particuliere verzekering.
Werd zogenaamd ook te duur, maar volgens mij kost die marktwerking ons nu nog meer. Althans voor de lage inkomens sowieso.
 
Dit doen wij, als burgers door te stemmen op de mensen die op de lijst staat. Maar waar stemmen we op???
Dat is een goede, want twee miljoen mensen hebben op een partij gestemd die door de overige politieke partijen wordt geboycot.
Tel daar nog eens 500.000 mensen bij die op een andere partij hebben gestemd die ook geboycot wordt en zomaar is een kwart van de kiesgerechtigden buitenspel gezet.
Democratie in NL... :cautious:
 
die door de overige politieke partijen wordt geboycot.
Niet door allemaal wel wel een aantal. Maar de partijleider van die partij vindt dat niet erg, want hij heeft zelf gezegd toch niet te willen regeren.
Er zijn redenen voor een politiek cordon en als je ziet hoe die andere partij, ik neem aan dat je de FvD bedoeld, is afgezakt van wat ze waren naar waar ze nu mee bezig zijn, kan ik me heel goed voorstellen dat er partijen zijn die daar niet mee samen wensen te werken.

Het is niet democratie in NL. Het is democratie, punt. Men is namelijk niet verplicht met andere partijen samen te werken, zeker niet als die zelf ook niet willen. Democratie is meerderheid. Waarbij de partij met de meeste stemmen het eest mag kiezen om een kabinet te vormen, met partijen naar hun keuze.
Overigens heeft die ene partij al eens samengewerkt, als gedoogpartij want regeren wilde hij niet. Teveel mensen die toen daarop gestemd hebben zijn toen het e.e.a. vergeten. O.a. dat hij voordat ook maar 1 woord gezegd was, hij zijn voornaamste verkiezingsbelofte (breekpunt) al liet vallen. Juist de reden waarom hij toen extra veel stemmen kreeg. En dat is geen democratie maar dat is wel kiezersbedrog.
Punten laat je evt. pas vallen ten tijde van formatiegesprekken. Even nog los van stemgedrag van A roepen en B stemmen door betreffende partij, wat ook veel mensen niet weten maar wel aantoonbaar is.

Ik blijf goed vinden dat die partij er is maar dat is allemaal gewone democratie. De meerderheid heeft het voor het zeggen, niet een minderheid, ook niet als die groot is. Zelfde gebeurde bij de SP. Hebben we het ook al eens over gehad. Je moet het ook willen anders schiet het toch niet op. Ook dat is democratie. ;)
Overal, en niet beperkt tot NL... Recent was men in Deutschland of Oostenrijk ook nog een partij aan het boycotten en in Belgie ook.
 
Overigens heeft die ene partij al eens samengewerkt, als gedoogpartij want regeren wilde hij niet. Teveel mensen die toen daarop gestemd hebben zijn toen het e.e.a. vergeten. O.a. dat hij voordat ook maar 1 woord gezegd was, hij zijn voornaamste verkiezingsbelofte (breekpunt) al liet vallen. Juist de reden waarom hij toen extra veel stemmen kreeg. En dat is geen democratie maar dat is wel kiezersbedrog.
Laten we er wel op wijzen dat de PVV destijds de stekker uit de regering heeft getrokken omdat de VVD wilde afwijken van het regeerakkoord.
De VVD wilde een andere koers varen en Wilders heeft gezegd dit niet te accepteren en anders de steun voor het minderheidskabinet zou intrekken.
Rutte hield vol, Wilders hield zich aan zijn belofte en de rest is geschiedenis.
Rutte en Wilders zijn elkaar achter de schermen in de haren gevlogen en Rutte beloofde Wilders en zijn partij te zullen decimeren.
...en zo is het gebeurd en niet anders!

Dat een gekozen partij niet met een andere partij wil samenwerken is begrijpelijk, een coalitie moet wel werkzaam zijn. Maar dat onderhandelingen bij voorbaat niet eens plaatsvindt met een rivaliserende gekozen democratische partij, is schandalig!

Momenteel is er een links blok gevormd om rechts uit te kunnen sluiten, de droom van PVDA, GL en D66 van weleer. Dit blok is er nu gekomen, maar we zien nu dat er een puinhoop geworden is. Een ratjetoe van besluiten, ongefundeerde beslissingen en bovendien vindt er een zeer slechte communicatie plaats waarbij er, tegen de grondwet in, meerdere bewindslieden minister zijn van binnenlandse zaken, iets wat tegen de grondwet is.


Willen wij dit in ons land? Willen wij deze puinhoop?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan