Zo zie je maar weer, de ene hand wast de andere. En soms helpt opruimen en zo wat meer zonlicht krijgen, tot voortschrijdend inzicht bij anderen die dan ontdekken dat zij eigenlijk wel wat zon missen.
Dat open haard hout heeft zeker ook geholpen.
Met vriendelijk zijn kom je sowiezo verder dan met boos worden, want dan begint men vaak meteen al de hakken in het zand te zetten.
Hier hebben we ook fijne buren. Laatst mijn schotelpark afgepakt om de T55 op te gaan hangen. Bleek toen dat die T55 wel voor heel dunne klemmen bedoeld was.
Mijn steigerpijp was te dik, pastte niet in de bij de T55 geleverde beugel.
Dus de steigerbuis moest afgehaald worden, maar dat was nog niet zo eenvoudig, schroeven die hoog en vast zaten enzo.
Dat werd nadenken en ik was al bezig met buurman 1 die 2 huizen verder woont.
Komt opeens buurman 2, die woon aan de andere kant 2 huizen verder en is ook nog een broer van buurman 1. Laatst had ik buurman 2 zijn laptop gefixed.
Vele handen maken licht werk, die had ook een hogere trap dus gezamenlijk toch de steigerpijp uit afgehaald, alleen bevestiging laten zitten, de beugels aan de muur dus.
Maar de originele beugel van de T55 was zo dun dat met de klemmen van de muurbeugel helemaal aangedraait, hij er nog zo doorheen viel. En dat terwijl die geschikt zijn voor bevestiging van elk soort schotel.
De T55 beugel liep krom. Feitelijk worden die geleverd met een soort staandertje voor op de grond lijkt het wel.
Buurman 2 kwam toen op het idee om het kromme deel af te flexen en open te flexen. Dit over het rechte deel te doen waar de schotel nog op vast zat en op die manier dus de beugel van de schotel dikker maakte.
Zo gezegd zo gedaan en aldus waren de twee broers goed bezig onder mijn waakzaam en toeziend oog.
Schotel gemonteerd en toen klemde hij wel goed af. Hoefde alleen nog afgesteld te worden.
Het is gewoon fijn als je goede buren hebt!